Zwanger worden najaar 2018

03-07-2018 12:03 1383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie probeert er ook zwanger te worden vanaf najaar 2018?

Zwanger!
Naam Leeftijd #kind R PT UD J/M/O Bijzonderheden
Schuimblusser 25/31 1e 1 14-9 21-5-19 Bevallen van zoon
Door87 - 2e 1 21-9 29-5-19
Juul2014 29/29 2e 1 11-10 21-6-19 J Bevallen van zoon 13-5-19 (34wkn)
Chantilly21_2 30/30 2e 1 16-11 24-7-19 M Bevallen van dochter 29-7-19
Haoshi 30/-- 1e 2 25-11 5-8-19
chicklit 31/33 1e 2 1-1 12-9-19
sannetje88 30/30 1e 4 5-1 -
FloraZon 28/32 1e 4 28-1 7-10-19 Bevallen van zoon (29wkn)
Frozen_Butterfly 29/32 2e 6 17-2 27-10-19 echo 11-4
June123 30/34 1e 4 13-3 24-11-19
RaisinGirl 35/38 2e 4 29-7
larv-2 26/28 1e 9 31-1-20 M
juul2014 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 10:08
92.91% gewijzigd
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed een beetje sporten Haoshi. Ik volleybal dus de VK bij de echo ook maar eens vragen hoe lang ik dat mag blijven doen!

@Frozen gelukkig is de hectiek vaak maar tijdelijk ;-)
Succes op het wachtbankje! Ik duim voor je.

Jammer Larv. Met goede moed gewoon door naar de volgende ronde hoor. Ik blijf horen dat een halfjaar heel gemiddeld is.

Hier heb ik gedroomd dat ik zwanger ben van een tweeling. Ik ben daar nu dus ineens bang voor hahaha! Lijkt mij nogal heftig namelijk. Maarja als het zo is, is het zo! Het is hoe dan ook welkom.
Voor de rest alles prima, alleen best pijnlijke borsten steeds. Ik voel ze gewoon groeien. Sommige BH's pas ik al niet meer...
Alle reacties Link kopieren
@larv dat is balen :( hopelijk volgende ronde meer succes. Had je wel goede hoop deze keer?

@frozen ik kom bij je zitten op het wachtbankje :)

@sannetje, haha leuk hè dat je veel meer gaat dromen als je zwanger bent :p hopelijk blijven de symptomen aanwezig maar niet te heftig, zodat je er optimaal van kunt genieten!

Hier verder weinig nieuws. Ben dus denk ik weer op het wachtbankje beland. Nu maar afwachten weer en hopelijk een beetje de rust bewaren zodat het geen speurtocht wordt naar nietszeggende symptomen...
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!
Nieuwe baan eist nogal veel energie dus wat minder forum nu. Wel heel happy, want mijn vruchtbare dagen komen er zo te merken aan en dat betekent een normale cyclus waarschijnlijk deze ronde, hoera!
Komende dagen dus even goed gebruik van maken en dan schuif ik ook aan op het wachtbankje bij Florazon en Frozen...

June: denk aan je, wat ben je sterk!
Larv : jammer, maar waarschijnlijk hopelijk snel beter nieuws!

Sannetje: een tweeling zou wel heel heftig zijn. Hier zit het in de familie, dus tja..liever niet eerlijk gezegd. Collega heeft er al twee en krijgt nu ook een tweeling....waren helemaal in shock!
samen sta je sterker
Balen Larv! Maar geef de moed niet op, ook jullie krijgen binnenkort vast een streep! Op naar de volgende ronde.

Vervelend van die lange cyclus Raisingirl. Inmiddels al ongesteld?

June, hoe gaat het met jou? Voel je je al weer wat beter? Nog last van symptomen? En het bloeden al gestopt? Kunnen en willen jullie nu direct weer verder of is het beter om te wachten?

Sannetje, lijkt mij ook heftig een tweeling, maar ergens ook weer heel leuk en schattig. Ik hoopte vroeger altijd dat ik een tweeling zou krijgen, haha. Het idee dat je kindjes een speciale band hebben lijkt me heel mooi. Maar dat de een de ander wakker huilt lijkt me dan weer minder.

Ik las ergens dat je zwangerschapssymptomen vaak 2x zo erg zijn bij een tweeling, dat je het daar al meteen aan merkt. Dus een tweeling heb ik voor mezelf al uitgesloten, haha. Symptomen vallen bij mij tot nu toe alles mee. Zelfs dat ik weleens denk ‘ohja, ik ben zwanger’. Ik heb alleen sinds gisteren wat steken in m’n onderbuik/schaamstreek bij het bukken of bij niezen en hoesten. Dat samen met de weinige symptomen vind ik best een eng idee. Dan duurt het wachten tot zo’n eerste echo toch nog wel lang.
:cheer: :cheer: Maestro! Spannende weken voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
chicklit schreef:
13-01-2019 16:01
:cheer: :cheer: Maestro! Spannende weken voor jullie!
Nou, dat is sinds vanochtend wel klaar....helaas zet het niet door en wordt het deze maand dus wederom geen eisprong en gaan we nog maar een maandje wachten....baal als een stekker....
samen sta je sterker
Boehoe..... Hoe merk je dat? Voor de zekerheid wel gezellig gemaakt afgelopen weekend? Je weet het tenslotte nooit...
Hmm balen Maestro!

Wat betreft tweelingen: mijn zwager heeft een tweeling. Heel leuk maar ook heel druk. Zij begonnen met een tweeling dus waren niet anders gewend. Maar ik heb er al 1 rondlopen en denk dat de omschakeling naar 2 baby's dan wel heel groot is. Maar bijzonder is het wel.

Fijn dat de klachten bij jou er niet/nauwelijks zijn chicklit. Steken in de buik zijn niet erg, zo lang het maar geen erge buikpijn wordt. Er is ook van alles gaande in je lijf dus niet gek als dat lijf dat af en toe laat weten.

Hier nu 6 dagen voor NOD. De spanning begint weer te stijgen. Ik 'voel' wel weer het een en ander, maar probeer mezelf ook te blijven inprenten dat dat ook mindfuck kan zijn. Wil zondag wel gaan testen. Duimen jullie mee?
Alle reacties Link kopieren
Flora ook jij succes op het wachtbankje!
Wat balen Maestro... hopelijk volgende maand wel een duidelijke eisprong!

@Chicklit die steekjes bij niezen herken ik ook. Volgens mij kan dat inderdaad niet zoveel kwaad. Het is gewoon allemaal erg spannend.
Ook ik ben heel benieuwd naar de echo omdat ik zo'n bloeding had 4 dagen voor de positieve test. Als dat maar geen miskraam was denk ik nu steeds. We gaan het zien. De borsten groeien gestaag door zullen we maar zeggen :hihi: Manlief is er erg blij mee maar mag er absoluut niet aan zitten, want pijnlijk!

Ik duim zeker mee Frozen!
Alle reacties Link kopieren
June, ik denk aan je. Hoe gaat het met je? :rose:
Alle reacties Link kopieren
sannetje88 schreef:
14-01-2019 13:32
June, ik denk aan je. Hoe gaat het met je? :rose:
Ja, dat dacht ik ook! Hoop dat het een beetje goed met je gaat!

Sannetje/chicklit: zolang alles goed gaat zou ik me niet teveel zorgen maken! Anders ben je straks 40 weken jezelf zorgen aan het maken en dan moet je nog 18 jaar :)

Frozen: ik duim voor je, hopelijk goed nieuws voor jou!

Ego: nog steeds lekker chagrijnig. Ik had voor het weekend veel vruchtbaar slijm en merkte duidelijk aan mijn lichaam dat er wat gaande was. Natuurlijk hebben we het zeker gezellig gemaakt, maar ik was vooral blij met een mogelijke eisprong. Mijn temperatuur laat echter 0 verschil zijn en sinds gisteren was ik weer kurkdroog....kortom: het zet niet door....misschien komt het alsnog, maar ik merk nu helemaal niets aan mijn lichaam. En daar heb ik gewoon even de pee in....ook al is het wat het is, morgen weer een nieuwe dag. :)
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Thnx lieve meiden! Ik heb niet zo gek veel te melden. Het gaat de ene dag beter dan de andere. De pijn is nu gelukkig weg maar het bloedverlies (bruin) blijft. Nu dag 10 en daar maak ik me wel wat zorgen om. Vandaag nog een keer bloedprikken om hcg te meten. Hoop dat het naar 0 is zodat we lekker door kunnen. We gaan het zien! ❤
Alle reacties Link kopieren
@June - fijn dat de pijn weg is. Ik hoop dat het snel allemaal 'schoon' is en dat jullie verder kunnen! :hug:

@maestro - Ik hoop voor je dat het nog gaat komen!
Alle reacties Link kopieren
Even een update, uitslag van het bloed gekregen en het is inderdaad een miskraam en geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap of gezonde zwangerschap. Bevestiging van wat ik al voelde. HCG daalt wel langzaam naar mijn idee (van 263 naar 226) maar volgens de verloskundige is dat niet raar. Vind ik natuurlijk wel want ik wil 0 en baby s maken 🤫
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de pijn weg is June! Hopelijk gaat de HCG nu snel dalen en kunnen jullie weer volop starten ;-).
Alle reacties Link kopieren
Vervelend June dat het traag gaat, maar volgens mij is dat inderdaad normaal..

Hier weinig nieuws momenteel. Verwacht rond 21/22 mijn eisprong dus tot die tijd er lekker wat minder mee bezig zijn en even focussen op werk en studie!

Hoe gaat het met alle zwangeren? En met de dames op het wachtbankje?

Balen maestro dat het niet lijkt door te zetten,hopelijk komt daar snel verandering in. Kan het ook zijn dat je de temperatuurdip gemist hebt en toch een eisprong hebt gehad? Of kan je het normaal echt beter merken aan afscheiding etc?
Alle reacties Link kopieren
Zeg ik net dat de pijn weg is... Komt het in alle hevigheid terug. Enorme krampen, bloed, stolsels. Ga maar even onder de douche staan 🙁
Het is ook niet eerlijk June... Alsof de teleurstelling van een miskraam al niet groot genoeg is, mag je ook nog even al die ongemakken ondergaan :(
Hoe lang kun je hier nog last van houden?

@ Maestro, misschien is hij er toch nog tussendoor geglipt? Het lichaam en de cyclus blijft een eigenwijs iets.. Snap dat je er saggo van wordt en dat mag ook!

@ Zorgen, je hebt helemaal gelijk Maestro, maar toch... Ik ben erg bang voor de teleurstelling en tot nu toe lijkt het 'too good to be true'.

Mijn belevenissen, kan er nog met niemand over praten, dus het is fijn om ze hier even kwijt te kunnen:

Ik heb me aangemeld bij Moeders voor Moeders! Dus ik plas al een paar dagen in de kan. Het was wel fijn om voor het eerst even met iemand te kunnen praten over de zwangerschap en de onzekerheden. Ook zij gaf aan dat ik me niet teveel zorgen moet maken. Ik ben blij dat ik iets kan doen voor vrouwen die moeilijker zwanger kunnen raken.

Ik ben nu met vlagen misselijk en brak, het is echt een hele vage, sluimerende misselijkheid. Gelukkig hoef ik niet over te geven en helpt het als ik wat eet. Gisteren was ik bij de mondhygiëniste en dat kan ik je niet aanraden als je misselijk bent. Ik kreeg een paar keer kostneigingen toen ze in m'n mond bezig was.

De tandarts maakt standaard elke 2 jaar foto's en gisteren moest ik weer op de foto, dus ik heb ook moeten zeggen dat ik heel pril zwanger ben. Dus werd er geen foto gemaakt vanwege de straling.

Van de week had ik een hele rare rode uitslag op m'n hele buik. Een soort van warmte uitslag. Dit kan ook door de zwangerschap komen blijkbaar. Gelukkig was het de volgende ochtend weer weg. Zoveel dingen die ik niet wist!

Nog ruim een week tot de eerste echo, ben blij als het zover is!
Alle reacties Link kopieren
Ach June, wat ontzettend vervelend. Het is inderdaad niet eerlijk! Hopelijk is het allemaal snel over. :hug:

@Chicklit Spannend de eerste echo die eraan komt! Ik mag een weekje later. Ik vind het wachten echt hééuul lang duren.

Ook ik heb mij aangemeld bij Moeders voor Moeders. Er komt binnenkort iemand op gesprek. Ik ken wel iemand waardoor bij het ophalen van de urine de zwangerschap iets eerder dan gepland naar buiten kwam, maar ik denk ach dat is dan maar zo.

Wat betreft de kwaaltjes heb ik gelukkig weinig last. Ik merk wel dat ik eerder van bepaalde geurtjes walg. Dan is een collega met stinkzweet nou niet bepaald prettig.... :nooo:

Ik heb het tot nu toe een vriendin vertelt. Zij zijn ook bezig en vroeg er specifiek naar. Toen kon ik niet meer liegen.
Voor de rest is het nog het geheimpje van man en mij :flirting:
Alle reacties Link kopieren
June ik hoop dat jullie snel weer kunnen starten! :) En dat die pijn maar snel weg is!

Larv voor jou komen de spannende dagen dus nog aan *duimenduimenduimen*

@chicklit - Nog even wachten tot de eerste echo, ik hoop voor je dat de tijd snel gaat!
Wat betreft "too good to be true" - hier "vergeet" ik soms dat ik zwanger ben, voel sinds 1,5 week echt helemaal niets, oke zondag nog even moeten overgeven maar verder... Het is dat ik tijdens de echo zie dat het wel zo is. In die zin voelt het dus soms ook "too good to be true", het is niet dat ik me zorgen maak, nu iig niet meer maar je ziet het aan mij niet dat ik zwanger ben. Beetje een wazig verhaal... :hihi: Er moeten bij mij voor de volgende afspraak bij de vk wel wat kilootjes bij, nu afgevallen maar dat schijnt normaal te zijn in het begin. Blijft mijn gewicht hetzelfde dan moet ik naar een diëtist.

Ego: Hier gaat alles goed, gisteren was mijn termijnecho en officiële UD is 3-08. Armpjes, beentjes alles gezien, zag er heel goed uit allemaal. Nu wachten op de NIPT resultaten, vanochtend bloed geprikt - 6 buisjes!! o_o
VK dacht te zien dat het een jongetje is :flirting: Over een maandje zullen we horen of het ook echt zo is. Vriend stuurde gisteren na de echo een appje met een hele leuke naam voor een jongetje, hebben we dat ook alvast gecoverd :lol:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is wel erg snel om te kunnen zien Haoshi! Ik wil je pret niet bederven, maar mij werd door de gyn en VK vorige week nog verzekerd dat tot 12 weken alle kinderen zich op dezelfde wijze ontwikkelen en pas na de 12 weken, het geslacht naar 'binnen' piept of naar buiten.

Maar met de NUB theorie zou je inderdaad wel een kansberekening kunnen doen. Bij dochter klopte het de vorige keer, nu heb ik geen duidelijke NUB op de echo.

Wij hebben de tweede week van februari de geslachtsbepaling, 17 weken ben ik dan. Dan kunnen ze het met behoorlijke zekerheid zeggen, maar net zoals bij dochter, blijven ze tot het einde een slag om de arm houden ;-)

Hier verwacht ik binnen een week mijn NIPT uitslag, weekje geleden nu geprikt.

@ Chicklit, het is gewoon heel erg vervelend, dat lange wachten tot de eerste echo. Dat had ik bij de eerste ook.

@ June, he bah, hopelijk snel weer minder pijn en ik hoop zo dat het HCG omlaag gaat en jullie verder kunnen.

Hier voel ik me verder prima, nog wel wat misselijk, maar al met al gaat het prima. Buik is duidelijk te zien nu! Wel verwachtte de VK dat ik ook nu pas laat de baby zal voelen, ivm een placenta die aan de voorkant ligt. Nou ja, prima. Ik merk het vanzelf wel :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja Chantilly gelijk heb je. Ik neem het nu niet als de waarheid, maar er was tussen de benen wel duidelijk iets te zien dat dus naar buiten :biggrin: We wachten het af. Maakt verder toch niet uit, als het kindje maar gezond is.:) Maar wel leuk als wij het te horen krijgen over een maandje.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag het vruchtje verloren. Dat verklaart de pijn en het bloed. Hopen dat het nu dan echt minder wordt. Dag 12 zit er bijna op. Ik ben lichamelijk inmiddels echt op 😢
:cry: June... Ergens wel ‘gelukkig’ dat je lichaam het zelf afstoot ipv dat je nog voor een curratage zou moeten. Hopelijk stopt het nu en kun je het nu langzaam een plekje geven. Knuffel
Alle reacties Link kopieren
Ah June.. :hug: Hopelijk houdt het snel op en kun je je richten op de toekomst. Dit zal altijd bij je blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven