Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
@wish haha inderdaad een heeeele mooie knaltest! En nee dat is zeker geen tuurstreep te noemen ;) alleen maar goed!

Wij hadden ook zo een mega knaltest 😳😳😳 en omdat wij eigenlijk pas vanaf januari zouden beginnen was ik ook wel even in shock. Maar het nieuws landt gelukkig heel snel, en dan komt er al gauw ruimte in je hoofd van dankbaarheid en blijdschap.

Volgende week maandag hebben we de eerste echo... Nog een weekje geduld dus. Het wachten gaat me wel goed af.. Dan ben ik ongeveer 7,5e week zwanger. Vond dit zelf wel een prima termijn voor de eerste echo.
Ben je veel vroeger is er soms nog niks te zien op de echo. En veel later lijkt me ook niet zo fijn, dan wordt je geduld zo op de proef gesteld...
Wij gaan gewoon weer terug naar de verloskundige praktijk waar we de vorige keer ook zijn geweest. Waren er heel tevreden over.

Ga jij vandaag bellen met de verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
@Wishful hmm ja maar grote kans dat het rond die tijd allemaal wel meevalt met de kwaaltjes! Daarom is de timing juist wel goed denk ik, het had niet veel eerder of later moeten gebeuren. En we hebben genoeg helpers denk ik (en ik een excuus om niet al te zware dingen te doen ;)).

De eerste echo komt al dichtbij bloem! Nog even geduld, ik vond het langgg wachten op die eerste echo. Maar ineens is het dan zo ver!
Alle reacties Link kopieren
Wishfull gefeliciteerd!! :cheer2: Wat super fijn zeg! Mooi dat je het dus gelijk goed aangevoeld hebt :D
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Gefeliciteerd Wishful! :yes:

Hier weer terug in het land na 5 heerlijke daagjes in de sneeuw. Ik wil terug :(
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Wishfulthinking! Gefeliciteerd!

@snoezelien: haha, wel een fijne ski-vakantie gehad dus!

@hier: echt 't idee dat ik ongesteld ga worden... geen zin in.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies schreef:
28-01-2020 10:14

@hier: echt 't idee dat ik ongesteld ga worden... geen zin in.
Hier ook :(
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Wishfull! :hyper:

Balen Bamboo en whoops :hug:

Lux: fijn dat de hormonen meevallen dit keer? Binnenkort punctie dan?

Snoes: fijn dat je een paar leuke dagen heeft gehad! Hier is het net herfst....
Alle reacties Link kopieren
@Wishful: gefeliciteerd! Wat super

@mensen die tegen NOD aan zitten: verlies de moed niet, alles kan ;)

@hier: net echo gehad, 6 grote eicellen, 9 kleinere (wel aan het groeien), baarmoederslijmvlies 10mm. Schatting (van mij) dat het tussen de 10-15 rijpe follikels gaat opleveren. Ik vermoed maandag ovitrelle, moet dan terug. Mogelijk pas dinsdag.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed lux! Wat spannend!

En inderdaad: geen of weinig symptomen hoeft helemaal niets te zeggen. Soms is het juist dan raak (ik spreek uit ervaring)! ;)
@lux wat fijn! Lekker veel eitjes! Wanneer moet je weer terug?

Hoe gaat het de andere dames?

Hier alles goed, vandaag 7 weken zwanger alweer... Maandag de eerste echo, spannend 🙏🙏
Alle reacties Link kopieren
hopelijk maandag een 'vruchtbare' dag qua echo voor Bloemmetje en verdere behandeling voor Lux!

Hier inderdaad Ongewenst Ongesteld. Baal er minder van dan vorige keer maar ja, evengoed stom. Op naar ronde 6... Dank voor je bemoedigende woorden trouwens, Lux! Alles kan inderdaad :-).

Menstruatie lijkt trouwens beetje raar (sorry voor de details :proud:). Maandag wat kramp, dinsdag licht bloedverlies, 26 dagen na start vorige menstruatie. Gisteren leek het al afgelopen maar vandaag is 't juist weer terug en heftiger. Eerder was altijd dag 1, 2 wel het heftigst, niet pas dag 4. Ach ik ben waarschijnlijk aan 't over-analyseren :facepalm:.

Fijn weekend in ieder geval alvast!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Haha ik snap je Whoops! Ik ben ook ongesteld.. 2 dagen terug 1 helder rode druppel, 2 dagen soort van oud bloed en nu pas weer kramp.. gewoon raar ofzo. En dan denk ik weer; stop eens met jezelf gek maken, je bent gewoon ongesteld :hihi: Helaas, op naar de volgende!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Hier een goed begin van een lang weekend weg naar de Ardennen!

Sinds ik terug ben van wintersport alleen gewerkt en geslapen, voelde me zo beroerd... Nu snap ik waarom :cheer2:

https://www.mupload.nl/img/f9swxb.jpg
Zal later even uitgebreider reageren, sorry voor de egopost ♥️
Alle reacties Link kopieren
Wat balen whoops en Bamboo. Dikke knuffel!

En snoezelientje gefeliciteerd wat gaaf!!
Alle reacties Link kopieren
Jeeejj Snoezelientje! Gefeliciteerd! :cheer2:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa wat een goed nieuws snoezelientje, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd snoezelientie! Wat een geweldig nieuws. Wat mij betreft hoeft niemand van ons zich te verontschuldigen voor zogenaamde ego-posts hoor, er wordt meer dan genoeg met elkaar meegeleefd. Juist super om te kunnen delen! Hoe voel je je nu?
Whoops & bamboo, wat ontzettend jammer zeg :(

Wishful & Snoezelientje, wat een heerlijk nieuws. Gefeliciteerd beiden!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Snoes :hyper:

@Loes: helemaal vergeten maar wat ontzettend fijn van de goede test resultaten! Geeft het een beetje rust?

@lux wauw klinkt als een mooi aantal! Duimen voor net zoveel bevruchtingen!
WishfulThinking schreef:
31-01-2020 22:28
Gefeliciteerd snoezelientie! Wat een geweldig nieuws. Wat mij betreft hoeft niemand van ons zich te verontschuldigen voor zogenaamde ego-posts hoor, er wordt meer dan genoeg met elkaar meegeleefd. Juist super om te kunnen delen! Hoe voel je je nu?
Nou, ken je dat gevoel dat je een nachtje hebt doorgehaald en eigenlijk heel graag naar bed wil? Dat heb ik ook als ik 9 uur geslapen heb :proud:

Verder zere borsten en heel af en toe kramp, vind het nog wel een beetje spannend of ik morgen echt niet ongesteld ga worden, maar test van vanochtend was nog steeds positief :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Snoes! Super!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie heeft hier doorgezet, dus op naar de volgende ronde :-)

Ik wilde het de eerste maanden op z’n beloop laten, maar wil nu toch beginnen met ovulatietesten. Ik heb een doosje van 5 testen gehaald bij de Action. Wat raden jullie aan qua testen? Kom maar door met jullie tips en trics :jump:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Hee meiden,

Het is al weer even geleden dat ik gereageerd heb.
@lux; wat fijn dat de behandelingen tot nu toe meevallen en de eitjes goed aan het rijpen zijn.
@Wishful en snoezelientje; van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Super fijn.
@bloemetje; succes morgen met de eerste echo! Laat maar weten hoe het gegaan is.

Aan de meiden die weer ongesteld zijn geworden; wat omzettend balen! Maar we moeten positief blijven, het komt vanzelf wel. Al duurt wachten lang als je iets graag wil. Ik zit momenteel in m’n vruchtbare dagen en kan het steeds meer los laten. Over enkele weken gaan we trouwen en ik start in maart met een nieuwe baan! Die zwangerschap komt vanzelf wel een keer!
Alle reacties Link kopieren
Succes met de echo morgen bloem!

Ah Lola wat een goede instelling! En trouwen in het vooruitzicht, super leuk!

Hier is het nu echt een beetje genieten van die opbollende buik, morgen alweer 18 weken en we krijgen een dochter 💕
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Pur, een meisje! Gefeliciteerd!

Hier 10 rijpe follikels, dus dat had ik goed ingeschat. Woensdag punctie :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven