Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Ravenloos, mooi nieuws!

Wij zijn ook officieel van start nu. Vind het megaspannend.

Ik ga alcohol wel laten staan, gisteren de laatste biertjes gedronken (tot ik evt ongesteld word dan). Vlees eet ik sowieso niet en verder ga ik er denk ik ook nog niet heel veel rekening mee houden nu.
Wat een fijn nieuws Ravenloos!

@ovulatietesten
Ik heb ze nooit gebruikt en ben dat nu ook weer niet van plan, ook al heb ik een heel onregelmatige cyclus (21-39 dagen). Alle vier mijn zwangerschappen waren de eerste poging raak, dus dat werkt voor ons kennelijk goed genoeg. Dan wel ongeveer om de dag seks van menstruatie tot menstruatie, maar hé dat is geen straf :) Vaak merk ik trouwens mijn eisprong wel op, dus dan weet ik dat ik daarna nog 14 dagen moet wachten tot ik ongesteld word.

Ik ben nu gigantisch ongesteld (eerste keer na de bevalling, dus ja, dan krijg je dat...) en daarna gaan we er dus voor (mits ma en wo de afspraken goed zijn, maar zou niet weten waarom niet). Ik ga er ergens vanuit dat het niet zo heel lang duurt voor ik weer zwanger ben, maar ja, voor ons begint de hel daarna natuurlijk pas.

@dames die al een kindje hebben
Zijn jullie destijds misselijk geweest? Enig idee hoe je dat dan nu met een kleine erbij gaat managen? Ik ben echt bij al mijn zwangerschappen bijna 16 weken zo misselijk geweest dat ik flink medicatie had en dan nog meerdere keren per dag moest spugen. Kon echt he-le-maal niks, dus voor mijn man ook wel heftig. Heeft iemand slimme tips om het allemaal wat soepeler te laten lopen als ik praktisch gezien gewoon helemaal uitval thuis?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Loes! Ik was ook kots- en kotsmisselijk. Als dat weer zo is ga ik mijn moeder vragen veel in te springen denk ik. Zoon is gek op oma en vindt het vast niet erg om met haar door het bos te banjeren terwijl mama groen ligt te zijn op de bank.

Had gehoopt dat hij al zindelijk zou zijn, we waren heel goed bezig, maar laatst is hij ziek geweest en sindsdien weigert hij in alle toonaarden op het potje te gaan dus dat is jammer :sigh:

Achja. We nemen het maar hoe het komt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@ovulatietesten: ik wil ze deze maand proberen om te kijken of ik gelijk een eisprong heb na het stoppen met de pil. Ik was altijd mega regelmatig, dus daarna wil ik ze achterwege laten.

@eten: ik denk dat ik na de ovulatie misschien wat kritischer zal zijn met eten en drinken :lol: .

@seks: dat vind ik nog wel een lastige idd. Hier gebeurd er doordeweeks vrij weinig ivm verschillende ritmes, ik lig er op tijd in, Mn vriend is een nachtbraker. Ook is mijn vriend zn libido niet heel erg hoog. Lastig om aan te kaarten dat het straks rondom Mn ovulatie wel wat vaker moet.... dan klinkt het weer als een moetje...Maarja met alleen seks in het weekend gaat er niet zoveel gebeuren vrees ik :-D
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel!!! Mag ik nog meeschrijven met jullie 😅? Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het jullie vergaat 😊. Superspannend dat een aantal gestart zijn!

@ovulatietesten. Ik heb ze bij mijn vorige zwangerschap gebruikt (na 3 maanden proberen zonder) en raakte in maand 4 zwanger. Ik ben dus wel fijn en vond het een geruststelling te weten wanneer mijn ovulatie was. Ik gebruikte ze van de action.

@eten en drinken. Ik let nu pas op wat ik eet. Het kan zo lang duren voor je zwanger raakt. Ik vond het zonde om me in die periode (die vaak al teleurstellend genoeg kan zijn) ook nog eens mezelf allemaal lekker eten en drinken te ontzeggen.

@misselijk. Ik hoop dat het deze keer meevalt voor je qua misselijkheid Loes! Echt een heel nare bijkomstigheid van het zwanger-zijn. Ik hoor bij de lucky 25% die niet misselijk wordt 😅. Zo kan het blijkbaar ook. Ik duim voor je (en alle andere hier) dat de nasty symptomen mee mogen gaan vallen!
Alle reacties Link kopieren
Het is erg gezellig hier leuk!

@raveloos mooi nieuws! Gefeliciteerd.

@lux wat een opmerkingen heb jij gekregen zeg. Sommige mensen...

@eten/drinken voordat ik zwanger ben.ik pas op met alcohol drinken. Maar ik drink af en toe wel 1 wijntje. (Max 1) ik drink sowieso niet zoveel veel. Maar mocht het moment zich een keer voor doen neem ik wel een wijntje. Als ik zwanger ben natuurlijk niet meer.

@misselijk bij dochter flink misselijk geweest. Gelukkig maar van korte duur. Tot 11 weken ongeveer. Toen was het ergste over. Ik denk dat ik ook ouders schoonouders zou inschakelen.
Qua eten en drinken heb ik 'geluk'. Ik vind alcohol echt niet lekker, dus ik drink sowieso al nooit. En omdat ik vegetariër ben heb ik van alle vlees en vis dingen ook geen last. Blijft dan weinig over om me druk over te maken gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat jullie zo misselijk waren. Zijn jullie dan ook echt veel thuis geweest/gebleven in die tijd? Hoop echt dat dat me bespaard blijft nu met mijn nieuwe baan, kan ik er niet echt bij gebruiken... maar ik heb goede hoop. Mijn moeder heeft haar zwangerschappen zonder vervelende symptomen doorstaan, hopelijk heb ik dat geërfd :p

Ik ben wel sowieso al veel misselijk. Als ik kort of slechts slaap heb ik daar 's ochtends vaak last van en ook bij stress. Dus ik ga het misschien niet echt kunnen herkennen als eerste symptoom als het raak is haha.
@Melancolie
Eerste zwangerschap heb ik minder uren gewerkt ja. Maar ik kon ook wel extreem weinig hoor. 5x per dag spugen en als ik van de bank naar de keuken liep was dat al te veel en moest ik weer spugen ;-) Toen had ik de 'lichte' dosis medicatie. Tweede zwangerschap ben ik wel fulltime blijven werken, alleen 2x 2 dagen ziekgemeld om bij te komen. Dat was met wat meer medicatie en dan ook echt letterlijk het enige wat ik deed op een dag. Eenmaal thuis kon ik dan alleen nog maar op de bank hangen en slapen. Koken, de was doen of voor onze dochter zorgen dat er echt niet meer in. Maar hé op mijn werk merkte niemand er wat van ;-)

Maareh, dat is echt extreem. De meesten hebben er echt niet zó veel last van :-P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral af en toe wat later begonnen, bij mij was het echt vooral ochtendmisselijkheid. Dit keer hoop ik er iets meer doorheen te fietsen, maar voor mij was de zwangerschap best wel een gevalletje tandjes op elkaar :P

Mijn follikel groeit goed, mag morgen hoogstwaarschijnlijk spuiten, dan maandag eisprong en volgende week zaterdag terugplaatsing!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik was amper misselijk, maar had onwijs zin in zoet en had wel dat ik echt per se wat moest eten, soort gierende honger.
Verder had ik lichamelijk wel een prima zwangerschap, kon sporten tot het einde.
Was alleen wel continu in de stress over alles. ;)

Gaat goed dus, Lux!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat stressen kan ik me goed voorstellen.

Fijn Lux, spannend!

Onze timing is volgens mij prima, ik heb nu een beetje kramp en heb een hoger libido, dat kon wel eens wijzen op een eisprong. Ik blijf het zo onwerkelijk vinden dat we gewoon bezig zijn! Maar goed, nu nog maar niet teveel over nadenken allemaal. Over 2,5 week weten we meer ;)
Alle reacties Link kopieren
Had ik een heel verhaal geschreven. Verhaal weg.

@kijken jullie wel eens het tv programma Lauren, ik wil een kind? (Ander programma dat hierboven laatst genoemd) het programma gaat over o.a. homostellen of alleenstaanden die graag een kindje willen. Hiervoor is een donor en soms een draagmoeder nodig. Alle partijen worden in beeld gebracht en vertellen hun verhaal. Ik vind het een mooi programma.
Alle reacties Link kopieren
@zwangerschapskwaaltjes. Naast misselijkheid tot ongeveer 11 weken heb ik een vrij goeie zwangerschap gehad. Wel wat standaard kwaaltjes maar op zich voelde ik mij vrij goed. Wel heel veel harde buiken gehad maar in mijn geval was dat volgens verloskundige geen probleem. En dat van de stres herken ik.

@melanconie veel plezier dan hè haha.

@lux hoe ben jij begonnen met zindelijkheidstraining?
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
13-09-2019 20:49
@zwangerschapskwaaltjes. Naast misselijkheid tot ongeveer 11 weken heb ik een vrij goeie zwangerschap gehad. Wel wat standaard kwaaltjes maar op zich voelde ik mij vrij goed. Wel heel veel harde buiken gehad maar in mijn geval was dat volgens verloskundige geen probleem. En dat van de stres herken ik.

@melanconie veel plezier dan hè haha.

@lux hoe ben jij begonnen met zindelijkheidstraining?
Ehh niet :P meneer gaat op het potje/toilet als meneer dat wenst en anders niet :nut:

Maar ik hoop maar dat ‘ie langzamerhand steeds vaker wil :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@ovulatietesten; de eerste maanden wil ik het gewoon zonder ovulatietesten proberen. Mocht ik daarna nog niet zwanger zijn, dan wil ik ze wel gaan gebruiken om de kansen te vergroten.

@eten: ik hou er nu nog geen rekening mee, pas als ik echt een positieve test in handen heb.

@Ravenloos; wat fijn een positieve echo! Gefeliciteerd! Ga je het nieuws ook al tegen mensen vertellen nu?

@tv programma Lauren ik wil een kind; kijk ik ook! Interessant maar ook heftig wat voor weg zij moeten afleggen voor een kindje. Het is niet vanzelfsprekend!

@Melancolie; succes! Hopelijk over enkele weken goed nieuws!

@Lux: spannend, voor jou komt het nu ook dichtbij! Heel veel succes.

Leuk dat er steeds meer mensen gaan starten! Laten we hopen op een vruchtbaar topic.

@Twijfels; hebben jullie ook dat jullie de stap naar een kindje heel spannend vinden en daardoor gaan twijfelen? Ik moet eerst m’n spiraaltje laten verwijderen, dus het is voor mij wel een stap. Het liefst werd ik “gewoon per ongeluk” zwanger. Dan zou ik super blij zijn. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar hoe dichterbij het komt, hoe spannender ik het vindt. Ik weet dat we het allebei willen en kunnen, maar toch denk ik dan aan bijvoorbeeld de negatieve kanten van een kind hebben. Kortom; ik heb moeite de knoop door te hakken en er volledig voor te gaan! Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, Lola, dat heb ik heeeel erg gehad de afgelopen tijd. Maar laatst was ik met een Amerikaans vriendinnetje van me in gesprek en zij zei: ‘honey, first time round you’re terrified because you have no idea what’s coming. And second time around you’re terrified because you know exáctly what’s coming.’

Dus ik denk dat het normaal is ;)

En ja. Er zitten nadelen aan kinderen. Maar al die nadelen wegen toch niet op tegen die zachte bolle wangetjes, die tevreden slaapglimlachjes, of een peuter die na een onrustige nacht slaperig zijn mollige armpjes om je heen slaat en lispelt: ‘mama is HEUL lief!’

Dus daar denk ik maar aan als ik zoals nu al een halfuur opgesloten ben in een tipi door mijn zoon, terwijl hij ‘mama zoekt’.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Haha mooi omschreven, lux.

Ik herken de twijfels ook wel. Ik ben vooral erg bang voor reacties, hoewel ik weet dat ik daar eigenlijk schijt aan moet hebben. Doe ik er wel goed aan om nu al te beginnen, met een nog niet afgeronde studie, pas nieuwe baan en nog geen koophuis? Aan de andere kant is dit al zo lang een wens en denk ik dat de timing nooit perfect is. En nog drie jaar wachten wil ik gewoon niet. Voor hetzelfde geld duurt het ook allemaal nog een tijd.
Alle reacties Link kopieren
@melancolie is ook spannend hoor. Ik herken het ook wel een beetje. Beetje koud water vrees?

@raveloos gewoon mee blijven schrijven natuurlijk. Gezellig. Benieuwd hoe het je zwangerschap vergaat. Weten het al mensen uit jullie omgeving?

@lux haha dochter gaat op potje met kleding aan. Zegt dan plassen. Maar zonder kleding wil ze echt niet op het potje zitten. Misschien koud aan de billen.

@darkabgelbaby hoe gaat het nu met jou? Menstruatie voorbij? Op naar ronde 2?
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
14-09-2019 12:03
@melancolie is ook spannend hoor. Ik herken het ook wel een beetje. Beetje koud water vrees?

@raveloos gewoon mee blijven schrijven natuurlijk. Gezellig. Benieuwd hoe het je zwangerschap vergaat. Weten het al mensen uit jullie omgeving?

@lux haha dochter gaat op potje met kleding aan. Zegt dan plassen. Maar zonder kleding wil ze echt niet op het potje zitten. Misschien koud aan de billen.

@darkabgelbaby hoe gaat het nu met jou? Menstruatie voorbij? Op naar ronde 2?
Dat had zoon ook, in eerste instantie. Maar hij kan zichzelf uitkleden dus nu trekt hij eerst z’n broek en luier uit. Maar alleen als hij er zin in heeft, anders is het brullen.

Net gebeld door het ziekenhuis. Er is plek, dus ik mag spuiten om 22u!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Kaartje, ja misschien een beetje. Maar vooral vanwege de angst voor reacties. Hoewel ik ook heel veel al wél voor elkaar heb haha en ik ook niet meer superjong ben. En dan gaat het niet om naaste omgeving hoor want die gaan het denk ik allemaal alleen maar superleuk vinden. Mn moeder ziet het denk ik al wel een beetje aankomen, die weet hoe groot mijn wens is. Dus ja daarom moet ik het al helemaal loslaten. Ik ben altijd teveel bezig met wat anderen denken :p


@lux aah spannend!
Alle reacties Link kopieren
Melancolie schreef:
14-09-2019 12:41
Kaartje, ja misschien een beetje. Maar vooral vanwege de angst voor reacties. Hoewel ik ook heel veel al wél voor elkaar heb haha en ik ook niet meer superjong ben. En dan gaat het niet om naaste omgeving hoor want die gaan het denk ik allemaal alleen maar superleuk vinden. Mn moeder ziet het denk ik al wel een beetje aankomen, die weet hoe groot mijn wens is. Dus ja daarom moet ik het al helemaal loslaten. Ik ben altijd teveel bezig met wat anderen denken :p


@lux aah spannend!
Joh ik ben als het meezit eerder zwanger van de tweede dan afgestudeerd. Ik zeg altijd maar: niet iedereens leven kan een vijfbaans snelweg zijn. Die van mij is meer een smal bergweggetje vol haarspeldbochten :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Zo lux om 22u een spuit erin en de volgende zaterdag een terugplaatsing? Als embryo goed ontdooid. Jeetje dat gaat opeens wel heel snel hè? Ik zal duimen dat het allemaal gaat lukken.

@melancolie ik begrijp het idd. Hoe oud ben je? Ik trek mijn ook altijd veel aan van omgeving. Terwijl je eigenlijk gewoon je eigen keuzes moet kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja zo is het ook lux. En daarbij kan het ook altijd allemaal heel veel erger.

Ik ben 27, kaartje. 28 als de baby er mag komen.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Over een week ben ik zwanger :cheer2: moet dan nog wel een week wachten voor ik weet of dat blijvend is :sigh:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven