Zwanger worden na verlies kindje(vroeggeboorte oid)

20-08-2019 15:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik vroeg mij af of ik lotgenoten kan vinden via deze manier, die graag willen praten net als ik.

Ik zal mezelf en mijn situatie ook even uitleggen.

Ik ben Maikiex, 23 jaar. Getrouwd, stiefmama van een jongetje van 7 met ASS.
Mijn man en ik zijn sinds December 2017 bezig, en ik ben 3 zwangerschappen verder nu. De eerste werd een miskraam na 6 wk, de tweede na 11,5 wk door een hematoom, en de derde was van ons zoontje.

Van L ben ik bevallen na 23 weken zwangerschap exact. Ik lag toen al 16 weken plat ivm een hematoom die voor heel veel bloedverlies gezorgd heeft. Ik heb absolute bedrust gehad al die tijd. Met 22 weken belandde ik in Groningen, ik verloor een slijmprop en bleek een verkorte cervixlengte te hebben. Gezien ze hier in NL voor 23wk5d niks doen, mocht ik terug naar huis met nog steeds absolute bedrust. Op 23wk exact begonnen de weeën en ben ik bevallen van L, die helaas na een uur na de bevalling niet meer leefde.

Mijn man en ik hadden hier thuis alles al klaar staan, gezien ze wel een vroeggeboorte verwachtten, maar niet dit natuurlijk. Voor ons voelt alles leeg, en die leegte willen we graag vullen. Niks vervangt onze L, maar de leegte willen we wel graag vullen met nieuw leven. Want de kinderwens is groter dan ooit.

Ik ben bevallen 29 mei 2019. Nog steeds heb ik er veel moeite mee, maar we zijn heel zeker van het feit dat we zo snel mogelijk weer een kindje willen en de leegte willen vullen.

Mocht je iets soortgelijks hebben meegemaakt, of gewoon graag willen mee praten, sluit je dan vooral aan.
Mij zou het in ieder geval erg goed doen.

Kus
anoniem_366315 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 17:40
Reden: Namen weggehaald
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar als het de echte naam van je zoontje is zal ik hem ivm privacy even weghalen.

Sterkte!
Ook geen ervaring maar wat een verhaal meid, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
psyche/verder-van-mij-af-schrijven/list_messages/314045

Lees dit prachtige topic van een oersterke dame, die al een stuk voor je uit loopt.
Dit topic draag ik voor altijd met me mee.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Heey, ik ben met 22 weken bevallen van L*, dit was in Dec 2016 en pijn doet het helaas nog steeds :(

Heel veel sterkte, Heb je een beetje een vangnet om je heen?
anoniem_280565 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 20:35
1.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk dat je dit hebt moeten mee maken. Helaas zijn er meer dames die ervaring hebben hiermee. Ze schrijven in dit topic; zwanger/opnieuw-zwanger-worden-na-overl ... ges/436408

:redrose:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, klinkt best heel herkenbaar dit. Wat erg dat je dit hebt moeten meemaken :hug:

Ik heb zelf een soortgelijk verhaal. Aan het proberen sinds december 2014. In augustus 2015 een miskraam gehad met 7 weken. En in augustus 2017 is mijn zoontje geboren met een kleine 20 weken. Vanaf week 11 t/m de bevalling veel pijn gehad en extreem gebloed, met ziekenhuisopnames, meerdere bloedtransfusies en uiteindelijk een placentaloslating en dus de geboorte tot gevolg. De zwangerschap was een aanslag op mijn lichaam en daarom moesten we een half jaar wachten met opnieuw proberen. Zwanger worden gaat bij ons helaas ook niet makkelijk, dus eind januari 2018 zijn we opnieuw het traject ingegaan. Vooralsnog helaas niet gelukt, op een biochemische zwangerschap na.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoontje. Zo oneerlijk dat jullie hem veelste vroeg moesten laten gaan!

Wij zijn afgelopen december ons zoontje verloren doordat mijn baarmoeder scheurde tijdens de bevalling. Hij heeft hierdoor lange tijd zonder zuurstof gezeten en hij is de volgende dag overleden.

Je wens om snel weer opnieuw zwanger te worden is heel herkenbaar. Absoluut niet om je zoontje te vervangen maar je wilt wel heel erg graag een levend kindje in je armen waar je voor mag zorgen.
Ik ben toen dat topic gestart die Caaf-Dracula noemt. We zijn alleen later verder gaan schrijven in een ander topic: zwanger/zwanger-worden-met-zorgen/list_messages/439002

Je bent van harte welkom om daar mee te schrijven!

Ik ben nu zelf ondertussen weer 9 weken zwanger. 7 maanden na het verlies van ons zoontje had ik een positieve test. Ik hoop heel erg voor je dat het jou ook snel weer gegund is! Het is fijn om een lichtpuntje te hebben in deze donkere tijd...
Heel veel sterkte met het verlies!
In januari 2018 ben ik met 24.0 bevallen van onze dochter F*. Ik wilde ook heel graag weer zwanger zijn, maar net als Daisy zijn we afhankelijk van de medische molen. Na 2 miskramen die zomer ven ik In november van dat jaar blijvend zwanger geraakt en 5 weken geleden ben ik bevallen van een tweeling.
Het verlies van onze dochter doet nog steeds pijn, zoals Piene ook zegt. Het voelt wel anders dan anderhalf jaar geleden, het ‘slijt’ op een bepaalde manier wel wat.

Geef jezelf de tijd :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve berichtjes. Ergens fijn dat ik niet de enige ben, maar vreselijk voor degenen die het ook meegemaakt hebben.

Ik ga de topics even bekijken die genoemd zijn en daar in mee kletsen.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoontje. :hug:

Ik ben vijf jaar geleden met 26 weken bevallen van onze dochter*. Nu gelukkig ondanks onzekere zwangerschappen (ook verkorte cervix en bedrust) twee levende kinderen. De pijn blijft, al herken ik inderdaad ook wat anderen schrijven dat de pijn anders wordt.

:rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 2018 mijn tweeling verloren bij 21 weken. Had een prima zwangerschap tot dan toe. S'nachts kreeg ik opeens weeën en s' ochtends is ons tweede zoontje geboren en s'avonds laat ons derde zoontje. (We hadden al een zoontje van toen 1,5 jaar) hij heeft hier zeer weinig van mee gekregen.

3 maanden na het overlijden van de tweeling was ik weer zwanger. Dit was ook geen makkelijke zwangerschap. Ons 4e zoontje wilde graag met 30 weken al komen. Heb toen een week in het ziekenhuis gelegen. Uiteindelijk is hij met 37 weken geboren en inmiddels alweer 6 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Fae_ ; ik ben blij dat ondanks de onzekerheden het toch goed gekomen is. Ik hoop dat de pijn idd anders word, en geloof dit zeker wel. Nu is alles nog zo vers, en leeg.

Snowgirl1 ; jeetje wat heftig van de tweeling zeg, dat is 2 in 1 klap.. vreselijk. Fijn dat je het met je 4e zoontje hebt kunnen rekken tot 37 weken, mooie termijn. En fijn dat hij nu al lekker 6 maanden bij jullie is. Ik hoop dat dit voor ons ook snel goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Maikiex, heel veel sterkte met het verlies van jullie zoontje.
Ik ben ook mama van een sterrenkindje, in okt. 2018 plotseling geboren na 20+5 weken zwangerschap vanwege verkorte cervix.

Je wens om snel terug zwanger te raken is herkenbaar. Na 6 maanden was ik opnieuw zwanger, nu opnieuw 20 weken. Het is ontzettend spannend.

Er loopt hier ook een topic "zwanger worden met zorgen" waar meer vrouwen meeschrijven die zwanger willen worden na verlies, las dat die al eerder getipt was.
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven