Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is het rustig hier. Iedereen in de wacht stand? Kleuterjufke bij jou zat je nod er wel aan te komen toch? Zit er bij meer nog iets aan te komen?

Mijn menstruatie is sinds vandaag weer over. Ondanks dat ik er lang op moest wachten, wel gewoon een normale menstruatie gehad gelukkig. Ik hoop dat mijn cyclus deze keer ook weer wat normaler wordt.
Over een paar weken lekker op vakantie! We wilden in eerste instantie eigenlijk naar de zon, maar kwamen er niet helemaal uit qua bestemming (te ver, nog net te koud, zika) dus nu gaan we lekker een weekje op wintersport haha. Super veel zin in, maar nog wel even een paar weekjes werken voor we mogen. Heb echt heel veel zin in even tijd voor elkaar. Hebben het allebei heel druk en leven een beetje langs elkaar heen af en toe dus kijk er naar uit om weer even een weekje lekker samen te zijn.
Ideetje ik hoop dat jou cyclus weer korter word. Zo vervelend die onzekerheid.

Wij gaan ook binnenkort op vakantie. Wel naar de zon ☀☀☀
Egypte!!
Wintersport is ook leuk. Veel plezier alvast.

Als mijn cyclus net zo lang is als de laatste dan word ik dan het begin van mijn vakantie ongesteld.
Vind die onregelmatigheid echt heel vervelend. Mocht het uitblijven dan ga ik het weekend voor we weggaan testen. Voor die tijd haal ik ook geen testen in huis

Ik merk wel dat ik er iets meer ontspannen in sta weer.
Als ze bellen voor die onderzoeken word het waarschijnlijk wel anders haha.
Hier ben ik weer - forum deed heel gek en kon niet meer reageren.
Los daarvan is het hier inderdaad stil. Zonder de tabel is het ook moeilijk bijhouden wie NOD nadert.

Ideetje
Mijn NOD is nog wel een week of twee weg. NOD staat op 7-9 maart (twee apps met verschillende manieren van cyclus berekenen).

Ik weet niet wie het aanhaalde maar bmm voelen is inderdaad mijn tactiek samen met een seksmarathon haha. Daar zijn we ondertussen mee klaar, heb ik toch enkele dagen nodig gehad om te bekomen en het weer wat meer spontaan te laten komen. :biggrin:

Bagheera
Misschien is het de wetenschap dat er binnenkort wat meer verklaring komt, een geruststelling? Ach wie zal het weten. Deze ronde ben ik er opvallend minder mee bezig geweest maar even goed word ik over een week weer helemaal gek :bonk:

Fijn die vakanties in het vooruitzicht!
Kleuterjuf voor hou ook fijn dat er rust is. Hoewel ik bij mij ook verwacht dat deze dichter op mijn nod verdwijnt haha

Het enige was ik lastig vind is dat ik niet weet wanneer mijn nod is.
Ben nog niet begonnen met ovulatie testen omdat ik daar teveel tegenop zag nog daarnaast is mijn cyclus nog super onregelmatig.
Ongesteld op vakantie was nooit een probleem met de pil. Luxe probleem laten we maar zeggen
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames, net even bijgelezen. Ook niet zoveel op het forum gezeten. Helaas veel misselijk en overgeven, maar ach het is voor een goed doel..:-)

Spannend Bagheera die onderzoeken. Hopelijk ben je inderdaad al zwanger als ze je bellen!
Ideetje jij bent weer ongesteld geweest lees ik. Jammer, maar na zolang wachten is de zekerheid fijn kan ik begrijpen.

Haha kleuterjufke goede tactiek! Succes op de wachtbank..

Hier over een uurtje de eerste echo. Helaas sinds vrijdag (bruin) bloed verloren, dus ben erg onzeker. Het was gelukkig niet veel en lijkt vandaag gestopt te zijn. Maar de zenuwen zitten er goed in zeg! Zal vanmiddag een berichtje plaatsen met de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Alvast heel veel plezier op vakantie Bagheera! Hopelijk komt je menstruatie eerder (of beter nog: helemaal niet!) en weet je vóór je vakantie in ieder geval waar je aan toe bent.

Ideetje voor jou ook een heel fijne vakantie in de sneeuw!

Kleuterjufke, aan de seksmarathon zal het zo te horen niet liggen! Ik duim voor je dat dit een gunstig wachtbankje wordt.

Spannend girlboss, ik duim op een positieve uitkomst!
Hahaha nee ik krijg deze ronde echt wel een 10 voor de moeite.
Nu kijken hoe lang m’n cyclus wordt...

Girlboss, ik duim! Gelukkig is het alweer gestopt. Laat zeker weten hoe de echo was! Hoe ver ben je nu?

GieGie hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Hard werken wordt hopelijk beloond kleuterjufke! ;-)

Met mij gaat het wel redelijk. Had in eerste instantie weinig te klagen qua symptomen maar word de afgelopen week steeds misselijker en vermoeider, en heb vrijdag eindelijk de echo waar ik me best wel zorgen over maak. Ik houd jullie op de hoogte :)
Leuk om weer van jullie te lezen dames
Alle reacties Link kopieren
De echo was goed! Zo blij mee. Kloppend hartje gezien. Ongeveer 7,5 week. Wat een opluchting zeg.

Wel erg geschrokken want ze zag gelijk een tweede holte in de baarmoeder. Maar hier zat geen vruchtje (meer) in. Waarschijnlijk was het een tweeling en ben ik het tweede vruchtje tijdens het bloedverlies verloren. Ook verwacht ze nog wel wat meer bloedverlies, maar dan weet ik dus waar dat aan ligt. Gelukkig in de tweede holte wel een mooi kindje te zien met een knipperend hartje <3.

Jij succes vrijdag Giegie!
Girlboss wat fijn dat de echo goed was. Dat zal een hoop zorgen schelen.
Of ben je nog erg bezorgd over het legt zakje?
Ik heb begrepen dat dit vaker voorkomt

Ik heb net wat roze/bruine afscheiding gehad. Nu dag 18 van mijn cyclus, dus hopelijk een teken van mijn eisprong.
Gisteravond hebben we nog seks gehad, dus dat zou mooie timing zijn geweest dan toch?
Bagheera
Dat klinkt top. Ik duim voor je dat je er succesvol gebruik van hebt gemaakt!


Girlboss
Wauw, goed nieuws! Hoe voelde het om een tweede zakje te zien?


Bij mij is het afwachten tot NOD - al vind ik het toch moeilijk te bepalen met cyclussen van 28 tot 37 dagen... Kan ik toch geen 9 dagen met maandverband gaan rondlopen... :@@:
Kleuterjuf dat gevoel ken ik. Ik heb sowieso altijd tampons en maandverband in mijn tas. Sinds de laatste cyclus heb ik een menstruatie cup die ik in een katoenen zakje kan meenemen. Super handig
In die laatste fase van mijn cyclus check ik toch even extra of mijn menstruatie begonnen is bij toilet bezoek.

Eigenlijk gewoon stom die onregelmatigheid
Alle reacties Link kopieren
Dames ben jullie niet vergeten hoor maar voel steeds minder de behoefte om iedere dag te schrijven. Niet omdat ik het niet leuk vindt om met jullie te kletsen maar wil weer gewoon leven ipv continu bezig zijn met waar in mijn cyclus zit ik nu.

Girlbos super fijn dat de echo goed was!! Nu hopelijk genieten en een mooie zwangerschap doorlopen.

Gie_Gie spannend maar ik heb er vertrouwen in en zal voor je duimen!

Onregelmatig is drama maar ik kan na 1.5 jaar mijn lichaam goed genoeg om te weten waar ik zit. Ik merk het vooral aan hoe ik me wel met name wat emotioneler rond eisprong tot aan menstruatie. Tevens krijg ik er ongeveer 1,5/2 kg gratis bij tussen ei en menstruatie en direct na mijn ei wat pukkeltjes. Vaak controleer ik dit door mijn temp een paar dagen te meten en dan ga ik op het wachtbankje zitten.

Zit hier nu op dag 11 van een nieuwe cyclus en ben me vooral op mezelf aan het focussen. Dag 4 van calorien tellen en met name suikervrij en koolkydraatarm eten. Iedere dag extra vit D, C, Zink en Magnesium.
Maandag een massage gehad waarbij mijn bekken weer los gemaakt zijn en weer 2 punten accupuntuur gehad. Tevens zondag weer eens op mijn yogamat gestaan en gisteren bootcamp in het zwembad gehad.
Oh en om de dag seks voor wat mannelijke inbreng ;-D

Dit is de 5e ronde na mijn miskraam en heb nu pas het gevoel dat de boel weer een beetje werkt zoals het moet werken en heb goede hoop. Moet ook wel aangezien we hierna het nog 1 keer zelf proberen om daarna naar het ziekenhuis te gaan en dat wil ik eigenlijk helemaal niet O_o
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Girlboss, vervelend dat je veel misselijk bent. Natuurlijk is het voor een goed doel, maar hopelijk is het snel voorbij! Het was inderdaad jammer dat ik niet zwanger ben, maar deze keer kon ik eigenlijk alleen maar blij zijn met de zekerheid. Wat fijn dat je een goede echo had, gefeliciteerd. Lijkt me wel vreemd om dan een tweede holte ook te zien.

Kleuterjuf, dat gevoel dat je constant met iets van maandverband ofzo rond moet lopen vind ik ook heel vervelend. Ik had ook constant een tampon ergens zitten haha.

Poeziemauw, dat gevoel van gewoon leven in plaats van bezig zijn met mijn cyclus herken ik. Ik voelde me afgelopen cyclussen wel rustig, maar na de afgelopen super lange cyclus niet meer zo. Ik hoop voor je dat je niet naar het ziekenhuis hoeft!
Lukt het een beetje met het suikervrij eten? Mag ik vragen waarom je dat doet? Ik heb ook een tijd suikervrij gegeten (toegevoegde suikers dan) en ik had echt flinke afkickverschijnselen de eerste twee weken!

Hier is mijn menstruatie alweer een tijdje over, maar heb sindsdien wel veel last van mijn onderbuik. Niet veel pijn maar wel telkens krampjes enzo. Ik ben heel benieuwd hoe deze cyclus gaat verlopen.
Poeziemauw
Jij zit ondertussen dan weer bijna aan je vruchtbare dagen?

Bagheera
Hoe gaat het met jou? Al gebeld door de fertiliteitsarts?

Ik zit nu op 9dpo.
19 en 20 maart rekbaar slijm, dus heb m’n NOD gezet op 10 maart. Deze laatste week wachten vind ik steeds het ergste, wil wel positief zijn en er vertrouwen on hebben maar wil ook niet te veel hopen uit zelfbescherming voor een teleurstelling.
Kleuterjuf jou nod komt dan al in zicht. Ik hoop dat het raak is deze keer

Ik heb nog niks gehoord van de fertiliteit arts. Ze hebben daar een flinke wachtlijst heb ik begrepen.
Ik richt bij nu vooral of gezonder leven en mijn aankomende vakantie

Ik die thuis aan fitness en gebruik ook een fitness hoepel met van die bobbels. Ik vraag mij af of die deze nu nog wel kan gebruiken. (Als ik zwanger ben sowieso niet)

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
bagheera91 schreef:
05-03-2018 11:37
Kleuterjuf jou nod komt dan al in zicht. Ik hoop dat het raak is deze keer

Ik heb nog niks gehoord van de fertiliteit arts. Ze hebben daar een flinke wachtlijst heb ik begrepen.
Ik richt bij nu vooral of gezonder leven en mijn aankomende vakantie

Ik die thuis aan fitness en gebruik ook een fitness hoepel met van die bobbels. Ik vraag mij af of die deze nu nog wel kan gebruiken. (Als ik zwanger ben sowieso niet)

Wat denken jullie?
Bedoel je of het kwaad kan bij een prille zwangerschap? Lijkt me niet. Ik heb begrepen dat het vruchtje de eerste paar weken nog goed beschermd zit achter je schaambeen ofzoiets, en dat je dus gewoon kan sporten e.d. Volgens mij kan je zo'n hoepel dan ook gewoon blijven gebruiken hoor. Alleen even opzoeken wanneer je daar dan precies mee moet stoppen. Maar dat kan je tzt aan de verloskundige vragen ;).

Ik heb ook zo'n hoepel op zolder, misschien toch maar weer eens tevoorschijn halen ;-D
Ik wil er denk ik mee stoppen bij een positieve test. Voor de zekerheid
Alle reacties Link kopieren
Beter het zekere voor het onzekere nemen inderdaad ;). Bij lekker weer hou ik er van om een flink stuk te gaan skeeleren, maar als ik zwanger ben doe ik dat denk ik ook niet meer. Ik ben sinds mijn kindertijd niet meer gevallen en ik weet dat het amper kwaad kan zolang je nog geen buik hebt, maar toch vind ik het eng :facepalm:
Mimarr heel begrijpelijk hoor

Ik had net even een soort overweldigend moment. Ik bedacht me dat zelfs als ik deze ronde zwanger zou zijn. Vriend en ik beide een jaartje ouder zijn als de baby er is

Vriend word 36 en qua vruchtbaarheid maak ik me soms wel zorgen
Geen idee Bagheera, over die hoepel.
Over die overweldigende gedachtes, die heb ik soms ook wel. Als het komende paar maanden niet lukt dan komt wordt het al een 2019 baby, lijkt ook zo’n eeuwigheid.

Meestal speelt de leeftijd van de man wel minder een rol dan die van de vrouw, toch?


Een update van mij:
Ik wacht op mijn NOD. Kan komen tussen vandaag en het weekend, afhankelijk van hoeveel na m’n rekbaar slijm mijn eisprong is geweest.
Vanmorgen een testje er tegenaan gegooid & wit.
Ik las je al ik het andere topic kleuterjuf. Echt balen. Zo frustrerend dat je er geen invloed op hebt verder.

Ik ben zelf gebeld door de fertiliteit kliniek. Vriend moet een datum plannen voor zaadonderzoek en dan word er een afspraak gepland.
Volgende week krijg ik weer een belletje.
Vind het best spannend
Ja we kruisen inderdaad in twee topics haha. Probeer ook niet te veel dubbel te reageren.

Spannend, die vooruitgang. Staat je vriend er helemaal voor open? Hoe staan jullie er beiden in?
Alle reacties Link kopieren
Andere topic? Ik mis volgens mij iets hahaha.
Het is hier inderdaad zo rustig geworden, had er al aan gedacht om een nieuw topic te openen met wat meer dames erbij, maar blijkbaar is er dus al zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven