Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh wat mooi Lux, gefeliciteerd :love:.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de felicitaties meiden!!
De bevalling was vrij lang ja, 9.5 uur in totaal. Maar van 3cm/vliezen breken is bij mij het heftige deel en bij oudste zoon was dat 5.5 uur en nu 4 uur dus dat viel dan weer alles mee :)

En kijk op beide bevallingen heel goed terug, en zeer trots op de resultaten ;)

Kleine komt alweer aan, slaapt bijna altijd (itt zijn vanaf dag 1 hyperalerte broer), borstvoeding loopt en ik geniet ervan :heart: dus alles gaat prima hier!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd Lux! Je verliefdheid spat van mijn scherm hihi :heart:

Hier vandaag 27 weken en alles gaat nog steeds wel prima. Krijg een beetje moeite met slapen en kan geen avondvierdaagse meer wandelen, maar dat laatste deed ik toch al nooit en ondanks dat het slapen niet zo top meer gaat heb ik wel energie voor 2. :hyper: Al komt dat misschien ook wel doordat ik echt alleen nog vanuit huis mag werken en ik dus in de avond energie over heb :hihi:

Volgende week vrijdag gaan we EIN-DE-LIJK een week op vakantie. Niet dat er in een CenterParcs huisje nu iets te beleven valt maar ben wel ff toe aan een beetje een andere omgeving dan mijn huis dat ik het hele jaar nog niet echt uit geweest ben, voor ik straks samen met een klein meisje in deze thuisbubbel mag zitten :heart:


Bamboo ik hoop dat de pilletjes hun werk doen! :cheer2:
Whoops succes bij de gyn deze week!

Kaartje, beetje je weg gevonden met kleine meid en werk? Ook echt op kantoor of vanuit huis?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zo kunt genieten Lux! En heerlijk even eruit Snoes, geniet ervan!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@snoez 27 weken alweer! Heerlijk nog even samen weg. Alle tijd voor elkaar. Word straks toch wel heel anders.

@lux dat klinkt mooi🥰 heb je ook een fijne kraamverzorgende?
Alle reacties Link kopieren
Wauw snoes, dat schiet op! Veel plezier op vakantie!

@Kaart: ik had zelfs dezelfde, zowel in het zkh als thuis, als bij mijnoudste. Ze vonden het allebei heel leuk om de oudste te zien en voor mij was het cirkeltje echt rond: bevallen in dezelfde verloskamer als bij de oudste en dezelfde kraamverzorgsters. Vond ik heel bijzonder.

@Whoops: hoe was het bij de gyn?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Lux: wat mooi, dezelfde verloskamer en kraamverzorgsters!

Hier alles z'n gangetje. Inderdaad intake gehad met de gyn, en meteen ook vervolgonderzoek gepland. Zaad van man is al goedgekeurd, en deze week mag ik voor een echo en bloedafname naar de poli. Ze stelde ook een HSG voor maar dat konden ze deze cyclus niet meer in plannen, maar vind het wel fijn dat die in ieder geval in de planning zit.

@snoes: lekker van de vakantie aan het genieten deze week?
happiness = reality - expectations
Vakantie was heerlijk! Het was goed weer vorige week voor een beetje wandelen in het bos enzo. Al was die wandeling van 10 km misschien iets te veel van het goede :rofl:

Nu nog een paar weekjes buffelen op het werk. Met luciferstokjes tussen mijn ogen want ik ben zooooo moe. Als ik 4,5 uur echt slaap elke nacht is het veel. De rest van de tijd ben ik aan het zoeken naar een positie die nog een soort van lekker ligt of wandel ik op een neer naar de wc, of is er carnaval in mijn buik :hyper:
Nouja, ben ik alvast gewend voor over een week of 10 :koffie:

Hoe is het hier verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
hoe is het met jullie allemaal? Zie dat dit topic al lang loopt zeg! Viel me namelijk op in de tabel dat er staat dat ons zoontje 2 is, en inmiddels ruim 3.5 en heeft het al over de basisschool :-D.

@snoes: balen van het slecht slapen! Stom inderdaad dat je lichaam niet kan regelen dat je nu nog even goed slaapt ;-).

Hier weinig updates. Echo en bloedonderzoek waren goed. Volgende ronde zo'n baarmoederfoto en daarna opties bespreken.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@Whoops: hoe dubbel het ook voelt, alle onderzoeken goed is ‘goed nieuws’, dat is goed voor je kansen. Ik hoop dat jullie snel een plan hebben :) Topic loopt idd al flink lang!

Hier maakt oudste zoon zich idd ook op voor de basisschool. Hij begon er gisteren over dat hij een rode Brandweerman Sam rugzak wil. Prima schat. Als het zover is zal ik hem meenemen om een ‘mooie’ (lees: de minst afschuwelijke :lol: ) uit te zoeken.

De jongste lacht! Schatje :love: alleen nog naar mij maar dat vind ik wel best :proud: ze komen steeds vaker, dus vast ook gauw naar anderen (lees: jaloerse papa) ;-D

@Snoes: fijn dat de vakantie leuk was. Laatste loodjes zijn echt pittig hè, hang in there! It’s worth it!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@snoes. Klinkt goed een lekkere vakantie. Laatste weekjes werken en daarna verlof. Bij mij kwam altijd in het begin van het verlof nog wat energie terug. Geen druk meer van werk. Lekker alle tijd om je rustig voor te bereiden.

@whoops lijkt mij frustrerend zo lang wachten. Hopelijk snel de opties bekend.

@lux wat klinkt dat schattig een baby die alleen naar jou lacht. 🥰 Gaat het goed? Ook met de borstvoeding?

Baby dochter hier is inmiddels 6 maandjes. Vraag mij waar de tijd blijft. Dinsdag word onze oudste 3. Ze wil ook al naar de basisschool.😂.
Alle reacties Link kopieren
Tijd gaat heel hard inderdaad! Vandaag 14 maanden echt bezig aan dit avontuur. Maar de letrozol heeft toch het laatste zetje gegeven! Heeeeel pril met morgen 4 weken.. maar, vooralsnog zie ik voor het eerst 2 streepjes :cheer2:

Afbeelding
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ja Bamboo ik zie die streep echt wel duidelijk staan!!! Gefeliciteerd. Ik hoop dat alles goed mag gaan.
Wauwwww bamboo!!! Mooie streep al zeg, zeker voor vier weken.

Gefeliciteerd 🥳
Alle reacties Link kopieren
Dank dames :heart: Het moet echt nog even landen! Haha
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Jaaaaaaa Bamboo! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Gefeliciteerd :heart:

:jump:
Alle reacties Link kopieren
Oh Bamboo super nieuws! Van harte gefeliciteerd! :cheer2:

@Kaart: wauw wat gaat het snel idd, 6 maanden alweer!

@hier: zoon rolt om O_O doe eens rustig joh, je bent pas 1 maand. ‘t Zal wel nog niet erg bewust zijn misschien maar jeetje ik was er niet klaar voor haha. Misschien stopt hij er ook wel weer mee. Mijn oudste rolde rond 12 weken een aantal keer en daarna weer 1.5 maand helemaal niet meer. Misschien is dit ook zoiets.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ohh snel Lux!
Die van mij rolt (4 maanden) sinds gisteren ook druk om. Rug naar buik. Terug lukt haar niet, dus meteen de hele dag elke paar minuten bezig met een chagrijnige baby terugdraaien... :-)
Alle reacties Link kopieren
Wauw Lux, dat heeft zoon snel opgepikt inderdaad :O Haha Hoe gaat het verder met je zoons? Is de oudste al helemaal gewend aan zijn nieuwe rol als grote broer?

Loes, hahaha leuke dagbesteding.. Baby weer terugdraaien. Soms lastig he, dat je ze dat niet uit kunt leggen ;) Zou een hoop dingen een stuk makkelijker maken bedenk ik me.. haha

Hier gaat het goed. Maandag nog een test gedaan en dat was een echte knaller. Ik voel ook aan mijn lichaam dat er van alles gaande is. Opgezette buik aan het einde van de middag.. dat is bijna niet te verstoppen :hihi: Steekjes bij mijn baarmoeder en gespannen borsten. En vooral: moe! :yawnee:
Het nieuws begint steeds meer een plekje te krijgen! Beste vriendin en mijn schoonouders weten het al.. Bij de meeste anderen wachten we tot na de eerste echo op 21-12 bij de gynaecoloog. Ik hoop dat als alles daar goed is, dat ik naar de verloskundige bij ons in het dorp mag. Lijkt me toch net wat relaxter :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@bamboo spannend je eerste echo. Ik vond de tijd tot de eerste echo altijd enorm lang duren.

@lux jou zoon is wel heel snel. Haha. Nog steeds aan het rollen? Mijn oudste deed trouwens precies hetzelfde als jou zoon. Omrollen en daarna 1,5 maand niet.

@loes die terug draai fase zijn wij bijna doorheen. Duurde 2 maanden. Dochter hier draait nu af en toe zelf terug van buik naar rug. Ook begint ze een klein beetje te tijgeren. Ze gaat binnenkort echt op ontdekkingstocht.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie meiden?
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden weer :) Hier gaat het goed! Nu ruim 10 weken zwanger en vandaag de termijnecho al gehad. Wat bijzonder om te zien.. Baby bewoog goed, we hebben 2 armen en 2 benen gezien ;) en een heel mooi hartje gehoord. Helemaal verliefd! :love:

Hoe is het met jullie?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn een goede 10 termijn echo. Wanneer ben je uitgerekend? Hoe gaat het met de kwaaltjes?

Hier gaat alles goed. Jongste drinkt uit de fles. Eindelijk maar toch 😊 hopelijk blijft het zo. Verder tijgert ze de kamer door. Lekker op onderzoek uit. Bijna 8 maandjes alweer.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Kaartje! Dan doet ze het goed zo te lezen :flirting:

Ik ben 9 augustus uitgerekend. Kwaaltjes zijn te doen, veel misselijk en regelmatig overgeven. De medicatie die ik heb werkt redelijk.. Ik mag gelukkig volledig thuiswerken nu :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ah balen van de misselijkheid en overgeven. Hopelijk trekt dat de komende weken nog wat weg.
Wel fijn volledig thuiswerken. Af en toe wat extra rust momentjes voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven