Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Obsessief wordt je al snel met dit gebeuren denk ik. Tenminste, als je er een beetje aanleg voor hebt... :)

Ik drink zelf niet tussen eisprong en nod, gewoon omdat dat voor mij niet goed voelt. Maar volgens mij zou het in principe gene kwaad kunnen hoor. Mijn vriend is daar wel heel kien op, en wil niet dat ik dan drink. Gelukkig denken we er hetzelfde over.
Maar obsessief bezig gaan als in 'op de klok vrijen' doen we niet. Het moet wel leuk blijven. Wie weet over een jaar als het niet lukt, maar nu niet. Overigens wel weer handig dat ik weet wanneer mijn eisprong is dmv testjes. Maar je moet ook zin hebben. Die apps zeggen niet zoveel als je niet temperatuurt, is allemaal standaard ingesteld.

Fijn dat jullie meniet te oud vinden :-D .
Zo de tabel is bijgewerkt. Omdat regelmatig dames zich melden in topics en daarna niet meer meeschrijven heb ik Spa11 ook nog toegevoegd. De OP aangepast (dankjewel Compromis en Mimarr)

Haha Mimarr als dat als obsessief is dan zijn menig vrouw dat. Ik vind het niet meer dan logisch dat wanneer je zwanger probeert te raken dat je je lichaam (en geest) al voorbereid op wat komen gaat. Ik ben recent ook gestopt met alcohol (ik dronk ongeveer alleen met oud en nieuw en koningsdag XD), puur om het feit dat ik het zekere voor het onzekere wil nemen. En het inderdaad iets dat je met zijn 2en gaat doen. Vriend wil dat ik alleen test als hij er ook bij is, zodat we samen de teleurstelling of de pret kunnen vieren samen. De app heb ik ook, vooral om te weten wanneer mijn NOD zich aan zou moeten dienen. Ik ben anders te chaotisch om dat allemaal bij te gaan houden.
Mimarr, ik denk dat we dan allemaal lichtjes obsessief zijn :hihi:

voor de tabel: Het wordt voor ons ons eerste kindje. Ik probeer even wat inzicht te krijgen in m'n cyclus voor we 'aan de slag gaan' dus onze eerste ronde zal voor binnen een maand of twee zijn. :)
Alle reacties Link kopieren
Obsessief: ja zo voel ik me wel soms haha.

wat betreft dat drinken, ik vind dat nog een lastige. Mijn gevoel zegt nu niet doen tussen eisprong en nod, maar als het nou erg lang duurt, ga ik daar misschien wel anders naar kijken.
Ik drink wel regelmatig een biertje, (al is het niet veel) dus het zou wel opvallen als ik een aantal keer niet drink. Mocht het straks raak zijn, moet ik ook wat smoesjes gaan verzinnen

Voor de tabel: het wordt voor onze 1e, en ronde. En het is ronde 3, maar ronde 1 dat we echt op de vruchtbare dagen gaan letten.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik hier welkom ben.

Doet mij goed om weer mee te schrijven met allemaal enthousiastelingen die nog aan het begin van het avontuur staan. Ik zal kort wat vertellen over ons avontuur van het afgelopen jaar en wat info voor de tabel geven.

Voor de tabel: 26/30- okt 16 begonnen en gaan dan nu de 9e ronde in. Bijzonderheden is een missed abortion en PCOS met een cyclys van rond de 45 dagen.

Mijn verhaal is als volgt nu precies een jaar geleden mijn spiraal verwijderd en half oktober begonnen, 2 x 28 dagen cyclus en met kerst vorig jaar ging hij er overheen. Wij helemaal hyper van het zal nu zeker wel raak zijn. Echter is sinds dien mijn cyclus behoorlijk onregelmatig en hangt zo beetje tussen de 35 en 60 in. In juli dit jaar maar eens de huisarts gebeld van joh het wordt steeds onregelmatiger dus echt timen kunnen we niet. Doorverwijzing gehad en half juli te horen gekregen dat ik een milde vorm van PCOS heb. Oftewel ik maak net iets teveel eiblaasjes per ronde aan waardoor ze niet altijd even goed kunnen springen. Hierdoor duren de cyclussen langer en valt er niet te zeggen wanneer seks hebben nou echt gericht is. Omdat ik overgewicht heb kreeg ik toen te horen val eerst maar wat kilo's af dan zal je cyclus als het goed is korter worden en regelmatiger, probeer het dan nog een half jaar en dan zie ik je rond juni 2018 wel weer terug. Zijn toe behoorlijk teleurgesteld naar huis gegaan en heb me toen compleet gericht op suikervrij eten en mee bewegen aangezien dit het beste werkt en past bij PCOS. Voelde me hier direct weer goed bij en begon langzaam af te vallen.
Ongesteld werd ik echter niet op op dag 64 uiteindelijk maar eens getest welke tot onze verbazing zwaar positief was. Grappige is mijn vriend wilde ook altijd samen testen en deze heb ik als enige toevallig alleen gedaan toen hij beneden was. Hem toen kunnen verrassen was geweldig.
Toen de hele riedel van zwanger zijn opgestart maar helaas zag het er vanaf echo 1 minder goed uit. Doordat ik niet wist wanneer mijn eisprong was geweest kon het zo zijn dat ik of al 7 weken was of pas 4 weken. Uiteindelijk in de 4e week na ontdekken te horen gekregen dat het niet goed groeide en dat het hartje niet klopte. Hiervoor afgelopen weekend de miskraam opgewekt en maandag de controle echo gehad. Ben helemaal schoon en mijn menstruatie is ook direct begonnen en nu gelukkig alweer afbouwend.
Ik zie het nu dan ook als ronde 1 van onze 2e poging. Gelukkig weten we nu dat we gewoon met regelmaat seks moeten hebben en dat op de klok kijken echt totaal geen zin heeft. Verder ben ik weer suikervrij gaan eten en pak ik vanaf deze week het sporten weer op. Vanuit het ziekenhuis moet ik nu 3/4 cyclussen bijhouden en dan mag ik terug komen voor wellicht een beetje hulp zodat ik meer kansen per jaar krijg.

Wij zitten dus ook weer in het spannende van wanneer wordt ik weer ongesteld en hoe zal het gaan. Wel aantal zaken waar we nu makkelijker in zijn en dan met name op het gebied van alcohol en eten. 1e halfjaar nam ik ook niks tussen vermoedelijk eisprong en menstruatie maar daar ben ik nu wel meegestopt. We willen nu vooral van elkaar genieten en hopen dat het ons nog eens gegund is.
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
poeziemauw, de gesprekken zijn inderdaad heel anders als je net begint (of als een clubje net bij elkaar is met schrijven), ten opzichte van later. Ik lees hier en daar wel eens wat mee, en hoe langer men bezig is, hoe meer je de moedeloosheid soms tussen de woorden door leest.
Ik vind jouw verhaal ook wel verdrietig. Eerst de blijdschap en daarna de onzekerheid en het grote verdriet, echt ellendig. Ik heb het helaas al te veel mee gemaakt om me heen. Hoe houd je je cyclus bij? Indien je toch een idee wilt hebben van je eisprong/vruchtbare periode zou je ook naar je slijm kunnen kijken. Maar als je al een tijdje bezig bent met proberen, weet je er misschien al het een en ander vanaf, en zal ik ongevraagd advies voor me houden ;-)

mimarr, je klinkt niet obsessief hoor. Lijkt me wel logisch dat je het een beetje wilt bijhouden. Ik denk dat ook als je niet zwanger zou willen worden, je een beetje zou willen weten wanneer je je menstruatie kan verwachten, en aangezien je tegenwoordig alles via een app kan bijhouden, waarom dat dan niet? ;-)

Overigens drink ik ook vrijwel geen alcohol, wat ook is voortgekomen uit het feit dat ik nog borstvoeding geef, maar ook omdat ik het nou niet bijzonder lekker vind. Dat was voor m'n zoontje ook al zo, dus hier geen vreemde blikken oid als ik een keer geen alcohol drink. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was van m'n zoontje (had de dag ervoor negatief getest), heb ik toen een biertje gedronken. Het kan denk ik allemaal niet zo veel kwaad zolang je geen positieve test hebt, zolang het niet buitensporig is.

Als je obessief trouwens definieert als seks hebben wanneer je eisprong is, ben ik dat wel. Ik ga dan toch wel wat meer mijn best doen om tussen de lakens te duiken met mijn man. Maar goed, ik hou ook allerlei signalen bij, dus als iemand obsessief genoemd kan worden, ben ik het wel ;-)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat ik erbij sta! Ik heb de vorige zwangerschap en na de geboorte ook op het forum meegeschreven, en het was echt heel fijn om lotgenoten te hebben! In mijn omgeving had nog niemand toen de eerste verwacht, we waren net klaar met een grote verbouwing en vrienden van ons zaten ook allemaal nog in een andere fase, die waren daar niet mee bezig. Nu verwacht ook zeker nog niemand het! Weer gaan we nu verbouwen (iets kleiner project), moet ik volgend jaar mijn vaste contract krijgen en mijn man is bezig met een hoop bijscholingen en iedereen denkt dus dat we daar op wachten. Maar we kunnen absoluut niet meer wachten haha. Ik ga het ook niet vertellen, vind dat zelf iets persoonlijks.

Compromis: Wat leuk zeg, dezelfde leeftijd! Mijn dochter is van maart 2016. We hadden van tevoren een groter leeftijdsverschil in gedachten, maar het gaat nu allemaal zo makkelijk met haar dat we toch hebben besloten om ervoor te gaan!

poeziemauw: Wat heftig je verhaal! Ik dacht trouwens dat je al sneller (als je dat zou willen) medische hulp kon inschakelen?

Obsessief ben ik.. een beetje misschien. Maar dat laat ik niet aan mijn man merken. Die zou helemaal gek van me worden! Misschien daarom ook maar beter dat ik mijn obsessieve kant kan uiten op dit forum haha. Bij de eerste zijn we er nooit zo mee bezig geweest. Mijn spiraal moest er al uit en we hadden op de verkeerde timing seks (toen wilden we ook nog een paar maandjes wachten). Maar toen gelijk zwanger, wel natuurlijk superblij meteen!!

Ik drink eigenlijk geen alcohol. Niet perse mijn bedoeling, maar het gebeurt gewoon niet...

Ben gisteren maar foliumzuur gaan slikken. Deed ik bij de eerste ook pas met 6 weken zwanger... en ik rookte toen ook nog toen ik het nog niet wist.. oeps. Maar nu dus niet meer, ben sinds toen gestopt. Deze keer zal ik het allemaal wat beter voorbereiden haha.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het vanzelfsprekend dat je je cyclus bijhoud en dan is het net zo handig om meteen je ovulatiemoment mee te pakken : ;) Mijn vriend zou dit inderdaad obsessief vinden en er helemaal gek van worden. Dus in plaats daarvan maak ik mezelf gek. Ik herken me dus wel in jullie verhalen en zo te lezen zijn we gewoon 'normaal'. Omdat ik pas gestopt ben met de pil weet ik niet hoe mijn cyclus is. Hier zal ik de komende maanden (waarschijnlijk) wel achter komen en nu hopen dat de natuur snel zijn werk doet.

Ik zelf drink geen alcohol omdat ik het niet erg lekker vind. Dus hier hoef ik geen rekening mee te houden.
Ik ben wel begonnen met het slikken van foliumzuur sinds 3 weken. En probeer nog steeds op lijn voeding te letten. In ieder geval genoeg vitaminen. Dat wil niet altijd lukken.

Voor de tabel: dit is ons eerste kindje en wij zijn beide 28 jaar. Waarschijnlijk is mijn NOD ergens eind oktober.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik nu bewezen heb zwanger te kunnen worden moet ik het eerst weer zelf proberen. Daarnaast is het ook zo dat mijn lichaam eerst de boel weer op orde moet krijgen. Het afvallen was tijdens de 1e afspraak leidend al kreeg ik er geen exact aantal kilo's bij. Echter had ik nu het idee dat er ook wat meer naar postuur gekeken is en was deze gyn daar iets menselijker in.
Ik moet ook zeggen dat ik het nog even zelf proberen niet heel erg vind op dit moment. Ga wel direct na mijn 3e menstruatie bellen voor een afspraak aangezien ik met mijn cyclussen dan al eind januari zit en hopelijk tegen het voorjaar wat hulp kan krijgen of gewoon weer zwanger bent.

Ik ben op dit moment wel ronduit obsessief bezig. Ben me nu aan het orienteren op diverse vitamines die goed zouden zijn en probeer naast het suikervrij meer zink en magnesium binnen te krijgen. Die balans schijnt goed te zijn voor bevordering eisprong en innesteling.
Slijm houdt ik altijd al goed in de gaten en wil dan ook gebruik gaan maken van ovuluatietesten voor de extra bevestiging. Voordeel is nu dat mijn vriend geen late nachtdiensten meer heeft waardoor we het iets vaker gezellig kunnen maken :applause:
Niets is wat het lijkt..
Anys Ben je niet bang dat het super druk word met de verbouwing en alle andere dingen als je dadelijk ook nog in 1x zwanger zou zijn? Wel heel leuk dat je de rest kan verrassen als ze nu allemaal denken dat jullie nog wachten. Rook je nu nog?

Spa Ik heb de rest van de info in de tabel gezet :) Ik heb sinds we hebben besloten voor een kindje te gaan meer behoefte aan fruit. Echt zo gek. Als ik nu de keuze krijg tussen een zak chips of een schaaltje fruit zou ik de laatste kiezen. Terwijl ik echt zo'n snackliefhebber ben.

Jee poezie dat lijkt me echt zo zuur. Heb je niet het gevoel dat je helemaal van voor af aan moet gebeuren? Op zich lijkt het me ergens ook wel fijn dat je niet precies getimed met elkaar naar bed "moet" maar de lange cyclussen zouden me opbreken denk ik. Ik heb de mama vitamines met visolie van davitamon, zijn van die rode capsules. Volgens mij zijn ze in de aanbieding nu. Ik neem aan dat er alles in zit wat je moet hebben als aanstaande mama. Daarnaast neem ik nog extra b12 en vitamine d op doktersvoorschrift omdat ik daar een chronisch tekort aan heb.

De afgelopen dagen heb ik me zo eens in zitten lezen over ovulatietesten en ik kan me zo goed vinden in wat iemand hierboven zegt; dat je de kans niet wilt missen. Dus ik had het voorgesteld aan vriend en die zei "kunnen we niet gewoon een tijdje op zijn beloop laten ipv nu alles al te gaan plannen en voorbereiden". Aaargh ik weet dat hij ook wel geliljk heeft maar die rammelende eierstokken maken af en toe dat ik niet meer zo goed kan nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ovulatietesten, daar moet ik ook niet mee aankomen hoor. Ik gebruik al heel lang een app en die is zeer accuraat na ruim een jaar gebruikt. Probeer het daar wel eerst mee!

Ik rook niet meer hoor, heb na de geboorte ook lang borstvoeding gegeven, en ik vind het nu ook stinken en heel smerig als iemand het doet.

Springtouw: Nee ben er niet bang voor dat het te druk wordt, de verbouwing is in december gepland en duurt ong. 3 weken. Tja, als het in 1x lukt ben ik misschien snel moe of misselijk tegen die tijd, maar dat overleef ik wel :-D
Ik vertel mijn vriend niet dat ik een app gebruik. Wel deel ik altijd mee welke datum ik ongesteld moet worden. Daarbij denkt hij volgens mij al oké prima. Ik moest hem laatst al vertellen dat ik een korte periode vruchtbaar ben. En toen maar gezegd ga zelf ook maar even googlen. Omdat we nog niet echt zijn begonnen is hij er denk ik ook nog niet zo mee bezig. En misschien past het ook wel meer bij vrouwen er toch meer op letten.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou wel wat anders voelt poeziemauw, idd je kunt zwanger worden, maar heel verstandig om toch snel aan de bel te trekken mocht het langer duren.

Haha springtouw lastig hé dat geduld te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Springtouw, je hoeft niet alles te delen met je man/vriend toch? Ik ken genoeg mannen die juist niet willen weten wanneer de vruchtbare periode is. Al zou je het alleen maar doen voor jezelf, om je cyclus in kaart te brengen.

Ik weet dat veel mensen er in het zeggen geen ovulatietesten te willen doen, omdat het 'wel leuk of luchtig moet blijven', maar meer inzicht kan toch alleen maar helpen? Ik snap dat probleem niet zo eigenlijk :)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Poeziemauw, wat fijn dat je vriend geen nachtdiensten meer heeft! Mijn man is soms ook pas laat thuis, en als m'n eisprong dan net in die periode valt is dat wel even lastig.

Ik zou overigens niet te veel geld uitgeven aan supplementen en dergelijke. Als dat echt zou helpen, zouden fertiliteitsartsen dat ook wel aanraden in hun behandelingen met IUI/IVF en dat heb ik nog nooit gehoord.
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Nou, nog een bericht. Mijn man weet dus ook niet van alles wat ik bijhoud. Ik heb gezegd dat ik het ging bijhouden (zo'n 2 maanden terug) en daarmee was de kous af. Hij wil er niets van weten. Bij mijn zoontje hebben we samen de zwangerschap test gedaan, maar het lijkt me heel leuk om hem dit keer te kunnen verrassen, maar de vraag is nog of ik dat dan volhoud, en of ik dan niet al een aantal dagen van te voren zeg: Joh, misschien ben ik wel zwanger! ;-)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Compromis. Hopelijk doet hij niet afstotend. Ach een vent hoeft niet alles te weten hoe en wat. Dat doen wij wel toch :-)

Zelf drink ik nog wel. Maar als ik stop dan verraad ik mezelf. Laatst heb ik hele avond maar 2 wijntjes gehad op een feestje. Verdund met water.Niemand had dat door. Terwijl ik in de keuken bij tankte met water (had dorst). En ik rook. Ik heb nog paar pakjes en ik haal geen nieuwe meer. Ik heb gelukkig eerder aangegeven dat ik een beetje klaar was met roken en na de zomer wilde stoppen ( goed voorbereid hihi :proud: ) dus het is niet echt een verrassing.



Mag ik vragen hoeveel kinderen jullie willen?
Zelf wil ik er 2. Mijn vriend wil er 3. Maar ben allang blij als er 1 mag komen natuurlijk. Ben benieuwd..
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die suplementen doe ik ook niet meer nu. Doosje van 10 euro waar ik 2 maanden mee doe dan ben je al 60 euro verder na een jaar terwijl een potje folium 2 euro is. Slik nu de gewone folium en extra vitamine C en D en zodra ik weer zwanger ben stap ik op de mama totaal pillen over.
Het is niet erg maar er zijn ook al behoorlijk was testen doorheen gegaan het afgelopen jaar en het wordt een nog veel duurdere hobby uiteindelijk :proud:

Iemand zei net voelt het als opnieuw beginnen en dat is zeker wel zo. Weet nu dat we maar gewoon zoveel mogelijk seks moeten hebben en dat ik dan hopelijk net ergens rond mijn eisprong zit. Wel leek het er de afgelopen tijd op dat ik dan meer zin kreeg dus dat gebeurt het al automatisch.
We gaan voor Deel 2 ronde 1 :yes:

Net mijn app ingesteld op 45 dagen en nu valt precies rond mijn verjaardag mijn ei dus ik vind het voorbestemd :hihi:
Niets is wat het lijkt..
@Grenade: mijn man had ook een beknopt biologielesje nodig toen we begonnen over écht proberen hahaha. Mannen zijn er inderdaad op een andere manier mee bezig, of zo lijkt het toch.

@ycjoo: Wij willen er graag 2, al zou er van mij nog wel eentje extra mogen komen :)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn bijna alle mannen hetzelfde hierin als ik dit zo lees, haha!
Alle reacties Link kopieren
@springtouw: Super dat je de tabel gelijk hebt bijgewerkt. :thumbsup:

@Grenade: heel herkenbaar dit. Mijn vriend dacht dat het de hele maand door raak kan zijn. Helaas werkt het niet zo.

@Ycjoo: wij willen ook 2 kindjes als het ons gegund is.
BlauweMolly schreef:
27-09-2017 17:30
Volgens mij zijn bijna alle mannen hetzelfde hierin als ik dit zo lees, haha!
Hahaha inderdaad, heerlijk die herkenbaarheid. Moet er een beetje om lachen, het lijken wel zo'n naïeve wezens :lol:
Gelukkig ligt het niet alleen aan mijn vriend dus dat hij geen idee had wanneer er een vruchtbare periode is en dat die er überhaupt is. Haha gelukkig kunnen we er hier over praten. M'n vriend zit op de meeste dingen ook niet te wachten. Hoewel hij er volgens mij ook wel mee bezig is.

Sinds eind april ben ik gestopt met de pil. Eind mei waren we op vakantie en tijdens eten bij een Mexicaan voelde ik me echt niet goed. Dus na een paar keer wc vroeg hij zul je dan toch al zwanger zijn? Dus ook hij denkt er wel aan. Vlak daarna beseften we onze vakantie naar zika gebied dus een echte ronde hebben we niet gehad. Ik wachtte toen nog op mijn eerste echte menstruatie en had nog geen idee van mijn cyclus. Hoewel ik het nu ook lastig vind, de ene keer 28 dagen en de andere keer 35 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is volgens mij wel iets anders dan de meeste anderen haha. Toen ik begon over ovulatietesten en dat ik het eerst drie maanden aan wilde zien, zei hij van waarom nu niet gelijk dan vergroten we toch gewoon onze kansen. Dus komende week daar mee beginnen, ook omdat mijn laatste cyclus opeens een stuk korter was dan de andere keren na het stoppen met de pil. Ook vraagt hij uit zichzelf wanneer mijn vruchtbare dagen zijn o_o
Ik zou eigenlijk niet weten of hij erbij wil zijn als ik ga testen. Afgelopen cyclus was eerste ronde en toen was ik opeens 9 dagen eerder ongesteld dan verwacht dus toen is het niet ter sprake geweest. Als het over een paar weken zover is, zal ik het eens vragen. Hij vindt trouwens verder ook wel dat ik er te veel mee bezig ben, dus fijn dat ik hier gewoon lekker alles kan zeggen!

Ycyoo, mijn vriend wil er graag twee en ik neig (nu nog) naar drie, maar goed laten we beginnen met eentje en dan kijken we daarna wel verder..
Alle reacties Link kopieren
Ow en Springtouw, zou je aan de tabel willen toevoegen NOD 18 oktober Dan ga ik wel uit van mijn vorige korte cyclus dus zegt eigenlijk niet zoveel, maar dan heb ik in ieder geval een richtdatum
Alle reacties Link kopieren
ideetje, wat grappig dat jou vriend daar zo anders instaat. Heeft hij misschien vrienden die al kinderen hebben? Ik zat eens op het station te wachten en overhoorde een man praten aan de telefoon, die het duidelijk ook had over zwanger worden. Hij zei iets in de trant van dat de man aan de andere kant van de lijn er niet vanuit moest gaan dat het meteen raak was. Eerlijk gezegd weet ik er het fijne niet meer van, maar blijkbaar praten mannen er toch ook wel over ;-)

Ycjoo, alvast succes met het stoppen met roken! Ik hoor wel vaker dat als de knop eenmaal om is, het helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn :) En dan hou je ook een hoop geld over. Die je kan besteden aan ovulatietesten en zwangerschapstesten, haha. Grapje.

Poeziemauw, dat zou mooi zijn ja, een verlaat verjaardagscadeau dan ;-) Als ik in mijn vorige cyclus zwanger was geworden, was mijn UD op mijn verjaardag geweest. Niet dat dat per se een probleem is, want ik ga er niet vanuit dat kindje 2 precies op de UD geboren gaat worden. Mocht het deze ronde raak zijn, dan hebben we nóg een verjaardag in al een drukke periode. Ach, jammer dan :p

Grenade, lastig als je cyclus zo onvoorspelbaar is he? Dat heb ik ook gehad. Ik vond het daarin ook wel helpen om het één en ander bij te houden aan signalen. Dat geeft toch iets meer houvast.

Qua aantal kinderen zei ik altijd dat ik er 4 wilde. Mijn man wilde dat al niet en ik weet het ook niet meer zo zeker. We gaan eerst naar 2 en dan zien we wel verder.
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven