Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Kaartje super fijn om het kloppende hartje te zien! Lekker van genieten.

Lux; oh nee hè.. hopelijk komt t toch nog goed, ik duim voor je

Ik zit vandaag op dag 33 van m’n cyclus. Nog geen menstruatie en vanmorgen negatief getest.. komende dagen even wachten of de menstruatie doorzet of opnieuw testen. Misschien is mijn cyclus 36 dagen of zo. We zullen het zien
Alle reacties Link kopieren
@whoops klopt, in nederland krijg je meestal een vroege echo rond de 7 weken om de zwangerschap vast te stellen, daarna krijg je de termijnecho rond de 12 weken. Met 20 weken nog een medische echo en veel later in de zwangerschap een liggingsecho om een stuitligging uit te sluiten/te constateren.
Alle reacties Link kopieren
@whoopsadaisies Hier is een echo rond 7/8 weken ook normaal. Maar volgens mij is het medisch gezien zo dat de verzekering standaard alleen de termijn echo vergoed. De 8 weken echo meer als service van de praktijk. Maar hoe het nu precies zit. Weet ik ook niet.

Ik lees hier steeds of er al nieuws is. Spannend alle dames op het wachtbankje.
Hier is nog niks! Niet getest, ik doe heel hard mijn best om tot morgen te wachten. Ik voel wel van alles maar niks wat lijkt op ongesteld worden. Maar ja, dat hoeft niks te zeggen :bonk:

Lux balen! Ik hoop voor je dat het nog oploopt 🥺
Alle reacties Link kopieren
Spannend snoes! Vervelend he dat je niet eens je eigen lichaam kan vertrouwen :bonk:

@melancollie: lastig idd niet helemaal weten waar je in je cyclus zit. Aan de andere kant...precies weten wanneer je ei was is ook niet alles haha!

@lola: wat vervelend dat je zo moet wachten op je menstruatie. Was even kwijt of dit nu de eerste ronde was zonder AC?
@Purrie; ja dit is inderdaad de eerste ronde! Dus ik moet er niet teveel van verwachten, maar het loslaten is moeilijk haha
Alle reacties Link kopieren
Ach Lux.. :( Ik blijf gewoon nog even voor je duimen!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Niks te zien vanochtend, zal wel gewoon een paar dagen in de war zijn ivm mijn fantastische jetlag van afgelopen week :|
Alle reacties Link kopieren
Dames ik heb net een test gedaan, 3 dagen voor NOD, maar ik voel me zo anders.....zie ik hier nu een licht streepje of zie ik wat ik wil zien :bonk:

https://www.mupload.nl/img/3o5z81zs.jpeg
Ja Purr, ik zie een streepje!! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor purr! Dat is een positieve test 🙂. Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ik kan het gewoon niet geloven :shame: Komende week kijken of de testen nog mooi oplopen. Maar voor nu al zo blij!
Alle reacties Link kopieren
Jaa, hartstikke zwanger!!
Alvast een voorzichtige gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Pur! Die is positief! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ook voorzichtig gefeliciteerd van mij, hoop dat hij oploopt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een streepje Purrie!!
Gefeliciteerd Purrie! Hartstikke positief, fijn hoor :)

En Lux, wat jammer :hug: Ik hou nog even hoop voor je, maar kan me voorstellen dat je het somber inziet.


Ik denk dat ik morgen al mijn eisprong heb o_o Ben na 2 cycli van rond de 40 dagen helemaal verbaasd dat het er nu maar 28 lijken te worden :) Wel fijn hoor, want zes weken wachten vond ik toch wel heel lang. Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames!

Hoe gaat het met je lux?

@snoes: had je nou getest al?

@loes: dat zou super fijn zijn zeg!

Ik zit nog steeds op Mn vriend te wachten :hyper:
Purrie87 schreef:
28-10-2019 19:43
Bedankt dames!

Hoe gaat het met je lux?

@snoes: had je nou getest al?

@loes: dat zou super fijn zijn zeg!

Ik zit nog steeds op Mn vriend te wachten :hyper:
Jaa, maar was negatief! Zo'n jetlag is ook niet zo best voor je cyclus denk ik :bonk:

Hahaha wat gaat de tijd dan langzaam! Hoe ga je het vertellen? :popcorn:
Wauw purrie wat gaaf! Ik zie ook een licht streepje inderdaad!

Hoe gaat het met de rest?
Het is wel een vruchtbaar topic haha
Alle reacties Link kopieren
Purrie, wat goed!! Gefeliciteerd. Hopelijk over een paar dagen een dikke vette streep ;-D

Snoezelientje, jammer! Op naar de volgende ronde.

Ik heb ondertussen eindelijk geen buikpijn meer. Ik hoop dat ik dit weekend netjes ongesteld wordt. Zou de eerste keer zijn na het stoppen met de pil. Dan weet ik in ieder geval dat alles weer werkt zoals het hoort.

Lux, hoe gaat het bij/ met jou?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het vertellen gegaan purrie :-D

@lux, hoe gaat het met je? *knuffel*
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds niks. Geen naderende menstruatie, gewoon niks. Zondag wil ik gaan testen, als ik dan nog steeds niet ongesteld ben.
Mijn man denkt dat ik zomaar weleens zwanger zou kunnen zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.

Jammer Snoezelientje, hopelijk herstelt je cyclus zich snel weer.

Hetzelfde hoop ik voor jou Bamboo! En dat het gauw raak mag zijn natuurlijk.

Ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat Lux?
Alle reacties Link kopieren
Beter om er niet vanuit te gaan ook zebraman, maar wie weet!

Ben ook benieuwd hoe het met lux is..

Buikgriep hier, zo vervelend. NOD over een week. Geloof er ook niet zo in deze maand.
Alle reacties Link kopieren
@Purrie: een licht streepje maar wel zichtbaar! Vandaag een duidelijker streepje gezien? En hoe ging het vertellen :D?

@Melancolie: beterschap!

En ook spannend bij Snoes en Zebraman... Wil je nog een keer testen Snoes of wacht je nog een paar dagen op menstruatie?
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven