Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
@Bloemmetje
Niet heel gek, maar toch wel een beetje jammer natuurlijk ;-)

Ik zit op het wachtbankje, maar ook weer niet echt. Onze dochter lag de dagen voor mijn (denk ik...) eisprong in het ziekenhuis, dus tenzij er nog een superzaadje van eerder over was verwacht ik er weinig van. Ik hoop vooral dat ik snel ongesteld word (denk dinsdag) want dan is mijn cyclus alweer 37 dagen en dat vind ik wel zat :-P Ik was toch niet van plan mijn record te gaan breken...
@loes23

Stiekem wel... Hihi nee valt mee.

Is jullie dochter helemaal opgeknapt? Zo een cyclus van 37 dagen is idd wel lang genoeg geweest. Hopelijk een goede ronde voor jullie.

Hier nog even geduld maar onze kleine man heeft de buikgriep en papa en mama ook aangestoken... Dochterlief lijkt nog niet ziek... Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Jeej lux wat fijn! Ga duimen voor je.

En jammer bloem, maar het was gelukkig dus ook nog niet echt verwacht.

Hoop dat het snel raak is voor je Loes! Hoe gaat het nu met je dochter inderdaad?

Ik ben niet meer ongesteld gelukkig. Verwacht volgende week zondag/maandag mn eisprong, ga zaterdag op vakantie. Misschien kan het dus nog net, fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
@Bloem: jammer!
Maar als 't enige troost is, ik sluit bij je aan, ben ook ongesteld geworden. Vond 't wel even balen :-| maar dat duurde gelukkig maar even. Over 4 weken hopelijk beter nieuws :biggrin: . En zoals man opmerkte, vanaf komende ronde zou er in juli of later een baby komen, wat voor hem veel gunstiger is vanwege de 5 weken vaderschapsverlof wat vanaf dan geldt!

@Lux: jeeej fijn dat het zo opschiet!!

@Loes: 37 dagen is wel lang zat idd ;-) . Duimen voor een superzaadje, of anders gewoon snel ongesteld zodat de volgende ronde snel komt!

@Melancolie: dat is spannend, maar het kan, zoals ik begreep kan het zaad een paar dagen actief blijven in je lichaam, dus wie weet!
happiness = reality - expectations
Whoopsadaisies schreef:
13-10-2019 13:33
@Bloem: jammer!
Maar als 't enige troost is, ik sluit bij je aan, ben ook ongesteld geworden. Vond 't wel even balen :-| maar dat duurde gelukkig maar even. Over 4 weken hopelijk beter nieuws :biggrin: . En zoals man opmerkte, vanaf komende ronde zou er in juli of later een baby komen, wat voor hem veel gunstiger is vanwege de 5 weken vaderschapsverlof wat vanaf dan geldt!

@Lux: jeeej fijn dat het zo opschiet!!

@Loes: 37 dagen is wel lang zat idd ;-) . Duimen voor een superzaadje, of anders gewoon snel ongesteld zodat de volgende ronde snel komt!

@Melancolie: dat is spannend, maar het kan, zoals ik begreep kan het zaad een paar dagen actief blijven in je lichaam, dus wie weet!
Dat is zeker fijn met het papaverlof voor de mannen.... En voor ons trouwens ook :)
Ik ben zelf best wel ziek geweest tijdens mijn tweelingzwangerschap... Zwangerschapsvergiftiging en veel vocht vasthouden. De zomermaanden hoog zwanger zijn lijkt me dus extra heftig!
We willen pas vanaf december beginnen dus we gaan het zien...
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer whoopsadias. Hopelijk volgende ronde raak.

Hier bijna de hele dag behoorlijk misselijk. Ik was even vergeten hoe dat was.
Alle reacties Link kopieren
@bloem: snap dat het stiekem best jammer was!

@whoops: balen! Mannen doen het express, willen allemaal vanaf nu pas raak schieten voor dat lange verlof :-D

@loes: 37 is idd lang zat!

Ik ben gister met ovulatie testen begonnen. Lichte streepjes waarneembaar. Lopen die op naarmate je ovulatie eraan komt? Of is het gewoon wisselend tot je een knaller hebt?
Alle reacties Link kopieren
@purrie, lichte streepjes rondom ovulatie en 24 uur voor ovulatie een dikke vette streep. Daarna weer licht of niets.

@zwanger. Wij hebben gisteren de uitslag vam de nipt gekregen en alles is goed. Weer eem hele opluchting 😊.

@kaartje. Bluh wat rot dat je je zo misselijk voelt. Is er iets wat helpt tegen de misselijkheid?
Fijn dat alles goed was Ravenloos! Er is nooit een reden om aan te nemen dat het niet zo is, maar toch altijd lekker als dat dan goed is hè :)

@misselijkheid
Moet je ook veel spugen Kaartje, of is het alleen het gevoel van misselijkheid? (Geen idee wat je aan dat laatste kan doen, dat eerste wel :-P)

@dochter
Met onze dochter gaat het gelukkig weer gewoon heel goed. Slaapt elke nacht een uurtje meer dan eerder, maar dat vinden wij natuurlijk niet speciaal heel erg ;-) Merk wel dat ik nog snel in de stress schiet als ze een rare beweging maakt, gek ligt of ergens last van lijkt te hebben. Maar dat zal vanzelf wel weer overgaan.


@cyclus
Ja, ik vind 37 dagen ook zat... 39 dagen is mijn langste cyclus tot nu toe. Het is wel vaker rond de 35 dagen hoor, maar toch irritant. En tegelijkertijd is het ook regelmatig rond de 24 dagen, dus het is voor mij altijd een verrassing! Ik hoop vooral heel erg dat ik m'n eisprong goed herkend heb en dus over een paar dagen ongesteld word. Dan weet ik in elk geval dat het weer normaal werkt, want mijn vorige cyclus was een enorm zootje (bijna 3 weken lang ongesteld, tussentijdse bloedingen you name it). Niet heel gek vlak na de bevalling natuurlijk, wel superirritant!
Alle reacties Link kopieren
@raveloos fijn nieuws! Opluchting idd.

@Misselijkheid het is voornamelijk erg misselijk gevoel dat je moet overgeven maar dan net niet.
Ik eet steeds kleine beetjes.

@loes hopelijk snel ongesteld en dan op naar een nieuwe cyclus.
Fijn dat het met je dochter weer goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
@ravenloos: oh wat fijn! Hele opluchting toch lijkt mij.
purrie87 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 19:32
Reden: Typefout
1.79% gewijzigd
Ik heb nu al spijt dat ik de eerste maand al met ovulatietesten begonnen ben. Zit op dag 20 van m’n cyclus vandaag en nog geen ovulatie gevonden.. Ik test nog een paar dagen door. Mocht het deze maand niet gelukt zijn, ga ik het loslaten en geen testen meer gebruiken. Maak mezelf gek..
Alle reacties Link kopieren
Zo eindelijk wat tijd gevonden vandaag om de berichten te lezen! Had een paar drukke weken op het werk...

@ovulatietesten, ik zelf gebruik ze niet ik denk dat ik er dan heel veel mee bezig ben.

@cyclus, mijn cyclus was vorige keer 35 dagen en nu nog even afwachten zit nu op dag 31 dus ben benieuwd!

Mijn vriend heeft volgens mij koudwatervrees, hij gaf aan dat hij het heel moeilijk vind om aan kinderen te beginnen gezien zijn ouders er niet meer zijn. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Oh lastig Lola, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

@Bien: ik snap het wel van je vriend. Mijn vader is er ook niet meer en ik vind het soms nog steeds verdrietig. Mijn man’s ene ouder is ook overleden, dus wij delen dat gevoel samen. Het is gewoon iets dat je eigenlijk wil delen met je ouders. Als ik soms ook mensen hoor klagen over dat de schoonouders de kinderen te ongezond eten geven oid denk ik vooral: wees gewoon blij dat ze er nog zijn :hamer:

Mja hoe ermee om te gaan? Zijn gevoelens serieus nemen. Voor hem is het gewoon heel dubbel. En dat mag. En dat trekt ook wel weer bij hoor. Voor mij was er ook een stukje schuldgevoel, van: ‘wat als ik jong doodga net als mijn vader en ik het dus mijn kinderen aandoe dat ze zo’n verdriet op jonge leeftijd moeten meemaken?’ Het heeft gewoon tijd nodig om dat allemaal een plekje te geven en met grote levensgebeurtenissen moet je soms ineens weer een stukje waar je eerder gewoon nog nooit over had nagedacht.

Ik kan iig nog steeds naar mijn zoon kijken en denken hoe trots en blij mijn vader was geweest als opa. En dat blijft gewoon altijd een beetje bitterzoet, denk ik.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux
Fijn om wat herkenning te lezen. Ik snap heel goed dat het moeilijk is/blijft.

Ik heb zijn moeder wel gekend die is 3 jaar terug uit het leven gestapt. En zijn vader niet die was al overleden voor ik een relatie met hem kreeg.

Hij heeft vooral het kopje “oppas” en “zijn trots laten zien” in zijn hoofd zitten. Gezien mijn ouders ook niet in de buurt wonen is dat wel een lastig iets qua oppas.
en hij kan natuurlijk mocht het ons gegeven zijn de baby niet laten zien aan zijn ouders.... dat zijn de dingen waar hij mee worstelt.
Alle reacties Link kopieren
bientjuh5 schreef:
15-10-2019 17:59
@lux
Fijn om wat herkenning te lezen. Ik snap heel goed dat het moeilijk is/blijft.

Ik heb zijn moeder wel gekend die is 3 jaar terug uit het leven gestapt. En zijn vader niet die was al overleden voor ik een relatie met hem kreeg.

Hij heeft vooral het kopje “oppas” en “zijn trots laten zien” in zijn hoofd zitten. Gezien mijn ouders ook niet in de buurt wonen is dat wel een lastig iets qua oppas.
en hij kan natuurlijk mocht het ons gegeven zijn de baby niet laten zien aan zijn ouders.... dat zijn de dingen waar hij mee worstelt.
Ja dat is ook gewoon lastig. Wb oppas is iets praktisch natuurlijk, dat lossen jullie wel op. Maar een kind krijgen is een ontzettend grote levensverandering en 1 waarbij veel ouders en kinderen juist ook weer meer met elkaar optrekken, om het samen te beleven. En hij kan dat niet. En dat is pijnlijk.

Tegelijkertijd geeft dat kind je ook je ouders terug, op een bepaalde manier. Want je denkt aan hoe het bij jou thuis was, vroeger, je gaat dingen doen met je kind die jij vroeger zelf leuk vond als je ouders dat deden, je ontdekt dat je soms best op je ouders lijkt, of dat je kind juist zelf op zijn opa of oma lijkt.

Ergens vind ik het ook troostend, dat mijn zoon er is. En dat hij net zo’n boekenwurmpje is als zijn moeder en opa. Dat hij dezelfde ‘Jip en Janneke’-neus heeft als ik, zoals mijn vader dat altijd noemde. En dat iedereen in onze omgeving dan ook spreekt van zijn ‘Jip en Janneke-neus, zoals je vader altijd over jou zei, weet je nog, Lux?’ En dat hij de naam van mijn vader draagt (niet als eerste naam).

Maar dat soort dingen komen pas als dat kind er is, dus dat ziet je vriend nog niet. Gewoon zeggen dat je snapt dat dat lastig moet zijn voor hem en hem een dikke knuffel geven. En een beetje tijd, om ermee in het reine te komen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Even een knuffel voor bien en lux :hug:!

En een hoera voor de nipt, ravenloos!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de nipt goed is ravenloos!
Alle reacties Link kopieren
@lola: wat vervelend dat je nog steeds geen duidelijkheid krijgt van het testen. Ik heb vorige maand, eerste ronde, 1x getest en toen dacht ik laat ik nu maar eens die eerste menstruatie afwachten :facepalm:

@bien: jeetje lastige situatie. Mijn vriend had de eerste ronde ook mega koudwatervrees maar dat had niks met geen ouders te maken.....weinig raad hiervoor. Hier hielp het om het er niet al te veel over te hebben( moet ik nog steeds niet doen overigens haha).

Ik had vanochtend een smiley op Mn clearblue ovulatietest :yes: Dus ik trek vanavond een spannend setje uit de kast om mn vriend te verleiden :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vanmiddag ovulatietesten kopen, ik heb het idee dat ik van alles voel dus ik wilde ook eens testen.. Sta ik bij de Action, kom ik een kennis tegen - die gezellig mee een rondje ging lopen met me. Oprecht heel gezellig, maar dus zonder testen weer naar buiten :facepalm: :rofl:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Oeps :biggrin: ja, om nou ovulatie testen te gaan halen met je kennis er bij is ook zo wat hè :hihi:

Volgens de app die ik gebruik, is vandaag mijn ovulatie maar ik dacht hem gisteren gevoeld te hebben. Dus we hebben het gisteren gezellig gemaakt. Mocht het nu wel vandaag zijn, dan was het klussen van gisteren ook goed, toch? Iets met dat zaad kan overleven in de vrouw?

Ik ben onzeker en stel vragen waar ik eigenlijk het antwoord wel op weet, heel stom :facepalm: maar het is fijn om bevestigd te krijgen dat het klopt.
Alle reacties Link kopieren
Het is juist beter om de dag voor de eisprong te seksen. Het zaad heeft een tijdje nodig om de weg naar binnen af te leggen, dus de dag voor je eisprong is de allerbeste dag, zeggen ze.

En noem het maar seks hoor, geen klus. We zijn met volwassenen onder elkaar, toch? :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Lux, gelukkig ook maar, klussen klinkt zo .. ongezellig. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik ben weer tijdelijk zwanger :cheer2: embryo was al aan het ‘hatchen’ (uit z’n schil kruipen betekent dat) en dat schijnt het meest ideale te zijn om terug te plaatsen, dat is super gunstige groei schijnbaar (lekker enthousiast embryo dus :P ).

Dus ik zit weer op de wachtbank :yes:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een klushuis....... die benaming krijgt dan ook wel een gekke bijsmaak....
Ik noem het dus liever ook gewoon sex :-D

Het schijnt inderdaad het best te zijn om eem paar dagen voor ovulatie te seksen zodat de zaadjes de tijd hebben om naar de juiste plek te zwemmen (eileiders als ik het me goed herinner) en daar doen ze wel eventjes over.
Ik dacht dat zaad 72 uur kan overleven in ons lichaam (de sterkste beestjes).

@zwanger. Tsjezus wat gaat het hard. Afgelopen week zelf het hartje kunnen beluisteren met een at home doppler en a.s. woensdag hebben we een pretecho geboekt staan om achter het geslacht te komen (dan 14+1).
Kaartje hoe gaat het met jou? Eerste echo al gehad? Hoe voel je je?

Ik hoop dat er snel meerdere bij ons mogen voegen :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven