Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
12 weken alweer, Snoes! Gaat hard. Fijn dat de echo’s goed zijn!

@Bloem: jeeeeejjjj gefeliciteerd meid! :cheer2:

@Hier: ik werk nu 32 weken en dat valt me wel wat zwaarder dan ik van tevoren had gedacht ja, maar gaat nog goed hoor. Het is gewoon pittiger om werk, zorg en zwangerschap te combineren merk ik. Dus heel blij dat man wat dingen van me overneemt.

@Whoops: spannend volgende maand gang naar de huisarts. Hoe lang duurde het ook alweer bij jullie zoontje?

@Bamboo: ik zal voor je duimen!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Bamboo_90 schreef:
24-07-2020 11:12
Gefeliciteerd Bloem!

Snoes, wat balen van de misselijkheid. Maar, eerste trimester zit erop! Hoop voor je dat je je snel beter gaat voelen :-)

Hier zit m’n vruchtbare periode er net weer op. Eindelijk eens overduidelijk positieve ovulatietesten gehad :D Dus daar hebben we gebruik van gemaakt. Nu weer geduld :jump:
Jaaaaa spannend! Ik ga duimen! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Thanks dames!

Lux, ik kan me indenken dat deze zwangerschap pittiger is. Fijn dat je man goed bijspringt!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie dames?

@zwangere dames de hitte overleeft? Ik vond het zonder zwangere buik al warm. Baby die alleen op mij wou slapen.

@melancolie ben jij inmiddels bevallen?

@lux klopt hoor zwanger zijn werken, peuter en de rest is gewoon pittig. Hoe gaat het nu? Komt je verlof al in zicht?

@hier gaat alles wel zijn gangetje. Mijn officiële verlof is alweer voorbij. Nu onbetaald verlof en in september neem ik vakantie dagen op. Hierdoor in oktober weer werken. Nog even thuis.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Kaartje, dat je nog lekker een tijdje thuis kunt zijn!

Fijn hè, dat het weer afkoelt buiten.. tuintje is ook blij met de regen :)

Hier helaas nog geen positief nieuws. Mijn cyclus blijft me verbazen, de afgelopen 3 waren 22 dagen, 55 dagen en de laatste 46 dagen. Ik heb vandaag een verwijzing voor de gyn gekregen. Nu wachten op een afspraak :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg Bamboo ik hoop echt dat de gyn jullie snel duidelijkheid kan geven. Is er een lange wachttijd voor een afspraak?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoop het ook - of eigenlijk nog liever dat het deze maand ineens raak is ;)
Wachttijd is nu 38 dagen voor een eerste afspraak. Dus dat valt nog mee op zich. Ik vind het alleen vervelend dat ik moet wachten tot ze mij bellen.. haha dat is niet mijn sterkste punt.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@bamboo begrijpelijk hoor. Wachten is ook niet mijn sterkste punt. Je wilt liever zelf even bellen en weten waar je aan toe bent.
Hopelijk snel duidelijkheid of nog liever een positieve test Bamboo! Ik gun het jullie ook zo :heart: :hug:

Hier alweer de 16 weken voorbij, maandagavond weten we welke kleur muisjes we nodig gaan hebben voor de beschuitjes :hyper:

Eerste controle ook gehad van de week en alles was goed. :$
Alle reacties Link kopieren
Ah Bamboo, wat vervelend dat het nog niet raak is. Hopelijk kun je snel terecht! Ik vond dat wachten zo moeilijk aan het traject. Hopelijk blijft het jullie bespaard om afhankelijk te zijn van de medische molen!

@Snoes: wauw 16 weken alweer, schiet op! Spannend bijna geslachtsbepaling.

@Kaartje: wat lekker om zo lang thuis te kunnen zijn, geniet ervan! Hoe gaat het met je dochters?

@Hier: alles goed. Nu ik ingewerkt ben wat minder extreem moe telkens, al heb ik een erg drukke week gehad en dat voel ik dan wel weer. Veel harde buiken, weinig energie. Gelukkig vanaf morgen lekker vakantie.

30 weken inmiddels en de kleine man groeit prima, net groei echo gehad. Hij heeft alleen net als zijn broer weer een giga hoofd :hihi: achja. Dat paste bij de eerste ook makkelijk dus ik maak me weer druk. Enorme druktemaker deze baby in de buik, erger dan mijn oudste haha. Dus dat belooft wat O_O

Verder langzamerhand maar eens begonnen aan de babyvoorbereidingen, wordt toch tijd denk ik :hihi: dus de kinderwagen- en maxicosibekleding is gewassen, de newborn spulletjes zijn uitgezocht en we gaan binnenkort aan de slag met commode en cosleeper. Deze baby komt bij ons op de kamer omdat mijn zusje tijdelijk bij ons komt wonen. Die gaat dan op de babykamer. Baby gebruikt die toch niet :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen maandag op de uitgerekende datum bevallen van een prachtige dochter! Hele pittige en lange bevalling geweest die uiteindelijk is geëindigd in een keizersnede, maar ik herstel goed en onze dochter doet het super. Nu sinds twee daagjes thuis met kraamzorg en er komt al iets meer rust in, heerlijk!

Ah @bamboo wat rot van die lange/onregelmatige cyclussen, dan weet je ook niet echt waar je aan toe bent.

Leuk dat je bijna het geslacht weet @snoes, alweer 16 weken!

@ Lux gaat ook echt hard! Aah haha een groot hoofd! Onze dochter heeft juist echt een klein hoofdje, ze is sowieso best een kleintje. Ik helemaal denken dat dat de bevalling misschien wel makkelijker zou maken, maar dat maakte dus uiteindelijk helemaal niks uit 😅 Dochter was ook superbeweeglijk in de buik en het blijkt nu ook wel een pittig meisje te zijn, maar niet suuuperdruk ofzo hoor.
Alle reacties Link kopieren
Melancolie, gefeliciteerd!! :cheer2: Wat bijzonder, precies op de uitgerekende dag! Heftig van de bevalling.. maar fijn om te lezen dat jullie het allebei goed maken.

Snoezelientje, ik ben heeeel benieuwd wat de kleur van de muisjes gaat worden :fortune:

Fijn dat de kleine goed groeit Lux. En wat fijn dat je na vandaag lekker vakantie hebt :D Heftig wel alles tegelijk hè, zwangerschap, een kleine, nieuwe baan.. Ook dat je zusje bij jullie intrekt. Hoop dat je nu lekker uit kunt rusten met de vakantie :)

Dank dames! Ik heb de afspraak bij de gyn gepland staan, eind september. Dus dat is te overzien. Dan precies een jaar bezig. Ben benieuwd of de huisarts gelijk krijgt en dat ik zwanger ben voor de afspraak :hihi:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Melancholie gefeliciteerd met jullie dochter! Pittig hoor een keizersnede. Goed herstel gewenst. Hoe groot is jullie kleintje? Fijn dat jullie lekker thuis zijn.

Op de rest reageer ik later even.
Alle reacties Link kopieren
@snoezelien ik ben ook benieuwd naar het geslacht van je baby. Veel plezier bij de echo. Ik vond de echo wel mooi met 16 weken. Ontspannen even naar je baby kijken😍.

@lux jeetje 30 weken alweer. Dat gaat snel. Lekker vakantie even tot rust komen. Daarna begint je verlof ook snel denk ik. ?
Baby met groot hoofd. Snap je zorgen wel. Al is het wel een geruststelling dat je eerste er ook goed doorheen paste. Wil je nog thuis bevallen? Of heb ik dat nou eens verkeerd gelezen?

@met mijn meiden gaat het opzich goed. Om de jongste hebben we wel wat zorgen. Ze is altijd buiten adem na de voeding. Nekje en armpjes erg slap. Kan hoofdje niet optillen en wanneer ze aan haar armpjes omhoog word getrokken (ik omschrijf het maar even zo) blijft het hoofdje echt hangen. We hebben een doorverwijzing naar de kinderarts. Huisarts deelde onze zorgen wel. Afwachten maar.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie dochter, Melancolie!
Goed herstel gewenst na de keizersnede, doe vooral rustig aan :)

Dat klinkt ook wel wat zorgelijk idd, Kaartje.. Hopelijk iets wat met bijvoorbeeld fysio verholpen kan worden!
Alle reacties Link kopieren
@lasvegas ja vind ik ook wel. Ene moment denk ik valt wel mee misschien gewoon wat traag met de ontwikkeling andere moment ben ik bang dat er echt iets mis is.

@bamboi eind september komt wel in zicht.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jou lasvegas?
Och spannend zeg Kaartje! Kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent. Ik duim voor jullie dat er niks aan de hand is!

@Melancolie
Gefeliciteerd! Fijn dat ze er is :)

@bamboo
Eind september is gelukkig niet heel ver meer weg! Fijn dat je dan verder kunt, al hoop ik natuurlijk voor je dat je voor die tijd ineens toch nog zwanger bent ;)

@hier
Dochter alweer 5 weken oud. De tijd vliegt! Errrrg weinig slaap en ben blij dat het m’n tweede is en dat ik weet dat het écht ooit beter wordt (al ging dat bij de oudste duidelijk sneller.) ik kan het gevoel dat dit het verkeerde kindje is gelukkig steeds beter loslaten. Natuurlijk wilde ik eigenlijk dat ons zoontje nog leefde, maar het is nu in elk geval óók helemaal goed dat nieuwe mini er is. :heart:
@Melancolie gefeliciteerd!

Wij mogen roze muisjes gaan inslaan :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@Melancolie: wauw gefeliciteerd, bijzonder op je UD! Succes met je herstel en heel veel geluk samen! :love:

@Kaart: oh wat vervelend die zorgen. Hoe oud is je dame ook alweer?

Ik maakte een typfout trouwens zie ik nu, maak me juist totaal niet druk om dat grote koppie, ervaring leert dat mijn lijf dat prima aan kan ;)

@Snoes: wat leuk een meisje, gefeliciteerd!

@Loes: wat fijn dat het goed gaat en ja, het wordt beter, dat ga ik mezelf ook voorhouden als dit monstertje er is :hihi:

@Hier: gaat goed. Heerlijke vakantie gehad, veel gedaan want ik voel me fysiek nog prima. Zoon heeft extreem genoten en al met al was het een fijne week, ondanks het zeer regenachtige Hollandsche weer :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@snoezelientje wat leuk een meisje. Was de echo mooi om te zien?

@loes ai wat pittig die slapeloze nachten. Ik hoop dat het echt snel beter gaat. Mijn oudste dochter was ook zo'n verschrikkelijke slaper 's nachts. Ik hoop dat het snel beter word! Lijkt mij lastig die dubbele gevoelens van het missen van je zoontje en je dochtertje nu.

@lux fijn dat het fysiek nog prima gaat. En wij noemen onze dochter nu ook vaak monstertje. :-D

@hier is dochter inmiddels 14 weken oud. Sinds gisteren kan ze haar hoofdje optillen. :cheer: we zijn bij de kinderarts geweest.
Geen ernstige dingen gelukkig! Wel een lagere spierspanning nekje / armpjes mond gebied. Oorzaak onbekend. We krijgen nu fysio en worden gemonitoord door de kinderarts.
Voor de rest heb ik twee heerlijke meiden
.
Alle reacties Link kopieren
hoi dames! Leuk jullie updates te lezen. Gefeliciteerd met jullie kindje Melancolie! En fijn dat het verder goed gaat met de zwangeren / jonge moeders. @Kaartje: fijn dat er geen ernstige dingen uit kwamen bij de kinderarts! Logisch dat je je toch zorgen hebt gemaakt. Hopelijk zie je snel resultaat van de fysio.

Hier helaas nog geen nieuws. Eerste bezoek aan huisarts is inmiddels gepland. Wel net een fijne vakantie gehad met z'n 3tjes, leuke afleiding ;-).
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn kaart, hopelijk loopt ze gauw in mbv fysio :)

@whoops: wat jammer dat het nog steeds niet gelukt is. Hoe ben je er verder onder? Spannend wel, de stap naar de HA, vond ik destijds.

@Hier: baby ligt muurvast in het bekken haha, helemaal ingedaald. Kreeg ook de belinstructies mee en vond dat veel te vroeg en toen zei ze: over 5 weken mag hij al komen hè meid,’ en dat moet even indalen haha. Jemig, over 5 weken al a terme. Ongelooflijk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Lux: haha, het besef moet dus ook indalen ;-). Voelt het alsof het veel sneller gaat dan bij de eerste?

Dat het nog niet gelukt is, valt soms wel zwaar. Heb soms echt zitten janken bij zwangerschapsaankondigingen van anderen (vooral als ik net ongesteld ben), ook al weet ik dat dat niets te maken heeft met onze kansen. Maar aan de andere kant, genoeg afleiding met zoontje en ons nieuwe huis. De stap naar de HA is inderdaad spannend, maar ook wel weer fijn dat er nu gekeken kan worden wat er eventueel mis is (ik ga er althans van uit dat er in ieder geval een aantal testen gedaan gaan worden).
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@whoops fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! En hoe bevalt het huis verder? Alles wat op orde?
Stap naar de huisarts lijkt mij ook spannend. Het lijkt mij ook confronterend een zwangerschaps aankondiging en af en toe verdrietig en boos zijn ook heel logisch. Ik blijf voor jullie duimen hoor!!

@lux ja die tijd vliegt hoor. Voor je het weet is je kleine man er. Mooi dat je kleintje al helemaal ingedaald is. Is dat ook vroeg voor een tweede kindje? Mijn oudste dochter lag met 31 weken helemaal ingedaald en vast in het bekken. Mijn jongste dochter begon pas met indalen 48u voor de bevalling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven