Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Ideetje goed dat je naar de huisarts bent geweest
.ik begrijp je gemengde gevoel geel goed. Daar kamp ik nu ook mee.

Ik ben blij dat ik ben doorverwezen,omdat mijn buikpijn/spanning niet weggaat. De laatste twee weken lijkt het huis weer erger.
Als er iets aan de hand is zijn we er redelijk snel bij

Wat ik wel zwaar vind is dat het nu al duidelijk is, dat als het niet lukt bij ons het aan mij ligt.
Dat is iets waar ik ook nog geen grip op heb. Daarom wil ik zo goed mogelijk voor mijn lijf gaan zorgen nu.

Voor nu nog een keer bloed prikken op cyclus dag 3 en eind april word ik dan gebeld
Wauw, zo zitten jullie beiden toch al meer in de medische route.

Ik begrijp dat dat zwaar kan zijn bagheera. Anderzijds heb je dan wel meteen duidelijkheid.

Mijn menstruatie is zo goed als voorbij. Ovulatietests zijn binnen dus ik begin weer vol goede moed aan een nieuwe ronde.
Ik ben ongesteld geworden en heb het even heel moeilijk.
Nu dus vrijdag bloed laten prikken weer

Ben het vertrouwen in mijn lijf kwijt
Alle reacties Link kopieren
Bagheera, wat ontzettend balen. Snap dat je het nu even niet meer ziet zitten. Dat gevoel van het vertrouwen kwijt zijn in je lijf herken ik wel. Helaas zit er niks anders op dan het te accepteren en verder te blijven proberen :hug:

Ik heb vrijdag mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog en dat vind ik best wel spannend. Op zich niet voor wat er gaat gebeuren, maar wel voor wat er uit zo'n traject naar voren kan komen. Maar goed een stap tegelijk en daarna zien we wel weer verder.

Kleuterjufke hoe is het met jou? Wanneer moet jij ongeveer starten met de ovulatietesten?
Hier weinig nieuws. Vandaag dag 10, ik denk dat ik dag 14 begin met testen (heb al twee keer een cyclus van 32 gehad dus ga hierop verder).
Druk bezig met klussen, en dan het echte klussen in onze nieuwbouw en niet het seksen haha ;)

Veel succes bij de gynaecoloog morgen ideetje!

Ik las je verhaal in het wachtbanktopic bagheera... :hug:
Echt niet fijn en begrijpelijk dat je daar emotioneel van kan worden. Lijkt me ook niet makkelijk.
Wanneer moet je nu terug naar de kliniek?
Alle reacties Link kopieren
Nou ben bij de gynaecoloog geweest en maar goed dat ik ben gegaan. Ze heeft een inwendige echo gedaan en daar kwam duidelijk uit naar voren dat ik PCOS heb. Ik moest wel bloed laten prikken om mijn hormoonlevels te controleren om het helemaal zeker te weten, maar volgens de gynaecoloog was het zo duidelijk dat ik gelijk aan de medicatie mag beginnen. Alle andere symptomen van PCOS als overgewicht, acne en overbeharing heb ik niet dus ik ben wat dat betreft een atypisch geval volgens de gynaecoloog.
Op de echo was ook te zien dat ik toch of net een eisprong heb gehad of dat deze er bijna aankomt, dus ik kan als ik ongesteld wordt over een week of 2 gelijk met Clomid beginnen om een eisprong op te wekken. Hopelijk wordt mijn cyclus dan in ieder geval regelmatig. Als mijn vriend thuis is eerst maar eens gebruik maken van de eisprong die er hopelijk nog aan zit te komen en dan is het misschien niet eens meer nodig.
Het voelt heel erg dubbel, ben blij dat ik geholpen kan worden door middel van medicatie, maar ben er wel echt verdrietig van dat er hormonaal echt iets mis is waardoor wij dus hulp nodig hebben bij het zwanger worden. Ik moet nu tijdens mijn menstruatie aan de Clomid en vervolgens moet ik een dag of 10 later voor een inwendige echo om te zien of er een eisprong aankomt. Ik ga dus wel echt een traject in en dat is wel even slikken.
Ideetje wat een rot nieuws.
Toch fijn dat je bij de gynaecoloog bent geweest, nu heb je in ieder geval duidelijkheid en een plan.
Je gevoel kan ik mij heel goed voorstellen, daar ga ik zelf ook een beetje doorheen nu

Kleuterjuf ik moet maandag voor de tweede keer bloed prikken voor het hormoononderzoek en woensdag word ik gebeld door de kliniek
Hormoononderzoek is goed, mijn andere aandoening is ook niet van invloed, dus dat is goed nieuws

Als mijn cyclus boven de 45 dagen komt of aks het in oktober nog niet gelukt is dan moet ik weer contact opnemen
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het hormoononderzoek goed was Bagheera. Ik krijg daar morgen de uitslag van, dus ook wel spannend. Weten ze nu wel waar de pijn in je buik en je onregelmatige cyclus vandaan komt?
Ideetje, spannend
Ben benieuwd wat er voor jullie uitkom

Op zich goed nieuws voor ons, dus soort van opgelucht. Alleen jammer dat het na 6 maanden nog niet is gelukt
Zolang mijn cyclus zo blijft valt het binnen normaal. Meestal 34 dagen een keer 30 en 42 gezien. Dus mijn geduld word flink op de proef gesteld, dat vind ik het meest lastig aan dit hele proces rondom zwanger willen worden
Mocht ik boven de 35 dagen komen dan moet ik dus contact opnemen

Buikpijn/spanning komt en gaat, zouden ook mijn darmen kunnen zijn. En sommige vrouwen schijnen door hun cyclus heen sowieso wat meer te voelen. Daar hoor ik blijkbaar bij
Ik ga wel war vaker yoga oefeningen doen om de boel te versoepelen/versterken
Alle reacties Link kopieren
Bagheera, fijn nieuws zeg.
Maar inderdaad je geduld wordt op de proef gesteld. Heb het zelf echt los gelaten maar om me heen worden ze geboren, worden ze zwanger.. en ik? Ik wil ook. Maargoed.

Ideetje, ik snap dat het lastig is dat je nu hulp nodig hebt om zwanger te worden. Maar gelukkig is de mogelijkheid er. Ben benieuwd hoe je lichaam er op gaat reageren..
Bam!!!!
Ycjoo hoe doe jij dat loslaten
Ik stond er eerst best relaxed in, maar het is ondertussen bent een ding geworden. Gaan nu ronde 6 in
Alle reacties Link kopieren
Lieve Bagheera, ik vind het moeilijk om te lezen dat je er zo mee worstelt. Ik zie het ook echt aan je berichten, in dit topic en in andere topics... Er straalt een soort moedeloosheid uit, als ik het zo mag noemen. Dikke knuffel voor jou! :hug:

Houd hoop, echt! :rose: Het schijnt dat zo'n 90% van de stellen in een jaar zwanger is, je bent op de helft van dat jaar! Bij mij heeft het uiteindelijk iets meer dan een jaar geduurd, mijn cyclus was ook onvoorspelbaar.

Zie het zo: het voordeel voor jou is dat er al controles worden gedaan naar je hormonen, etc. Dus áls er iets is, weet je dat veel sneller dan de meeste mensen, die na (meer dan) een jaar pas bij de dokter aankloppen - en zelfs dan nog vaak weg worden gestuurd met het verhaal 'ga maar ovutesten doen' of 'ga eerst maar temperaturen'

Ik hoop dat je het een beetje meer kunt loslaten door deze gedachten... maar hoop natuurlijk vooral dat het je heel snel gegund is!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik laat ook maar weer eens wat van me horen :). Nog steeds geen goed nieuws hier helaas, al heb ik het inmiddels echt compleet los gelaten, en dat vind ik opzich ook goed nieuws hahaha. Deze maand wist ik niet eens wanneer mijn eisprong zou komen. Vorige week zei mijn vriend ineens 'misschien ben je al wel zwanger' waarop ik antwoordde dat ik dan eerst mijn eisprong moest hebben. Maar toen ik ging rekenen moest ik concluderen dat ik mijn eisprong een week daarvoor al had gehad :$ . Ik heb sinds gisteren enorme buikpijn, en toen moest ik ook weer even rekenen om erachter te komen dat ik vandaag ongesteld zou moeten worden.

Moet zeggen dat ik het zó veel relaxter vind, nu ik het echt los heb kunnen laten. Hoe dat gelukt is is me nog steeds een raadsel. Misschien een kwestie van tijd? En misschien ook het inzicht dat het ergens juist goed is dat het nog niet gelukt is. Als ik vandaag nog gewoon ongesteld wordt en op zijn vroegst volgende maand zwanger wordt, dan ben ik klaar met mijn bachelor als de baby komt. :cheer:

Wat alleen wel weer even steekt, is dat ik straks mijn derde potje foliumzuur moet kopen. Toen ik de eerste kocht zag ik op het potje staan dat het genoeg was voor 4 maanden. Toen dacht ik nog "dat komt mooi uit, als het in 1x raak is heb ik aan 1 potje precies genoeg" (1 maand voor en 3 maanden na bevruchting). En nu dus potje nr. 3...
Ook gaat mijn zus deze zomer emigreren voor een jaar. Daar heb ik het echt wel heel moeilijk mee. Ze zal het grootste gedeelte, of misschien de gehele zwangerschap missen. Als het snel raak is zal ze niet bij de bevalling kunnen zijn, en als het deze of volgende maand niet raak is zal ik haar niet face to face kunnen vertellen dat ze tante wordt. :(


Dikke knuffel voor iedereen die nog over is in dit topic :hug: :hug:
Ik weet nog hoe hyper blij we waren bij de start van dit topic. Alles nog nieuw, allemaal nog vol vertrouwen dat het vast snel raak zou zijn en we allemaal komende zomer met een mooie bolle buik, of zelfs al met een baby, zouden rondlopen. Op naar heel wat mooie babybuiken met kerst!
Mimarr
Ja de toon van het topic is best veranderd tegenover het begin.

Bagheera
Denk dat het heel normaal is hoe je je voelt. Wij zijn ook in ronde 6 nu. Is wel effe slikken. Had niet gedacht dat het van de eerste keer raak zou zijn, maar nu lijkt een jaar proberen al niet meer zo gek.

Ycjoo
Ik kom ook een lesje loslaten volgen. Al heb ik vorige maand m’n cyclus eigenlijk niet in ‘t oog gehouden, maar toch, ik wil het zo graag. Of ik nu ovulatietests doe of niet, het in ‘t oog houdt of niet, er is geen maand die voorbij gaat waarin ik niet hoop dat het gelukt is.

Hopelijk kunnen we hier snel weer wat positiefs posten!

Hoe was de uitslag bij jullie ideetje?

Voelt het enigszins als geruststelling dat je weet dat alles in orde is?
Ik denk dat ik dat wel fijn zou vinden... bij ons is het zo’n onwetendheid.
Misschien zitten we wel al die maanden te proberen “voor niks” omdat er iets niet klopt...
Alle reacties Link kopieren
Mimarr, fijn om weer wat van je te horen en je klinkt erg positief. Ik hoor altijd dat het loslaten helpt (ben daar zelf een beetje allergisch voor haha) maar hopelijk is het voor jullie waar! Kan me voorstellen dat het vervelend is als je zus zo'n belangrijke periode van je leven vanaf een afstand mee moet maken.

Kleuterjufke, ben jij al begonnen met de ovulatietesten? Hoe bevalt het? Ik vond het echt een gedoe en kon er niet echt wijs uit (achteraf gezien logisch maar goed). Hopelijk werkt het voor jou wel.

Ik heb donderdag de uitslag van het hormoononderzoek gehad. Het beeld was passend bij PCOS, maar gelukkig geen heel hoge testosteron waarde dus dat schijnt gunstig te zijn. Ze kon aan de hand van de echo niet zien of ik mijn eisprong al gehad of niet, maar uit het bloedonderzoek bleek het al geweest te zijn en dat was wel balen aangezien we de dagen ervoor geen seks hadden gehad. Voelde een beetje als een laatste gemiste kans om de hele medische molen te kunnen ontlopen.
Afgelopen week heb ik best wel wat tranen gelaten. Vind het een lastig idee dat we nu echt de medische molen in moeten en dat het niet meer iets is van ons samen. Daarnaast vind ik het moeilijk dat het mijn lichaam is wat het niet doet en ik was ook echt even het vertrouwen kwijt dat het ooit gaat lukken. Gelukkig is mijn vriend heel lief en heeft hij genoeg vertrouwen voor ons beide. Inmiddels zijn mijn tranen een beetje gedroogd, het vertrouwen wat meer terug en ben ik in afwachting van mijn menstruatie. Ik moet dan ook de Clomid gaan slikken. Ik hoop nu vooral dat de bijwerkingen meevallen. Ziet niet echt te wachten op opvliegers enzo, maar ja alles voor het goede doel.
Alle reacties Link kopieren
Dames ik kan het nog niet geloven, maar ik had vanmorgen een positieve test in handen! Ik ben zo ontzettend blij dat we toch de medische molen niet in hoeven. Wat een ontzettende rollercoaster aan gevoelens de afgelopen weken, ik besef het echt nog niet!
Alle reacties Link kopieren
ideetje88 schreef:
05-05-2018 08:06
Dames ik kan het nog niet geloven, maar ik had vanmorgen een positieve test in handen! Ik ben zo ontzettend blij dat we toch de medische molen niet in hoeven. Wat een ontzettende rollercoaster aan gevoelens de afgelopen weken, ik besef het echt nog niet!
Gefeliciteerd!!!!! :cheer: :cheer:

Wat een fantastisch nieuws!!
Ik heb dit topic echt schandalig achter me gelaten sinds mijn miskraam. Oops! Sorry dames!

Ik ga volgende week eens alles terug lezen, maar jeetje Ideetje! Gefeliciteerd, wat een fijn nieuws zeg, en dat ondanks dat je dat dat jullie de dagen ervoor geen seks hebben gehad! Dan heeft het misschien toch zo moeten zijn. Kan het al een beetje landen?
Alle reacties Link kopieren
Yessss ideetje, van harte gefeliciteerd met dit mooie nieuws! Ik duim voor een plakker :D
Oooh super ideetje! Toevallig dat ik het topic hoog zag staan. Gefeliciteerd!! Wat een fijn nieuws na je verhaal over je uitslag in het ziekenhuis
Ideetje wat fijn!
Gefeliciteerd

Nu de rest van ons ook nog natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties meiden! Het voelt nog heel onwerkelijk en ik kan het nog niet echt geloven. Na de die diagnose pcos een paar weken geleden had ik echt het gevoel dat we aan het begin stonden van een lang traject en ben er erg verdrietig om geweest. Heb de medicatie waar ik mee zou beginnen ook al liggen. Ik ging ook helemaal uit van een menstruatie en baalde al dat die op zich liet wachten. Maar goed blijkbaar kan 1 eisprong in drie maanden voldoende zijn. Ik had van mezelf verwacht dat ik vanaf het moment van een positieve test in de stress zou zitten of het wel goed zou blijven gaan, maar daar ben ik eigenlijk heel rustig onder en ik heb het gevoel (hopelijk klopt dat ook!) dat het goed zit. Morgen de gynaecoloog maar eens bellen en hopelijk mag ik voor een vroege echo!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws Ideetje! Zo fijn dat je de molen niet in moet. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed nieuws zeg, gefeliciteerd ideetje! Het is je gegund.

Op de vraag hoe ik het los gelaten heb bagheera, kan ik eigenlijk niet uitleggen. Er moet een knop om. Zo'n knop had ik ook met stoppen van roken. Zo ineens sluipt het gevoel erin dat je wél klaar mee bent en nu gewoon door gaat.
Maar ik weet al te goed hoe ik me voelde hoe jij je nu voelt. Diep van binnen voel ik het nog. Onmacht, vragen en vooral word ik ooit moeder?
Maar ben begonnen aan tempen van mijn cyclus en ovulatietesten. Zodat ik voorbereidingen heb gedaan voor de dokter. Verder gebruikt vriend medicatie voor zijn psoriasis werkt goed maar zag dat vruchtbaarheid kan verminderen. Aangezien zijn medicatie vrij onbekend nog zijn ga ik vrijdag mee naar zijn dermatoloog om dat te vragen.
Verder stap voor stap en goed gebruik maken van mijn vruchtbare dagen.
Zo nuchter dat ik nu typ ben ik niet helemaal hoor. Geef me een fles wijn en ik ben emotioneel. Maar het scherpe rand is er wel van af. Stukje minder pijn.
Bam!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven