Zwanger worden najaar 2018

03-07-2018 12:03 1383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie probeert er ook zwanger te worden vanaf najaar 2018?

Zwanger!
Naam Leeftijd #kind R PT UD J/M/O Bijzonderheden
Schuimblusser 25/31 1e 1 14-9 21-5-19 Bevallen van zoon
Door87 - 2e 1 21-9 29-5-19
Juul2014 29/29 2e 1 11-10 21-6-19 J Bevallen van zoon 13-5-19 (34wkn)
Chantilly21_2 30/30 2e 1 16-11 24-7-19 M Bevallen van dochter 29-7-19
Haoshi 30/-- 1e 2 25-11 5-8-19
chicklit 31/33 1e 2 1-1 12-9-19
sannetje88 30/30 1e 4 5-1 -
FloraZon 28/32 1e 4 28-1 7-10-19 Bevallen van zoon (29wkn)
Frozen_Butterfly 29/32 2e 6 17-2 27-10-19 echo 11-4
June123 30/34 1e 4 13-3 24-11-19
RaisinGirl 35/38 2e 4 29-7
larv-2 26/28 1e 9 31-1-20 M
juul2014 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 10:08
92.91% gewijzigd
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Wie schrijft er mee met zwanger worden vanaf het najaar?
Ik schreef mee in het topic vanaf zomer maar daar zijn al wat mensen zwanger en dan lijkt het voor mij nog zo lang te duren. Vind het leuker om wat meer aansluiting te hebben.
Man en ik zijn 27 en hebben een dochter van 15 maanden. We gaan binnenkort verhuizen dus willen pas na die tijd er weer echt voor gaan.
Ben al wel sinds begin juni gestopt met de pil. Wacht op mijn 1e echte menstruatie. Heb altijd een hele onregelmatige cyclus zonder de pil dus ben benieuwd hoe dat nu gaat zijn. Bij onze dochter duurde het een jaar voor ik zwanger raakte.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me voorzichtig! Dochterlief is van september 2017 en we willen, nadat ze een jaar is geworden, eigenlijk wel starten voor een tweede. Zelf denk ik eerder aan november/december, maar toch! Manlief is er al een tijdje wel weer aan toe en ik merk dat ik steeds vaker weer naar kleine baby's aan het kijken ben.

Man is 30 en ik 29, dochter is nu 9 maanden.

Het heeft een goed half jaar geduurd bij de eerste, dus ik ga er een beetje vanuit dat dit ook bij een tweede het geval zal zijn.

Nog wel aan de AC, maar het staat me eigenlijk al vanaf het begin al tegen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Chantiliy! Spannend wel weer he om die stap te nemen voor een tweede.
Ik wil graag nog een kindje en een broertje of zusje voor onze dochter maar ik vind het nu ook zo lekker lopen met alleen onze dochter en ben wel een beetje bang voor de eerste maanden met een baby. Bij dochter ging dit niet zo lekker namelijk.
Maar ik wil ook niet te lang meer wachten want misschien duurt het wel weer een tijdje en ik wil liever ook niet een heel groot leeftijdsverschil.

Waarom staat de AC je tegen? Ben je aan de pil?
Ik was in eerste instantie niet van plan om na de geboorte van mijn dochter aan de pil te gaan, maar om condooms te gebruiken tot we weer voor een tweede gingen. Maar doordat ik me de eerste tijd niet zo goed voelde leek het me slim om toch weer aan de pil te gaan zodat ik zeker wist niet weer snel zwanger te raken. Waarschijnlijk hebben de hormonen van de pil mij juist geholpen me weer beter te voelen. En we gebruiken nu tijdelijk condooms en wat een rotdingen zijn dat eigenlijk.. Ben blij als we weer gewoon zonder enige ac kunnen vrijen :)
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Wil je in de tabel of ben je nog niet zeker?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor, ik heb heel erg moeten wennen aan een baby. Had me van tevoren heel goed ingelezen, allerlei mensen gesproken en toch viel het me rauw op m’n dak, een baby.

Manlief heeft dat nooit gehad, hij had het gewoon direct, vader zijn. Ik heb er echt in moeten groeien.

En nu ik mezelf steeds vaker betrap op het gluren naar kleine baby’tjes, merk ik dat ik het van me af heb kunnen zetten. Ja, het zal vast weer zwaar worden, maar ik weet ook dat het niet eeuwig duurt.

Ik wil er wel in hoor, de tabel!

Ja ik ben aan de pil inderdaad en daar waar ik voor mijn zwangerschap niet het idee had dat het me beïnvloede, merk ik dat nu wel heel erg. Dus ik denk dat ik er na de zomer mee ga stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je in de tabel gezet!

Het is toch heel anders om zelf een baby te hebben. Dat vond ik ook soms wel wennen. Ik hoop dat ik bij een 2e een stukje relaxter bent omdat het dan niet allemaal nieuw is en je inderdaad weet dat het beter wordt.
Maar bij mij speelden de hormonen wel een grote rol denk ik achteraf.
Ik voelde me die eerste maanden heel gespannen en wist niet hoe ik het allemaal moest doen. Ik maakte me ook druk om de gekste dingen en kon daardoor jammer genoeg niet echt genieten.

Waaraan merk je dat de pil invloed heeft op je?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij ook!
Rond september willen man en ik gaan voor een eerste kindje. Hij had het liefst 3 jaar geleden al gestart, maar dat zag ik niet zo zitten.
Tegen die tijd is manlief 31 en ben ik 25.
Nu eerst nog even van de zomer genieten, en dan gaan we er voor. Best spannend!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Schuimblusser! Spannend, gaan voor de eerste!

@ Juul, ik merk het voornamelijk aan mijn libido.. Is echt om te janken op dit moment..Ik ben verder ook wat vlakker in mijn emoties volgens man op bepaalde momenten in de pilcyclus. Beiden goede redenen om het anders te gaan doen.

Hier was het ook vooral mijn eigen onzekerheid die voor een minder leuke beginperiode heeft gezorgd. Ik herkende mezelf niet meer, was zo bezig met hoe het allemaal zou moeten, dat ik totaal vergeten ben echt te genieten van dat hele kleine. Nu heb ik achteraf wel eens het gevoel dat te hebben gemist, dochter daar te kort mee heb gedaan. Nonsens, want ze doet het heel erg goed en maakt de indruk erg gelukkig te zijn!

Wat dat betreft hoop ik dat ik nu eens stukje zelfverzekerder ben ;-) Ze leeft nog! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee!
Ook wij willen rond september gaan voor een eerste kindje. Meer dan 6 maanden geleden al gestopt met AC en mijn cyclus is nu mooi regelmatig. Toen al gestopt omdat wij vorig jaar van plan waren om te beginnen maar uiteindelijk toch niet. Ik ben 30 dus het wordt toch echt langzaam tijd...
Ik vind het toch best spannend! Ik start binnekort ook met een nieuwe baan (intern gesolliciteerd) en wil dan niet gelijk gaan vertellen dat ik zwanger ben maar wie weet duurt het nog lang voordat ik zwanger ben dus alleen daarom gaan we ook niet nog langer wachten.
Maar eerst nog even van de zomer genieten en eind augustus lekker op vakantie :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Eind augustus stop ik met mijn anticonceptie (Implanon) en gaan mijn vriend en ik voor ons eerste kindje. Hij is dan net 27 en ik ben 25.
Erg spannend allemaal maar heb er erg veel zin in. Eerst nog even genieten van de zomervakantie Het komt nu al wel heel dichtbij :-)
Ben heel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn, aangezien ik al 12 jaar aan de AC zit.
Laatste maanden heb ik met mijn Implanon wel een regelmatige cyclus maar ik weet niet of dat voorspellend is voor straks.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!
Wij willen rond november graag gaan voor ons eerste kindje. Mijn vriend is dan net een paar maandjes begonnen met zijn werk en we willen eerst zien hoe dat gaat. Dan willen we nog op vakantie (we hebben geen zomervakantie dit jaar, omdat hij druk is met afstuderen). Mocht het allemaal toch wat anders lopen dan gedacht, dan stellen we het misschien nog uit naar begin 2019, maar in principe dus vanaf november. Vind het super spannend en om mijn vriend wat te ontzien komende maanden, zou ik dus graag meeschrijven.
Ik ben tegen de tijd dat we voor ons kindje willen gaan 27, mijn vriend 25.
Waarschijnlijk stop ik in oktober vast met de pil, maar misschien eerder, omdat ik de laatste paar maanden veel last heb van bijwerkingen. Op aanraden van de gynaecoloog (in overleg met huisarts) heb ik nu een kortere stopweek om te zien of dat verlichting biedt, anders is het advies om even helemaal te stoppen met de pil.
anoniem_367072 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 08:33
3.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal, leuk :)
Ik ben zelf al een jaar of 5 geleden gestopt met de pil en dat was de beste beslissing ooit. Was zo vlak in mijn emoties en mn libido was vrij laag.
Condooms zijn ook niet alles, maar dat is bijna voorbij..
Alle reacties Link kopieren
Haoshi schreef:
03-07-2018 19:58
Ik schrijf graag mee!
Ook wij willen rond september gaan voor een eerste kindje. Meer dan 6 maanden geleden al gestopt met AC en mijn cyclus is nu mooi regelmatig. Toen al gestopt omdat wij vorig jaar van plan waren om te beginnen maar uiteindelijk toch niet. Ik ben 30 dus het wordt toch echt langzaam tijd...
Ik vind het toch best spannend! Ik start binnekort ook met een nieuwe baan (intern gesolliciteerd) en wil dan niet gelijk gaan vertellen dat ik zwanger ben maar wie weet duurt het nog lang voordat ik zwanger ben dus alleen daarom gaan we ook niet nog langer wachten.
Maar eerst nog even van de zomer genieten en eind augustus lekker op vakantie :hyper:
wow dit had ik zelf kunnen schrijven! ook 30, bijna beginnen met nieuwe (interne) baan en er nog niet uit hoe ik mn kinderwens hierin een plaats moet geven. Lees hier dus graag mee en mss wat meeposten.
Alle reacties Link kopieren
de_busbaan schreef:
04-07-2018 18:03
wow dit had ik zelf kunnen schrijven! ook 30, bijna beginnen met nieuwe (interne) baan en er nog niet uit hoe ik mn kinderwens hierin een plaats moet geven. Lees hier dus graag mee en mss wat meeposten.
Leuk! Ik weet het ook allemaal nog niet... ik wil verder groeien en ik heb een kinderwens. Nu moet ik dit gaan combineren. Maar mijn vriend is er natuurlijk ook dus het komt allemaal wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook aan!
Na heel lang twijfelen van mijn kant hebben we uitgesproken eind oktober te willen starten voor ons eerste kindje. Ik vind het een hele stap, maar merk dat ik langzaam aan het idee gaan wennen om er voor te gaan. Ik heb het maar liefst 4 jaar voor mij uitgeschoven, maar vriendlief loopt nu echt te stuiteren. (bestaan klapperende eierstokken bij mannen? :-D )
Ik ben 31, vriend is drie jaar ouder. Combineren met mijn (erg leuke) werk wordt een uitdaging, maar ik zie mijzelf ook niet zonder kinderen rondlopen dus dat kunnen we wel kunnen oplossen tzt. Mijn werk is gelukkig heel flexibel als het om dit soort dingen gaat.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal!

Qua werk zit ik niet helemaal in hetzelfde schuitje, ik heb een leuke vaste baan waar ik nu 7 jaar werk. Helaas ben ik de laatste tijd wat ontevreden over het beloningsbeleid en de manier waarop ik ben behandeld na mijn zwangerschapsverlof, in de beoordelingsperiode en hoe mijn verlof is opgevangen.

Ik heb een tijdje getwijfeld over het zoeken naar een andere baan, maar uiteindelijk besloten de komende maanden aan te kijken en toch maar voor die tweede te gaan. Switchen kan daarna dan wel, mocht ik dit gevoel blijven houden. Zo zonde, want ik heb echt leuke werkzaamheden en een leuk team.

@ Maestro, hier had manlief ook klapperende eierstokken/rammelende ballen ;-) En nu heeft hij weer eerder het gevoel er klaar voor te zijn dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Je baan klinkt als lastig Chantilly, heftig als je dit zo ervaart bij terugkomst. Verandert je beeld wel enorm denk ik over mensen en je werkplek in het algemeen? Maar toch de keuze om voorlopig nog te blijven kan ik me zeker voorstellen.
Ook het wennen daarna aan moeder zijn lijkt me dan helemaal in combi met weer gaan werken nogal heftig.
maestro wijzigde dit bericht op 04-07-2018 23:28
Reden: Wellicht te herkenbaar
41.57% gewijzigd
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Schuimblusser: Zo van jou te horen, klinkt het dus alsof ik vast beter kan stoppen met de pil! Ik hoor daar altijd zoveel wisselende verhalen over, van mensen die dat juist heel fijn vonden of mensen die juist veel meer last van hun menstruatie hadden na het stoppen met de pil.

Chantilly: klinkt wel erg vervelend zeg, vooral ook dat je verlof niet goed is opgevangen vorige keer. Wel jammer dat je het leuke team moet missen als je over zou stappen na de tweede.

Ik zit ook niet echt in hetzelfde schuitje qua baan. Ik ben vorig jaar van baan gewisseld en werk nu dus een jaar bij het bedrijf waar ik nu zit, wat een detacheerder is. Ook al een jaar bij dezelfde opdracht en die wordt voorlopig nog wel verlengd, is mij toegezegd. Ik weet niet hoe dat zou gaan als ik zwanger zou zijn, grote kans dat ik dan na mijn verlof bij een andere opdracht ingezet zou worden. Wel jammer, aangezien ik hier een leuk team heb, maar ja, ik ben toch gedetacheerd. Een nieuwe opdracht zal vast ook leuk zijn. Ik wil alleen wel minder gaan werken als wij onze eerste kindje zouden krijgen, geen idee hoe ze daarop zouden reageren bij de detacheerder. Toen ik hier begon, is wel aangegeven dat dat op den duur zou kunnen, maar dat het dan altijd wel wat lastiger is om een opdracht te vinden. Aan de andere kant ken ik zoveel mensen in de detachering die niet fulltime werken, dan moet dat bij mij ook wel kunnen, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, het geeft toch een stukje onrust merk ik, als ik denk aan mijn zwangerschapsverlof. We hebben een vervangster aangenomen en ze heeft er echt een zooitje van gemaakt. Nu pas kan ik zeggen dat het onder controle is, we de schade hebben ingehaald.

Mijn leidinggevende is een leuke vent, maar niet echt iemand die doorheeft welk gevoel mensen in zijn team hebben. En ook nog zeggen dat er slachtoffers gemaakt moesten worden tijdens de beoordelingsronde en ik, samen met een andere zwangere, dat waren, deed ook niet zo goed. Zeker omdat we gewoon hele goede beoordelingen hadden en ons werk vreselijk slecht is overgenomen. Dat doet geen goed en ik ben echt minder flexibel geworden daardoor, samen met het feit natuurlijk dat ik thuis een klein dametje heb zitten.

Ik werk bij een grote ICT detacheerder, binnen de interne organisatie, nu 32 uur. En dat bevalt meer dan prima. Hoe dat bij een mogelijke tweede gaat zijn weet ik niet, mogelijk dat ik dan 28 uur ga werken. Ene week 3 dagen, andere week 4. Manlief werkt nu ook 32 uur.
Alle reacties Link kopieren
Haoshi schreef:
04-07-2018 20:51
Leuk! Ik weet het ook allemaal nog niet... ik wil verder groeien en ik heb een kinderwens. Nu moet ik dit gaan combineren. Maar mijn vriend is er natuurlijk ook dus het komt allemaal wel goed.
Ja spannend hoor! Maar ik begrijp dus dat jouw nieuwe baan niet in de weg staat om te gaan proberen om kinderen te krijgen. Ik heb dat wel en vind dat heel vervelend. Misschien lukt het niet op korte termijn en dan, heb je dan alles aan de kant gezet voor je werk?

Aan de andere kant vind ik het moeilijk om bij mn nieuwe job snel te moeten vertellen dat ik zwanger ben, mocht dit zo zijn. Voelt ook niet goed. Grrrr wat een dilemma's, mannen hebben het wat dat betreft een stuk makkelijker....
Alle reacties Link kopieren
de_busbaan schreef:
05-07-2018 09:19
Ja spannend hoor! Maar ik begrijp dus dat jouw nieuwe baan niet in de weg staat om te gaan proberen om kinderen te krijgen. Ik heb dat wel en vind dat heel vervelend. Misschien lukt het niet op korte termijn en dan, heb je dan alles aan de kant gezet voor je werk?

Aan de andere kant vind ik het moeilijk om bij mn nieuwe job snel te moeten vertellen dat ik zwanger ben, mocht dit zo zijn. Voelt ook niet goed. Grrrr wat een dilemma's, mannen hebben het wat dat betreft een stuk makkelijker....
Nee mijn nieuwe baan staat niet echt in de weg. Hoe komt het dat het bij jou wel het geval is?
Wel ga ik binnenkort regelmatig reizen ivm mijn baan en als er een kindje is, kan het zijn dat het wat moeilijker is om dat te combineren. Ik wil geen keuzes gaan maken - kind of carrière alleen omdat ik een vrouw ben. Ik geloof wel dat allebei kan, nu de vraag hoe. Maar ook ik wil niet gelijk gaan vertellen dat ik zwanger ben. Gelukkig kan ik wel vaak thuis werken mocht dat nodig zijn. Ik heb nu vooral last van "fear of the unknown" denk ik. Nooit meegemaakt dus kan ik ook niet weten hoe het allemaal zal zijn.
Gisteren nog met mijn vriend het hierover gehad en hij heeft dan ook een relatief flexibele baan (dus hij kan ook thuis werken en is niet zo afhankelijk van anderen mbt zijn agenda) maar hij heeft wel een eindverantwoordelijke functie en reist ook vaker dus dat kan dan wel weer een uitdaging zijn. Mijn ouders wonen ver weg en het is maar de vraag hoe lang zijn ouders nog evt kunnen oppassen. Ach ja - uiteindelijk moeten we hier gewoon voor gaan en dan zien we het wel, anders weten we het toch niet...
Alle reacties Link kopieren
Haoshi, je laatste post is herkenbaar.Zolang ik niet zwanger ben, ga ik geen voorbarige keuzes maken. Het combineren zal zeker een uitdaging worden, maar we zien het wel. Een werkgever weet in principe als ze een vrouw rond de 30 aannemen dat er gerede kans is dat ze zwanger kan worden zeker met een stabiele relatie denk ik dan maar.

de busbaan ben je net gestart in een nieuwe baan en bang dat het op termijn niet verlengd zou worden als je zwanger bent of werk je in een vakgebied waarin zwanger zijn je werkzaamheden belemmert?

Chantilly wat ontzettend balen zeg als je vervanger het zo verprutst en je daarna zo'n nasleep ervan hebt op je werk. Leuk dat je in de ICT werkt overigens!

MeWriter je vraag over anticonceptie is wel interessant. Je leest er heel veel verschillende verhalen over. Mijn huisarts zegt dat ontpillen achterhaald is, maar toch lijken veel vrouwen er last van te hebben. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik ga stoppen met de pil.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Ik werk momenteel 24 uur en doe daarnaast nog een masteropleiding waarvan ik nog 1 jaar te gaan heb. Ben wel benieuwd hoe het nieuws opgevangen zal worden als het eenmaal zo ver is. Heb wel een erg fijne werkplek met leuke collega's.
Ben zelf ook wel benieuwd of ik dan minder zou willen gaan werken of dat het nog goed te combineren is. Mijn vriend heeft een flexibele baan dus qua rooster komen we er samen denk ik wel aardig uit.
Sommigen van jullie gaan al voor de 2e, hoe is het bij jullie qua werk gegaan na de eerste? Viel het zwaar of ben je evenveel blijven werken?

@Juul, zou je mij ook in de tabel willen zetten of kunnen we dit zelf doen?

@Schuimblusser, fijn om te lezen dat je je zoveel beter voelde na stoppen met anticonceptie, vraag me af of er veel verandert zodra ik mijn implanon eruit haal, na meer dan 10 jaar AC.. Was je cyclus snel weer op orde?
Alle reacties Link kopieren
maestro precies, dat is zeker zo.

MeWriter larv-2 mijn cyclus was na het stoppen met anticonceptie niet gelijk regelmatig. Eerste 2 maanden wel maar daarna begon mijn menstruatie altijd onverwachts en varieerde het tussen 32-46 dagen. Langste cyclus was 46 dagen, nu sinds mei zit ik weer op 28 dagen. Hopelijk blijft dit ook zo.
Verder had ik hier bijna geen last van. In het begin veel puistjes maar verder niets of ik weet het niet meer. Liefst wil ik de pil ook niet meer gaan slikken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven