Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Wat ik al had verwacht gebeurde. Ik moet het nog aankijken en ze maakte opmerkingen als 'als je er te veel mee bezig bent, gebeurt het niet' dus had spijt dat ik ben geweest. Maar goed ze gaf aan dat ik ongeveer een keer in de week moet blijven testen, omdat het kan dat mijn eisprong later is en ik dus toch zwanger ben. Als ik over een maand nog niet ongesteld ben geworden moet ik pas terug. Ze zei dat zij er niet van opkeken als iemand een keer 3 maanden niet ongesteld wordt :-(
Ideetje
Dat is niet meteen het antwoord dat je dan verwacht. Lijkt me niet fijn als ze je het idee geven dat ze je niet serieus nemen. Kan je eisprong effectief later geweest zijn?
Op hoeveel dagen zit je nu?

Bagheera
Fijn dat je duidelijkheid hebt. Hopelijk was het maar 1 gekke uitschieter.

Ycjoo
Daar heb je inderdaad wel gelijk in, het is niet makkelijk/handig met een onregelmatige cyclus. Ik heb zelf nog geen enkele ronde rekbaar slijm gezien, dus zonder ovulatietests heb ik dan ook echt helemaal geen richting...
Hoe gaat het met jou?


Jammer dat het hier zoveel stiller is geworden!
Kleuterjuf
Jammer inderdaad ik heb echt een hoop aan dit topic

Ycjoo
Ik heb nu ook besloten om nog niet met ovulatie testen te gaan starten

Ideetje
Jammer dat het zo is gelopen bij de huisarts. Het is gewoon heel vervelend die onzekerheid die onregelmatigheid
Ga je nu ook wekelijkse testen?
Ik heb expres geen nieuwe testen in huis nog

Menstruatie word nu minder. Heb deze cyclus voor het eerst een menstruatie cup gebruikt.
Was ff oefenen, maar ik ben verkocht
De app heeft mijn nod op 14 maart gezet voor tabel

Kan dus anders zijn, ga sowieso testen voor we eind maart op vakantie gaan
Alle reacties Link kopieren
Kleuterjufke, ik vind het ook jammer dat het zo stil is geworden. We hadden echt een gezellig groepje, maar de meeste zwangere schrijven helaas niet meer mee.

Ik had inderdaad het gevoel dat ze me niet helemaal serieus nam. Ze begon er steeds over dat ik nog niet zwanger was, maar daar was ik er niet voor want ik zit pas in ronde 4. Ik was juist daar voor mijn uitblijvende menstruatie, maar dat leek ze niet helemaal op te pikken. Ze gaf wel aan dat mijn eisprong later heeft kunnen plaatsvinden en dat het zou kunnen dat ik dus wel zwanger ben maar de testen nog negatief zijn. Die kans is wel klein, maar is er wel. Ik zit inmiddels op dag 48. Ik heb wel echt pijn in mijn onderbuik vandaag dus hopelijk is dat een teken van ofwel een menstruatie ofwel een zwangerschap (al heb ik daar eigenlijk geen vertrouwen meer in). Nou ja ik zou ook een menstruatie nu echt juichend verwelkomen, als ik maar duidelijkheid krijg.

Hoe is het bij jou Kleuterjufke? Jouw nod stond ook op een paar dagen geleden? Of heb ik iets gemist?
Alle reacties Link kopieren
Bagheera, jij postte net terwijl ik ook aan het typen was. Ik ben wel van plan om wekelijks een test te doen als dat nodig blijft. Ik heb ook niet zo veel last van een witte test. Baal ik niet heel veel meer van dan wanneer ik ongesteld word.
Ik heb al meer vriendinnen over die menstruatiecup gehoord, ik wil dat ook wel een keertje gaan proberen.
Hee dames ik lees nog wel geregeld mee, maar merk dat mee schrijven zeker minder wordt.
Vervelend van jullie onregelmatige cyclus. Ook ik heb deze, miss niet heel onregelmatig, maar sinds ik stopte met de pil wel variërend tussen de 27 en 37. Bij mij maakte het voor het zwanger worden uiteindelijk niet zo veel uit.
Hopelijk hebben jullie ook snel geluk.

Ook ik krijg de indruk dat ze je nog niet gelijk serieus nam ideetje. Mocht je de komende tijd blijven twijfelen over je cyclus zou ik gewoon nog een keer terug gaan. Ik lees ook dat je over een maand terug mag komen mocht je nog niet ongesteld zijn

Met mij gaat alles goed. Ben nu bijna 19 weken zwanger en we krijgen een jongentje. Dit gevoel had ik vanaf het begin al, leuk om die bevestiging te krijgen. Volgende week de 20 weken echo dus weer even spannend
grenade
Super leuk !!!
War grappig dar je dacht dat het een jongetje zou worden en dat ook nog klopt
De tijd gaat echt snel

menstruatie cup
Ik heb de maat A organicup. Daar was mijn zusje heel tevreden over. Ik kan het echt aanbevelen. Eerste dag moet ik alleen regelmatig legen ivm heel hevig vloeien
Tampons en maandverband heb ik nu nog liggen. Misschien geef ik het met de tijd wel aan mijn schoonzus

Gaat op termijn ook geld en afval besparen dat is ook fijn
Grenade
Leuk, een jongetje! Wat fijn dat alles voorspoedig loopt, laat zeker weten hoe de echo ging! Zijn jullie al aan het denken over namen?

Menstruatiecup
Dat lijkt me niets voor mij, ik heb dan toch zo’n beeld van een viezige bedoening, maar misschien beeld ik m’n eigen handigheid daarbij in :’D

Ideetje
De tabel is voorlopig nog niet aangepast :) ik kreeg, heel onverwacht, al na een cyclus van pas 28 dagen m’n menstruatie. Opeens veel korter dan de vorige cyclus!
Woeps, te vroeg geplaatst.
Ik zit dus alweer op dag 10 van ronde 4. De vruchtbare dagen komen er ook weer aan denk ik, want baarmoederhals zit veel hoger dan twee dagen geleden. :cheer:
Spannend kleuterjuf
Ik hoop deze ronde mijn ovulatie weer te herkennen
Hier ook net in ronde vier. Hoewel de rondes met zo een cyclus wel heel langs duren

Menstruatie cup is echt niet vies of kliederig. Ik ervaar het als schoner dan tampons of maandverband
Alle reacties Link kopieren
Grenade leuk om wat van je te horen en fijn dat het goed gaat! Wat gaat het snel, 19 weken alweer, al bijna op de helft :-)

Kleuterjufke fijn dat de vruchtbare dagen alweer eraan komen. Hoe merk je dat je baarmoederhals hoger zit? Voel je dat gewoon? Hopelijk blijft de korte cyclus!
Alle reacties Link kopieren
Bagheera, interessant ik ben ook wel benieuwd naar die cups! Heb wel eens een ander soort cups gebruikt (weet even de naam niet meer) die niet voor hergebruik zijn, maar ik vond dat echt lastig. Het was een soort 'ring met een zakje' maar ik vond de ring veel te stug om prettig in te kunnen brengen. Die organicups klinken wel goed!

Spannend dat je vruchtbare dagen eraan komen Kleuterjufke! Ik hoop dat jullie er goed gebruik van kunnen maken!

Zijn er nog dames bij wie Valentijnsdag in humpweek valt? Veel plezier alvast dan! ;)

Grenade fijn dat alles goed gaat en wat leuk een jongetje! Het gaat echt snel haha, 19 weken alweer! Ik wil zelf ook erg graag het geslacht weten maar mijn vriend wil dat niet. Daar moeten we dus nog een knoop over doorhakken...

Ik zit inmiddels op 6 weken en vind het erg lastig. Ik voel niet zo veel dus denk steeds dat het niet goed gaat, en als ik dan wel wat voel (buikpijn) is dat ook weer reden om te denken dat het niet goed gaat. Nog 3 weken te gaan tot de eerste echo een soort van zekerheid geeft...
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post dames.
Missie "niet meer zoveel met zwanger worden bezig zijn" keihard gefaald :facepalm:

Ik heb nu al een week flink last van misselijkheid en pijnlijke borsten en later kwamen daar ook veel plassen en een gespannen gevoel onder in mijn buik bij. Omdat ik vrij zeker ben dat we mijn eisprong wederom gemist hebben, heb ik dit geprobeerd weg te rationaliseren met het idee 'gewoon een opkomende menstruatie, buikgriep en misschien blaasontsteking'. Maar omdat zowel de menstruatie als de buikgriep en de blaasontsteking maar niet doorzetten, werd het toch wel lastig om het weg te rationaliseren en toen ik gisteren nog niet ongesteld was heb ik dus een test gedaan.
Als ik heel goed keek zag ik (en zie nog steeds) een heel licht streepje op de test. Vanmorgen met 'ochtend urine' (ik moet momenteel 5x per nacht plassen dus weet niet of het dan echt telt?) nog een test gedaan, en die was duidelijk negatief. Geen streepje te bekennen.
Ik snap er nu echt helemaal niks van. Volgens de ovulatietesten was mijn piek zondag 28/1, dus dan ben ik nu wel echt overtijd lijkt me, en dan kan het niet liggen aan dat het nog te vroeg is.
Echt verwarrend dit :-|
Alle reacties Link kopieren
Grenade
Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat!

Gie Gie
Ik kan me voorstellen dat je erg onzeker bent in afwachting tot die eerste echo, ik hoop dat jullie een mooi kloppend hartje te zien krijgen :heart: .
Ook lastig dat jij en je partner van mening verschillen mbt het geslacht. Jullie gelukkig nog heel wat weken om daar uit te komen haha!

Bagheera
Ik zit er ook aan te denken om een menstruatiecup te gaan gebruiken. Hoeveel van die dingen heb je nodig? Gewoon even omspoelen en gelijk weer gebruiken, of moet je ze uitkoken tussendoor waardoor je er meerdere nodig hebt om af te wisselen? En is het niet lastig met inbrengen? Ik vind het inbrengen van een tampon soms al een gedoe :rofl:
Bagheera
Kliederig, dat was het woord dat ik zocht! Ik zie mezelf zo al die cup eruit halen en alles over m’n handen morsen :rolling:

Gie_Gie
Kan je het dan niet lekker geheim houden voor je vriend? Hahaha. Ik zou het zelf volgens mij ook moeten weten, kan zo’n spanning niet aan 😅 voordeel is dan weer wel dat je het niet kan verklappen als je het geheim wil houden voor je omgeving.

Ik heb dag 10 tot dag 22 uitgeroepen tot humpweek dus Valentijn (en zowat de hele maand februari) zit er in :lol:

Plan de campagne deze ronde is tussen die dagen om de dag seks & blijven liggen na de seks ipv te gaan plassen. Komaan met die zwemmers :yes:

Ideetje
Dat kan je inderdaad voelen. Aangezien m’n cyclus te onregelmatig is voor ovulatietests en temperaturen me voorlopig nog te veel gedoe is, houd ik het bij het in ‘t oog houden van slijm en baarmoederhals voelen.
Mimarr
Mij lijkt het dat dat dan niet meer telt als ‘ochtendurine’ als je zo vaak ‘s nachts moet plassen.
Voor een zwangerschapstest moet je minstens 4u niet geplast hebben & ochtendurine is ideaal omdat het geconcentreerder is, aangezien je dan een hele nacht niet geplast hebt.

Als je eisprong 28/1 was, ben je nu 3 dagen overtijd? Heb je anders een regelmatige cyclus?
Ik hoop dat het met geconcentreerde urine gewoon weer een lekkere streep is!
gie gie
Spannend lijkt mij at het wachten tot de eerste echo. Hopelijk geniet je er ondertussen ook nog een beetje van.
Ik zou ook met der tijd het geslacht willen weten. Vriend ook niet. dus dat word nog wat haha

mimar
Heel vervelend die onzekerheid, maar ik zou inderdaad ( desnoods over een paar dagen) nog eens testen met geconcentreerde urine. Hopelijk heb je dan een dikke streep.

kleuterjufje
Door mijn onregelmatige cyclus zijn mijn vruchtbare dagen echt een gokje.
Dus hier ongeveer het zelfde plan van aanpak als bij jullie

menstruatiecup
Ik ben zelf ook niet de meest handige persoon op aarde en dus toch heel tevreden. absoluut geen geklieder hier. minder vaak moeten verschonen en geen geurtjes die ik met tampons en maandverband wel heb.

Wat je wel goed moet realiseren is dat er een leercurve is voor het gebruik van een cup. Niet meteen opgeven dus

Organicup heb ik gekozen ivm groene planeet enzovoort
Je hebt er een nodig, doe gebruik je door je menstruatie en kook je uit voor je hem opnieuw nodig heb in de volgende cyclus.
Ze gaan 5-10 jaar mee, maar het kan zijn dat je een op een bepaald punt een grotere maat nodig hebt.
Deze heeft ongeveer twintig euro gekost. als ik bedenk wat ik over de jaren heb besteed aan tampons, maandverband enzovoort dan haal je dat bedrag er nog wel uit en creëer je minder afval

Als ik dit zo schrijf lijkt het wel of ik aandelen heb hahaha
Ik ben gewoon heel tevreden en wou dat ik dit jaren eerder had ontdekt
Alle reacties Link kopieren
Bagheera
Goed om te lezen dat je er tevreden mee bent! Goede stok achter de deur om toch ook maar zo'n ding te kopen.



4 uur niet plassen gaat momenteel echt niet lukken, ik moet minimaal elke 2 uur en soms vaker :$ . Komt ook deels doordat onze verwarming stuk is en het stervenskoud is in huis (dan moet ik altijd veel plassen) en omdat ik last van mijn keel heb en dus erg veel drink om te voorkomen dat het erger wordt...
Mijn vriend zei dat ik gelijk een 3e test moest doen, maar dat lijkt mij niet nuttig. Ik kijk het gewoon even aan en als ik vrijdag nog niet ongesteld ben probeer ik het nog eens.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Mimarr! Het klinkt inderdaad wel alsof je urine niet geconcentreerd genoeg was en het dus niet echt telde als ochtendurine. Maar als je een paar dagen wacht ZOU je hcg hoger moeten worden en maakt het dus minder uit dat je urine minder geconcentreerd is. Ik duim voor je!

Wat de geslachtsbepaling betreft, mijn vriend heeft wel gezegd dat hij zich uiteindelijk wel bij mijn keuze neer zal leggen... het zit immers in mijn buik, zegt hij. Ik zou dat zelf nooit als argument durven of willen gebruiken, maar hij voelt dat mijn oordeel daarom dus zwaarder weegt. Wat ik ook wel weer lief vind. Ik vind het alleen jammer dat ik hem niet heb kunnen overtuigen en dat hij dus toch iets te horen krijgt wat hij eigenlijk nog niet had willen weten... Moeilijk he! Je kunt ook niet echt een compromis sluiten hierover :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
GieGie humpweek, daar heb ik echt heel hard om gelachen :-D lijkt me ook lang duren dat je een paar weken moet wachten na je test voordat je duidelijkheid hebt. Geen kwaaltjes zegt niks, dus geniet ervan! Gelukkig hebben jullie nog even de tijd om te beslissen of je wel of niet het geslacht willen weten. Wel lastig als je daarover niet op een lijn zit. Er is idd niet echt een tussenweg. Wij zijn het erover eens dat we het niet willen weten, dus dat is fijn!

Mimarr, ik snap dat het niet lukt om ermee bezig te zijn als je lichaam deze signalen afgeeft. Het klinkt in ieder geval veelbelovend! Ik duim voor je!

Hier nog steeds geen verandering en nog niet ongesteld, hoi de dagen inmiddels niet meer bij maar zit ergens rond dag 50... Heb inmiddels wel wat zere borsten, maarja dat zegt ook weinig. Ga morgen maar weer eens eens een test doen...
Alle reacties Link kopieren
Ohh die huisartsen. Ik wil niets verkeerd zeggen maar ik weet ivm mijn werk dat huisartsen vaak je na jaar /1.5 jaar pas serieus nemen. De meeste denken dat je onervaren bent en blabla even moet wennen. En dat de spanning het tegen houdt is vaak zo maar in sommige gevallen zit het anders in elkaar.
Je zal maar net zo'n geval zijn. Dan wordt je niet serieus genomen. Fijn.


Nog steeds niet veel behoefte om te praten puur omdat ik aan mezelf moet werken. Maar stress staat wel hoog, zakt langzaam. Cyclus is compleet van slag. Niet echt bezig met zwanger worden. In mijn vruchtbare periode krijg ik wel draderige slijm paar dagen dan word ik even aan herinnert en na 2 wkn houd ik het beetje in de gaten..

Vandaag waas vriendin met 1jarige kind bij mij. Erg leuk en dan kriebelt het wel maar tegelijke tijd ook beetje teleurstelling dat we nog moeten afwachten..


Mimarr spannend. Hoop het zo!
Giegie ik ben ook beetje nieuwschierig..de echo
Grenade fijn dat het goed gaat. Gaat wel snel zeg!
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo, vervelend dat je cyclus zo van slag is. Hopelijk gaat dat snel beter en is het snel raak voor je.

Mimarr, jij wilde vanmorgen ook weer testen toch? Ik ben heel benieuwd!

Hier nog steeds niet ongesteld. Heb wel sinds twee dagen pijnlijke borsten en vandaag doen ze wel echt zeer. Ik wilde eigenlijk vanmorgen testen, omdat de huisarts had gezegd dat ik het beste een keer per week kon testen. Maar mijn vriend zei dat hij het gevoel heeft dat ik zwanger ben en wil erbij zijn dus wordt het morgenochtend. Waarom hij dat gevoel heeft weet ik niet en hij kan het ook niet uitleggen :facepalm:
Hopelijk zijn mijn pijnlijke borsten een teken van of een zwangerschap of een menstruatie, want heb net weer even geteld en zit inmiddels op dag 51...
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, humpweek was niet mijn vinding hoor! Gewoon gejat van iemand anders, ik vind het ook een heel mooie term ;). Ik hoop voor je dat je vriend zijn voorgevoel klopt! *duimt*

Ycjoo, vervelend idd dat je cyclus zo van de rel is. Hoop dat je je rust en regelmaat kunt vinden de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Ideetje

Ja was eigenlijk van plan om vanmorgen te testen, maar ik was even vergeten dat ik vanmorgen een belangrijke afspraak had en dat testen daarvoor niet zo handig was haha. Heb gistermiddag daarom de hele middag niks gedronken, in de hoop dat mijn urine wat geconcentreerder zou worden, maar het was alsnog vooral water wat er uit kwam. Had gehoord dat de kruidvat 2v5 testen heel gevoelig zijn, dus wel geprobeerd, maar wederom een negatieve test. Komend weekend hebben we het heel weekend vrienden over de vloer, dus ik ga nu sowieso tot na het weekend wachten.

Ik hoop zo dat jullie dit weekend wel een mooie positieve test in handen hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven