Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Als ik hier ook mee mag schrijven dan graag. Ik denk dat ik beide wel wil maar een wat kleiner groepje is misschien ook wel prettig. Zo houden we iets meer overzicht en is het ook iets duidelijker wie wanneer begint
Ik raak zo snel het overzicht kwijt met zo veel dames. Vind het reuze gezellig om alles te lezen, maar zodra ik dan wil reageren denk ik, laat maar want ik weet al niet meer wie wat heeft gezegd etc.

Gezellig dat je meeschrijft, ik zal morgen op de laptop een tabelletje proberen te maken :)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meeschrijven! Schreef eerder al bij een groepje over wachten tot de zomer,, maar ivm herkenning uit een ander topic heb ik een nieuwe nick aangemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Vanaf komende maand wil ik met ovulatietesten beginnen. Ik vind het best spannend.

Als ik andere topics lees, dan vind ik het best heftig allemaal. Zo veel mensen/vrouwen in 1 topic, en zo veel topics... Waar pas je tussen en met wie klikt het? Een klein groepje is hopelijk minder intimiderend :)

Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag? Ik ben 34 en mijn man 35. We zijn 8 jaar samen. In verband met mijn (voormalig) medicijngebruik konden/wilden we eerder niet aan kinderen beginnen.

Onze families zijn er al jaren klaar voor, en omdat ik nu al jaren zeg dat ze *grrrr* hun mond moeten houden over kleinkinderen en of ik wel/niet kinderen wil, ga ik nu nog niet met de wederzijdse ouders bespreken dat ik gestopt ben met de pil. Praten jullie met jullie omgeving over de kinderwens?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wel graag meeschrijven maar weet niet of ik daar echt de tijd voor heb voorlopig (heb tot aan de kerst een rooster van 70u per week :'-( )

Dus waarschijnlijk ben ik vooral een meelezer en zal ik zo nu en dan misschien reageren ergens op, is dat ook goed? :-P
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
25-09-2017 21:46

Onze families zijn er al jaren klaar voor, en omdat ik nu al jaren zeg dat ze *grrrr* hun mond moeten houden over kleinkinderen en of ik wel/niet kinderen wil, ga ik nu nog niet met de wederzijdse ouders bespreken dat ik gestopt ben met de pil. Praten jullie met jullie omgeving over de kinderwens?
Familie en vrienden weten wel dat mijn vriend en ik heel graag kinderen willen, maar de enigen die weten dat we daar concrete plannen mee hebben zijn mijn zus en twee goede vrienden van mijn vriend. Die zijn tot zover op de hoogte dat ze denken dat wij zomer 2018 willen trouwen en daarna met de anticonceptie willen stoppen. Dit was tot een aantal weken terug ook het plan, maar wegens omstandigheden hebben we die volgorde omgedraaid. Omdat we ze toch graag zouden willen verrassen hebben we dat echter niet verteld en sindsdien ontwijken we de vraag dus een beetje. Een van de vrienden van mijn vriend vermoed daarom wel iets en mijn vriend heeft het aan een bevriende collega verteld dat we begin oktober met anticonceptie stoppen omdat hij het echt met iemand moest delen :).
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Lees wel eens mee in andere topics hier, maar een kleiner groepje lijkt me veel fijner en dan kan je ook gerichter reageren op elkaar.

Wij zijn afgelopen mei begonnen voor een eerste kindje en ik merk dat ik het fijn vind om er toch met anderen over te praten.

Ovulatietesten ook gebruikt deze maand. Positieve test gehad op 19 september, NOD 3 oktober. Regelmatige cyclus van 28 dagen.

Vriend is 31, ik 29 :-)
Mag ik ook meeschrijven hier? Ik schreef tot nu toe mee in de zwanger vanaf januari groep - maar dit past qua planning wat meer bij onze situatie :)

Ik ben 23, mijn man 26. Voor de eerste keer in 8 of 9 jaar ben ik na mijn stopweek niet begonnen aan een nieuwe pilstrip.
Ben begonnen met foliumzuur, maar we willen eerst nog een maandje of twee bekijken hoe mijn lichaam zich herstelt & willen dan beginnen met proberen.

Is het allemaal jullie 1e kindje?
Alle reacties Link kopieren
Kleuterjufke: Spannend nu je gestopt bent met de pil! Verstandig om eerst te kijken hoe je lichaam gaat reageren. Ik heb de pil ongeveer 11 jaar geslikt en toen ik stopte had ik na 28 dagen de eerste menstruatie. Verschilt heel erg lees ik.
@blauwebes: Hopelijk loopt het bij mij ook zo, maar dat is afwachten!

Wel wennen dat we nu dus condooms moeten gebruiken, zolang we onze kinderwens niet willen doen uitkomen :')

@openhaard: Mijn man heeft het aan zijn ouders verteld. Mijn schoonmoeder roept al ja-ren wanneer zij "nu eindelijk" oma zal worden. We hebben haar nu heel blij gemaakt met het nieuws dat we er binnenkort aan beginnen & hebben haar de opdracht gegeven om er in tussentijd dus niet meer naar te vragen - haha. Mijn ouders of vrienden weten van niets, we proberen bij vrienden het onderwerp ook een beetje uit de weg te gaan...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk. Ik had precies hetzelfde. Voor mij hoeft het niet zo in een groot groep. Maar ben bang dat door de titel nog genoeg mensen op af komen.
We will see.

Ik heb gister avond mijn laatste pil geslikt en we zullen zien wat er gaat gebeuren. Net voor de vakantie wilde we al bezig maar toch uitgesteld omdat ik soort nachtmerries kreeg. Ja, als je mij kent zou je niet denken dat ik zoiets zou krijgen. Ben vrij nuchter maar ik ben er nu wel echt aan toe. Merk wel dat ik het beetje spannend vind alles. Zwangerschap, bevalling, de toekomst. Deze kant ken ik niet van mezelf maar vind het wel erg leuk. Mijn man (vriend) is 32 en ben zelf 26.

Zwangerschap vitamine slik ik al. Hopelijk komt voor ons allemaal goed nieuws in de toekomst! :heart:
Bam!!!!
Ik schrijf ook graag mee in dot topic
Ik ga nu slapen, morgen meer info,aar dat weet springtouw al
Alle reacties Link kopieren
Als het mag, schrijf ik ook heel graag mee. Net als Janeway103 heb ik een anoniem account aangemaakt! Slaap lekker allemaal.
Dames wat leuk al allemaal die berichtjes. Ik heb de tabel toegevoegd en alvast de informatie uit jullie berichtjes erin geplakt. Bij aanpassingen aub de tekst dikgedrukt maken zodat ik het wat makkelijker toe kan voegen :P Als iets niet klopt, geef maar een gil. Ik heb een tabel gemaakt voor 15 personen, dat lijkt mij wel een mooi aantal, niet te groot toch?

Ik zal mezelf ook nog even voorstellen;
Ik ben 27 en vriend is bijna 28. Wij zijn nog niet lang bij elkaar (1,5 jaar) en toch willen we nu al voor een kindje gaan. Vriend wilde eerst wachten tot januari maar is sinds ik gestopt ben met de pil omgeslagen. Condooms zijn niet echt fijn en die paar maanden dat ik eerder zwanger zou kunnen zijn maken dan ook niet meer uit. Aankomend maand gaan we voor het eerst echt proberen zwanger te raken, maar ik ga niet aan de slag met ovulatietesten etc. Ik ben al zo'n controlfreak en ik zou erin doorslaan ;)
Alle reacties Link kopieren
Gezellig!

Voor de tabel:
Ik ben 29, man 32.
1ste kindje.
NOD 18-10.
En ronde? Tjah, ik ben zo'n 2,5 jaar geleden gestopt met de pil en het heeft heel erg lang geduurd voordat mijn lichaam weer een beetje normaal deed. Tussendoor door medische omstandigheden ook even moeten stoppen met onze wens. Laten we zeggen dat we nu weer starten met ronde 1..
Bijzonderheden: erg lange cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Voor de tabel: wij gaan ook voor een eerste kindje.

@Jib: heftig dat jullie door medische omstandigheden hebben moeten stoppen, je wil zo graag en dan komt er zoiets tussen. Lijkt me erg moeilijk! Gelukkig kunnen jullie nu weer verder. Hoe lang is je cyclus?

@Springtouw: zou inderdaad eerst zonder ovulatietesten gaan beginnen. Is een stuk ontspannender. Ik ben er deze maand wel mee gestart (na enkele maanden) en weet nu in ieder geval wanneer de eisprong waarschijnlijk is geweest. Condooms zijn niet fijn ;-) Leuk dat jullie eerder beginnen dan januari!
Alle reacties Link kopieren
voor de tabel: mijn nod is 3 oktober en dit is nu ronde 3 , maar voor mijn gevoel begint het nu serieus te worden. In die zin dat ik tot nu toe ongeveer multiple gok bedacht wanneer mijn "vruchtbaarste uurtje" zou zijn. En omdat mijn cyclus nog niet helemaal regelmatig is, vraag ik me af of mijn berekeningen dan wel kloppen.

Dus komende week ga ik kijken wat voor ovulatietesten er zijn en welke er voor mij uitspringt als het fijnst. Af en toe las ik dat sommige vrouwen ook aan slijm (?) kunnen zien dat de dag er is, maar dat gaat mij (en mijn man :) ) echt te ver.

@kleuterjufke: mijn schoonmoeder is bij mij het grootste probleem. Ze heeft al een keer midden in een kamer met visite gevraagd of ik al zwanger was. Haar excuus was dat ze bolletjes wol had gekregen in blauw en roze (wat ze voor haar verjaardag had gevraagd in diverse kleuren, dus ook in blauw en roze). Ik was toen echt best verdrietig, omdat ik op zich al een hele tijd kinderen wilde, maar mijn arts waarschuwde elke keer dat met mijn medicijnen ik geen gezond kindje kon krijgen. En dan krijg je zo de spotlight op je tijdens zo'n feestje :facepalm:
@mimarr: ik denk wel dat ik het aan mijn moeder zou vertellen als ik de eerste positieve test zou hebben. Mijn man kletst soms met vrienden en/of collega's en dat vind ik prima! Mijn collega/baas zal ik ook vrij snel inlichten, omdat ik 1-op-1 werk met hem en hij weet het met verkoudheden meestal eerder dan ik zelf wanneer ik ziekjes word haha.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
15 personen klinkt als een mooi overzichtelijk aantal.

Ik ga binnenkort nog een tatoeage laten zetten, dus wij starten vanaf 22 oktober.
Ik ben wel gestart met foliumzuur

Bij ons weet nog niemand dat we echt gaan beginnen en dat wil ik voorlopig ook zo houden
Alle reacties Link kopieren
@Openhaardvuur: ook NOD op 3 oktober ;-) nog een weekje wachten. Hoe ervaar jij dat? Ik vind de laatste week altijd het langst duren... :-( Wat vervelend van je schoonmoeder! Zou dat echt niet leuk vinden... hier vragen mensen er indirect ook af en toe naar, maar ik zeg het niemand. Des te leuker is de verrassing als het zover zou zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, mag ik meeschrijven? Alle andere topics voor deze maanden zaten zo snel vol, dus ik hoop dat er nog plek is :)

Mijn man en ik hebben al een zoontje van 1.5 en we zijn sinds twee maanden bezig met zwanger proberen te worden van een tweede. Ik zit net in de derde ronde en verwacht mijn eisprong over 2 weken en mijn NOD dan weer rond 25 oktober.
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
@ Openhaardvuur: is bijhouden in een app een idee voor jou?

@Blauwebes: dat was echt niet leuk inderdaad. Maar nu hebben we groen licht, dus snel vergeten. Mijn cyclus is rond de 40+ dagen...

@Compromis gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu even de eerste reacties in dit topic gelezen en ik blijf me verbazen over de vraag naar zwangerschap en/of kinderwens. Niet dat ik de vraag altijd ongepast vind, maar wel in bepaalde situaties (als je ergens op bezoek bent; zoals OpenHaardVuur) en ook niet van iedereen zou ik de vraag kunnen waarderen.

Toen wij bezig waren voor de eerste, wisten mijn beste vriendinnen het wel. Mijn moeder heb ik het toen ook verteld toen mijn cyclus van slag was na de pil en ik het te lang vond duren, omdat ik graag een referentiekader had.

Overigens ben ik 28 en mijn man is 29. Ik ben helemaal van het bijhouden, dus slijm + temperatuur + ovulatietesten. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik een beetje obsessief van aard ben ;-) Maar het voelt nu heel anders dan voor het proberen voor de eerste zwangerschap. Ik ben er veel rustiger onder.

Jib, wat vervelend dat je ook zo moest 'ontpillen'. En dat jullie wens dus toch ook al een heel tijd speelt.

mimarr, heftig die lange werkweken. Maar het zal in ieder geval afleiding bieden ;-)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Jib, het lijkt me moeilijk om je kinderwens uit te moeten stellen, maar eigen gezondheid is natuurlijk ook heel belangrijk bij het krijgen van een kindje. Weet je ongeveer hoe lang je cyclus nu is?

Ycjoo, ik snap je zo goed! Nu wij zijn begonnen voor het ecchie ben ik al een paar dagen helemaal panisch aan het denken van oh kan ik het wel en lukt het allemaal wel. Ik denk ergens ook wel logische gedachten (ondanks dat ik weet dat het allemaal wel goed komt) het is toch iets dat je leven helemaal gaat veranderen.

Openhaarvuur, ik wil het liefst zo snel mogelijk zwanger zijn haha, dus het is heel verleidelijk om nu ook al met testen aan de slag te gaan. Zoals mijn vriend zegt: het komt vanzelf wel, het is niet dat we niet genoeg seks hebben of precies moeten plannen wanneer we het doen. En dan heeft hij ook wel weer gelijk :P. Jee wat stom van de familie dat ze zo het licht op jullie zetten. Ik vind het ook altijd zo'n dooddoener dat mensen ineens vragen "zo en wanneer gaan jullie aan kinderen beginnen?" Vind het zo prive ook.

Kleuterjufke, hopelijk herstelt je cyclus zich snel en issie niet te lang. De mijne is tussen de 32 en 34 dagen, redelijk lang dus maar ik heb gelezen dat het niet erg is als het wat langer is. Hopelijk is dat ook echt waar haha.


Qua vertellen, mijn beste vriendin weet dat wij een kinderwens hebben en dat we het liefst zo snel mogelijk zwanger zijn. Maar ik heb haar de strikte instructies gegeven dat als ze blijft vragen of het al raak is dat ik het haar als laatste vertel :P Ik heb geen zin om mijn eigen teleurstelling elke maand met iedereen te moeten delen als het nog niet is gelukt. Daarnaast wil ik samen met vriend die eerste weken genieten van ons eigen geheimpje. Ik drink en rook niet dus ik hoef ook nergens mee te stoppen. Rood vlees etc dat is wel makkelijk te omzeilen dus ook daar zie ik niet veel problemen in ;)
Alle reacties Link kopieren
@Springtouw: die gedachten van lukt het wel herken ik heel erg. Hoor in mijn omgeving veel dat mensen gelijk zwanger waren... dan ga ik toch twijfelen. Voor ons is dit ronde 6(voor de tabel). Elke maand is mijn teleurstelling ook groter en ben ik weer “bang” om toch ongesteld te worden. Zodra ik dan ongesteld ben, geeft het ook weer rust (spanning weg), maar leuk is anders. Nu lees ik hier ook dat veel mensen al veel langer bezig zijn, dus ik moet maar niet zeuren :-)
Je beste vriendin zal nu vast niks meer vragen ;-)

@Jib: cyclus van 40 dagen is wel lang ja.. vervelend dat wachten lijkt me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven