Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ik had ook zo’n zwangerschap Enigme, voelde me ook totaal niet lekker. Die misselijkheid vond ik dan nog het minst erg. Maar ik had ook zo’n bekkeninstabiliteit vanaf een week of 20, deed toen fysiek werk en ik hoop heel erg dat het daaraan heeft gelegen. Het is een van de (weliswaar kleinere) redenen dat ik de kindjes niet al te dicht op elkaar wilde: toen ik zwanger was van zoon kon ik soms letterlijk nauwelijks beweging in mijn benen krijgen, het lukte me gewoon niet ze fatsoenlijk aan te sturen, mijn bekken zakte vaak helemaal scheef, dat leek me niet handig als ik een jong kind veel moest tillen. Heb het met intensieve fysiotherapie (en klagen :hihi: ) wel goed volgehouden, maar kon echt geen boodschappentassen tillen, laat staan een spartelende peuter van 12.5 kilo :P

Nu kan zoon zelf lopen, in zijn stoel klimmen, traplopen, luisteren (sort of :P ). Dat voelt toch wat veiliger. Alleen zindelijkheid is nog niet echt een ding hier helaas, maar ach, je kunt niet alles hebben ;) hij is ook pas net 2 geworden.

Oh @tabel: 29jr, zoon van 2 dmv IVF, start cryo-terugplaatsing in september.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oooh ook een aardig pittige zwangerschap Lux.. Helemaal met voorafgaand ook nog eens zo'n traject.. o_o

Jongens zijn meestal niet zo vroeg met zindelijk zijn volgens mij.. Die van mij was relatief vroeg met 2,5 overdag zindelijk en met 3,5 ook s'nachts.. Als ik om me heen kijk heb ik daar erg veel mazzel mee!
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: we zijn beiden 33, zoontje van 2, start waarschijnlijk eind augustus / begin september.

@zindelijk: nog niet... Gisteren riep hij nog hard 'poep'! dus wij dachten, jeej hij kan het zelf aangeven! Maar de luier was leeg. Misschien had'ie een scheet gelaten :proud: . Laatst riep hij wel bij een scheet: 'hele harde poep!' :proud: dus hij heeft wel door dat er iets gebeurt, haha!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Tabel beide 28. Dochtertje van 1. Start waarschijnlijk oktober voor 2e.
Alle reacties Link kopieren
@zwangerschap ging redelijk goed hier. Wel standaard kwaaltjes als misselijk, vermoeidheid en enorm brandend maagzuur. Maar medisch gezien geen problemen. Ik heb er ook echt wel van genoten. Wel vond ik de laatste weken erg zwaar. Veel voorween en harde buiken. (40 op een dag was zeker niet ongewoon)

@bevalling: ik vond het best pittig. Op het laatste met dringende de spoed naar het ziekenhuis omdat mijn dochter als sterrenkijker lag en de laatste 0,5cm maar niet wou komen. Hartslag van baby werd onregelmatig. Qua persweeën dat was echt geen magisch gevoel meer. Ik heb ze 3 uur moeten ophouden. (Geen grapje of overdreven verhaal). En dat is niet leuk. Vaak krijg ik de mededeling persweeën is een oergevoel dat je moet persen en dat kun je niet tegen houden. Nou nee en toch moest het 3 uur lang. De verloskundige vroeg zich al af waarom mijn buik zo heftig aan het samentrekken was. Ik hoop echt dat ik dat nooit weer zo lang hoef op te houden.
Maar toen dochter eenmaal geboren was wat bijzonder. Zo mooi. En trots op mijn lichaam van dit heb ik toch maar even gedaan.
En bij de volgende hoop ik toch echt thuis te kunnen bevallen. Lijkt mij heel mooi.
Wat bijzonder om te lezen dat iedereen het zwanger zijn en de bevalling anders beleefd!

Voor de tabel; Lola611, leeftijd beide 26 jaar, beginnen in oktober, 1e kindje
Alle reacties Link kopieren
@lola ja. Zwanger zijn is wel heel bijzonder vind ik. Er groeit een mensje in je.
kaartje1 schreef:
22-07-2019 12:06
@lola ja. Zwanger zijn is wel heel bijzonder vind ik. Er groeit een mensje in je.
Precies. Lijkt mij weer zo mooi om dat nog een x mee te maken. Ik vond het zo leuk, weet ik nog, tijdens meetings om dan totaal afgehaakt te zijn en baby'tje te voelen bewegen in mijn buik. Werd vergaderen een stuk leuker van.

Eerste zwangerschap was vanaf 16 weken prima te doen bij mij. Daarvoor was ik alleen maar misselijk en vond ik pittig hoor. Niks kunnen, niet eten, drinken.. in vergelijking daarmee vond ik de bevalling prima. Deed veel pijn, maar vergeleken de misselijkheid was dit een soort van kort maar krachtig. Na x aantal uur ben je er doorheen :P Ik ben alleen daarna veel bloed verloren, waardoor ik niet snel weer op de been was en ik de volgende x sowieso niet meer thuis mag bevallen.
Squirrel8 schreef:
22-07-2019 13:20
Precies. Lijkt mij weer zo mooi om dat nog een x mee te maken. Ik vond het zo leuk, weet ik nog, tijdens meetings om dan totaal afgehaakt te zijn en baby'tje te voelen bewegen in mijn buik. Werd vergaderen een stuk leuker van.
Nou, met die vergadercultuur hier op kantoor klinkt dit inderdaad als prima entertainment hihi! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt inderdaad niet leuk Kaart. Ik ben ingeleid bij 38 weken en had binnen 5u een baby op m’n buik, dus ik ben al gewaarschuwd dat als ik de 2de af mag wachten het best zou kunnen dat ik het ziekenhuis niet haal O_O en thuisbevallen lijkt mij nu juist helemaal niks haha. Kan me voorstellen dat je met jouw ervaring niet onder de indruk was van de ‘oerkracht’ van persweeën :nooo:

Maar goed, of het nu gaat om zwanger worden, zwanger zijn, bevallen of moeder zijn; het komt zoals het komt en het is gewoon een grote les in de controle loslaten en je overgeven en het leven leren nemen zoals het komt. Hopelijk kun je volgende keer thuis bevallen :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux dat is wel een goeie grote les in controle los laten. Het komt zoals het komt.

@bevalling het klinkt misschien na deze ervaring best gek dat ik het thuis nog weer wil proberen en net na mijn bevalling was er geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht. Maar op dit moment heb ik er wel vertrouwen in dat het natuurlijk ook gewoon goed kan gaan. Bevallen in mijn eigen bed. Elke bevalling is natuurlijk anders.
Oohja nog wel iets positief aan mijn bevalling mijn dochter draaide tijdens het ritje naar het ziekenhuis in een goeie achterhoofd positie. Is het toch nog ergens goed voor geweest. Die stress zeg ik altijd.
Alle reacties Link kopieren
Thuis of in het ziekenhuis.. Als moeder en kind het maar overleven :)

Hier medische indicatie en sowieso geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om thuis te bevallen.. ;)
Ik mag niet meer thuis door m’n keizersnede, maar dat vind ik niet erg.
Baal wel dat ik ook niet meer poliklinisch mag bevallen, dat ik per se aan het ctg moet enzo..

Ik mag ook direct weer een keizersnede kiezen overigens, maar ik vond het herstel zwaar klote, dus dat doe ik zeker niet.

Mijn zwangerschap was objectief gezien oké, ik was fit, niet erg misselijk en heb tot 37 weken gewoon gesport.
Ik heb me alleen onwijs druk gemaakt over van alles en nog wat. Ik heb een tijd in het ziekenhuis op de verloskamers gewerkt en op de verloskundeafdeling en had daarom een nogal verkeerd referentiekader. Was de hele tijd bang dat m’n bloeddruk te hoog werd, dat ik zwangerschapsvergiftiging zou krijgen etc. De bevalling zelf zag ik helemaal niet tegen op, ik heb door m’n werk behoorlijk veel bevallingen gedaan en gezien en had er wel vertrouwen in dat ik dat zou kunnen. Daarbij was m’n moeder 2x heel makkelijk en vlot bevallen, dus dacht: dat komt goed.

Waar ik 0 rekening mee had gehouden, was dat dochter vanaf zo’n beetje week 28 zeer vast in stuit lag. We hebben nog een draaipoging laten doen met 36 weken, maar ze lag muurvast.

Vaginaal bevallen mocht ik niet eens proberen van de gyn, want dochters hoofd was op de echo groter dan gemiddeld gemeten..

Vanaf toen vond ik m’n verlof niks meer aan en was ik er totaal klaar mee. Het leek me zo spannend om samen met man thuis te zijn en je dan af te vragen ‘of het al begonnen was’ etc.

Naja ik weet natuurlijk dat het het belangrijkste is dat dochter er gezond en wel is, maar ik baal er nog steeds van. Zeker ook omdat ik dus de volgende keer weer vanaf 36 weken onder controle van de gyn kom en daar moet bevallen.

Maar goed, m’n doel voor de volgende zwangerschap is om er echt van te genieten hoe bijzonder het eigenlijk is. Dat heb ik de vorige keer namelijk veel te weinig gedaan door al m’n gestress.. :)
Alle reacties Link kopieren
@ bevallen, ben twee keer in het zkh bevallen. Vond ik prima, tweede keer ook medische indicatie (had toen eerst wel badbevalling wensen, mja) en eerste keer uiteindelijk ook. Nu voor evt derde indicatie voor meteen vanaf het begin controles in zkh... Ik weet nog niet wat ik daarvan vind, beetje overdreven, en die afspraken in het zkh... Daar moet je altijd zooo lang wachten....
Mja, vanwege verhuizing kan ik nu ook niet bij 'oude' verloskundige. Dus mss maar gewoon zkh doen... Euh.. En eerst zwanger worden... :P
Alle reacties Link kopieren
@lasvegas dat lijkt mij ook een teleurstelling. Je rekent er niet op. Moest je ook lang in het ziekenhuis blijven na je keizersnede? Was de sectio zelf wel een bijzondere ervaring en kreeg je een gentle sectio? Hopelijk mag en kan je volgende bevalling wel natuurlijk.

@springmommy laten we eerst maar zwanger raken ja haha

@ is hier nog iemand die eventueel ook thuis zou willen bevallen?
Ja ik kreeg een gentle sectio!
Dat is wel echt super, dochter is geen seconde bij me vandaan geweest.

Tis alleen heel gek om volkomen nuchter, zonder enkele wee, ineens een baby op je te krijgen. Ik had totaal niet dat verliefde gevoel ofzo (man trouwens wel). Maar goed, ik was -ook door m’n medische achtergrond- vooral heel erg bezig met of de keizersnede an sich wel goed ging.. :facepalm:

Ik ben op een vrijdag bevallen en mocht zondagmiddag weer naar huis.
@kaartje ik twijfel nog of ik thuis zou willen bevallen. Het lijkt me heel fijn om in een vertrouwde omgeving te zijn en niet een halve volksverplaatsing te moeten doen van het ziekenhuis naar huis als je nog gammel bent. Ik heb me er alleen nog niet zo erg in verdiept hoe dat gaat en wat de praktische dingen zijn om rekening mee te houden...
Alle reacties Link kopieren
@tabel :yes: ik heb het voor elkaar gekregen een tabel in elkaar te zetten!! Nu mag zich niemand meer aanmelden in het topic want dan moet ik dat ding weer aanpassen ;-))

@thuisbevallen. Ik wilde de vorige keer graag thuisbevallen en dat is bijna gelukt... Want ik mocht na bijna 2 uur persweeen toch nog even met spoed in de ambu naar het ziekenhuis omdat de hartslag van mijn zoontje na een wee niet snel genoeg meer herstelde. Uiteindelijk daar na 3x persen toch gewoon kunnen bevallen van een gezonde zoon.
Ik weet nog niet 100% zeker waar ik voor ga kiezen maar thuis heeft wel mijn voorkeur, want in het ziekenhuis was ik nooit zo op mijn gemak geweest en rustig gebleven en ik denk dat ze veel eerder ingegrepen zouden hebben met vacuumpompen/verlostangen en ander middeleeuw martel apparatuur en ik ben blij dat me dat bespaard gebleven is.

@baby wij hebben de knoop doogehakt om vanaf volgende maand voor het 'echie' te gaan. :hyper: doodeng en superspannend en lief en minibabytje en gezin en en en :cheer:
@ravenloos :yes: Spanneeeeeend!
Alle reacties Link kopieren
Ja ravaloos wat goed :cheer: toch wel overzichtelijk zo'n tabel.

Lijkt mij ook wel heftig na 2 uur persen alsnog met ambulance naar het ziekenhuis. Gelukkig kwam zoontje na 3 persweeën alsnog.

@snoezelientje je kunt er ook pas over nadenken als je zwanger bent. Heeft geen haast natuurlijk. En ook dan kan je mening nog veranderen. Qua troep dat ruimt de kraamhulp allemaal op. Niks van gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
@kaartje1 Voor mij klinkt het heftiger dan dat ik het ervaren heb... Iedereen inclusief mijzelf bleef heel rustig en het uitzicht dat de bevalling bijna voorbij zou zijn was eigenlijk heel fijn, ookal moest ik daarvoor naar het ziekenhuis met de ambu.

Tijd is sowieso een verwaarloosbaar iets als je aan het bevallen bent. uren lijken minuten en sommige minuten lijken uren te duren. Mijn bevalling duurde van eerste krampje tot baby op mijn buik 11 uur, maar als iemand me had gezegd dat het 5 uren waren, had ik die persoon ook geloofd.

@foliumzuur.... ik ga maar eens een potje bestellen...
Alle reacties Link kopieren
Jeej we hebben een tabel, thanks Ravenloos! En leuk dat jullie besloten hebben om ervoor te gaan vanaf augustus!

@bevallen: ik kies juist voor 't ziekenhuis, voor-het-geval-dat. Voor de bevalling van zoon zijn we ook naar het ziekenhuis gegaan, poliklinisch. Achteraf gezien blij dat we daar al waren, want ik kreeg geen persweeen. Infuus met weeenopwekkers hielp ook niet (genoeg) en zoon is met een vacuumverlossing geboren. Dit heb ik overigens allemaal vrij rustig ervaren, alles genas ook goed gelukkig.

@lasvegas: fijn dat het een gentle sectio was, maar lijkt me inderdaad heel vreemd, ineens een baby! Wel een pittig herstel gehad dus?

@snoezelientje: of je thuis of in het ziekenhuis bevalt heeft allebei z'n voor- en nadelen. Je kunt het t.z.t. prima met je verloskundige bespreken, misschien dat je er tijdens je zwangerschap weer anders tegenaan kijkt.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ah ik ben niet meegenomen in de tabel, zou het super tof vinden als dat nog kan (had wel al gereageerd maar nog geen details gegeven volgens mij: 28, eerste kindje, proberen na de zomer).

Wat super leuk dat jullie er volgende maand al voor gaan! Ik heb net gehoord dat mijn vriendin zwanger is dus ik sta natuurlijk ook te popelen nu, misschien toch maar even met manlief kletsen ;-) .
anoniem_388104 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 11:11
12.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook erg graag thuis willen bevallen. Ook omdat ik bij mensen in mijn omgeving heb gehoord hoe fijn en (relatief) ontspannen dat was. Ik woon ook erg dichtbij ziekenhuizen, mocht het toch nodig zijn.

Wat goed dat de tabel is gelukt! Mocht je hem nog moeten/willen aanpassen, dan kan de leeftijd van mijn vriend er nog bij, die is 30 (tegen de tijd dat we gaan proberen iig).
Alle reacties Link kopieren
Wow het gaat hard hier!

Even bijlezen dames, tot zo :HA:
purrie87 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 10:34
Reden: Typefout
1.75% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven