Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Ik ga zo even iedereen bijlezen hoor.
Ik forum nu mobiel dus dat gast niet zo heel handig.

Over het drinken ben ik nog niet uit, maar ik ben ook nog niet gestart. Ik twijfel nog heel erg wat verstandig is.

Qua aantal kinderen tja dat is lastig. Vriend wil er eigenlijk graag twee. En ij wil denk ik maar wen kindje
Wij willen het graag bij 1 kindje houden. Maar je weet nooit wat de toekomst brengt ;) en er zitten tweelingen in de familie haha.

Vriend is er hier ook best mee bezig vandaar dat ik hem ook vroeg over ovulatie testen. Hij stuurt vaak linkjes van info over de niptest of over cyclussen xd. Laatst had ie een boekje gekocht van Dribbel, zodat ie straks aan mijn buik Jan voorlezen. Ik smolt. Ja want dan kan het vast wennen aan mijn stem zei ie..
Alle reacties Link kopieren
Ooh springtouw, dat is wel heel schattig :heart:
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Klopt compromis, ik probeer inderdaad steeds meer notities in de app te zetten tijdens mijn cyclus. Hopelijk helpt dat voor als we mogen beginnen. Ik hoop dat mijn menstruatie deze keer op tijd is. Dan valt mijn geschatte vruchtbare periode net wanneer we mogen beginnen.

Over het aantal kinderen weet ik het nog niet. Ik weet dat mijn vriend er twee wil, maar ik heb nu nog zoiets van eerst maar kijken of eentje lukt. Ergens in mijn achterhoofd heb ik nog van straks lukt het ons niet. Vrienden van ons zijn uiteindelijk via iui zwanger geraakt en zijn echt wel lang bezig geweest. Niet te veel over nadenken maar toch gebeurt het soms.
Wat schattig springtouw
Mijn vriend is er nog niet zo mee bezig. Natuurlijk praten we er wel over. Wie weet word het anders aks we zijn begonnen.

Leuk on te lezen dar ik niet de enige ben met een een kind gedachten.
Ik kan niet in de toekomst kijken, maar het lijkt me gewoon goed bij ons passen
Alle reacties Link kopieren
Genade, dat herken ik wel hoor, dat gevoel van eerst maar eens kijken of het lukt. Mijn vriend denkt dat het allemaal wel snel zal gaan, maar ik hou er toch rekening mee dat het ook anders kan lopen. Heb teveel voorbeelden in mijn omgeving bij wie het niet lukt of erg lang duurt of al meerdere miskramen hebben gehad. Volgens mij horen die onzekerheden erbij, maar dat maakt het wel spannend
Alle reacties Link kopieren
Poeh wat kletsen jullie veel! Lastig bijlezen en tegelijkertijd reageren vanaf de mobiel.

Wat heftig Poeziemauw, een miskraam. Hopelijk hebben jullie nu meer geluk en ben je snel weer zwanger. Ik duim! Dat suikervrij eten, daar zou ik me ook eens in moeten verdiepen.

Grenade, dat viel mij ook al op bij de bekende Nederlanders.

Drukke tijd Anys, ik vind je nu al een stoer mens!

Bagheera, irritant he op de mobiel! Ik doe het ook. Hopelijk gaat het goed.

Super schattig, Springtouw!

Aantal kinderen: partner wil er graag 3, maar we denken dat 2 verstandiger is (financieel, ruimte in huis). We zien wel!

Pillen: ik slik nu nog foliumzuur, maar als dit op is wil ik kijken naar die mama-pillen.

Ik ben niet heel obsessief bezig vind ik, maar ik denk er wel dagelijks aan. We zijn er natuurlijk ook al even mee bezig. Ik temperatuur niet, maar heb al wel ovulatietesten gebruikt om te controleren of ik echt mijn eisprong aan voel komen (en dat blijkt min of meer zo te zijn). Drinken & roken deed ik sowieso al niet. Mijn partner is er ook wel mee bezig, we praten er 's avonds veel over.

Slaap lekker allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Conpromis je hebt echt gelijk hahaha. Wat zal dat geld schelen zeg. Het gaat me vast lukken. Ik zeg altijd dat je voor jezelf wel een reden nodig hebt om te stoppen. Anders werkt het niet. En dit is toch een mooie reden..
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen dat er toch over na gedacht wordt hoeveel kinderen je wil.

Vind het een leuk groepje zo!
Bam!!!!
Pff ik heb een groot deel van de nacht wakker gelegen. Piekeren over het krijgen van een kindje. Soms grijpt het me ineens zo aan. Het gevoel dat ik het niet kan. De statistieken van gescheiden, alleenstaande ouders. Ouders die niets meer samen doen en dan langzaam uit elkaar groeien. Ik vind het zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Grenade schreef:
27-09-2017 09:35
Ik vind het ook wel meevallen mimarr. volgens mij maakt bijna iedereen wel gebruik van een app. Ik gebruik hem inderdaad wel om te kijken wanneer mijn verwachte eisprong is, maar ook om bij te houden wanneer ik ongesteld word. Met de pil was dit altijd veel duidelijker
En geen alcohol drinken is een keuze, maar om het obsessief te noemen weet ik niet haha. Ik denk dat ik alleen stop tussen eisprong en nod. Zo heel veel drink ik ook niet, maar helemaal niet meer drinken gaat denk ik zo opvallen. Heb jij dat niet?
Tja, ik drink sowieso al heel erg weinig. Ik doe af en toe een likeurtje door de koffie of warme chocolademelk en drink heel soms een half glaasje wijn maar daar houd het ook wel bij op. Ik kan ook niet zo goed tegen alcohol namelijk, ben erg snel aangeschoten. Alleen bij speciale gelegenheden zoals bruiloften e.d. drink ik wat meer, maar die verwacht ik voorlopig toch niet ;).

Ik drink nu dus helemaal niet meer, niet eens zozeer omdat het straks niet meer mag, maar omdat ik graag gezond de zwangerschap in wil. Eigenlijk had ik nog wat kilo's willen afvallen voor we er aan zouden beginnen omdat ik net iets te zwaar ben, maar dat is er niet meer van gekomen. Sinds ik terug ben van vakantie ben ik dus gezonder gaan eten om misschien toch nog wat af te vallen of anders om gewoon gezond de zwangerschap ik te gaan. Geen alcohol drinken valt daar voor mij ook onder, net als het minder snoepen enzo.

Denk niet dat het opvalt overigens, ik ben namelijk 9 van de 10 keer toch de bob ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wat is er een hoop geschreven! Ik forum ook mobiel, dus zal straks nog even verder reageren.

Wat schattig van je vriend Springtouw! :-)

Jammer dat je zo hebt wakker gelegen! Ik herken dit helaas wel... heb dit voornamelijk 1-2 dagen voor mijn NOD... dan ben ik heel onrustig, piekeren dat het misschien niet gaat lukken, bang dat ik weer ongesteld word... je kan jezelf zo gek maken hè? En hoe stop je het.. geen idee! Je hele leven zal compleet veranderen, dat maakt het ook wel beangstigend. Dat niets meer hetzelfde gaat zijn... dat je inderdaad mensen uit elkaar ziet gaan met kindjes...

Ik slik zelf foliumzuur en vitamine D. Dit deed ik al een maand voor ik ging stoppen met de pil. Qua alcohol: ik drink niet vaak, heel af en toe een wijntje tijdens uit eten. De eerste maanden standaard niet gedronken. Nu alleen tussen menstruatie en ovulatie als zich een gelegenheid voordoet zoals een etentje.
Qua eten doe ik hetzelfde.

Obsessief... ik denk dat ik dat wel ben... telkens tellen, in die app kijken, me afvragen of ik al moet testen, weer een witte test krijgen, elke dag ben ik er toch mee bezig, denk ik eraan.. denk dat we dit allemaal wel hebben zoals ik lees... het is ook niet niks ;-).

Vriend is er ook mee bezig en stelt wel vragen over mijn cyclus en wanneer we het zouden weten.... hij wil het enorm graag en is soms ook wel bang dat het niet lukt :-$ we praten er open over :-)

Hier nog 5 dagen tot NOD. Begin nu weer onrustig te worden, helaas... wil gewoon rustig afwachten, maar lijkt maar niet goed te lukken. Hebben meerderen dit (van de mensen die al begonnen zijn)? Die onrust, weinig slapen, piekeren?
Alle reacties Link kopieren
Poeziemauw: wat erg dat je een miskraam hebt gehad! Dat lijkt me echt zo moeilijk :-( Ik hoop voor jullie dat het jullie snel weer lukt en dat alles dan goed mag gaan!
Alle reacties Link kopieren
Je leest hier op het forum best veel over miskramen.. dat maakt het toch ook onzeker, zoals hierboven iemand schrijft.
Eerst afwachten of je zwanger bent, daarna opnieuw wachten of het allemaal goed gaat.
De angst als je een miskraam hebt gehad zal ook wel even blijven denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat veel ook om bij te lezen in 1x

Springtouw Ik zie dat mijn nod verkeerd in de tabel staat, die zal waarschijnlijk rond 4 november zijn namelijk

Ycjoo Ik zou graag 3 of 4 kinderen, maar mijn vriend wil het liever bij 1 houden. Hij is zelf enig kind en al zijn familie en vrienden zijn ook allemaal enig kinderen, dus hij weet niet beter en het lijkt hem heel hectisch zo'n groot gezin. Hij is inmiddels al wel gewend geraakt aan het idee van 2 kinderen, dus nog even en dan staat hij misschien ook wel open voor 3 ;-D . 4 lijkt mij ook wel leuk, maar is wel gelijk wat onpraktischer, dan moet je zo'n extra grote auto en zouden we moeten verhuizen. Maar eerst maar eens aan 1 beginnen ;).

Blij trouwens om te horen dat jullie net zo 'obsessief' zijn als ik hahaha, en dat jullie mannen net zo zijn als de mijne. Denk dat het misschien ook anders is voor vrouwen. Zodra het raak is gaan wij het al snel merken natuurlijk, hormonen enzo. Mannen merken het later pas als de buik gaat groeien, ze de baby kunnen voelen schoppen en zien bewegen op de echo e.d. Denk dat het voor hen nu nog erg abstract is allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Springtouw, het piekeren an sich herken ik niet zo, maar toch wel de angst voor het onbekende. De eerste ronde voor m'n zoontje was ik toch opgelucht dat het niet raak was, en de eerste ronde van het nu weer proberen greep het me ook opeens aan: Kan ik dat wel, met twee kinderen? Mijn zoontje is niet zo'n gemakkelijke slaper, dus hoe moet ik dan twee kinderen in slaap krijgen?! Maar ik denk dat dat soort dingen heel normaal zijn, zeker met dit soort grote levensgebeurtenissen.

Blauwebes, spannend dat je NOD eraan komt! Ik zie dat het ronde 6 is voor je, dus dan wordt het wel eens tijd he ;-)
Test je vaak voor NOD?

Grappig genoeg dacht ik dat de angst voor het niet-lukken bij een tweede anders zou zijn, maar dat ervaar ik nog niet direct zo. Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat we veel geluk gehad hebben bij ons zoontje. Maar we gaan het zien!

En wat blauwebes schrijft over onzekerheid na onzekerheid, zo heb ik dat wel ervaren. Eerst de spanning voor een positieve test, dan de spanning of alles goed zal blijven gaan. En ik was helaas een persoon die dat de he-le zwangerschap had. Maar gelukkig ken ik ook genoeg vrouwen die veel relaxter waren in de zwangerschap. Dus het kan wel :)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
BlauweBes30 schreef:
28-09-2017 13:01
Je leest hier op het forum best veel over miskramen.. dat maakt het toch ook onzeker, zoals hierboven iemand schrijft.
Eerst afwachten of je zwanger bent, daarna opnieuw wachten of het allemaal goed gaat.
De angst als je een miskraam hebt gehad zal ook wel even blijven denk ik...
Ja maar het komt ook best veel voor, ik geloof dat 1 op de 4 vrouwen weleens een miskraam heeft gehad (of meerdere!) en dat 1 op de 3 zwangerschappen eindigt in een miskraam, maar dat je dat dus vaak niet eens doorhebt omdat het dan zo vroeg is dat het net op een menstruatie lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, qua aantal kinderen: Ik denk echt heel erg dat je dat pas echt weet na de geboorte van je eerste kind. Het is vaak allemaal niet zo zoals je je had voorgesteld. Misschien vind je de baby-periode verselijk, terwijl je dacht dat je het heerlijk zou vinden, of andersom. En misschien heb je wel een lichamelijk zware zwangerschap of bevalling, en verandert de wens om die redden. Of juist ook weer andersom, dat het makkelijker gaat dan je gedacht had. Maar goed, erover nadenken is natuurlijk sowieso leuk :)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Dat scheelt dan idd mimarr dat het niet drinken niet echt opvalt. Ik probeer hier ook al steeds vaker niet te drinken zodat het straks niet zo opvalt. Begin oktober nog een feestje maar dan mag ik nog wel drinken. Geen alcohol is wel gezonder inderdaad, maar verder zorg ik wel dat ik gezond eet en ik probeer meer te sporten. Ik ga ervan uit dat af en toe wat alcohol niet gelijk heel erg is. Maar mocht het lang duren voor ik zwanger ben dan kan ik hier altijd nog mee stoppen.

Vervelend springtouw. Ik denk dat we allemaal wel spanning hebben. Mijn ervaring is dat het 's nachts nog lastiger is om te relativeren. Net als wat compromis zegt, het hoort er ook een beetje bij. Ik probeer nu ook nog gewoon te genieten samen. Dat helpt mij. Zonder gedoe naar feestjes kunnen. Spontaan wat leuks doen. Met kinderen kan dat ook wel, maar mij lijkt dat nu nog een stuk gemakkelijker. En straks met een baby ga je een hele andere fase in, die mij ook erg leuk lijkt
Misschien is het inderdaad meer het onbekende, wat je zegt Compromis. Je komt er ook alleen achter wat je aankunt etc als je ervoor gaat. Realistisch gezien weet ik ook wel dat het vast allemaal goed komt.

Miskraam, ik wil er niet eens aan denken. Ik houd van positief in het leven staan en ook al kan dat niet altijd, wil ik toch niet teveel stilstaan bij alles wat mis kan gaan. Miskramen, gezondheid van het kindje, mijn gezondheid, bevalling, uitscheuren, hormonen.

mimarr Ik ga je nod aanpassen. :)

Ik kan van mezelf zeggen dat ik normaal gesproken vrij "normaal" ben tussen menstruatie en ovulatie. Vanaf ovulatie tot menstruatie ga ik op tilt ofzo. Ik ben er dan veel meer mee bezig :P
Alle reacties Link kopieren
De onzekerheid en het piekeren herken ik heel erg. Sinds we echt zijn begonnen, heb ik ook echt twijfelmomenten. Wil ik dit wel, kunnen wij dit wel, gaat het allemaal wel lukken, wat als het kindje niet gezond blijkt te zijn, kunnen we niet beter nog even wachten enz? Heel vermoeiend en slaap er inderdaad soms ook niet goed van. Maar op momenten dat ik goed in mijn vel zit, weet ik 100% dat ik dit wel wil gelukkig.

Hebben jullie ook dat jullie je zorgen maken om alle kwalen tijdens een zwangerschap? Als ik soms de verhalen om me heen hoor... Hebben jullie het met jullie partner gehad over wat als tijdens de zwangerschap blijkt dat het kindje niet gezond is? Mijn vriend geeft namelijk aan dat hij de zwangerschap zou willen afbreken als het kindje bijvoorbeeld down syndroom zou hebben, maar zelf weet ik echt niet wat ik dan zou willen doen. Denk ook dat je dat pas echt kan beslissen als het zover zou zijn, maar lijkt me zo ontzettend moeilijk. Hoop dat niemand van ons voor die keuze hoeft komen te staan.

Blauwebes, ik kan me de onrust voor NOD heel goed voorstellen. Ik denk dat ik dat ook ga hebben. Afgelopen ronde was 1e ronde, maar omdat ik opeens 9 dagen eerder ongesteld was dan verwacht had ik geen tijd om onrust te voelen. Ook wel weer een voordeel. Maar merk dat ik de onrust ook al voel rond mijn vruchtbare dagen, maar dan kan je er in ieder geval nog wat mee doen haha :biggrin:

Qua alcohol is het voor mij niet zo moeilijk, want ik drink toch al niet. Dat is maar goed ook, bij ons zal het voor niemand als een verassing komen denk ik en merk dat sommige familieleden al allerlei signalen overal zien dat ik zwanger zou zijn. Mijn broer en zijn vriendin waren er een tijd geleden helemaal van overtuigd dat ik zwanger was. Hadden allerlei 'signalen' gezien :sherlock: Zelfs toen ik zei dat dat echt niet zo was, geloofden ze me niet. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder dus nu zullen ze er vast achter zijn dat ik toch echt de waarheid sprak haha
Ideetje, vriend en ik hebben het hele "wat doen we als het niet gezond blijkt" gesprek juist nu al gehad. Ik wil er niet over na moeten denken als ik vol van hormonen zit en als ik al echo's en hartjes heb gezien. Wij wilden nu gezamenlijk een besluit nemen, ipv straks touwtrekken. Heb ook tegen vriend gezegd dat als ik het straks ineens wil houden als het slecht nieuws is dat hij me moet herinneren aan mijn hormoonloze zelf :p
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het er ook wel over gehad, en we staan er gelukkig heel erg hetzelfde in. Hoe hard het misschien ook is, wij denken niet dat wij geschikt zijn om een gehandicapt kindje op te voeden, dus we zouden het dan laten afbreken. We willen ook de nip test laten doen om die reden. Maar ik heb wel al gezegd, dat het waarschijnlijk wel anders is als ik het kindje al voel bewegen in mijn buik en dat ik het dan waarschijnlijk niet meer weg zou kunnen laten halen. Vriend begrijpt dat gelukkig en heeft wat dat betreft veel respect voor mij, als ik het om wat voor reden dan toch wil houden dan steunt hij mij.
Ik drink ook nooit, omdat ik het niet lekker vind, dus dat zou voor mij ook geen probleem zijn :)

Zelf pieker ik (nu nog) niet over de zwangerschap op zich of over het feit of we er al dan niet klaar voor zijn,
maar vooral of het nu toch echt het 'juiste' moment is ivm werk... Al zie ik in de komende twee/drie jaar geen enkel ideaal moment om er tussenuit te zijn op het werk, dus dan hebben we dat weer.
Alle reacties Link kopieren
Springtouw, wij hebben het daar ook wel over gehad maar merk dat ik er nu voor mezelf echt niet uitkom. Mijn vriend is heel duidelijk in wat hij zou willen en ik kan me vinden in de redenen die hij noemt, maar de maar aan de andere kant blijft ook. Fijn dat jullie er wel uit zijn.
Bedankt trouwens voor het in het tabel zetten van mijn NOD.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven