Zwanger worden najaar 2018

03-07-2018 12:03 1383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie probeert er ook zwanger te worden vanaf najaar 2018?

Zwanger!
Naam Leeftijd #kind R PT UD J/M/O Bijzonderheden
Schuimblusser 25/31 1e 1 14-9 21-5-19 Bevallen van zoon
Door87 - 2e 1 21-9 29-5-19
Juul2014 29/29 2e 1 11-10 21-6-19 J Bevallen van zoon 13-5-19 (34wkn)
Chantilly21_2 30/30 2e 1 16-11 24-7-19 M Bevallen van dochter 29-7-19
Haoshi 30/-- 1e 2 25-11 5-8-19
chicklit 31/33 1e 2 1-1 12-9-19
sannetje88 30/30 1e 4 5-1 -
FloraZon 28/32 1e 4 28-1 7-10-19 Bevallen van zoon (29wkn)
Frozen_Butterfly 29/32 2e 6 17-2 27-10-19 echo 11-4
June123 30/34 1e 4 13-3 24-11-19
RaisinGirl 35/38 2e 4 29-7
larv-2 26/28 1e 9 31-1-20 M
juul2014 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 10:08
92.91% gewijzigd
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
@Frozen&Chantilly zeker lekker gegeten! :)

@June heeft de assistente uit zichzelf een dubbel consult ingepland? Ik ben ook heel nieuwsgierig wat ze je zullen vragen. Laatst heb ik ook een uitstrijkje gehad en kinderwens aangegeven, maar nergens over gehad.

@Larv wat jij zegt herken ik enorm! Ook iedereen in m'n omgeving lijkt binnen 3 mnd wel zwanger. Dan lijkt dat haast wel normaal, terwijl ik beter weet. Toch word ik er ongeduldig van merk ik. En spannend dat je NOD er weer aankomt! Ik duim voor je.

@Chantilly vervelend zeg dat je steeds zo misselijk bent! Hopelijk helpt de medicatie goed.

Hier lijkt de (nep?)menstruatie gestopt. Nog geen 3 dagen een beetje bloed, normaal 4 dagen volle bak. Ik snap er helemaal niks meer van! Misschien was het toch geen menstruatie en heb ik weer zo'n lange cyclus? Ik hoop het niet!.....
Ik ga denk ik aankomende maand ook ovulatietesten doen, misschien heb ik het wel helemaal mis met de app. Wil toch wat meer inzicht krijgen. Begrijp nu even niks van m'n lijf. Ook nog steeds vollere borsten en volgens mij is dit normaal zodra de menstruatie begint minder.
Alle reacties Link kopieren
@sannetje misschien voor de zekerheid over een paar dagen toch een testje doen?
Alle reacties Link kopieren
@sannetje ja! Ze zei oh nou ik plan een dubbel consult kun je het ook even over je kinderwens hebben. Bijzonder haha! Maar op zich fijn hoor. Ben benieuwd!

Ovulatie testen geven wel veel inzicht, van mijn app klopt idd helemaal niets. Al heb ik vanmorgen wel vruchtbaar slijm ontdekt, althans dat denk ik. En nog geen positieve test. Wie weet vanavond! Ik heb ze van sensitest. Zijn snel binnen, werken fijn en zijn niet zo duur! Maar wie weet ben je gewoon zwanger en heb je ze niet eens nodig!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft apps gebruiken voor je ovulatie - bij mij klopte has pas ergens 7-8 maanden nadat ik met de pil was gestopt; dan had de app denk ik genoeg data. Maar een ovulatietest is een stuk beter, dan weet je het wel zeker.

Hier op gevoelige borsten na nog altijd geen kwaaltjes en dat is fijn. Moet wel regelmatig blijven eten, anders kan ik wel licht misselijk zijn.
haoshi wijzigde dit bericht op 07-12-2018 15:46
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,
Hier weinig nieuws...ongesteldheid is nergens te bekennen (gisteren wat bruinverlies) en dus gewoon zo door.
App: heb fertility tracker.....temperatuur is al 10 dagen hetzelfde dus vermoeden is dat het nog wel even kan duren.

Sannetje: ik zou er ook een test aan wagen nog denk ik.

chantilly: hopelijk werkt de medicatie snel!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Poe, dag 20 en nog geen positieve ovulatietest 🙄. Misschien morgen dan zou ik op dag 22 of 23 mijn ovulatie hebben. Dat betekent waarschijnlijk een extreem lange ronde deze keer... vandaag weer 2 zwangerschapsaankondigingen. Dat maakt me zo onzeker en bezorgd. Is nog niet nodig want dit is pas ronde 3, maar dan nog geen positieve ovulatietest. Nouja ik ga maar een wijntje inschenken!
Alle reacties Link kopieren
@sannetje heb je nog getest?

@maestro bij jou al meer duidelijkheid?

@june wat vervelend dat je zo'n lange cyclus hebt. Ook nog geen vruchtbaar slijm? Of kijk je daar niet naar?

Ego: ik ga nu ongeveer de vruchtbare dagen in, maar vanavond dus nog even heerlijk van m'n wijntje genoten :)
Alle reacties Link kopieren
June: vervelend zeg! Hopelijk komen je vruchtbare dagen er snel aan....onzekerheid is niet fijn.

Florazon: hier nog steeds helemaal niets gaande. Temperatuur blijft al dagen stabiel (nul verandering), dus er gebeurt heel weinig. Dag 48 ondertussen.
Ik vermoed dat ik door alle wisselingen gewoon een ronde oversla en geen eisprong heb gehad. Dit had ik jaren geleden ook al toen ik een paar jaar geen pil slikte. Mijn lichaam had daar echt even tijd voor nodig om op te starten en nu met alle medicatie zal dat vast niet helpen.
Blijf trouw temperaturen om zo enigzins zicht te hebben op wat er gebeurt.
Geniet van de vruchtbare dagen!

Sannetje: toch nog getest?

Larven: hoe is het jou ondertussen?

Mewriter: denk aan jullie!

Hoe is het met onze zwangeren?
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
He, wat rot is dat toch June, je stelt je toch in op een bepaald moment in je cyclus en dan blijft die ovulatie uit.
Hopelijk snel een positieve test!

@ Mewriter, hoe is het met jullie?

@ Sannetje, nog getest?

@ Maestro, hopelijk start het allemaal snel op en heb je een normale cyclus. Nu is het ook zo'n niemandsland lijkt me.

@ Hier gaat alles OK. Medicatie helpt gelukkig goed en ik heb zelf het idee dat ik ook minder ziek ben nu, dan de vorige keer. En dat zorgt voor onzekerheden, want wat als het niet goed is daardoor. Nou ja, we zien het donderdag.
Alle reacties Link kopieren
Florazon nee ook dat niet! Dat dacht ik wel maar was het niet. Hoop dat je hebt genoten van je wijntje!

Jij ook een hoop onzekerheid maestro. Wist je maar hoe of wat he? Dan hoefde je er niet meer over na te denken.

Spannend chantilly! Ik ga voor jullie duimen!

Hier vanmorgen een ovulatietest gedaan ipv vanavond omdat we heel de dag weg zijn en pas rond 11 uur vanavond thuis zijn. Ergens anders in een potje plassen en een kwartier gaan zitten wachten vind ik niet zo'n goed idee.

Heb het idee dat de positieve test er aan zit te komen.

http://nl.tinypic.com/r/2j4agih/9

Dit is van gisteren en vandaag. Zul je zien dat ik morgen een positieve test heb en dat is precies de dag van het uitstrijkje 🙄 nouja we benutten tot nu toe elk moment dus wie weet 😂
Alle reacties Link kopieren
Lijkt inderdaad richting positief te gaan June!

Fijn dat je je wat minder misselijk voelt Chantilly maar snap dat het je ook weer zorgen geeft, is vast allemaal goed donderdag (:

Hier nog niks bijzonders verder, denk niet dat het raak is want voelt hetzelfde als afgelopen keren maar je weet maar nooit
Zou het ook wel fijn vinden als ik met kerst niet om dingen hoef te denken mbt eten en drinken etc!
Alle reacties Link kopieren
Ziet er goed uit June!

Chantilly het is vast allemaal goed!:)

Hier weinig te melden.. voel echt niet dat ik zwanger ben. Het is dat ik het weet dat het zo is, gelukkig maak ik me momenteel geen zorgen, het zit vast goed. Mijn familie weet nu dat ik zwanger ben. Niet dat ik had verwacht dat iedereen een gat in de lucht zou springen maar iets meer emotie wel.. Ben het denk ik anders gewend, de familie van mijn vriend is gewoon zo anders (maar hun weten het nog niet).
Ik ben nu ivm. mijn werk in het buitenland en het voelde wel een beetje bijzonder om bij de douane te melden dat ik zwanger ben, dan was het niet nodig om door de security scan te gaan.:)
Jammer dat je familie niet zo enthousiast reageerde als je gehoopt had Haoshi. Gek he, de eerste keer/keren hardop tegen iemand zeggen dat je zwanger bent. Ben je lang in het buitenland? In een exotisch land of niks aparts?

@larv: niks voelen betekent niet dat er ook niks aan de hand is :) ga je donderdag ook testen?

@June: het tweede streepje op de ovulatietest is al wat donkerder dus het komt eraan ja. Paar daagjes wachten nog. En ondertussen het gezellig maken samen. Wel balen dat de cyclus nu zo lang is.

@Chantilly: heel fijn dat je je een stuk minder beroerd voelt nu. Die onzekerheid is dan heel logisch maar waarschijnlijk nergens voor nodig. Donderdag is zo hier, dan weet je het zeker.

@maestro: ook al zo'n lange cyclus. Het klinkt wel heel aannemelijk dat het door alle wisselingen en medicatie wat uit balans is. Maar misschien was je minimale bloedverlies toch een soort van menstruatie. Ook die kan heel anders zijn door alle veranderingen. Benieuwd of je temperatuur duidelijkheid gaat geven.

@FloraZon: we lopen gelijk op! Ik dacht hetzelfde als jij zaterdag: nog even lekker aan de wijn voor het straks misschien niet meer kan.

@sannetje: jij nog getest dit weekend?

Hier ben ik deze cyclus begonnen met temperaturen en zaterdag, gisteren en vandaag heb ik in de ochtend een ovulatietest gedaan. Was dag 12, 13 en vandaag is 14. Ik heb er geen foto van gemaakt maar gisteren was de teststreep het donkerst, een stuk donkerder dan de controlestreep. Vandaag was hij weer lichter. Ovulatie zou dus gisteren of vandaag moeten zijn. Wel apart dat het nu al is, want over 14 dagen NOD zou de 24e zijn, dus zou mijn cyclus ineens weer 3 dagen korter zijn dan de vorige. Of zou de fase tussen ovulatie en menstruatie langer dan 14 dagen kunnen zijn?
Eerder dacht ik mijn eisprong te kunnen 'zien' aankomen door de steeds wateriger wordende afscheiding maar dat is nu nog niet zo dun. Misschien is het dan toch beter om het met een ovulatietest op te sporen want misschien houdt mijn lijf me wat dat betreft wel voor de gek. Ik neem in ieder geval weer plaats op het wachtbankje en hoop op een mooi kerstcadeau!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle ervaringen met de app. Ik ga toch maar wat ovulatietestjes inslaan.

@Haoshi jammer van de lauwe reacties, misschien moet het nog even landen? Hopelijk straks heel veel fijne felicitaties!
Ga ervoor @June! ;)
@Frozen gek die wisselingen steeds he?

Hier is zaterdagochtend de enige echte menstruatie toegeslagen. Had het idee dat ik (zelf met tampon al in) in een soort bloedblad terecht was gekomen !:P
ik weet ook niet zo goed vanaf wanneer ik nu echt de menstruatiedagen moet aanhouden. Ik denk toch zaterdag. Mijn nieuwe NOD verplaatst zich dan nu van 1 naar 5 januari. Hoe gaan jullie dat allemaal doen met de feestdagen?
Alle reacties Link kopieren
Balen sannetje! Ik weet als het goed is precies voor kerst of ik wel of niet zwanger ben. Dus weet ik ook of ik er rekening mee moet houden! Anders een alcoholvrij wijntje in slaan.

Nog even afwachten larv! Je weet het niet. Hoop het zo voor je!

Jammer haoschi. Daar hoop je idd wel op. Doet de familie van je vriend anders denk je?

Spannend frozen. Fijn dan he die testjes! Geeft toch net wat meer duidelijkheid.

http://nl.tinypic.com/r/s5ajom/9 dit is de test van vandaag. Volgensmij is hij nu aan het pieken. Vandaag dag 22 dus pas dag 23 of 24 mijn ovulatie. Dus dat zal een cyclus worden van 34 dagen of langer. Ik leg me daar wel bij neer, het is niet anders. Maar oh wat ben ik blij dat ik gelijk ben begonnen met ovulatietesten. Anders hadden we waarschijnlijk heel lang verkeerd getimed!
Alle reacties Link kopieren
Update: huisarts had geen vragen haha. Uitstrijkje kon gewoon gedaan worden en viel reuze mee. Zo gedaan en geen pijn. Ze vroeg wel naar onze kinderwens en gaf een compliment dat we met ovulatie testen bezig waren. Vond het erg slim en was blij dat te horen. Weer eens wat anders dan: je moet er niet teveel mee bezig zijn! Alhoewel dat natuurlijk ook helemaal prima is en lekker relaxed is!
Alle reacties Link kopieren
Mooie oplopende testen June! Fijn dat je zo kan zien wanneer je vruchtbaar bent, benut je in ieder geval de juiste momenten goed! Hopelijk over 2 weken ook zo’n mooie streep op je zwangerschapstest.

Jammer dat je ongesteld bent geworden sannetje, al is duidelijkheid ook wel weer fijn! Op naar een goede volgende ronde 😘

Hier gaat het prima, voel me goed en begin langzaam te groeien.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
@Frozen - nee niet heel spannend, gewoon in West-Europa:) Vrijdag kan ik weer naar huis en ik kan echt niet wachten! Ben echt graag thuis. :-D
Spannend nu voor jou! Ik hoop het zo voor je!

@sannetje Ja wie weet, dat is ook wel gewoon hoe hun zijn en wij zijn niet heel erg close met elkaar dus zo gek is dan ook weer niet.

@FeestdagenWat betreft feestdagen en het feit dat de familie van mijn vriend het nog niet weet
- voor de 24e als zijn ouders bij ons zijn koop ik een fles alcoholvrije wijn die ik zelf kan inschenken en als wij een dag later bij hun zijn dat zeg ik gewoon dat ik gisteren al genoeg heb gedronken en geen wijn meer wil. Gelukkig drink ik sowieso heel erg weinig dus ik denk niet dat er vragen gaan komen.

@June - ja ik denk wel dat de familie van mijn vriend anders gaat reageren. Vooral zijn ouders zijn net mijn bonusouders dus ik denk dat hun het heel leuk vinden :) Maar ik probeer er niet te veel aan denken.
Fijn dat je weet hoe het nu zit met je cyclus en mooi gebruik kan maken van je ovulatie!

Ik heb sinds een paar dagen vaak honger! Of ja, het gevoel dat ik vaak moet eten. Anders kan ik echt een beetje misselijk zijn. Gisteravond in bed was ik al bijna in slaap (na avondeten niets meer gehad) en ineens was ik echt heel misselijk! Gelukkig had ik nog wat in mijn tas dus was het zo weer voorbij.
Tja Haoshi, die kwaaltjes zijn niet fijn maar horen er echt bij. Begrijp ik het nou goed dat jullie het afgelopen week wel aan jouw familie hebben verteld maar dat jullie het (nog) niet aan je schoonouders/familie vertellen? Omdat je ook zegt dat je band met je familie niet zo sterk is? Of zit het anders? Geen verwijt of iets hoor, vraag me gewoon af hoe het zit. :)

Fijn Juul dat het goed met je gaat.

@June: ja die ovulatie zit er echt aan te komen. Fijn dat de testen duidelijkheid geven. Onze NOD is dus nagenoeg gelijk. Spannend weer.

@sannetje: bij jou dus geen twijfel over mogelijk dat de menstruatie begonnen was. Jullie mogen in ieder geval met de kerstdagen weer proberen een kerstkindje te maken :biggrin:

Ik heb toch ook even een foto gemaakt van de ovulatietesten. http://nl.tinypic.com/r/1zlyp21/9 Vanochtend ook nog een test gedaan en die is duidelijk weer lichter dan die van gisteren. LH-piek was dus zondag, dus ovulatie gisteren of vandaag. Is toch 2-3 eerder dan mijn app aangaf. Nou ja, als huiartsen al zeggen dat het slim is om ovulatietesten te gebruiken, dan blijf ik dat zeker ook doen. Al hoop ik natuurlijk dat het hierna niet meer nodig is. :mrgreen:

Edit: ik zie dat ik DPO (Days Past Ovulation) op de testen heb gezet maar dit moet natuurlijk DPM (Days Past Menstruation) zijn.
anoniem_651962c6757d5 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 16:00
Reden: edit
5.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@frozen ze lijken idd af te nemen, dus op het wachtbankje maar weer :) ik denk dat mijn ovulatie vandaag of morgen is, morgen maar even kijken of m'n temperatuur al hoger is. Als het deze ronde niet raak is ga ik volgende keer ook maar met de testen aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle vraag.... weet niet of je er antwoord op wil geven. Maar ik had dus gisteren een positieve test. Gisteren seks gehad. Vandaag dan weer of beter niet? Google zegt én elke dag én beter om de 36 uur.....
Alle reacties Link kopieren
@june op google zijn idd tegenstrijdige berichten te vinden. Ik hou nu maar om de dag aan, want er staat dat de zaadcellen minimaal 48 uur goed blijven in het lichaam van de vrouw, dus dat leek me wel een prima middenweg. Maar ik weet niet of het al bewezen is wat nou het beste is eigenlijk, volg er nu maar gewoon m'n eigen gevoel in...
Alle reacties Link kopieren
@Frozen - ja dat klopt. Aan mijn familie verteld omdat wij hun maar een paar keer per jaar zien, en dus toevallig afgelopen weekend. Ik zeg het dan toch liever face to face. Ik begrijp je vraag helemaal maar zo zit het dus. :) Zien hun niet vaak en nu was er een kans om het te vertellen. Anders had ik het ook nog niet gedaan.
Jij dus ook goed gebruikt gemaakt van de vruchtbare dagen? :hyper:

@June Zelf denk ik dat ik ook gewoon m'n gevoel zou volgen. Om de dag is sowieso goed:)
Alle reacties Link kopieren
Als het aan mij ligt elke dag haha 🤣 Kan merken dat ik rond mijn eisprong zit 🤭
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje geleden dat ik voor het laatst gereageerd heb, maar ik kom ook weer even meelezen :)

@June, spannend! Ik wilde heel graag weten in de eerste ronde of mijn ovulatie een beetje overeen kwam met het appje wat ik bijhield dus heb ook ovulatie testen gebruikt. Rondom mijn positieve ovulatie test wel 4 dagen achter elkaar seks gehad, dit ook vooral omdat ik daar zin in had. Bij mij resulteerde dit heel gelukkig, in een zwangerschap. Dus doe vooral wat goed voelt! als je er zin in hebt moet je het vooral gezellig maken denk ik :)

@Frozen, succes met wachten op het bankje! ik duim voor een positieve test, maar dan die van een zwangerschap ;)

@Larv, ik zie dat je nod morgen is. Ga je dan al testen?

@Haoshi, ik ben van week 6 tot en met week 13 heel veel misselijk geweest. Bij mij hielp elk uur iets kleins eten wel redelijk goed. Ik had op een gegeven moment een voorraadje rijstwafels mee als ik op pad ging.

Hier ben ik alweer 17 weken zwanger, gaat echt snel! Ook vooral omdat ik nu echt nergens last van heb en niet eens merk dat ik zwanger ben. Gister bij de verloskundige geweest en het hartje mogen horen, toch wel heel fijn dat het hartje snel gevonden werd :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven