Zwanger worden najaar 2018

03-07-2018 12:03 1383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie probeert er ook zwanger te worden vanaf najaar 2018?

Zwanger!
Naam Leeftijd #kind R PT UD J/M/O Bijzonderheden
Schuimblusser 25/31 1e 1 14-9 21-5-19 Bevallen van zoon
Door87 - 2e 1 21-9 29-5-19
Juul2014 29/29 2e 1 11-10 21-6-19 J Bevallen van zoon 13-5-19 (34wkn)
Chantilly21_2 30/30 2e 1 16-11 24-7-19 M Bevallen van dochter 29-7-19
Haoshi 30/-- 1e 2 25-11 5-8-19
chicklit 31/33 1e 2 1-1 12-9-19
sannetje88 30/30 1e 4 5-1 -
FloraZon 28/32 1e 4 28-1 7-10-19 Bevallen van zoon (29wkn)
Frozen_Butterfly 29/32 2e 6 17-2 27-10-19 echo 11-4
June123 30/34 1e 4 13-3 24-11-19
RaisinGirl 35/38 2e 4 29-7
larv-2 26/28 1e 9 31-1-20 M
juul2014 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 10:08
92.91% gewijzigd
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
@Chantilly dank je voor je uitgebreide reactie. Patau en Edwards is ook te zien op de 20-weken echo maar ik vind je argument om hier later achter te komen als je zelfs al schopjes hebt gevoeld ook een hartverscheurend idee. Gek genoeg kreeg ik van mijn VK een beetje het idee (kan ook een gevoel zijn) dat de kans heel klein is en wij de beslissing puur op wel of geen down kindje welkom moesten nemen. Ook in vriendengroep heerst dat idee. Vind ik toch wat kort door de bocht. Een bijv. vlinderhuid is nogal wat! En stel er komt wel iets uit en we besluiten het voort te zetten, dan wil ik mij daar ook voor het kindje zo goed mogelijk op kunnen voorbereiden. Ik denk dat ik zojuist de beslissing heb genomen. Mijn man was al voor.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie steunende/opbeurende berichten, doet me echt goed. Geeft je dan toch even het gevoel dat je niet de enige bent met dat soort gedachten.

Jeetje Juul wat heftig allemaal. Ik hoop en duim met de rest mee voor een goede afloop (voor zover mogelijk) en dat de rest van je zwangerschap niet al te heftig verloopt.. Voel je vooral niet schuldig als je hier even wat minder actief bent. Dat is meer dan begrijpelijk.

@sannetje, ten eerste wat fijn van je goede echo!
Ik ben dan nog niet zwanger maar heb al wel nagedacht over de NIPT
Ik denk dat je inderdaad de aandoeningen die mogelijk uit de NIPT kunnen komen liever met 12 weken al weet dan pas met 20 weken. Ook al sluit de NIPT natuurlijk niet alles uit maar in ieder geval wel de bovenstaande (hele) ernstige dingen
Het lijkt me erg vervelend als je er met 20 weken achter komt terwijl je het dan dus ook al 2 maanden eerder had kunnen weten.
Wat ik zou doen als er Down uit de test zou komen weet ik nu nog niet, dat lijkt me erg lastig ivm de gradaties die jij ook al eerder benoemde..
Mocht er wel wat uitkomen dan is het denk ik inderdaad prettig als je meer tijd hebt om je er op voor te bereiden/in te lezen etc.

Wat leuk Chantilly, nog een meisje!! Gefeliciteerd.

@June wel fijn dat je er nu een duidelijke menstruatie in herkent. Wat doet die teunisbloemolie precies?
Ik had juist met anticonceptie lichtere bloedingen dan nu. Voor mijn gevoel was het deze ronde pas weer een beetje zoals ik het 10 jaar geleden had voordat ik met de pil etc. begon. Ben nu 4 dagen ongesteld en daarna nog wel een dag of 3 wat bruinverlies gehad. Misschien dat mijn baarmoederslijmvlies dan weer wat dikker aan het worden is? Mogelijk daardoor weer meer kans op een innesteling.. We gaan het meemaken :rolling: Kan me wel weer helemaal rot speculeren maar het blijft toch elke maand weer afwachten!

Hopelijk allemaal positieve testen in maart :cheer:
larv-2 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 13:29
3.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
oh en June veel plezier met je nachtje weg!! Helaas dan wel ongesteld maar het wordt vast toch heel gezellig :flirting: Lekker even samen er tussen uit
Alle reacties Link kopieren
Larv: ik ben nu precies 3 dagen ongesteld geweest. Helderrood en geen enkel bruinverlies ervoor of erna. De eerste keer dat ik echt soms even op tijd een tampon moest wisselen zeg maar. De teunisbloem schijnt te kunnen helpen om eerder een eisprong te krijgen, gezien mijn cyclus over de 60 dagen zit, heb ik nu pas op dag 46 een 'eisprong'.
Op deze manier kan dat wellicht verkort worden, het is wel homeopatisch want ik mag dus niet nog meer hormoonverstorende medicatie innemen door de Addison.
Daarnaast zit ik aan de vitamine D (50 mg per dag) en foliumzuur.

Hopelijk gaat bij jou ook straks een mooi tweede streepje ontstaan! Als je het fijn vindt zou je wel bloed kunnen prikken om te zien of je tekorten hebt. Ik heb bijvoorbeeld magnesium moeten bijslikken. Anders is het toch afwachten. Ik hoop voor alle niet-zwangeren dat we snel doorschuiven en niet Remi achterblijven😊

Raisin girl; hoe is het bij jou? Nog steeds flinke symptomen? Hopelijk goed nieuws!!
Florazon: heel veel plezier met de echo vandaag!
Sannetje: fijne vakantie en hopelijk is het bloeden gestopt!
Juul: ik denk aan je!
June: fijn paar daagjes weggeweest?

Geniet van het weer allemaal!!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
De twee dagen weg waren lekker! Menstruatie heeft doorgezet al bloed ik nog niet veel, ben dat wel gewend. Maar voor mij nu alleen maar prima 😁.

Ga dus lekker een flesje wijn halen en daar van genieten 't weekend! Zal vast ook beter zijn om dat ook tijdens mijn menstruaties niet te doen maar vind dat wel heftig als ook dat niet mag.

Na mijn menstruatie dus weer op zoek naar mijn eisprong! Ovulatietesten liggen klaar. Heb ergens in mijn hoofd nog het idee dat het snel gaat lukken, maar dat moet ik los gaan laten. Anders ga ik erg teleurgesteld worden ben ik bang.

Van de week overigens nog een zwangerschapsaankondiging. Ik vind het maar heftig allemaal! Dus dat wijntje is even extra welkom. Als in, ik mag dat lekker wel... 🙄 Ja ja kinderachtig he? 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ego alert:

Ons smurfje heeft een hartje! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
*ego uit*

june wat fijn dat je "weekendje" zo lekker was! En geniet van het wijntje, je hebt m verdient ;) snap heel goed dat de zwangerschapsaankondigingen lastig zijn als je het zelf zo graag wilt. Ik ga heel hard duimen voor een gouden eitje deze ronde!
Alle reacties Link kopieren
Jahaaaaaaaa flora!!! Wat goed! Oh gefeliciteerd! Wat zal dat spannend geweest zijn. Hopelijk nu echt even genieten! 💛 Wat een mooi nieuws op deze mooie dag!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Florazon, kwam speciaal even voor je spieken, wat fijn!!

June: geniet van je wijntje! lekker van genieten nu je toch ongesteld bent en daarna gaan we er weer voor!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
@FloraZon: ik kwam speciaal even online om te kijken wat voor nieuws je had gekregen. En jaaaaa, ik ben zo blij voor je!

@larv: ik herken het dat het soms lastig is dat iedereen snel zwanger lijkt te worden, het bovenste rijtje is nog maar zo kort. Fijn voor iedereen natuurlijk, maar soms ook wel een beetje frustrerend. Ik vind ovulatietesten niet zo heel veel gedoe, ik deed ze meestal als ik uit het werk kwam. Was niet iedere dag op dezelfde tijd, maar wel altijd tussen 16.30 en 18.00. Wel even opletten dat je in de twee uur ervoor niet al te veel drinkt, anders is je urine te veel verdund.

@Maestro: fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden! Hopelijk een kortere cyclus (of gewoon een zwangerschap) dit keer!

@sannetje: fijn dat het er goed uit ziet!

@Juul: wat heftig meid! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, veel sterkte iig!

@June: logisch hoor dat je baalt! Op zich wel fijn dat je cyclus weer op gang komt. Ik drink ook gewoon af en toe een wijntje hoor, zeker vlak na mijn menstruatie. Ben sowieso geen drankorgel, die paar drankjes moeten kunnen vind ik.

@Chantilly: wat leuk, twee meiden! Succes met het namen zoeken. 😉

Hier niet meer echt symptomen, ben wel moe, maar dat is ook verklaarbaar door drukte. Nu had ik de vorige keer ook niet heel veel symptomen in de week voor de test. Geen idee nu dus of ik zwanger ben of niet. Als ik idd mijn eisprong op dinsdag anderhalve week geleden heb gehad, dan zou ik dus komende dinsdag mijn NOD hebben. Wil ook eigenlijk niet eerder testen, hopelijk hou ik dat vol.
Alle reacties Link kopieren
Even kort: Jaaa Florazon, gefeliciteerd!! Lekker van genieten :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve reacties meiden! :heart:

Maestro, Larve, Frozen, Raisin en June ik blijf heel hard voor jullie duimen. Ik snap zo goed dat het wel lastig wordt als het lijstje steeds korter wordt. Maar hoe frustrerend ook, jullie zitten nog steeds binnen een normale periode, dus dikke kans dat jullie tot nu toe gewoon pech hebben gehad, en dat jullie een van de komende rondes ook snel zwanger zijn. Maar dat is het verstand, weet heel goed dat je gevoel toch wat anders kan zeggen (had ik bij ronde vier na de mk al).

Op naar gouden eitjes! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hopen dat jij de volgende bent raisin!

Lief florazon, maar nu lekker genieten van je eigen geluk en niet bezig zijn met ons! (Of mij, laat ik voor mezelf spreken) je hebt genoeg moeten doorstaan!

Juul, hoe is het met jou? Denk steeds aan je!
Alle reacties Link kopieren
Oké wauw, deze menstruatie is zo heftig. Nooit eerder meegemaakt. Schijnt vaker voor te komen na een miskraam, maar ben benieuwd hoe ik deze nacht door ga komen zeg maar 🙄. Ik moet echt elk uur rennen naar de wc om te voorkomen dat ik doorlek 😱. Sorry voor deze TMI post 😄, ik ga aan de wijn!
Even egopost want in shock:

http://nl.tinypic.com/r/angdgy/9
http://nl.tinypic.com/r/2mcxgzl/9

O_O :jump:
Ik reageer later op jullie berichten. Moet nu dochter ophalen van haar logeeradres...
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat top Frozen!

En flora, wat een geweldig nieuws, een kloppend hartje!
Alle reacties Link kopieren
Wow frozen!!!! Ik had even niet door dat jij ook tegen je nod aan zat, anders had ik natuurlijk ook voor jou gehoopt dat je de volgende was! Gefeliciteerd! Wat een duidelijke streep! Ben heel blij voor je!

Hier na een paar hele goede dagen nu weer even mentaal een slechte dag. Maar goed, er komen weer betere dagen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Frozen, wat super!!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa frozen :hello: wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd! Had je al iets verwacht?

june knuffeltje voor jou! Ik hoop dat het zonnetje van vandaag nog een beetje helpt :hug: :sun:
Alle reacties Link kopieren
Jaaa...weer eentje naar het onderste rijtje! Wat ontzettend leuk frozen!
Gefeliciteerd!!
Ik was je een beetje uit het oog verloren, maar inderdaad je NOD vandaag!
Super, wat een topdag om positief te testen!

En ben ook heel benieuwd naar raisin girl!
samen sta je sterker
Nou, dochter is weer thuis en ligt in bed voor haar middagslaap dus ik heb tijd om uitgebreid te reageren.

Bedankt voor de felicitaties! Ik kan het nog niet helemaal bevatten. Zoals ik eerder zei probeerde ik er deze maand niet zoveel mee bezig te zijn en dat ging me ook wel goed af. Op het werk is het mega druk dus de dagen vliegen daar voorbij en thuis heb ik mijn handen ook vol aan een anderhalf jarig meisje dat extreem ondernemend is de laatste tijd. Dus eigenlijk ging de tijd tussen eisprong en NOD heel snel. Meestal begint mijn menstruatie eerst met wat oud bruinverlies de dag voor de echte 'doorbraak'. Dat had ik gisteren dus verwacht. We waren de hele dag op pad dus ik was eigenlijk verrast toen ik er gisteravond achter kwam dat er nog geen tekenen waren van een naderende menstruatie. We hadden daarna nog een feestje en lagen pas laat op bed (tegen 2 uur) maar ik had met man afgesproken dat ik hem wakker zou maken als ik naar de wc moest zodat we direct konden testen. Dus om half 8 werd ik wakker en moest super nodig plassen. Ik heb nog een kwartier liggen woelen en knijpen want ik vond het vroeg voor mijn man om hem al wakker te maken maar ik kon het niet meer houden. Ook van de spanning en nieuwsgierigheid natuurlijk. Dus we hebben toen eerst de Kruidvat test gedaan. Die streep was heel duidelijk maar mijn man wilde ook dat ik de Clearblue test zou doen. Dus toen daar 'Zwanger' stond durfde ik het pas te geloven. Waar het bij dochter de eerste maand raak was, heeft het nu toch echt wel langer geduurd. Ik hoopte toen we begonnen dat ik voor mijn 30e zwanger weer zou zijn en dat is gelukt! Heel blij! :cheer2:

@June: :hug: voor jou. Zoals FloraZon zegt, het is heerlijk buiten, het zonnetje zal je goed doen. Heb je wel lekker een wijntje genomen gisteren?

@FloraZon: gefeliciteerd met de goede echo! Hele opluchting denk ik.

@RaisinGirl: spannende week voor jou. Ik duim voor je!

@maestro: bloedverlies na vrijdag helemaal weg gebleven? Hopen dat je nu een kortere cyclus hebt.

@larv: ik hoop echt echt echt dat het voor jou ook snel raak mag zijn. Je gedachten zijn heel normaal. Meestal kan je rationele kant dingen heel goed relativeren maar soms neemt de emotionele kant het over. Vooral even eruit gooien want ermee blijven zitten helpt niet. :hug:

@sannetje: fijn dat je eruit bent met wel/niet NIPT test doen. Het zijn van die dingen waar je eigenlijk niet over na wilt denken maar het wel moet. Dan is het fijn dat je er hetzelfde in staat als je partner.

@chantilly: Ik vind wat jij zei over nevenbevindingen ook wel een goede om mee te nemen in het gesprek met mijn man hierover. Bij de vorige zwangerschap hebben we geen NIPT of combinatietest laten doen maar wat jij ook zegt: je hebt wel een verantwoordelijkheid naar je andere kind. Dus stof tot nadenken.

O en super leuk dat je weer een meisje krijgt! Een zusje voor je dochter. Betrekken jullie haar bij de zwangerschap of is ze daar nog te klein/jong voor?

@chicklit: is je griep over? Goed uitzieken he, want nu meer dan ooit heb je een gezond lijf nodig.

@Juul: wat heftig wat jullie nu allemaal overkomt! Ik hoop van harte dat alles goed onder controle gehouden kan worden en dat jullie kleintje met een pacemaker 100 mag worden! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Frozen Butterfly! Superleuk!!! :D

June, wat naar dat je menstruatie zo heftig is dit keer! Inmiddels al wat minder?

Hier alles okee, geen symptomen, behalve bij vlagen dus heel moe. Maar had gisteren ook een heel drukke dag, dus tja, dat kan ook daar door komen.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Maestro! Het bloeden is inderdaad gelukkig gestopt.
Lekker van dat wijntje genieten hoor June ;-) Wat vervelend dat je zo heftig ongesteld bent. Maar daar is dan in ieder geval geen twijfel over.

FloraZon wat super! Gefeliciteerd!

Maestro, Larve, Raisin en June ook ik blijf voor jullie duimen!

Jaaaa Frozen! Gefeliciteerd!

voor jou ook spannend Raisin, wanneer is je NOD?

Wij hebben vanmiddag de termijnecho dus weer even spieken naar ons wondertje :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Spannend, de rermijnecho!

Mijn NOD is morgen, maar denk dat ik gewoon ongesteld ga worden. Ben moe, emo en heb koppijn, en heb de behoefte om al het eetbare in huis op te eten. Standaard PMS voor mij. Baal ervan. :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven