Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
@Snoezelientje
Wat een mooi nieuws! Fijn dat je er nu vertrouwen in hebt (en dat je thuis kunt werken, dat scheelt toch veel in de energie en die heb je nu hard genoeg nodig :)). Leuk hoor, alweer bijna de eerste echo, succes alvast.

@Bamboo
:"-( he wat jammer zeg. Volgende keer hopelijk toch beter nieuws... Hoe sta je er zelf in? Is er nog enig vertrouwen of begint het echt lastig te worden?

@Lux
Ohh halverwege alweer, dat schiet lekker op zeg! Het klinkt alsof je goed in je vel zit, wat fijn :) :) En veel succes met je nieuwe baan alvast!

@Melancolie
30 weken joh, het zit er alweer bijna op ;-) Aftellen naar je verlof, dat duurt dan eigenlijk ook niet zo lang meer hè.

Ik ben intussen ruim over de 34 weken, nog 1,5 week werken en dan is het klaar en kan/moet ik mijn hoofd toch maar eens gaan richten op die nieuwe baby! Blijft wat onwerkelijk dat er deze keer waarschijnlijk echt een gezonde, levende baby uit gaat komen, maar dat zal wel gauw weer wennen als het zo ver is :)
Alle reacties Link kopieren
@Bamboo: :hug:

Schiet inderdaad al aardig op bij jullie, Lux, Melancolie en Loes! Fijn om te horen dat het goed gaat bij jullie. En Lux gefeliciteerd met je banen!!

@Loes: dat zal inderdaad wel onwerkelijk voelen na jullie eerdere verlies.
Heeft je dochter er ook al zin in (hoe oud is zij ook alweer :$?)?

@Snoezelien: gefeliciteerd!! Wat fijn dat het nu goed gaat. Een hele fijne zwangerschap gewenst!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Dames wat fijn om te lezen dat het goed gaat bij jullie! Loes, dat gaat echt al flink opschieten nu :D

Hmm ik baal er stevig van, maar heb zojuist een nieuwe batch met ovulatietesten besteld en ik houd het temperaturen braaf elke ochtend vol. Dus met goede moed weer door.
Ik moet zeggen dat ik wel graag naar de dokter zou willen vast. Nu 8ste ronde en 9 maanden verder. Is dus eigenlijk nog te vroeg en zeker nu met de Corona-situatie zullen ze er niet echt happig op zijn om me nu al te zien denk ik ;) Maar ik zou er veel meer rust in hebben als er in eerste instantie bij ons beiden niets vreemds te zien is. Dat we niet voor niets elke keer hoop hebben zeg maar. Mijn geduld begint wel aardig op de proef gesteld te worden :A:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@bamboo wat ongelofelijk balen zeg!
Ik snap dat je best naar de huisarts zou willen.

En Lux 20 weken alweer?! Jeetje lijkt als de dag van gisteren dat je vertelde dat je zwanger was.

@snoezelien. Gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed.

@melancolie gaat ook alweer hard. Snap dat je zin hebt in je verlof. Nog even door bikkelen.

@hier even geen tijd gehad om te reageren. Maar inmiddels is onze dochter alweer 3 weken oud. De oudste is trotste grote zus.
Die wil overal wel mee helpen. Zo lief.
Dochtertje had wel een tekorte tongriem. Komt vaker voor. Maar ik vond het wel heel zielig toen ze geklievd werd.
Afgelopen weken is vriend lekker thuis geweest. Vanaf maandag gaat hij weer werken. Ik ben benieuwd hoe ik het er dan vanaf breng met een baby en peuter.
Alle reacties Link kopieren
Aah snoes wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd!

Bamboo wat rot :( Kan me voorstellen dat je goed baalt. Ik hoop zo op snel goed nieuws voor je!

@Lux ik vind de combinatie nu wel even pittig, maar dat komt vooral doordat ik steeds zo weinig gemotiveerd ben geweest (komt ook door het les krijgen op afstand denk ik) waardoor ik een beetje achter de feiten aanloop. De studie gaat me verder altijd prima af hoor en is niet zo heel moeilijk. Maar ik heb in ieder geval veel zin om er straks een half jaar niet mee bezig te hoeven zijn en als het goed is hoef ik daarna nog maar ongeveer een jaar.

Snap dat het heel fijn is dat overzichtelijke ja, jij hebt natuurlijk ook hartstikke lang gestudeerd!

Ik had gisteren controle en alles was goed met de baby, maar ze leek wat aan de kleine kant. Niet meteen reden tot zorgen, maar toch een extra controle over twee weken om te kijken of ze goed groeit. Komt vast wel goed :) ik schijn zelf ook de hele zwangerschap klein te zijn geweest maar werd geboren als een hele gemiddelde baby en ben inmiddels vrij lang, haha.
Bedankt allemaal voor de felicitaties :heart:

Ik voel me de meeste dagen van de week heel moe en misselijk en mijn relatie met de WCpot heeft een hele nieuwe dimensie gekregen, net als het woord middagdutje :facepalm:

Mijn broeken gaan ook niet meer dicht maar gelukkig hoef ik toch de meeste dagen niet naar buiten, dus dan kan ik lekker een joggingbroek aan :proud: Als de echo goed is vrijdag mag ik van mezelf een zwangerschapsbroek kopen. Zwangerschapsbh heb ik ook al want de gezusters zijn al anderhalve cup gegroeid.


Het is allemaal voor een goed doel zullen we maar zeggen :heart:

Ik hoop echt dat ook de laatste meiden zich snel kunnen aansluiten, gun het jullie ook zo erg! :cat:
Alle reacties Link kopieren
Hai Dames!
Ik breek ook weer even in :-D

@snoes: jaaa gefeliciteerd😍 Op naar een mooie echo!

@bamboo: he wat rot dat je nog steeds geduld moet hebben.... hoop zo dat het binnenkort raak is!

@ whoops: jou wens ik ook snel een positieve test toe!

@Lux: Ah wat fijn een goede 20wk echo!

@melancollie: Ah lekker bijna verlof! Laatste weken gaan hard!

@Loes: Snap dat het onwerkelijk voelt na alles wat jullie hebben meegemaakt! Maar deze kleine komt er echt!

@ kaatje: fijn dat alles goed gaat met jullie! Zo lief ook om je dochtertje zo te zien lijkt mij😊

Hier nu ruim 37 weken en van mij mag ze komen :lol: Laatste controle was ze al helemaal ingedaald en laatste paar dagen ook regelmatig wat voor weeën. Zal je zien, blijft ze nog ruim 3 weken zitten straks :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen? Warm weer hè?

@ snoezelien hoe was de echo? Ik hoop goed. Ook nog zo misselijk?

@purrie hoe gaat het? Aller laatste loodjes. Is het nog te doen?

@loes hoe is het met jou? Inmiddels met verlof? Lukt het om wat tot rust te komen? En te richten op nieuwe baby?

@dames op het wachtbankje hoe gaat het met jullie? Ik duim nog steeds voor een positieve test hoor!

Hier is dochter alweer 5 weken oud. Hoe cliché maar de tijd vliegt echt. Handen vol aan mijn dochters. Zo'n kleine baby is weer hard werken. Maar ook zo mooi! Ik ben nog tot 1 oktober vrij. Dat is echt nog wel even. Dat vind ik wel een fijn vooruitzicht.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?
Al baby nieuws?

En met de dames die nog moeten wachten op een zwangerschap? Hoe gaat het met jullie? Is het allemaal nog een beetje te doen?

En de zwangere dames? Hoe staat het ervoor?

Dochter hier is morgen alweer 8 weken. Tijd gaat zo snel als ze er er eenmaal zijn. Gelukkig gaat alles goed met ons meisje.
Alle reacties Link kopieren
Hee, fijn om te lezen dat alles goed gaat Kaartje! Wat gaat dat hard.. alweer 8 weken :heart:

Hier is het rustig. Man en ik hebben allebei een eerste onderzoek gehad. Eerste resultaten zijn dikke prima gelukkig :) Als het volgende maand niet gelukt is, wil de huisarts dat er verder gekeken gaat worden naar mij. Hoop dat het niet nodig blijkt, maar het is fijn om te weten dat de huisarts meedenkt en actie wil ondernemen.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@bamboo fijn dat de eerste resultaten prima zijn. Ook dat je huisarts begripvol is en actie onderneemt. Duimen maar dat het niet nodig is.

Haha ja die tijd vliegt. Het kleine/prille van een pasgeboren baby is er alweer af.
kaartje1 schreef:
16-07-2020 21:34
Hoe gaat het met iedereen?
Al baby nieuws?
Toevallig wel ;-) Ik ben vandaag bevallen van een gezonde dochter.
Alle reacties Link kopieren
Loes23 schreef:
16-07-2020 22:56
Toevallig wel ;-) Ik ben vandaag bevallen van een gezonde dochter.
Wauw wat een mooi nieuws Loes!, Gefeliciteerd! Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh Loes wat een mooi nieuws, van harte gefeliciteerd! Heb je een goede bevalling gehad?

@Bamboo: fijn dat de eerste resultaten goed zijn, hopelijk zijn de rest van de onderzoeken helemaal niet meer nodig. Vervelend hè, als het zo lang duurt. Voor mij nog steeds bizar om aan de andere kant te staan en na 5 maanden al zwanger te zijn.

@Kaart: fijn dat het goed gaat met jullie! Ik vind de tijd deze zwangerschap trouwens ook echt vliegen, haha.

@Hier: alles prima, 25 weken, voel me goed, ben wel wat moe en kan mijn kleine wervelwind niet altijd meer even goed bijbenen dus dat zorgt soms voor wat irritatie (van mijn en zijn kant) in Huize lux. Nu dus mijn man maar gesommeerd om onze zoon wat meer op zich te nemen, zodat de sfeer wat gezelliger blijft ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Loes23 schreef:
16-07-2020 22:56
Toevallig wel ;-) Ik ben vandaag bevallen van een gezonde dochter.
Gefeliciteerd Loes! Wat mooi zeg. Alle goeds voor jullie 4tjes!

@Lux: 25 weken alweer, gaat ook al snel! Goed idee om je man wat meer op peuter te laten focussen, kun je hopelijk genoeg rust nemen. Hoe gaat het met werken, is dat nog wel te doen?

Hier, net als bij Bamboo, nog geen nieuws. Wel al een keer de huisarts gebeld maar die konden nog niets doen (nog net geen jaar bezig en verder wel regelmatige cycli enzo). Nog 1 ronde en dan weer bellen...
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Aah mooi nieuws @Loes! Geniet samen!

Dat gaat hard @kaartje, fijn dat alles goed gaat!

@Bamboo fijn dat de eerste resultaten goed zijn, hoop natuurlijk ook voor jullie dat verder onderzoek niet nodig is!

@Lux alweer 25 weken, gaat ook snel! Goed om wat uit handen te geven

Hier gaat ook alles goed! Bijna 36 weken, het komt zo dichtbij nu. Ook heerlijk met verlof nu (zomervakantie ook, werk in het onderwijs), daar was ik ook echt wel aan toe! Merk wel dat ik de dag niet zo makkelijk meer doorkom zonder extra middagdutje en het fietsen naar werk werd ook wel zwaar. Heb nu gewoon mn laatste lessen in 2020 gegeven, pas na de kerstvakantie weer aan het werk!

Vab de week hadden we een afspraak bij de vk en toen leek de baby nog in stuit te liggen dus daar werd ik wel even gespannen van, gelukkig gisteren bij de liggingsecho gehoord dat ze toch al met haar hoofdje beneden ligt. Opluchting!
Alle reacties Link kopieren
Loes wat fijn! Gefeliciteerd!! Hoe is het met jou en dochter?

Komt heel dichtbij nu Melancolie, spannend! Lekker gevoel wel denk ik, dit jaar helemaal geen les meer hoeven geven.

Haha ach Lux, jij hebt je portie aan wachten wel gehad lijkt me. Dus dat het nu in 5 maanden raak is, vind ik gewoon dik terecht ;-D
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu trouwens even heeeel nieuwsgierig hoe het met Purrie gaat? Jij bent de 40 weken wel gepasseerd toch ondertussen? :P

Hier nog geen positief nieuws. Mijn vorige cyclus duurde 54 dagen. Deze cyclus verloopt ook weer vreemd. 4 dagen last gehad van spotting (oud bloed) van dag 17 t/m 20. Nog geen positieve ovulatietest gehad, dus we tobben weer even verder :) De huisarts heeft gezegd dat we begin augustus weer mogen bellen, dan gaat hij ons doorverwijzen. Dus ik ben nog steeds netjes mijn temperatuur aan het bijhouden. Hoop dat het niet nodig is, maar ik ben blij dat de dokter zo fijn meedenkt gelijk.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ik tik morgen inmiddels alweer de 12 weken aan :yes:

Kaartje jeetje, zo vliegt je verlof voorbij zeg. Lekker nog even genieten hoor! :cheer2:

Loes gefeliciteerd! :heart:

Bamboo en Whoops ik hoop voor jullie zo dat het ook snel raak is :heart:

Melancolie het aftellen is begonnen! Lekker genieten van je verlof en overgeven aan je nesteldrang enzo :hyper:

Lux Fijn dat bij jou ook alles goed gaat, wat vliegt de tijd! Groot gelijk dat je meneer Lux nu wat meer laat doen :lol:
Dag dames!

Al ffies niet meer geschreven maar het is weer eens tijd voor een update...
Wij hebben een paar dagen geleden positief getest! 🥰🥰 en de zwangerschapstesten lijken goed op te lopen 😊 nu duimen dat alles goed gaat.

Hoe is het met alle andere dames?

Loes gefeliciteerd!! 🥰🥰

Snoelzelientje alweer 12 weken! Wat gaat de tijd toch hard... Voel je je goed?

Lux hoe gaat het met jou? Bij jou gaat het ook al zo hard... En terecht dat je manlief aangezet hebt tot meer actie mbt jullie kindje. Groot gelijk 😄
Alle reacties Link kopieren
Gezellig van alles weer geschreven.

@purrie ben jij inmiddels ook bevallen?

@snoezelien 12 weken mooie mijlpaal.
Alle echo's goed tot nu toe?

@lux 25 weken alweer. Groot gelijk hoor iets meer met zoon laten doen. Toch wel anders als je zwanger bent van een tweede je kunt niet even gaan liggen wanneer je wilt.

@bamboo ik duim nog steeds voor jullie.

@melancolie 36 weken schiet ook op. Geniet nog even van de rust. (Heel cliché)
Fijn dat de baby met het hoofdje naar beneden ligt.
Ja 2 goede echo's gehad. Met kloppend hartje en bij de tweede konden we vingertjes tellen voor de kleine ons besloot te trakteren op een dansvoorstelling :hyper:

Nu duurt het voor mijn gevoel nog 100 jaar tot de 20 weken echo :hihi:

Ik ben een paar weken goed beroerd geweest, 6x per dag overgegeven enzo. Uiteindelijk medicatie gekregen en nu alleen nog moe. Zolang ik de pilletjes niet vergeet althans, durf nog niet echt zonder zeg maar :proud:
@Bloemetje wat leuk! Gefeliciteerd! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@snoezelien gaaf hè die echo's. Ja wachten op de 20 weken echo duurt dan echt wel even. Ook omdat je je kindje nu nog niet voelt. Maar nog even geduld het komt allemaal.
Wel echt balen van het misselijk zijn en overgeven. Ik hoop dat het met de medicatie onder controle blijft.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bloem!

Snoes, wat balen van de misselijkheid. Maar, eerste trimester zit erop! Hoop voor je dat je je snel beter gaat voelen :-)

Hier zit m’n vruchtbare periode er net weer op. Eindelijk eens overduidelijk positieve ovulatietesten gehad :D Dus daar hebben we gebruik van gemaakt. Nu weer geduld :jump:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven