Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat klote Lux:(. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ah Lux nee wat klote :cry:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat stom Lux :-( . :hug:

@Loes: 4 december duurt nog wel even ja. En slim om niet te vroeg voor een echo te gaan, al maakt dat 't wachten wel langer. In de tussentijd veel leuke sinterklaas-dingen knutselen met je dochter ter afleiding ;-) ?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Jup, is echt kut. Moet nu gaan nadenken over een nieuwe IVF idd. Denk dat ik voorlopig ff op een laag pitje ga hier. Iig tot ik m’n gedachten op een rijtje heb.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Aah sterkte lux!
Sterkte Lux!! :there:
Ah nee Lux, wat super super kut :( Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ach Lux, wat enorm kut dit! Ik wens je veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Lux :hug:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ah bah Lux, dat verwacht je ook gewoon niet, aangezien het steeds zo goed ging..

Snap dat je even rust neemt!

Ik ben ook niet zo actief in dit topic meer, maar vind het onoverzichtelijk qua tabel en wie wanneer nou is gestart enzo. :)
Alle reacties Link kopieren
Even een hele andere, ietwat saaie vraag.. de zorgverzekering :rolling:
Er zit al best veel in de basisverzekering. Aanvullend zorgt er volgens mij vooral voor dat je ook zonder medische indicatie in het ziekenhuis mag bevallen. Die aanvullende is alleen best wel prijzig per maand.

Wat doen jullie en waarom?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Lasvegas-84 schreef:
19-11-2019 13:24
Ik ben ook niet zo actief in dit topic meer, maar vind het onoverzichtelijk qua tabel en wie wanneer nou is gestart enzo. :)
Misschien is het een idee om een algemeen account aan te maken zodat iedereen de tabel voor zichzelf kan updaten? :cat:
Bamboo_90 schreef:
19-11-2019 13:51
Even een hele andere, ietwat saaie vraag.. de zorgverzekering :rolling:
Er zit al best veel in de basisverzekering. Aanvullend zorgt er volgens mij vooral voor dat je ook zonder medische indicatie in het ziekenhuis mag bevallen. Die aanvullende is alleen best wel prijzig per maand.

Wat doen jullie en waarom?
Ah, goeie. Ik was me hetzelfde aan het afvragen :koffie: Normaal is independer my friend maar ik weet hier dus echt te weinig vanaf he :bonk:
Bamboo_90 schreef:
19-11-2019 13:51
Even een hele andere, ietwat saaie vraag.. de zorgverzekering :rolling:
Er zit al best veel in de basisverzekering. Aanvullend zorgt er volgens mij vooral voor dat je ook zonder medische indicatie in het ziekenhuis mag bevallen. Die aanvullende is alleen best wel prijzig per maand.

Wat doen jullie en waarom?
Slim om dan even na te denken over wat je aan kraamzorg wilt en krijgt. De eigen bijdrage van de kraamzorg wordt namelijk ook vergoed vanuit de zorgverzekering. Ik had destijds een module bij fbto. Ik ben thuisbevallen, maar qua kosten kon het door die eigen bijdrage die vergoed werd en het kraampakket wat je thuis kreeg wel uit.
anoniem_64d88b2a290c6 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 17:27
8.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pff Lux zo ontzettend rot voor je :( veel sterkte :hug:

En ja die vraag over verzekering wilde ik ook al stellen! Nog iemand die bij dsw verzekerd is? Ik vind het lastig.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik het bij de eerste uitgezocht, maar heb ik uiteindelijk een sectio gehad, dus m’n komende bevalling wordt ook sowieso vergoed. :)

@ eigen topic: dat zou al wel overzichtelijker zijn idd, maar ik schrijf ook mee in het septembertopic, dus dat vind ik ook wel prima. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk nog niet eens gekeken naar mijn verzekering hoe deze zit met de vergoeding... ik zit bij IZZ

@vandaag ongesteld geworden op naar de volgende ronde
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik ga dat met de verzekering nog maar eens goed uitzoeken.

Balen Bientjuh! Nieuwe ronde, nieuwe kansen toch..

Ik zit nu op het wachtbankje :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Balen Bientjuh hopelijk volgende ronde wel raak :)

Spannend Bamboo! Wanneer heb je je NOD?

Volgens mijn app heb ik mijn ovulatie over 6 dagen, ik ben benieuwd of dat klopt met wanneer ik het denk te voelen :lol: hopelijk is mijn cyclus deze maand wel weer netjes 28-30 dagen in plaats van de 41 dagen van de afgelopen keer :roll:
Alle reacties Link kopieren
2 december NOD :jump:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hier altijd wel een gezellige boel! Algemeen topic mag maar hoeft niet perse.

@lux ik snap dat je alles even moet laten bezinken. Het verwerken van miskramen en waarschijnlijk had je wel een beetje het idee dat 1 van de cryo',s bleef zitten. En dan ook nog nadenken over een eventuele nieuwe ivf poging. Dat is niet niks. Nogmaals sterkte.

@hier vanmorgen bloed laten prikken voor de zwangerschap. Ik hoefde niet nuchter. Wel het advies van de VK om geen broodjes jam o.i.d. van te voren te eten. Helemaal vergeten.... Wat heb ik gehad 2 broodjes jam en 1 broodje hagelslag. Hopelijk is de bloedsuiker niet te hoog. Ik heb namelijk een iets verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes. Ik moet ook een suikertest later in zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
@bambo spannend op het wachtbankje dus?

@purrie je eerste echo komt dichterbij!

Ik heb ook nog niet gekeken naar verzekeringen.
Alle reacties Link kopieren
@ Lux: snap goed dat je alles even een plekje moet geven en nadenken wat jullie nu verder gaan doen. Dikke knuffel :hug:

@bientjuh: balen van je menstruatie. Even jezelf verwennen en door naar de volgende ronde!

@ bamboo: spannend weer op het wachtbankje!

@ zebraman: bijna weer aan de slag dus :-D

@ kaartje: oeps! Hoop inderdaad niet dat je dan nu een vals positieve test krijgt... anders misschien aangeven dat je wat zoetigheid op had :-] Waarvoor was het bloedprikken nu? Ja maandag echo! Vind het wel spannend hoor! Tis ook pas s avonds :facepalm:

@ zorgverzekering : ik heb globaal een beetje gekeken, maar jeetje €150 per maand :roll: Maar wil echt niet thuis bevallen dus er zit niet zoveel anders op....
Hee allemaal.
Even alles bij gelezen.

@lux: wat een rot nieuws! Erg klote zeg.. ik snap dat je even rustig wil nadenken hoe nu verder.

@Loes; gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel weer raak is. Dat wachten tot de eerste echo zal wel een eeuwigheid lijken te duren ja, maar hou vol!

@kaartje; ai haha, toch iets teveel gegeten voor het bloed prikken. Hopelijk toch een goede en betrouwbare uitslag.

@Bamboo: spannend 2 dec nod!

@Bientjuh; balen dat je ongesteld bent geworden. Ik ben deze week na een cyclus van 53 dagen ook eindelijk ongesteld geworden. M’n cyclussen zijn altijd wel onregelmatig variërend van 28 tot 35 dagen, maar 53 was wel bizar lang. Hopelijk aankomende maand iets meer regelmaat
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lola, dat is wel heel erg lang inderdaad. Klinkt bijna meer alsof je er eentje helemaal overgeslagen hebt? 'Gelukkig' nu wel ongesteld, weet je weer waar je aan toe bent en kun je weer door :)

Haha ach Kaartje, als het echt te hoog is bijde eerste test toch maar even vragen om een nieuwe.. Gewoon voor de zekerheid misschien?

Loes, ik ben heel benieuwd hoe het gaat met je en of de zwangerschap al een beetje geland is bij jullie?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven