Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Compromis: neem aan dat je dan ook diverse apps bijhoudt? Welke heb je? Ik doe zelf alleen testen. Temperaturen of slijm doe ik niet, wie weet gaat dat nog wel eens gebeuren, maar nu liever nog niet :-)
Temperaturen moet elke dag op hetzelfde tijdstip? Ben zelf ook redelijk een controlfreak, in de zin van elke dag weer “afstrepen” tot de NOD.... aftellen dus... en heel erg ongeduldig zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook bij gaan houden (in een app), Compromis, en merkte dat mij dat wel rust gaf toen er eenmaal een cyclus te zien was. Hoeveel dagen is die van jou ongeveer? Fijn dat je nu rustiger bent!

Springtouw hier dezelfde gedachte hoor. Soms denk ik zelfs: laat maar, we beginnen er gewoon niet aan. Maar dan denk ik aan al die (tiener)moeders waar het ook lukt en dan moet het ons ook lukken toch? 32-34 dagen is redelijk lang, maar hoeft geen probleem te zijn. Ik zit meestal op 40+. Hoeft ook nog geen probleem te zijn, maar je hebt wel minder kansen per jaar.
Ik houd de Maya app bij. Ik vind hem echt heel fijn en de voorspelde symptomen heb ik ook altijd wanneer de app het aangeeft. Het heeft alleen wel een tijdje nodig voor hij het precies weet, aangezien hij het gemiddelde van alle cyclussen steeds neemt.

Ik zei toevallig gisteravond tegen vriend; eigenlijk moeten we deze maand raak schieten, dan hebben we een leuke kerstaankondiging voor de families.
Alle reacties Link kopieren
BlauweBes, ik denk dat je het zo moet zien: Diegenen bij wie het meteen raak was, lopen daar graag mee te koop (oh, kijk ons eens vruchtbaar zijn) en van anderen hoor je het eigenlijk niet. Dus een beetje selectieve informatie is het. Ik ken de verhalen wel van dames die pas later zwanger warden. Maar vervelend kan het wel zijn he?
Ik heb alleen de app van fertility friend, daar kan ik alles in kwijt ;-) En temperaturen moet zo veel mogelijk op hetzelfde tijdstip inderdaad. Dat lukt mij niet, in verband met m'n zoontje, maar ik krijg evengoed een goed genoeg beeld.

Jib, mijn cyclus was de laatste twee keer 31 dagen. Ik heb pas sinds twee maanden ook weer een mooie cyclus, omdat borstvoeding ook als een geweldig anticonceptiemiddel kan werken. Daarvoor was mijn luteale fase (fase tussen eisprong en menstruatie) nog te kort om een zwangerschapskans te hebben.

Springtouw, bedankt dat je me in de tabel hebt gezet :)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Springtouw, wij zeiden hier thuis hetzelfde tegen elkaar! :gift:
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 29&31.

Ik ben in januari met de pil gestopt, omdat ik van de hormonen afwilde. Toen een tijdje voorzichtig, maar wel zonder ac, gedaan en voor de zomer eigenlijk los gelaten. Tot nu toe nog geen resultaat en ben deze week voor het eerst ovulatie testen gaan gebruiken. Mijn cyclus wisselt, meestal 30-34 dagen. Ik weet dus niet precies mijn eisprong, want merk er niks van. Volgens mijn app is mijn eisprong eind van de werk, dus gister met testen begonnen. Nog negatief.
We zullen zien dus.
Ik heb in mijn omgeving alleen nog een vriendin verteld die zwanger is, verder nog niet. Krijg wel vaak vragen, maar daar reageer ik niet echt op.
Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn cyclus op gang komt. Nog even geduld helaas

Ik wil ook een app gaan gebruiken, hebben jullie nog tips. Welke is fijn on te gebruiken
Alle reacties Link kopieren
@Bagheera: ik vind zelf tot nu toe Maya de fijnste app. Hierboven schreef ook iemand dat, je kan daar ook symptomen etc aanvinken per dag :-)
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk krijgt iedereen hier dus wel vragen uit de directe omgeving... toch wel vreemd, voor hetzelfde geld lukt het allemaal niet en kunnen dat soort vragen echt kwetsend zijn :-?
Alle reacties Link kopieren
@Compromis: ik ga die app Fertility Friend ook downloaden. Ben benieuwd!
Soms zeggen mensen inderdaad uit zichzelf hoe snel ze zwanger waren... soms frustrerend, maar het gemiddelde ligt toch echt bij een half jaar tot een jaar. Beetje relativeren ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Womenlog.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijn kalender. Op aanrader van vriendin. Al hoewel ze niet weet dat het nu voor het echie is. Niemand weet het.
Deze week moet ik ongesteld worden. We willen even zien hoe mijn volgende maand uit gaan zien omdat ik sinds zondag gestopt ben met de pil. Doe nog niet echt mee maar dat komt wel. Eerste instantie doe ik ook niet aan ovulatie testen. Even zien hoe en wat!
Mijn vriend denkt zo naïef, hij denkt dat het maar paar maanden kan duren. Ben zelf bewust dat het nog wel een tijd kan duren. En zo heel raar is dat nog niet.
Bam!!!!
@Openhaard: Verschrikkelijk van je schoonmoeder! De mijne roept dus ook al jaren wanneer het "eindelijk haar beurt is" - en ik wilde mezelf ook een beetje die situatie van jou besparen. Als het zodra misschien niet van de eerste keer lukt, wil ik niet in op die manier in de spotlight gezet worden & zelfs als het wel lukt denk ik niet dat ik het al op pakweg 4 weken aan iedereen wil vertellen...

Het is inderdaad afwachten qua cyclus Springtouw, maakt me wel benieuwd...
Wij hebben beslist om wel meteen met ovulatietesten aan de slag te gaan als we beginnen proberen. Anders zou ik het een beetje een 'verloren maand' vinden als ik niet weet wat ik aan het doen ben hahaha. Temperaturen etc is me voorlopig wel een stapje te ver ;).

Ik gebruik voorlopig de Clue app, gewoon om het zelf een beetje in de gaten te kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Kan ik nog meeschrijven? Ik zag dat de tabel nog niet vol is :-) Ik schrijf ook in een ander topic mee en wilde daar eigenlijk blijven, maar die groep wordt zo ontzettend groot en dit groepje lijkt me overzichtelijker en gezellig. Ik hoop dat ik nog mee kan schrijven.
Mijn vriend en ik zijn beiden 29 en we gaan voor ons eerste kindje. Ik ben in juni gestopt met de pil en afgelopen maand hebben we de eerste ronde gehad. In de tussentijd nog condooms gebruikt, maar ben blij dat we daar vanaf zijn :biggrin: Na het stoppen met de pil had ik een cyclus van 37-40 dagen en afgelopen maand opeens 29 dagen. Op zich blij mee en ik hoop dat het zo blijft, maar we zaten wel verkeerd met de vruchtbare dagen, dus weet niet of we er echt goed gebruik van hebben gemaakt.
Ik gebruik ook de Maya app. Ik ben daar erg tevreden over, maar nu mijn cyclus opeens anders is is het niet super handig aangezien de Maya het gemiddelde neemt van al je cyclussen. Komende maand ga ik dus beginnen met ovulatietesten, zodat ik kan kijken wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.

Bij ons hebben mensen ook al meerdere keren gevraagd wanneer wij gaan beginnen. Twee jaar geleden werden er met kerst al weddenschappen afgesloten over wanneer ik zwanger zou zijn en de aankoop van een grotere auto was uiteraard ook omdat we meer ruimte nodig hadden voor een kinderwagen enzo :facepalm:
Van sommige mensen kan ik het hebben, maar van andere mensen echt totaal niet. Pff waar bemoeit iedereen zich mee
Stom hé dat mensen het zo vragen. Ik die dat zelf nooit
Jullie zouden voor de grap mijn verhaal over schoonzus moeten lezen in het oktober topic
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag meeschrijven al zijn wij niet net begonnen.

Afgelopen jaar meeveschreven in het najaar 2016 topic en ook in oktober begonnen. Op dit moment hebben we net een miskraam achter de rug sinds dit weekend en ben ik nu weer ongesteld.
Mentaal vind doet een najaar 2017 topic ook wel wat met me. We beginnen nu eigenlijk weer opnieuw.

Hoor graag eerlijk of jullie mij met mijn al 11 maanden erbij willen hebben :$
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Poeziemauw! Hopelijk is het snel raak en heb je in 2018 een kindje in je armen.

Mag ik ook meeschrijven? Vriend en ik zijn beide 35. We zijn pas geleden begonnen voor ons eerste kindje. Mijn cyclus is nu 30 dagen. Maar ik ben nog niet zo lang met de ac gestopt.
Dit is de tweede ronde. Deze maand heb ik ovulatietesten gebruikt. Mijn eisprong is pas op dag 18 - 19 blijkt, dus ik ben wel blij dat ik dat nu weet.
Gezien mijn leeftijd vind ik het wel spannend. Wie weet gaat het wat langer duren? Maar dat hoeft niet zo te zijn. Ben nog geen 60 natuurlijk 😜.

Wij hebben ook veel vragen gehad, zijn bijna de laatste in onze vriendenclub. Maar eigenlijk hebben we ook onze twijfels hierover wel kenbaar gemaakt ( we wisten niet eerder zeker of we dit wel voor 100% aan wilden gaan). Nou, dat is dus totaal uit de wereld, we hebben er zin in. Ik kan zelfs ineens bijna niet meer wachten. Maar door hier open over te zijn kregen we van echte vrienden ook geen ongevraagde hints ood. Ouders houden zich ook netjes 😄.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen! Mag ik ook meeschrijven? We willen ook gaan beginnen, over 3 weken, voor een tweede! Onze eerste is nu 18 maanden. Ik 28, man 27. NOD komt dan ergens begin november geloof ik..

Hoop dat ik nog in de tabel pas :-D
Nog even voor de tabel; wij mogen bijna aan onze eerste ronde beginnen.

Ik gebruik de app mijnkalender. Tot nu toe vind ik deze prima, maar weet niet of ik deze nog handig vind wanneer we echt mogen beginnen.

Hé bah poeziemauw wat naar voor jullie. Voor jullie ook weer een nieuwe eerste ronde dus.

Opmerkingen zijn herkenbaar. Krijg het idee dat de meesten het niet echt vinden kunnen. Toch zijn er mensen die ze maken, denk dat die mensen er niet echt over na denken. Hier ook nadat we beide een grotere auto kregen.

Ah zo oud is het toch nog niet blauwemolly. Ik merk dat ik bij zwangerschapsaankondigingen van 'bn ers' ook steeds vaker op let hoe oud ze zijn. Het valt me op dat best veel bekende mensen richting de 40 gaan. Dat duurt bij jou nog even.
Welkom nieuwe dames :) met Anys zit de tabel vol :). Leuk clubje zo. Of je lang of kort bezig bent maakt voor mij niet zoveel uit, ik denk dat het net zo spannend is als wanneer je in ronde 1zit.

Poeziemauw, Jee wat heftig een miskraam. Natuurlijk ben je welkom hier!

BlauweMolly, zo oud is 35 toch niet? Wel tijd om te starten denk ik, maar genoeg kansen nog voor een klein hummeltje.

Anys, welkom. Spannend hoor voor een tweede. Verwachten mensen dat jullie voor een 2e gaan?
Alle reacties Link kopieren
Poeziemauw, wat verdrietig dat jullie een miskraam achter de rug hebben en ook alweer een tijdje bezig zijn. Ik hoop dat je snel een blijvende zwangerschap hebt.

Anys, leuk dat je ook voor een tweede gaat! Onze eerste kindjes zijn dan ongeveer even oud :) Wilden Jullie bewust na ongeveer 1.5 jaar weer beginnen?

BlauweMolly Leuk dat je ook meeschrijft. Ik heb de zorgen qua leeftijd wel vaker gehoord, en kan ze ook wel begrijpen hoor. Gelukkig is de kans altijd nog het grootst dat het wel gaat lukken.
Ik heb trouwens ook mijn eisprong rond dag 18-19, duurt best lang dan he ;-)

Springtouw, misschien goed om te weten dat de moderators het niet echt waarderen om een topic vol te noemen. Dus mocht je zoiets in de OP gaan zetten, moet je er even op letten hoe je dat verwoord ;-)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Even aanvulling voor de tabel: het is ons eerste kindje en de eerste ronde. Volgens mijn app (ik gebruik Flo) zou ik morgen ongesteld moeten worden, dus daarna kunnen we echt beginnen :D Maar ben benieuwd of het echt morgen zal gebeuren, heb wel wat menstruatiesymptomen maar nog niet zo erg als anders. Het is ook pas de 2e menstruatie sinds het stoppen met de pil en voordat de eerste kwam heeft ruim 2 maanden geduurd. Voordat ik 2 jaar geleden weer met de pil begon had ik altijd op de dag af een cyclus van 35 dagen, maar vraag me af of dat nu weer direct zo is ;). Zou wel fijn zijn want dan heb ik veel meer zicht op wanneer mijn eisprong is enzo.

Vraagje: hoe gaan jullie partners ermee om? Mijn vriend vind dat ik een beetje obsessief ben, niet op een vervelende maar op "een hele schattige manier"..... Ik vind het wel mee vallen, maar hij vind het bijvoorbeeld al 'obsessief' dat ik nu al geen alcohol meer drink terwijl we nog niet eens echt bezig zijn (ik drink sowieso vrij weinig trouwens) en dat ik die cyclus app op mijn telefoon heb gezet om te checken wanneer mijn eisprong is. Hij lijkt er echt totaal niet mee bezig, terwijl hij juist diegene was die ermee kwam dat het echt tijd werd om aan kinderen te beginnen. Ik vroeg hem laatst ook of hij wilde weten wanneer mijn ovulatie was en mijn nod e.d. en of hij dan 'samen' wil testen of dat hij wil dat ik hem er mee verras oid. Ik weet niet, ik vind het een proces wat je samen doet, maar hij hoeft het allemaal niet te weten. Ik mag het hem vertellen als ik een positieve test in handen heb maar voor de rest wil hij er 'niet te obsessief mee bezig zijn'.
Alle reacties Link kopieren
Compromis schreef:
27-09-2017 08:44


Springtouw, misschien goed om te weten dat de moderators het niet echt waarderen om een topic vol te noemen. Dus mocht je zoiets in de OP gaan zetten, moet je er even op letten hoe je dat verwoord ;-)
Je kan in de OP zetten dat we het graag bij een besloten clubje willen houden en daarom geen mensen meer zullen toevoegen aan de tabel maar dat het eenieder vrij staat om te reageren?
Je had eigenlijk niet zo'n algemene titel moeten maken maar iets verkapts, als een soort geheim clubje ofzo ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik zou graag met jullie meeschrijven. Mijn vriend en ik willen graag proberen een kindje te krijgen. Ik ben 19 september gestopt met de pil en dus nu aan mijn 1ste ronde bezig.
Ik probeer er niet te veel van te verwachten maar is wel lastig. Vind het allemaal zo spannend :hyper:
Ik vind het ook wel meevallen mimarr. volgens mij maakt bijna iedereen wel gebruik van een app. Ik gebruik hem inderdaad wel om te kijken wanneer mijn verwachte eisprong is, maar ook om bij te houden wanneer ik ongesteld word. Met de pil was dit altijd veel duidelijker
En geen alcohol drinken is een keuze, maar om het obsessief te noemen weet ik niet haha. Ik denk dat ik alleen stop tussen eisprong en nod. Zo heel veel drink ik ook niet, maar helemaal niet meer drinken gaat denk ik zo opvallen. Heb jij dat niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven