Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ravenloos schreef:
17-07-2019 20:33
je eigen kindje is wel echt heel anders dan een baby van een ander vasthouden. Dat voelt vrijwel meteen als vertrouwd en je went binnen enkele uren/dagen en rolt meteen in het moederschap. Dat gaat eigenlijk vanzelf, en wat niet vanzelf gaat daar helpt de kraamzorg je mee 😊
Nou bij mij was het meer 6 trappen omlaag vallen het moederschap in hoor :P dat ging niet soepel en vloeiend, haha. Maar ach, ook als het allemaal niet direct zo vertrouwd en natuurlijk voelt komt het helemaal goed hoor, dames.

Ik had echt even tijd nodig om me thuis te voelen in m’n nieuwe rol als moeder, ik vond het verantwoordelijkheidsgevoel heel heftig en had niet direct die ‘moederliefde’. Het moest echt even groeien bij mij en daar was ik heel onzeker over, ik dacht dat er iets mis met me was. Inmiddels weet ik dat meer moeders dat hebben en dat het vanzelf goedkomt, maar toen was ik bang dat ik een postnatale depressie had ofzo.
Nu kan ik mijn zoon wel fijnknijpen zo extreem verliefd ben ik op hem. Alleen dan knijpt ‘ie gewoon terug :P

@LV: haha ja dat had ik ook idd, ik zag me ook altijd meer met oudere kinderen voor me, en nog steeds. Pubers lijken mij dus ook enig ;-D

Ik vind baby’s van anderen trouwens heel schattig en heerlijk om mee te knuffelen, ook totaal niet spannend ofzo, ik kan gewoon niet goed tegen dat geplak en die totale afhankelijkheid. Zo’n baby die alleen maar mama wil en het op een brullen zet zodra hij ook maar een seconde in de armen van een ander (ja, zelfs van papa) ligt, die nooit even alleen wil liggen, alleen slaapt als hij wordt vastgehouden, die nog niet heeft geleerd slaapcycli aan elkaar te knopen en dus maximaal 45 minuten aan een stuk slaapt, die een omgekeerd dag-nachtritme heeft, enz.
Ik vind een baby knuffelen best knus, maar dat continue beschikbaar zijn heel pittig.

Maar vooraf leek het me ook heel romantisch :whistle:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid hier! Moest even een paar pagina's bijlezen :-D .

Hoe het is met een baby is ook lastig voor te stellen. Hoe het is met 2 kinderen vind ik ook lastig voorstellen ;-) . Ik vond de babytijd wel mooi, kon me daarentegen weinig voorstelling maken van een ouder kindje, wanneer ze weerwoorden en meningen gaan ontwikkelen :proud:. Dat is ook weer pittig, niet zozeer vermoeid door slapeloze nachten, maar door tig keer 'nee mag niet' en 'waarom stort je je nu weer ter aarde' op een dag. Maar de steeds beter wordende communicatie is dan weer prachtig.

Qua voorstelling van de babytijd staat nog een advies me goed bij, van een vriendin: verwacht gewoon geen roze wolk. Het gaat zoals het gaat, soms is het gewoon zwaar.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Het idee van twee kinderen kan me af en toe wel een beetje benauwen.. Zoon van 5 is al zo zelfstandig dat ik natuurlijk helemaal overnieuw moet beginnen.. Ben ook al veel vergeten :bonk: maar dat is vast de leeftijd haha!

Hier een echte baby moeder.. Ik vond dat eerste jaar werkelijk fantastisch.. Maar zoon sliep na 6 weken door, borstvoeding liep na een paar weken als een trein en hij was verder heel makkelijk dus dat heeft enorm bijgedragen aan die blauwe wolk ☁

Vanaf 1,5-2jr heb ik alle zeilen bij moeten zetten hoor, er zit een enorme kop op dat knaapje van mij.. Opvoeden en al die spiegels.. Daar heb ik veel mee geworsteld.. Nu hij ouder is en veel begrijpt gaat dat stukken beter, gelukkig! En hij zit op school, daar was ik (grotendeels ;)) ook aan toe vorig jaar haha!

Tabel; yes please :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Als iemand me een voorbeeldje van een tabel kan geven, of weet waar ik dit kan vinden dan zet ik het erbij in de opp.

@ ouder kindje: ik hoor vaker om me heen dat ze vanaf 1-2-3 jaar “moeilijk” worden en dat het dan pas “zwaar” wordt.
Mijn zoontje is nu 1 en ik kan me er dus nog weinig voorstelling bij maken. Kunnen jullie verheldering geven :) ?
(Ondanks dat mijn zoontje een makkelijk kind is tot dusver met doorslapen na 7 a 8 weken, goed eten, veel lachen en vrijwel altijd blij, vond ik dat eerste jaar best pittig met de huiluurtjes, nachtvoedingen, onzekerheid, commentaar van janenalleman die het denken beter te weten, en het groeien in het moederschap)
Alle reacties Link kopieren
ravenloos schreef:
18-07-2019 16:56
Als iemand me een voorbeeldje van een tabel kan geven, of weet waar ik dit kan vinden dan zet ik het erbij in de opp.

@ ouder kindje: ik hoor vaker om me heen dat ze vanaf 1-2-3 jaar “moeilijk” worden en dat het dan pas “zwaar” wordt.
Mijn zoontje is nu 1 en ik kan me er dus nog weinig voorstelling bij maken. Kunnen jullie verheldering geven :) ?
(Ondanks dat mijn zoontje een makkelijk kind is tot dusver met doorslapen na 7 a 8 weken, goed eten, veel lachen en vrijwel altijd blij, vond ik dat eerste jaar best pittig met de huiluurtjes, nachtvoedingen, onzekerheid, commentaar van janenalleman die het denken beter te weten, en het groeien in het moederschap)
Ik kan dus niks met baby’s maar draai m’n hand niet om voor 1-2 jaar. Achja dan ligt hij weer schuimbekkend in het gangpad. Prima. En alles is kennelijk vies, dus dan eet je maar niet. Mijn kind gaat echt vaak zonder eten naar bed. Jammer dan, je hebt je kans gehad. Wil je niet slapen? Dan blijf ik er wel naast met een boek, of je brult maar even bij het traphek. En als je niet wil kiezen dan kies ik voor je en als je het er niet mee eens bent pech gehad, dan mag je best boos zijn maar dan is het klaar en boos zijn kun je ook in de auto/buggy/etc. Het enige dat ik echt lastig vind is dat ze zo vlug zijn en dat is soms gevaarlijk op straat.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@ oudere kinderen, ik vind 4 op 't moment het meest uitdagend. 't opvoeden wordt steeds belangrijker zeg maar, 't is soms een uitgekookte draak (6).
Maar ook heerlijk en slim en je kan er interessante gesprekken mee voeren. Samen met zus is het soms überschattig en soms krijsen en slaan en spugen dat ik er gek van word. Top dus.
@Springmommy klinkt als 'elke dag is anders' ;)

Wat betreft babytijd, moest ik ook erg wennen aan het altijd aan staan. Vond dat wel echt voornamelijk de eerste weken, daarna kon ik mn schouders weer letterlijk ontspannen. Voor de dames onder ons zonder kinderen nog, je krijgt er genoeg voor terug hoor :-D

Krijg er juist meer zin in nu ik terug denk aan die tijd! Alleen hoe dat combineren met een druk rondrennend mannetje.. pfoeh! Maar ja, eerst maar eens zwanger worden :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Squirrel8 schreef:
18-07-2019 22:06
Voor de dames onder ons zonder kinderen nog, je krijgt er genoeg voor terug hoor :-D
Cliche maar waar :biggrin:. Ik zeg eerlijk, het is het mooiste, maar ook wel het vermoeiendste, wat ik ooit gedaan / meegemaakt heb.

@Tabel: mocht iemand er zich aan willen wagen, uitleg staat [hier][/https://www.viva.nl/berichten-en-functies/#FAQ5]. Ik voel me niet zo geroepen :$ .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Even de tijd gevonden om wat te schrijven.

@tabel vind ik ook wel overzichtelijk maar nog nooit gemaakt dus als iemand er zin in heeft en anders zonder ook prima.

@2e combineren met 1e dat lijkt mij ook wel pittig. Maar na een tijdje zullen we daar ook onze draai wel weer in vinden.

@houden van baby. Wat jij schrijft lux herken ik. De verzorging van dochter ging mij heel gemakkelijk af. Maar gevoelsmatig, de liefde die je voor je kind voelt die moest bij mij echt groeien. Mijn man zat echt op een roze wolk. Heel aandoenlijk om te zien. Maar die onvoorwaardelijke liefde kwam bij mij pas na 6 weken. Even gedacht dat het niet normaal was maar uiteindelijk kwam het helemaal goed. In het begin wel schuldgevoel waarom voelt mijn moed ongelofelijke liefde voor onze dochter en heb ik dat eerst niet zo beleefd..

Oohja en voor de dames zonder kinderen kinderen zijn ook heel leuk hoor! Het is juist wel heel bijzonder die baby tijd je kindje zien opgroeien.
Leuk om jullie ervaringen als moeders te lezen. Ik ben heel benieuwd hoe ik het moederschap ga ervaren.
1 2 3
4 5 6
7 8 9
Naam Leeftijd Wanneer beginnen Bijzonderheden
[quote=Lola611 post_id=30177338 time=1563692346 user_id=388178]
Leuk om jullie ervaringen als moeders te lezen. Ik ben heel benieuwd hoe ik het moederschap ga ervaren.
Ik kan niet wachten!
Hebben jullie ook dat nu je de knoop hebt doorgehakt wanneer je ervoor gaat, steeds aan babys moet denken? Ik ben er veel mee bezig en het lijkt wel alsof ik ineens over kinderen zie haha.

Ik heb het nog nooit probeert, maar zal eens kijken of ik een tabel kan maken.
Alle reacties Link kopieren
@lola611 Haha Jaa ik zie overal lieve, leuke baby’s en vooral veeeeel zwangere dames.

Het zwanger zijn zelf lijkt me ook heel leuk, of in ieder geval een hele bijzondere ervaring. Daar ben ik zo benieuwd naar.
(Het bevallen dan weer niet zo... Haha)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo_90 schreef:
21-07-2019 10:38
@lola611 Haha Jaa ik zie overal lieve, leuke baby’s en vooral veeeeel zwangere dames.

Het zwanger zijn zelf lijkt me ook heel leuk, of in ieder geval een hele bijzondere ervaring. Daar ben ik zo benieuwd naar.
(Het bevallen dan weer niet zo... Haha)
Bevallen is ook een heel bijzondere ervaring! En uitzonderingen daargelaten (niets afdoend aan nare ervaringen!) ook zo mooi!
Ik had de vorige keer een geplande keizersnede doordat dochter in stuit lag, dus ik ben ook heeeel benieuwd naar een normale bevalling. :mrgreen:

Kan me herinneren van vóór dochter dat ik dat idd ook heel erg had, iedereen leek wel zwanger.

Voor in de tabel:
Lasvegas84, 34 jaar, ws vanaf november, 2e kind
Alle reacties Link kopieren
Ik ben totaal niet bekend met welke functie van het forum dan ook, dus ik ga het niet proberen, maar mocht het iemand lukken met de tabel:

Melancolie, 27, vanaf oktober, 1e kindje
Alle reacties Link kopieren
@ tabel, ik ga vanavond even via mijn laptop kijken en invullen
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Hebben jullie nog plek voor een meeschrijver?
Heb de berichten die tot nu toe geplaatst zijn meegelezen en heb stiekem wel zin om ook mee te schrijven. Leuk om te lezen hoe jullie er in staan en ook een aantal die voor een volgend kindje gaan net als hier.

Ik heb een eigenwijs dreumesmeisje van (bijna) 14 maanden en we zouden in het najaar graag voor een tweede willen gaan zodat er in ieder geval 2 jaar leeftijdsverschil tussen zit. Ik merk dat ik er al regelmatig aan zit te denken de laatste tijd, aan de ene kant erg veel zin om weer met zwanger zijn en kleine baby dingen bezig te zijn, aan de andere kant kan ik ook piekeren over hoe het zal zijn met een peuter én baby.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lottie! :hello:

Ik sta een taart te bakken en ik proef altijd het beslag. Omdat ik dat vaak lekker vindt - maar ook om te proeven of het smaakt zoals zou moeten. Dus zonder erbij na te denken eigenlijk. Dat wordt nog goed opletten straks :hihi:

Over de bevalling, is natuurlijk ook zo dat ook dat een prachtig onderdeel is. Maar.. omdat ik toch vooral de niet zo gemakkelijke verhalen in mijn omgeving hoor, kijk ik daar toch het minste naar uit! Haha. Hoewel ik het wel echt bijzonder vind, dat een lichaam dat allemaal kan.

Heel benieuwd hoe we straks alles gaan ervaren. Nu ik hier zo meeschrijf vind ik het steeds lastiger om het uit te stellen.. Haha :flirting:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Welkom Lottie! :bye:

Zwanger zijn lijkt me alleen maar leuk tussen de 12 en de 37 weken haha. Daarvoor die onzekerheid, al die kwaaltjes zonder dat iedereen weet wat er met je aan de hand is en het feit dat je het niet met iedereen kan/wil/durf te delen omdat je zeker wil zijn dat alles goed is... En die laatste weken waarin je alleen maar waggelt met dikke enkels, je eigen sokken niet meer kan aantrekken en bij alles wat je doet (nouja, ik dan mezelf kennende) denkt dat je zomaar kan bevallen... Lijkt me best heftig. :proud:

Maar goed tegelijkertijd ben ik er ook wel klaar voor en vooral veel te nieuwsgierig. Oh en ongeduldig. Al rent vriendlief denk ik naar de andere kant van de wereld als ik zeg dat ik nu wil beginnen. Die moet ik nog even een beetje moed inpraten. Denkt echt dat ie daarna nooit meer naar buiten kan of iets leuks dan doen en het hele huis vol ligt met poepluiers :lmao:
anoniem_63ebe96ed74a5 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 20:40
0.11% gewijzigd
Oh ja voor de tabel, ik ben 28, vriendlief 30 en hoop vanaf september te gaan proberen :)
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel; wij gaan vanaf oktober proberen voor een eerste kindje. Ik ben 29, partner is 30
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Oh bevallen vond ik echt fantastisch. Oké het deed bizar veel pijn maar persdrang vond ik zo’n indrukwekkend gevoel en dat moment dat je baby op je gelegd wordt en je met van die donkere kijkers super alert aanstaart en dat glibberige warme lijfje tegen je aan :love: ik zou nog 100x willen bevallen voor dat moment haha.

En kinderen hebben is ook fantastisch hoor, mijn verhalen lijken misschien een beetje negatief :P maar vanaf dat mijn zoon 1 is vind ik (bijna) iedere dag fantastisch, en hij ook. Maar ik was geen babymoeder en hijzelf eigenlijk ook geen babytype, dat zei het kdv ook altijd, dat hij het maar niks vond dat baby-zijn en niks kunnen, naar hun idee. En die combinatie was gewoon niet lekker samen. Maar as we speak lees ik hier wat bij met zoon op schoot die Casper en Emma kijkt en in mijn hand kroelt met zijn handje en zich af en toe omdraait en me dan een dikke zoen geeft en beter wordt het leven volgens mij niet :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Grappig al die verschillen :)

Hier keek ik enorm uit naar de zwangerschap en leek me bevallen horror (teveel gezien/gehoord).

Achteraf bleek het anders.. Ik was niet zo goed in zwanger zijn (misselijk tot 16 weken, bekkeninstabiliteit vanaf week 18, psoriasis aanval van 6 weken, hartritme stoornissen, urine verlies, veeeeel afscheiding, maagzuur etc etc). Maar bevallen (ingeleid met 39 weken) kon ik prima :proud: kijk ik heel goed op terug! En de kraamweek ook.. Alleen m'n ontplofte onderkant en 2 borstontstekingen binnen een maand waren wat minder... Maar dat geneest en nogmaals je vergeet grotendeels ook een boel ;)

Zoon van 5 is momenteel zo vervelend dat ik me wel eens afvraag of ik geschikt ben voor 2 kinderen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oh voor de tabel.. Zoon van 5jr.. Ik 35jr, partner (bijna) 45jr en gaan voor 2de kind hopelijk vanaf december.. Misschien eerder maar man wil eerst een goede planning vd verbouwing rond hebben :rolling:
enigme wijzigde dit bericht op 22-07-2019 09:18
24.86% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven