Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, zelf zou ik bet wel snel willen omdat ik niet heel blij ben op mijn werk. Mijn plan is om na de zwangerschap echt ander werk te vinden. Dus wat dat betreft...

Ik ga niet eerder dan de nod testen denk ik. Vriend is ook vet benieuwd of het grlukt is deze maand, en zou wel willen dat ik nu test. Maar ik wil liever wachten. Want ook al heb je een negatieve test, wil je de dag erna toch weer testen. Dure hobby 😂
Alle reacties Link kopieren
Compromis, mijn vriend staat er wel relaxter in dan ik, maar hij gaat er eigenlijk ook vanuit dat het binnen een maand of 3 wel raak is. Ik heb al een aantal keer gezegd dat de meeste pas met een half jaar/jaar zwanger zijn, maar komt niet echt binnen geloof ik. Ben benieuwd hoe het gaat zijn als het langer zou gaan duren.

Ik zit ook een beetje in de wachtstand. Ben gisteren begonnen met ovulatietesten, maar die was nog helemaal wit. Als ik uit ga van mijn laatste korte menstruatie zou ik donderdag mijn eisprong moeten hebben. Als het weer een langere menstruatie is kan het zomaar nog 2 weken duren. Wel fijn dat ze nu nog wit zijn, want voel me niet lekker dus heb sowieso niet echt veel puf nu om het gezellig te maken.
Haha snap ik blauwemolly. Nog drie dagen wachten dus.

Volgens mij staat mijn vriend er ook veel relaxter in. Wij wachten nu ook al een half jaar. Daar had ik wel moeite mee, maar hij dacht ach wat zijn nou zes maanden.

Hier nog een weekje wachten en dan zijn die maanden ook voorbij.

Is dit de eerste keer dat je ovulatietesten gebruikt ideetje?
Alle reacties Link kopieren
Bagheera: het komt niet uit omdat er dan zeer belangrijke dingen zijn bij het werk van mijn man die hij eigenlijk echt niet kan missen. Als het straks in 1x lukt, is de UD in juli. Dan kan het nog steeds vroeger komen, maar goed, dan is het iig niet 100% dat het in juni komt maar een veel kleinere kans. Het voelde voor ons beter om even te wachten dus. Nu had ik ook nog geen zin om zwanger te zijn omdat ik ook nog een belangrijke scholing moet afronden en ik verwacht straks net zoals bij de vorige zwangerschap heel moe te zijn.

Compromis: Mijn man is idd veel relaxter, wil het graag maar vindt het ook prima als het nog even duurt. Ik daarentegen niet haha. Ik zie allemaal zwangere vrouwen overal, een vriendin van mij met een zoontje in dezelfde leeftijdscategorie als onze dochter die ook al zwanger is, ik denk aan allemaal praktische dingen die met dit leeftijdsverschil wel handig zijn zoals babykamer doorschuiven als dochter 2 wordt zodat we het niet hoeven op te slaan ergens... enzovoort. Ik kan echt niet wachten.... o_o

Terwijl.... het eigenlijk misschien helemaal niet zo praktisch is om nu al zwanger te worden door aankomende verbouwing (en misschien misselijk of moe) en geen vast contract.... maar de hormonen hebben gewoon enorm de overhand. En uiteindelijk blijf je uitstellen... en dat wil ik echt niet.

Spannend Blauwemolly!
Ik denk dat het nooit helemaal uitkomt wanneer je begint. Er zijn altijd zaken waardoor je denkt ah beter even wachten. Ik heb momenteel geen werk en ben druk aan t solliciteren, en vriend wilde liever wachten tot ik een vast contract heb bij een volgende baas. Dat ik op een gegeven moment zei; voor hetzelfde geld word na 6 maanden of een jaar mijn contract niet verlengd, dan kun je weer van voor af aan beginnen. Of raak ik zwanger en dan word mijn contract niet verlengd. Ik wil niet continu onze kinderwens opschuiven en dan over een aantal jaar bedenken "oh, hadden we nu maar..."

Hier een druk weekend, en mijn vruchtbare dagen zijn er/komen er aan en ik merk toch dat ik bij mezelf denk "oke toch maar seks, voor de zekerheid XD" gek hoe dat je gedachten helemaal in die stand gaan zodra je hebt besloten om zwanger te gaan worden.

OpenHaardvuur jouw NOD is er ook bijna. Ben je regelmatig in je cyclussen of is het wisselvallig?

Ah BlauweMolly spannend zeg! ga je op je nod testen of in de dagen erna? Veel testen is best een kostbare hobby inderdaad. Ik heb testen van de Action gehaald dat is dan nog redelijk te overzien :P
Alle reacties Link kopieren
Granade, ja dit is inderdaad de eerste keer dus ben benieuwd of ik verschil ga zien de komende periode.

Blauwe Milla, ik heb me ook voorgenomen om niet voor NOD te testen. Lijkt me wel heel lastig als je ertegen aan zit! Haha proberen wat zelfdiscipline op te gaan brengen.

Anys, dat overal zwangere vrouwen (of baby's) zien herken ik. Ze lijken opeens overal op te duiken. Daarnaast zijn en ook veel mensen in mijn omgeving zwanger of net bevallen. Ik werk in een organisatie waarin zo'n 80% vrouw is dus er is altijd wel iemand zwanger of met verlof :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, ja wat je ook zegt. Komt ook wel weer goed volgend jaar.

Mijn vriend gaat per november ook van baan verwisselen. Hij moest zijn vast contract opgeven voor een half jaar contract eerst. Ze willen eerst zien of hij inderdaad geschikt is. Begrijpelijk. Ja, we kunnen misschien beter wachten maar in zijn brance is er genoeg werk. Alleen waar hij nu heen gaat is een zeer hoge bedrijf waar iedereen heen wil in zijn brance. Loon gaat zeker vooruit hierop en de uitdaging. Tja, ik denk ook dat alles wel weer goed komt uiteindelijk. Dus waarom nu niet beginnen. En ik denk dat het ook ff gaat duren voordat ik zwanger word.

Ben mooi ongesteld geworden nu ik gestopt ben van de pil. En aankomende tijd gewoon kijken hoe mijn cyclus gaat ontwikkelen.

Ik betrap mezelf dat ik mee lees in de topic kindernamen.. ben erg gefocust op kind er namen die ik hoor.. is dat wat of niet. Zijn er meerderen bezig met namen? We hebben op zich een meisjesnaam die we beide mooi vinden. Jongensnamen vind ik erg lastig. Vind bijna niks leuk.
Hij wil zijn sokken niet aan houden in bed, hij wil graag een jongen :facepalm: haha.
Ik vind beide leuk. Het maakt mij echt niks uit. :shame:
Bam!!!!
@Ycjoo:
Ik ben ook best bezig met namen! Heb er een hele hoop in mijn gsm staan :D
Ik vind persoonlijk jongensnamen ook veel moeilijker dan meisjesnamen.
Als iemand vertelt over een kindje of dat iemand bevallen is, is mijn eerste vraag altijd "Hoe heet ze/hij?"

Ik heb een lichte voorkeur voor een meisje en mijn man voor een jongen. Lijkt altijd zo taboe om dat luidop te zeggen, maar wilt natuurlijk niet zeggen dat we niet blij zouden zijn met eender welk geslacht we krijgen! We zijn uiteraard al blij als straks ons een kindje gegeven is!
Alle reacties Link kopieren
Kleuterjufke, ik snap je wel. Iedereen mag blij zijn dat je een gezond kind mag krijgen. Daar hoopt hopelijk iedereen ook op.

Hahaha ik moest lachen toen je typte: ik vraag dan wat haar/zijn naam is. Jaaa ik heb dat ook :-D

Maar persoonlijk vind ik de kinder namen niet zo heel 'speciaal' veel oude namen zijn 'in' en oer hollandse. En dat vind ik dus echt niet mooi. Maar ik hoef ook geen 'ordinaire' namen. Best lastig!
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Kleuterjufke Volgens mij hebben de meeste stiekem wel een lichte voorkeur hoor ;) . Mijn vriend wil heel graag een meisje. Ik zag mezelf altijd meer als jongensmoeder en wilde liever een jongetje, maar nu hij het steeds over meisjes en prinsessendingen heeft lijkt een meisje me ook wel leuk. Op dit moment maakt het mij niet uit dus haha.

Ycjoo Vriend en ik letten ook heel erg op kindernamen inderdaad. Ik hou van hele simpele namen, zoals Emma, Sophie, Sam e.d. maar hoe vaker ik er nu over nadenk, hoe meer het me gaat tegen staan. Het idee dat het later de 3e Emma in de klas is of de 4e Sam op voetbal... Maar ik gruwel ook van die 'unieke' namen die sommige ouders hun kinderen geven. Lastig dus. Eerst maar eens zwanger worden en dan ook afwachten of het een jongen of meisje wordt, dan kunnen we wat gerichter gaan nadenken ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een paar jaar een namenlijstje in mijn mobiel staan.

Heeeeel spannend BlauweMolly!

Hier is iedereen ook zwanger, Anys.... oneerlijk!

Hier gaat het deze maand weer niet wat worden! :'( Op mijn vruchtbare dagen zijn we 3 dagen niet bij elkaar. Timing!
Over namen hebben we het nog niet specifiek gehad. Wel merk ik dat ik vooral namen voorbij hoor konen waarbij dan meteen denk NEE

Ik vind mijzelf denk ik meer een jongens moeder,maar vriend lijkt een meisje weer heel leuk. Grappig vind ik

Van het sporten waar ik weer mee begin moeten jullie je nog niet te veel voorstellen.
Vooral oefeningen thuis, en minder vaak met de auto

Qua ovulatie testen heb ik voor mezelf besloten daar op zijn vroegst past mee te beginnen na drie maanden

Nog drie weken en dan stop ik met anticonceptie, best wel spannend
Haha ik vind het zo grappig dat iedereen tegen dezelfde dingen aanloopt.. En zo fijn om te merken dat ik niet de enige ben. Soms heb ik heel erg dat idee omdat ik het met niemand anders echt kan bespreken.

Vriend is er heilig van overtuigd dat we een meisje krijgen. Als we er over praten hebben we het tegenwoordig ook over zij en haar. Heel slecht en ik vraag me soms af of we het niet over onszelf afroepen dat het nu nog heel lang gaat duren of juist niet gaat lukken.

Oh nee jib, kun je niet van tevoren een paar dagen vrijen in de hoop dat er wat blijft plakken? Je weet nooit ;) soms blijft zaad wel tot 5 dagen in leven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook al een aantal jaar een namenlijstje, met veel meer meisjesnamen dan jongensnamen. Onze enige leuke jongensnaam hebben we al vergeven, dus dat wordt nog wat als we weer een jongetje zouden krijgen.
Ik gruwel trouwens echt van die moderne of te-bedachte namen en vind oer-Hollandse namen wel mooi.

Overigens wilde ik ook graag een meisje, maar ben nu heeeeeel blij met een jongetje. Kan me niet meer voorstellen dat ik juist een meisje wilde :)
Maar goed, alles wordt toch steeds meer gender-neutraal en het is ook wat je zelf doet met je kind. Niet dat je een jongen nou een jurkje zou moeten aantrekken, maar zij kunnen ook met poppen spelen of met een thee-serviesje.

Jib, wat balen van je vruchtbare dagen. Weet je zo zeker wanneer je eisprong is dan?

Ycjoo, dat van die sokken begrijp ik niet helemaal geloof ik ;-)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja mijn vriend is overtuigd dat als je de sokken aanhoudt tijdens de seks een meisje krijgt, zonder een jongen. Dat wordt hier wel eens gezegd als 'grap'. Waar het precies vandaan komt, geen idee eigenlijk.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb al een lijst met kindernamen. En ik snap helemaal dat jongensnamen lastiger zijn als meisjes namen. Wij hebben dat zelf ook.

Qua geslacht zou mijn vriend graag een jongetje willen en mij maakt het echt niet uit.

Dat van slapen met sokken voor een meisje heb ik nog nooit gehoord. Hebben andere ook van dit soort trucjes? Waarmee het geslacht bepaald zou worden. ;-)

Ik lees dat verschillende dames vlak voor hun Nod zitten. Spannend. Ik duim voor jullie :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo- schreef:
01-10-2017 21:17
Hahaha ja mijn vriend is overtuigd dat als je de sokken aanhoudt tijdens de seks een meisje krijgt, zonder een jongen. Dat wordt hier wel eens gezegd als 'grap'. Waar het precies vandaan komt, geen idee eigenlijk.
Ik geloof dat het idee erachter is dat door de sokken aan te houden de lichaamstemperatuur van de man hoger is dan zonder sokken, en dat een hogere temperatuur zorgt voor meer X zaadjes en dus een hogere kans op een meisje. :hihi:

En er zijn wel meer van dat soort verhaaltjes, zoals dat het standje uitmaakt, en iets met een volle maan ofzo? Ik geloof er in elk geval niet in. Het enige wat nog enig effect schijnt te hebben is geloof ik dat je rondom je eisprong moet vrijen voor een jongen en maar tot 3 of 4 dagen voor je eisprong en daarna niet meer voor een meisje. Omdat X zaadcellen langzamer zijn en op de dag van je eisprong de X zaadcellen nog wel leven en de Y zaadcellen niet meer. Maar op die manier is de kans op een zwangerschap natuurlijk ook kleiner, dus wij gaan er gewoon voor op en rond de dag van de eisprong en we zien wel wat het wordt ;)
Haha nou inderdaad mimarr. Zwanger worden vind ik belangrijker dan het geslacht. Ik denk wel dat ik een hele kleine voorkeur heb, maar of het kindje gezond is vind ik veel belangrijker.

Vannacht al gedroomd dat ik vijf maand zwanger was en wel een dikke buik had maar nog gewoon in mijn normale kleding rond liep.

Ik heb wat meer buikpijn dus ik hoop dat mijn menstruatie eraan komt.
Alle reacties Link kopieren
Wetenschappelijk is dat van die timing voor ovulatie ook niet bewezen volgens mij. Wel is het geloof ik zo dat sommige mannen meer meisjes of jongens kunnen maken, maar ik weet niet meer precies wanneer ik dat had gelezen en waar dat dan precies door komt.

Grenade, grappig he, dat soort dromen. Ik had in mijn eerste zwangerschap pas heel laat een duidelijke zwangerschapsbuik en zat rond 5 maanden denk ik nog wel deels in mijn eigen kleding. Ik hoop wel dat dat bij de tweede zwangerschap wat eerder zichtbaar gaat zijn ;-)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen alles bijlezen hier!
Wij waren op vakantie en ik had bijna nergens goede WiFi.
Morgen mijn NOD. Tot nu toe geen menstruatie. Vrijdagmiddag wat menstruatiekramp gehad. Dacht ook een mini druppel bruin te zien dit weekend, verder niets... vorige maand kwam het helaas ook dinsdag in de ochtend.
Heb geen symptomen en icm de krampen heb ik helaas het gevoel dat het weer niet gelukt is deze maand.
Alle reacties Link kopieren
Compromis schreef:
02-10-2017 11:55
Wetenschappelijk is dat van die timing voor ovulatie ook niet bewezen volgens mij. Wel is het geloof ik zo dat sommige mannen meer meisjes of jongens kunnen maken, maar ik weet niet meer precies wanneer ik dat had gelezen en waar dat dan precies door komt.

Grenade, grappig he, dat soort dromen. Ik had in mijn eerste zwangerschap pas heel laat een duidelijke zwangerschapsbuik en zat rond 5 maanden denk ik nog wel deels in mijn eigen kleding. Ik hoop wel dat dat bij de tweede zwangerschap wat eerder zichtbaar gaat zijn ;-)
Wetenschappelijk bewezen weet ik niet, maar ik heb wel ergens gelezen dat dit een logische theorie is, omdat het wel is bewezen dat X cellen langer leven dan Y cellen dus in theorie zou deze techniek moeten werken. Maar het interesseert me verder niet zo dus heb me er nog niet in verdiept. Misschien als ik over 10 jaar al 3 jongens heb en graag nog een meisje wil ofzo ;-D .

Dat sommige mannen vooral jongens danwel meisjes maken heeft geloof ik te maken met de hormoonhuishouding van de man.
Ik ben ook heel benieuwd naar de ontwikkeling van die buik aks het eenmaal raak zou zijn
Ik heb begrepen dat het oer vrouw nogal kan verschillen

Ik heb een hele tijd terug ook gedroomd dat ik zwanger was. Ik vond dat toen heel raar omdat ik er tien helemaal niet mee bezig was

Vandaag weer braaf wat oefeningen gedaan (ondanks een griepje) en dat wil dat nu echt gaan volhouden.
Ik zal er niet te veel op ingaan, naar door een niet zo een leuke periode die gelukkig achter de rug heb ik een tijdje niet zo heel goed voor mijzelf gezorgd en is mijn conditie momenteel prut

Ik vind het zeker nu belangrijk om zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen en dit vol te houden
Alle reacties Link kopieren
Mijn menstruatie is net geweest dus volgens mijn vriend is het nu 'go-time' haha! Wel raar, eerst kon ik niet wachten tot ik ongesteld werd omdat we dan eindelijk helemaal zonder anticonceptie konden en het dan 'echt' werd, maar nu zit ik weer de dagen af te tellen tot mijn eisprong omdat het dan pas zin heeft hahaha. Volgens mij zal die ongeduldigheid wel aanhouden tot ik daadwerkelijk een kindje in mijn armen heb, mezelf kennende :$
Die ongeduldigheid is herkenbaar
Ik heb dat nu met naar het stoppen met ac toe leven.
Daarna zal ik me wel zo gaan voelen aks jij nu haha
Alle reacties Link kopieren
bagheera91 schreef:
02-10-2017 17:36
Ik ben ook heel benieuwd naar de ontwikkeling van die buik aks het eenmaal raak zou zijn
Ik heb begrepen dat het oer vrouw nogal kan verschillen

Ik heb een hele tijd terug ook gedroomd dat ik zwanger was. Ik vond dat toen heel raar omdat ik er tien helemaal niet mee bezig was

Vandaag weer braaf wat oefeningen gedaan (ondanks een griepje) en dat wil dat nu echt gaan volhouden.
Ik zal er niet te veel op ingaan, naar door een niet zo een leuke periode die gelukkig achter de rug heb ik een tijdje niet zo heel goed voor mijzelf gezorgd en is mijn conditie momenteel prut

Ik vind het zeker nu belangrijk om zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen en dit vol te houden
Heel herkenbaar, ik wil ook echt meer gaan bewegen om wat fitter te worden. Heb helaas echter ècht geen tijd om te sporten, dus ik houd het bij flink wat wandelen met de hond, gezond eten en zoveel mogelijk de trap ipv lift of roltrap pakken. Beter dan niks.. Hoop dat ik binnenkort wat meer tijd krijg dan ga ik denk ik met youtube filmpje thuis workouts doen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven