Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Hey allemaal!

Er gebeurt hier weinig bijzonders moet ik zeggen dus ik heb ook weinig te vertellen hahaha. Vriendlief en ik allebei thuis aan het werk. Wel gezellig eigenlijk, maar we videobellen ook veel met vrienden, collega's en familie zodat we nog eens tegen iemand anders kunnen praten dan alleen elkaar :lol:

Vruchtbare dagen zitten er op dus we zitten weer op het wachtbankje tot 7 april. Ik moet zeggen, het lukt aardig om het allemaal wat los te laten. Maar wie weet denk ik er wel heel anders over volgende week :proud: :facepalm:

Ik ben heel nuchter in het hele 'moet ik nu wel zwanger worden'-gedoe, het moet eerst maar eens lukken om blijvend zwanger te worden en dan bekijken we vanzelf wel hoe het praktisch allemaal gaat. :cheer2:

@Melancolie gefeliciteerd met jullie huwelijk!

En iedereen gefeliciteerd met de goede echo's.

Nu maar weer gezellig kletsen op het wachtbankje. Al moet ik zeggen dat ik na een hele dag thuiswerken en videobellen altijd wel blij ben als ik een poosje naar iets anders kan kijken dan naar een beeldscherm en dan niet altijd nog even kijk hoe het hier is. Maar ik ben jullie heus niet vergeten hoor :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hee,

@snoezelientje dan lopen we gelijk op! Bij mij zitten de vruchtbare dagen er ook weer op en zit ik ook weer op het wachtbankje! Al verwacht ik er weinig van aangezien we deze dagen niet echt ermee bezig zijn geweest. Vooral omdat ik gewoon veel werk...

@Melancolie gefeliciteerd met jullie huwelijk!


Het is maar een rare tijd zo!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht sinds een paar dagen op het wachtbankje te zitten, maar nu op de 21ste dag al ongesteld :blond:
Compensatie voor vorige maand denk ik, toen duurde de cyclus 5 weken :rolling:

Snoes, Bientjuh, ik duim voor jullie!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@Bamboo: balen dat 't zo onregelmatig is, maar ja, liever een kortere dan een langere cyclus toch ;-D .

Hier over een week waarschijnlijk ovulatie. En dan ook weer wachtbankje. Duuuuuuuurt lang :proud:. Hopelijk in de tussentijd leuk nieuws van Snoezelien en Bientjuh, ondanks 't vele werken!

@zwanger-in-corona-tijd: lijkt me best pittig nu, minder controles, zonder partner, etc. Ik maak me daar zelf niet zo'n zorgen over, scheelt denk ik dat we alles al een keertje hebben mogen meemaken. Wel maak ik me een beetje zorgen over het uberhaupt zwanger worden, merk dat ik soms toch wel zit te stressen over de hele corona-situatie. En dat helpt natuurlijk niet bij zwanger worden. Aan de andere kant, het relativeert, er zijn dus echt wel ergere dingen dan niet-zo-snel-zwanger-worden. Kort om, afwachten, veel thuis blijven, en komende week weer gezellig maken tussen de lakens ;) .
whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 30-03-2020 13:36
Reden: typefout
0.06% gewijzigd
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Haha zeker liever een kortere cyclus; en dooorrr!

Tja de kans dat er dit jaar nog een kindje komt is nu wel heel klein, dat vind ik wel jammer. Daar moet ik een beetje de knop omzetten (ik weet ook wel dat niet alles te plannen is, maar stiekem hoopte ik er wel op uiteraard ;) ) Ach ja, op het gemak verder!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@Melancolie: gefeliciteerd!

@Bamboo: balen meis :hug:

@Whoops/snoes/bien: succes met eisprong resp wachtbank!

@Zwanger in coronatijd: ik heb er weinig last van. Vind het ook niet zo erg dat ik alleen naar afspraken moet, bij zoon ging ik dat eigenlijk ook altijd. Wat me moeilijk lijkt is een slechte echo zonder partner erbij, dus dat vind ik wel een tikkeltje vervelend, aan de andere kant heb ik wel vertrouwen in de zwangerschap, dus ga er maar vanuit dat het niet nodig is.
Ben niet zo misselijk meer, alleen ‘s ochtends nog even, dus dat is fijn, en wel nog sneller moe maar niet zo oververmoeid meer, dus we gaan echt richting het einde van het eerste trimester geloof ik ;) vrijdag weer een echo, dan ben ik 10+2.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Balen bamboo :(

En ik duim weer voor whoopsadaisies, snoezelientje en bientje!

Fijn ook dat jij je al wat beter voelt lux!

De 20 weken echo was helemaal goed gelukkig! Ze lag nog lekker te slapen dus ik moest haar even wakker springen haha. Geen ochtendmens, net haar ouders. Ik voel haar nu ook geregeld, zo’n leuk en gezellig gevoel!
Wat stom bamboo! Geen doorbraakbloeding ofzo?

Hier vandaag 6 dpo, begin al wat last te krijgen van van alles en nog wat. :|

Fijn Melancolie dat de echo goed was. Ben benieuwd of ze straks ook geen ochtendmens is :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Fijn Melancolie! Hoop voor jullie dat het zo blijft en dat ze straks niet om 6.30 uur al naast jullie bed staat te springen :hihi:

Nou Snoes, ik hoop dat je het 'van alles en nog wat' dat je voelt, straks zwangerschapskwaaltjes mag noemen ;)

Goed om te lezen dat de misselijkheid al iets afzwakt Lux!

Hier geen doorbraakbloeding nee, echt volop menstruatie.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@Lux: fijn dat de misselijkheid minder wordt, op naar een goede echo morgen!

@Melancolie: fijn dat de echo goed was! Geniet van het getrappel in je buik!

@Bamboo: jammer! Gaan we weer door naar de volgende ronde...

@hier: heb eens een kalender erbij gepakt en aangestreept wanneer ovulaties en menstruaties waren. En ik zie dat de periode tussen ovulatie en menstruatie (de luteale fase) best kort is, rond de 10 a 11 dagen... Een snel rondje google vertelt me dat dit wel erg kort is en dat je dan je huisarts moet bellen :'(. Ik ga 't eens met partner bespreken. En vraag me sowieso af of de huisarts er nu iets mee doet, het is nou niet echt medische noodzaak, zeker in deze tijd van pandemie... Oef.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@Whoops: mijn luteale fase is ook 11 dagen en dat was prima volgens mijn fertiliteitsarts. Alhoewel beide cryo’s zijn misgegaan en toen gebruikte ik geen utrogestan, en mijn beide verse tp’s met utrogestan goed zijn gegaan, dus wie weet zit er toch wat in. Zal nog eens vragen morgen.

Maar goed, zelfs als het een probleem is kan de huisarts er nu helaas niets mee want alle fertiliteitsklinieken zijn gesloten vanwege corona. 13 maart was ik er voor mijn echo en toen werden alle vruchtbaarheidsbehandelingen gecanceld, ook die van mensen die al begonnen waren met de hormonen.

@Melancolie: fijn dat de 20w echo goed was! Het is een bekend fenomeen dat baby’tjes lekker liggen te slapen als mama up and about is (wiegt ze lekker in slaap) en dat ze wakker worden zodra jij ligt te slapen (en dan dus niet meer kunt slapen :P ) mijn zoon voelde ik soms overdag nauwelijks (druk en veel lopen) en dan vervolgens ‘s nachts geen oog dicht kunnen doen door de salsa die er op mijn ribben gedanst werd :P

@Hier: misselijkheid is terug helaas de afgelopen paar dagen, en hoe :sick: had zoon beloofd brownies te bakken, dus vanochtend gedaan, en nu kan ik niet meer in de woonkamer zijn vanwege de browniegeur :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja ik meende het ochtendmensgedeelte ook niet echt hoor! Ik voel haar nu inderdaad vaak vlak voor ik ga slapen en zo rond 7 uur ‘s ochtends in bed. Ook wel vaak overdag, maar ik ben dan ook niet erg actief in deze tijden moet ik zeggen, hoewel nu weer iets meer omdat we aan het klussen zijn in ons nieuwe huis. Mijn vriend heeft haar ook al een paar keer gevoeld, zulke mooie momenten vind ik dat :)

Aah lux balen! Leek bij mij op gegeven moment ook minder, maar toen kwam het weer even in alle hevigheid terug. Daarna gelukkig wel ook redelijk snel echt over, hopelijk bij jou ook!
Alle reacties Link kopieren
@bamboo wat balen zeg! Mijn duimen draaien weer voor deze ronde.

@whoops ik snap je zorgen vanwege korte luteale fase. Daar ga je dan toch weer over na te denken.

Het lijkt mij trouwens voor mensen die een vruchtbaarheidsbehandeling ondergaan wel heftig dat die opeens afgebroken word. Je weet ook niet wanneer je weer in behandeling mag.

@lux fijn dat jij vrij relaxt erin staat. Nu hopen dat de misselijkheid snel weg is. Balen.

@melancolie fijn een goede 20 weken echo!
Alle reacties Link kopieren
@Lux: dank voor je info! Goed om te weten. Ik heb 't weer even naast me neergelegd, en we gaan gewoon vrolijk door met proberen ;-) .
En een goede echo voor jou vandaag!!

Inderdaad erg heftig om te horen dat ook vruchtbaarheidsbehandelingen nu stil liggen... zo sneu voor iedereen die daar al mee bezig was. Ben je vaak al lang bezig om zwanger te worden, en dan dit!

Balen van de misselijkheid Lux! Zelfs niet van brownies kunnen genieten, poeh :'(.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ja ken meerdere dames die behoorlijk aangeslagen waren door dat nieuws. Vriendinnetje van me probeert al zwanger te raken sinds ik zwanger probeerde te raken van zoon (en dat was al eind 2014) en nu dus weer dit. Zo sta je eeuwig met lege handen. Heel verdrietig.

@Hier: zwaaiend kindje op de echo (uiteraard precies doodstil gaan liggen toen ik de camera erbij ging pakken ;-D ) en hartje gehoord... ik ben verliefd :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Dag ladies,

Hoe is het met jullie?

Jaaa heel verdrietig voor de koppels die gebruik moeten maken van de vruchtbaarheidsbehandelingen en dat nu allemaal stop ligt.... Pff... En er is ook nog niet duidelijk wanneer dit allemaal weer normaal gaat worden. Lijkt me super frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent.

Hier alles goed, last van de typische zwangerschapskwaaltjes. Moe, met vlagen misselijk, veel plassen, gevoelige boobs en een neus als een speurhond...

Kijk enorm uit naar de echo komende dinsdag ❤❤❤
Hoi allemaal,

Wat leuk dat er nog zo veel geschreven wordt. Veel goede echo’s en positieve berichten; fijn om te lezen!

Ik dacht afgelopen maand een innestelingsbloeding te hebben gehad, helaas is dit een menstruatie geworden. Deze maand bewust rustig aan, want ik hoef niet per sé een kerstkind (ergens voelt dat ook egoïstisch om te zeggen, omdat we wel super graag een kindje willen en dit onze 7e ronde is). Herkennen jullie dit? Door het Corona gebeuren begin ik ook wat te twijfelen, lijkt me vervelend om in deze tijd te bevallen en veel echo’s alleen te moeten doen.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lux wat fijn een zwaaiend kindje!! mooi!!

En jeetje al sinds 2014 bezig, k*t zeg...

@bloemetje: is het een beetje uit te houden met de kwaaltjes en de zorg voor je kindjes (als ik het goed herinner had je een tweeling toch)? Hopelijk een mooie echo dinsdag :-).

@Lola: heb er wel aan gedacht, kindje rond sinterklaas of kerst. Vond het dus afgelopen ronde niet zo erg dat het niet raak was, jarig rond sinterklaas lijkt me als kind echt niet leuk. Met kerst maakt me dan niet zo veel uit. Over corona & zwanger worden hier ook niet zoveel zorgen, hier komt dus pas op z'n vroegst rond kerst een baby en dan is het (hopelijk) weer wat normaler allemaal. Bovendien heb ik de mazzel dat we het al een keertje mee hebben mogen maken, dus alleen naar echo's enzo is vervelend maar geen dealbreaker.

Fijn weekend allemaal! Geniet van de zon (in je tuin of op je balkon...).
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed was Lux!

Balen Lola..

Menstruatie hier is weer voorbij, dus we kunnen weer door :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Wat fijn dat het hier allemaal goed gaat naar omstandigheden, al vind ik het jammer om te lezen dat er geen zwangeren meer bij zijn gekomen. Ik duim maar weer extra hard voor jullie deze ronde.

Ik ben intussen 25 weken. Werk in de zorg, dus alles is hectisch en vermoeiend momenteel. Hoop t nog steeds tot de 36 weken vol te houden, maar nu de peuter niet meer naar de opvang kan en onze vakanties in april en mei niet doorgaan ben ik daar niet meer helemaal zeker van.

Laatste controle rond de 20 weken gehad, nu met 27 weken weer. Dat is gek zo met corona en vond ik ook even niet fijn rondom de termijn dat ons zoontje vorige keer overleed. Maar dat is nu een paar dagen geleden, dus emotioneel wordt het weer wat rustiger gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Hoe is het met jullie?
Hier erg drukke weken in de zorg...
En misschien moet ik zelfs naar de speciale Corona afdeling toe op onze locatie, erg spannend allemaal!

Helaas gaan wij weer door naar de volgende ronde.... gisteren ongesteld geworden helaas!

@lux fijn dat alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
Jammer voor alle dames die weer een ronde verder moeten. Ik duim natuurlijk weer!

@loes dat lijkt mij moeilijk. Langer zwanger dan met je zoontje.
Rustig aan he met werk. Werken tot 36 weken in zorg is heel zwaar. Nu jullie vakantie niet door gaan betekend het ook dat je niet vrij bent die weken? Zo nee misschien kun je met 34 weken met verlof en de vakantie plakken aan je verlof. Waardoor je toch even lang vrij bent na afloop.

@bientjuh succes met je werk! Kan heel druk zijn denk ik? Hier ook werkende in ze zorg. Deze week voor het laatst aan het werk en dan 'vakantie'+ aansluitend verlof.

Hier ook 7 weken geen controle bij de vk. 27 de laatste gehad en bij 34 pas weer. Best lang maar volgens mij gaat alles wel goed.
Alle reacties Link kopieren
@bloemmetje: hoe ging je echo vandaag? Hopelijk een mooi kloppend hartje gezien :heart:.

@Loes: knuffel :hug:, voor de drukte en hectiek op je werk en ook de herinneringen aan jullie zoontje. Zoals kaartje zegt, kun je met opnemen vakantie en verlof starten in week 34 wellicht wat rust voor jezelf inbouwen?

@Bientjuh: balen dat je ook weer door 'mag' naar de volgende ronde...
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Heftig hè, zolang geen controles, Loes!

Hier hadden wij vandaag de termijnecho, alles was goed en ik ben uitgerekend op 1 november.

Bij onze dochter was ik uitgerekend op 19 december, werd uiteindelijk anderhalve week eerder en ze is dus vlak na Sinterklaas jarig.
Ik heb er altijd wel wat moeite mee als mensen zo per se geen decemberkind willen.

Tuurlijk kun je praktischere data bedenken en exact op 5 december lijkt mij ook niet fijn, maar ik vind het nou eenmaal geen maakbaar iets.

Bij ons kwam de maand waarin ik nu zwanger ben geraakt eigenlijk niet uit ivm onze geplande vakantie, maar we konden het toch niet over ons hart verkrijgen om heel bewust over te slaan. Heb wel geen rekening gehouden met m’n vruchtbare dagen, maar 1x bleek toch genoeg :mrgreen:

Hopelijk komen er snel weer nieuwe zwangerschappen bij!
Dag dames!

Jammer dat er geen positieve zwangerschapstesten meer bij zijn gekomen... 😔😔 ik duim dat er binnenkort wat dames positief zullen testen!

Gisteren hebben wij de 8 weken echo gehad van ons frummeltje. Alles was goed 🥰🥰🥰 en we hebben het hartje horen kloppen ❤❤❤ dat is zo een bijzonder moment....
Hier kunnen we weer even op voort borduren in deze hectische tijd... Afgelopen weekend hebben we het de ouders verteld en broers... Ze waren super enthousiast. Zo fijn om het gewoon te kunnen delen met ze.
Op het werk hoop ik het nog even te kunnen verbergen. Maar dat gaat wel lukken nu in deze corona tijd.

@whoops ik mag me gelukkig prijzen met onze tweeling. Ze zijn echt heel makkelijk en ze spelen veel met elkaar. Verder slapen ze goed en ook overdag, op die momenten pak ik ook lekker mn rust.
Hoe gaat het met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven