Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@snoes: jammer zeg! Even balen mag zeker, op naar de volgende ronde!

@bamboo: hoop dat je menstruatie netjes op tijd komt en dan kan het echt gaan beginnen!

@ zebraman: spannend :hyper:

@melancollie: he wat vervelend, beterschap!

Ik had voor Mn vriend een speentje gekocht en deze ingepakt om zn bord gelegd :-D . Hij vond het erg leuk, maar het moet nog wel even landen Haha.
Dit was de test van vanochtend, hoop donderdag een knaller te hebben, maar voor nu loopt tie mooi op :hyper:

https://ibb.co/KXTwYm5
Ik wacht nog even rustig af of er nog iets komt. Anders voor het weekend nog maar een testje dan weet ik iig of ik rustig een drankje kan nemen of beter niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt al een mooi duidelijke streep Purrie! Was dit direct in de eerste ronde raak? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ben 1 keer ongesteld geweest na het stoppen met de pil. Nooit gedacht en gehoopt dat het zo snel zou gaan! :-P
Purrie87 schreef:
29-10-2019 10:13
@snoes: jammer zeg! Even balen mag zeker, op naar de volgende ronde!

Ik had voor Mn vriend een speentje gekocht en deze ingepakt om zn bord gelegd :-D . Hij vond het erg leuk, maar het moet nog wel even landen Haha.
Dit was de test van vanochtend, hoop donderdag een knaller te hebben, maar voor nu loopt tie mooi op :hyper:

https://ibb.co/KXTwYm5
Ziet er goed uit! Haha vriend was verbaasd dus?

Onze volgende ronde is januari, vind 2 maanden wachten op zich niet erg (vooral omdat ik liever niet bevalt zonder vriend erbij :rofl: ) maar moet denk ik even ergens een extra dosis geduld vandaan halen :hyper:
Al zitten daar ook voordelen aan, want nu hoef ik het festivalseizoen en mijn wintersportvakanties niet te missen dit jaar en kan ik mijn grote werkproject ook zelf opleveren enzo :$
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf Purrie! Zo snel! :heart:

Gelukkig is 2 maanden wachten niet zo heel lang Snoezelientje, en wat je zegt! Er zitten best zo zijn voordelen aan :-D

Hier nog steeds geen menstruatie en het lijkt er ook nog niet aan te komen.
Gisteren had ik een beetje een onbestemd gevoel, had wat pijn achter de schede en wat vage krampjes, maar niets echt noemenswaardig. Wel ben ik continu boos, mijn man heeft vakantie dus die moet het flink afgelden :roll: arme ziel, gelukkig ben ik me er van bewust en kan ik er rekening mee houden.

Gebaseerd op bovenstaande denkt man dat ik zwanger kan zijn, ik voel me nog steeds een beetje leeg ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pur!

Hier is het doorgebroken inmiddels. En dat wist ik al wel nadat die testen weer niet opliepen natuurlijk, maar zo’n miskraam doet zo vreselijk zeer :( dat valt me echt zo tegen.

En dan heb ik ook nog een afspraak die ik niet kan afzeggen vandaag dus ben inmiddels met flink wat pcm en ibu achter de kiezen op werk. Wat een dag. Na die afspraak direct m’n bedje in.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ach Lux :sigh: wat verdrietig om te lezen. Lief zijn voor jezelf hoor! Dat hebben ze maar te accepteren op je werk..
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee, wat ontzettend rot Lux :there:
Wat Bamboo zegt, lief zijn voor jezelf hè! Goed aan jezelf blijven denken en doen wat je nodig acht om je beter te gaan voelen.
Alle reacties Link kopieren
@ zebraman: Spannend :hyper: Ga je testen het weekend? Wat een zelf beheersing zeg! Haha!

@lux: Ah wat ontzettend verdrietig! Had toch op goed nieuws gehoopt voor je....
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels weer thuis hoor, maar moest echt ff. Lig nu ‘n serietje te kijken in bed.

Spannend, zebra!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Aah lux, zo rot ❤️ sterkte
Alle reacties Link kopieren
Purrie87 schreef:
31-10-2019 13:12
@ zebraman: Spannend :hyper: Ga je testen het weekend? Wat een zelf beheersing zeg! Haha!


Ik ben bang anders vals negatief te testen als ik voor NOD test :nut:
@Lux; vervelend zeg, maar inderdaad wat de rest zegt; rustig aan en goed voor jezelf zorgen

@zebraman; wat spannend! Wanneer is je Nod?

Ik ga er dadelijk maar weer eens een testje tegenaan gooien. Nog steeds niet ongesteld
Alle reacties Link kopieren
Ah heel klote, Lux..
Hoeveel cryo’s hadden jullie nu nog over?

En wat zei je test, Lola?

Spannend Zebraman!
Alle reacties Link kopieren
Aaahhh lola, wat zei de test?
Alle reacties Link kopieren
Mijn NOD is vandaag, ik heb vanmorgen getest, tot zo ver die goede zelfbeheersing :lol:
Maar helaas, geen positieve test voor mij deze maand. Ik ging er al vanuit, dus ik hoop gauw ongesteld te worden, zodat we er weer voor kunnen gaan :)


Spannend Lola!! En?
Ah wat balen Lux :there: Hoeveel pogingen kunnen er nu nog? Even een poosje lief zijn voor jezelf hoor!

Jammer Zebraman! Nieuwe ronde nieuwe kansen ;)

Lola en en en ? :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Jammer Zebraman!

Ik had gisteren een evenement waarop het ook wel lastig was om niet te drinken, gelukkig had ik het griepje als excuus :p Sinds vandaag gevoelige borsten, maar dat heb ik ook vaak als ik ongesteld moet worden. Ben ook wat misselijk, maar dat kan ook nog een nasleep zijn. Maar toch ga ik meteen weer denken haha
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer Zebraman!!

@lola: we zijn benieuwd hoor!

@ melancollie: ken dat analyseren van elke kwaaltje maar al te goed :facepalm: Ik heb ook altijd gevoelige borsten voordat ik ongesteld moest worden, maar deze ronde waren ze zo extreem pijnlijk. Snap nu waarom😂
Alle reacties Link kopieren
Hier ook extreem in de cyclus dat ik zwanger werd van dochter idd!
Voel nu ook wel wat gevoeligs, terwijl ik dat sinds de zwangerschap eigenlijk juist nooit meer heb, dus ben heeeel benieuwd. Nog een kleine week wachten..
Alle reacties Link kopieren
Nu nog 1 cryo en dan moeten we een nieuwe IVF. Echo staat alweer volgende week vrijdag.

Ik had deze zwangerschap (maar pas op 12dpo en dan word ik normaal ongesteld) zulke gevoelige borsten dat ik m’n handen onder m’n borsten moest houden als ik de trap afliep, maar bij m’n zwangerschap daarvoor ongeveer hetzelfde als normaal als ik ongesteld moet worden. Toen had ik weer juist veel pijn in mijn buik en rug, en dat had ik nu dan weer niet/nauwelijks.

Bij zoon was het een verse tp, dus niet helemaal eerlijk vergelijken, want toen zat ik aan de utrogestan (progesteronsuppletie) en had ik al voor de terugplaatsing gevoelige borsten daardoor :P

Volgens mij komen die symptomen dus ook meer door progesteron dan door hCG in eerste instantie. En dat maak je ook aan als je niet zwanger bent.

Hier is het alweer net als een normale menstruatie dus heb alles weer opgepakt. 2 tentamens volgende week dus druk aan de studie. Maar dat zijn wel m’n laatste 2 tentamens OOIT :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hetzelfde verhaal als zebraman; geen positieve test helaas.. hopelijk over een paar dagen eindelijk ongesteld
Alle reacties Link kopieren
Klopt Lux, maar normaal heb je midluteaal de hoogste waarde van progesteron en daalt het daarna weer.
De maximale hoogte kan per maand wel onwijs verschillen wat ook het verschil in klachten deels kan verklaren.

Toen ik zwanger was nam de pijn juist in de 4-5 dagen voor NOD heel erg toe, wat wel correspondeert met de stijging van het progesteron in een zwangerschap. :)

Mijn zere borsten nu zeggen dus nog niet zoveel, maar als het richting NOD toe gaat nemen, ga ik stiekem wel wat verwachten. ;)
lux- schreef:
01-11-2019 12:52

Volgens mij komen die symptomen dus ook meer door progesteron dan door hCG in eerste instantie. En dat maak je ook aan als je niet zwanger bent.
Ja dit, helemaal eens. Ik was de eerste cyclus dat we probeerden echt super beroerd, maar door de progresteron en niet de HCG want ik was niet zwanger O_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven