Zwanger worden oktober/november 2019

04-09-2019 12:33 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben de pil de deur uit gedaan en willen vanaf oktober gaan proberen zwanger te worden. Ben begonnen met foliumzuur en heb er enorm veel zin in om hopelijk snel zwanger te zijn maar wil het nog niet delen met mensen om mij heen maar lijkt mij leuk om hier met anderen te kletsen die ook vanaf oktober/november willen proberen zwanger te worden :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk veel nieuwe meeschrijvers :) Inmiddels oktober heel spannend
Ik verwacht ieder moment mijn menstruatie en daarna gaan we er voor!
Alle reacties Link kopieren
@Melony gaan jullie nu weer een traject in of toch zelf proberen? En je zei dat je het hele zwangerschapsgebeuren het liefst over zou willen slaan, liep de zwangerschap zelf niet zo voorspoedig of vond je er gewoon niet veel aan?

@Marry89 lastig he om er niet te veel mee bezig te zijn.. de vorige keer is het me aardig gelukt maar het lijkt wel alsof het me nu al minder goed lukt.

Ik weet helaas ook niet hoe je een tabel moet maken..
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eerst weer zelf proberen. Ik weet nog niet of ik weer een traject in wil. Ik vond het best wel stressvol en alle lol en romantiek gaat er een beetje van af.

De zwangerschap zelf verliep redelijk (ik had zwangerschapsdiabetes en carpaaltunnelsyndroom en sinds de 18e week geen hele nacht meer doorgeslapen vanwege rusteloze benen ondanks dat ik magnesium en ijzer slikte) maar ik was zó bang dat het mis zou gaan. Zelfs toen ik op de operatietafel lag voor de keizersnede kon ik me niet voorstellen dat ik écht een levend kind zou krijgen.

Dat "niet ermee bezig zijn" is een hoax overigens hoor ;-D Iets wat je zó graag wil zomaar naast je neerleggen en er niet aan denken is onmogelijk volgens mij! Veel succes iedereen :cheer2:
One in a melon
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk komt je menstruatie snel vos !

Nou lijkt me best heftig melony, de rusteloze benen en zwangerschap diabetes.

Hier nog steeds geen menstruatie .... Ook nog niet het gevoel of idee dat het er aan zit te komen.
Van mij mag het gewoon heel snel komen om zicht te gaan krijgen op een cyclus.
Alle reacties Link kopieren
@melony jeetje dan mag ik niet klagen met mijn 1.5 jaar. Wat spannend voor jullie dan ook zeg maar wat geweldig dat jullie een zoontje hebben gekregen.

@Marry 89 helemaal herkenbaar hoor..zodra je het wil wil je het ook gelijk!

Ik zit nu weer in de ovulatie dagen
.dus we duimen maar weer.
Alle reacties Link kopieren
Nou vooralsnog geen voortekenen van mijn menstruatie. Hoop dat het snel doorbreekt want heb een beetje het gevoel alsof we er dan ook echt weer mee kunnen beginnen.

Misschien ook leuk om iets meer over onszelf te vertellen allemaal? Hoe hebben jullie je partner leren kennen en hoe lang zijn jullie samen?

Wij zijn nu iets meer dan 9 jaar samen waarvan 2 jaar getrouwd en kennen elkaar van het uitgaan. Een van mijn vriendinnen had toen een crush op een van zijn vrienden, ik werd altijd meegesleurd naar de kroeg waar zij met hun vriendengroep stonden en zo geschiedde!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik schrijf ook graag mee als dat kan. Ik ben 33, man 28. Ik heb 1 dochter, man heeft geen kinderen. Ben 5 maanden geleden gestopt met anticonceptie. vanaf deze maand bezig met ovulatietesten. vandaag een goede test gehad, dus op hoop van zegen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Leuk dat er meer meiden meeschrijven.
Ik verwacht 1 deze dagen mijn menstruatie en hoop volgende maand een poging te kunnen doen, als ML in huis is :facepalm:

Even iets over mijzelf:
Wij zijn 14 jaar samen waarvan 4 jaar getrouwd. Wij hebben elkaar tijdens het uitgaan ontmoet. Ik ben 31 en man 37.
En onze zoon is 19 maanden oud.

Het is inderdaad niet te doen om er niet teveel aan te denken, je wilt het heel graag. Ik heb ook de docu ‘niets liever dan een kind’ gevolgd. Mooie serie. Iemand die nog gezien?
Alle reacties Link kopieren
danielle88 schreef:
18-10-2019 20:32
Hallo allemaal,

Leuk dat er meer meiden meeschrijven.
Ik verwacht 1 deze dagen mijn menstruatie en hoop volgende maand een poging te kunnen doen, als ML in huis is :facepalm:

Even iets over mijzelf:
Wij zijn 14 jaar samen waarvan 4 jaar getrouwd. Wij hebben elkaar tijdens het uitgaan ontmoet. Ik ben 31 en man 37.
En onze zoon is 19 maanden oud.

Het is inderdaad niet te doen om er niet teveel aan te denken, je wilt het heel graag. Ik heb ook de docu ‘niets liever dan een kind’ gevolgd. Mooie serie. Iemand die nog gezien?
Ik heb 1 aflevering gezien, er kwamen veel herkenbare dingen voorbij.

Over mij: ik ben inmiddels alweer ruim 13 jaar samen met mijn lief, waarvan 2 jaar getrouwd. Wij hebben elkaar ook tijdens het uitgaan ontmoet. Onze zoon is bijna een jaar. We wonen nu zo'n 10 jaar in Duitsland dus ik ben wel een beetje verduitst inmiddels ;-D. Aanstaande vrijdag is mijn NOD en ik vind het best spannend.
One in a melon
Alle reacties Link kopieren
Halo meiden

graag zou ik ook mee schrijven als dat mag!
Mijn man en ik zijn nu bijna 11 jaar samen waarvan 1 jaar getrouwd. Wij hebben een dochtertje van 3,5 jaar en willen nu graag voor een tweede gaan. Ik ben 29 en mijn man is 30 jaar.

Wij hebben beide een vaste baan, een koophuis en een hond :) Verder ben ik momenteel bezig met mijn afstuderen en ga ik per Januari op een andere locatie werken wat best weer even spannend is allemaal.

Mijn menstruatie heb ik net achter de rug, dus wij zouden nu kunnen starten! Echter wil mijn man nog even wachten tot ik mijn nieuwe contract heb ondertekend, dus ik hoop dat ik die volgende week binnen krijg!

Verder gebruik ik geen anticonceptie meer sinds ons dochtertje geboren is, dus ik heb inmiddels veel zicht op mijn cyclus. Mijn eisprong voel ik vrijwel altijd en heb een zeer regelmatige cyclus van 25 dagen.

foliumzuur: Gebruikt iedereen al foliumzuur en welke gebruiken jullie dan? ik wil deze vandaag gaan halen.

danielle88 & Melony: wat lastig dat jullie mannen regelmatig in het buitenland zitten. Kan mij voorstellen dat het dan inderdaad wel weer handig is om te weten wanneer je eisprong is en of je die kan benutten!

Melony:wat heftig dat jullie zo lang bezig zijn geweest en je dus ook meerdere miskramen heb gehad. Hoe sta je er nu in? kan mij indenken dat je het toch weer erg spannend vindt allemaal? a.s. vrijdag je NOD lees ik net, kan je je inhouden met testen tot je NOD of ben je geneigd om eerder te gaan testen???
danielle88 schreef:
23-09-2019 20:01
Hallo allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben net ongi geworden en vanaf volgende maand gaan we voor een brusje voor mijn zoontje. Van mijn zoontje was ik snel zwanger met de ‘om de dag’ methode. Maar mijn man is de komende maanden veel weg voor zijn werk. Dus ik heb ovu testen om te kijken of hij thuis is als mijn ei komt.

We wilden niet langer wachten omdat we beide graag een kindje in de warmere maanden wilden. We moeten maar kijken of het ons gegund is maar een kinderfeestje met mooi weer in de tuin lijkt ons geweldig. Ons zoontje is een winterkindje.

Hopelijk gauw positieve testen voor ons allemaal!
Sorry hoor maar
:bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee..
Wie weet heeft het een positieve invloed ;)
Mijn man en ik zijn nu iets meer dan een jaar bezig om zwanger proberen te worden. Vorig jaar was ik vrij snel zwanger, maar dat is na 12 weken helaas mis gegaan. Sinds die tijd zijn we het weer aan het proberen, maar lukt het nog niet. Slik nu dus al meer dan een jaar foliozuur en soms gebruik ik ovulatietesten.
Dat wil ik nu wel elke maand gaan doen, omdat ik het nu wel lang vind duren. Ben op het moment best wel onzeker of het nog gaan lukken.
Ben al bijna zover dat ik een afspraak met de huisarts wil maken om te kijken of er iets mis is..
Alle reacties Link kopieren
@yenthe: wat vervelend dat jullie al meer dan een jaar bezig zijn! En een miskraam na 12 weken heftig hoor!! Ik hoop ook voor jou dat je een beetje positiviteit wat betreft zwanger worden krijgt en dus snel zwanger ben!
Alle reacties Link kopieren
@Yenthe_87 je kunt altijd even met je huisarts overleggen wat hij/zij ervan vindt, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. En een :-* . Miskramen zijn stom en verdrietig.

@Annemoon16 ik weet nog niet zo goed hoe ik er nu in sta. Ik ga uit van weer een a-relaxte zwangerschap met veel stress en "wat nou als" en "stel nou dat"gedachten. Maar misschien verras ik me zelf wel ;) Ik ben nu helaas ongesteld geworden maar ik had ook niet verwacht dat ik meteen de eerste ronde al zwanger zou zijn.

Foliumzuur slik ik al héél lang ivm een vitamine B12-tekort. Ik slik er ook vitamine D bij, dat werd me destijds aangeraden in de fertiliteitskliniek. Bij het Kruidvat heb je 2-in-1 tabletten met foliumzuur en vitamine D.
One in a melon
Alle reacties Link kopieren
Helaas weer ongesteld geworden .
Vind het wel apart rond 21e dag een ovulatie en dag 30 ongesteld vraag me af of dat wel goed is .

Hoe gaat het met jullie cyclussen?
Alle reacties Link kopieren
@melony: kan mij voorstellen dat je er a-relaxed in staat als je straks zwanger bent, het blijft altijd en iedere keer weer heel spannend!

@H1988: weet je zeker dat rond dag 21 je ovulatie was? "normaal" heb je een luteale fase van 14 dagen, dit kan verschillen per persoon. Ik weet niet vanaf wanneer je over een te korte luteale fase spreekt, maar misschien iets om even in kaart te brengen? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je ovulatie wel eerder is geweest.

hier zit ik op het wachtbankje. Afgelopen vrijdag was mijn ovulatie (volgens mijn app, en meestal klopt het wel) helaas de donderdag en vrijdag niet kunnen benutten aangezien ik van de trap gevallen was en dus helemaal bont en blauw was. Ik ga er dan ook vanuit dat ik gewoon ongesteld gaat worden. Mijn NOD is nu 8 november.
Alle reacties Link kopieren
@H1988 en Melony ahh jammer dat jullie ongi zijn geworden! Maar volgende maand weer een kans.
Je ovutest is wel laat positief dan H1988. Heb je dit vaker gehad?

@annemoon heb je eerder die week wel gemeenschap gehad? Want dan heb je toch nog een kans :-D

@ yenthe. Heel stom dat sommige er zoveel geduld voor moeten hebben en dat anderen elkaar alleen maar hoeven aan te kijken. Ik hoor het steeds vaker. Maar goed, hang in there! Het zal vast een keer lukken.

@ alle andere meiden succes met wachten op een BFP of rode duivels

Ik ga morgen weer beginnen met ovutesten. Volgens de app zou ik as zondag mijn ovu moeten hebben maar ik hoop dat de test iets eerder positief is. ML gaat zondag voor een week naar Engeland. Dus dit weekend gaan we sowieso een poging wagen.

Oh ik gebruik de foliumzuuur smelttabletten van davitamon. Heb een ‘pil slik fobie’ :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdrondekindjeNODbijzonderhedenecho
Vos_zorra1
Lotsie2
Melony2
danielle198831217-18 nov?
H19882
Marry89291
Loise13332
annemoon162928nov
yenthe871


Ik heb een poging gewaagd om een tabel te maken. Op zich is het wel makkelijk als je het op je laptop doet maar ik krijg niet meer dan 10 rijen.

Dus @blauweschijn en trapkast, omdat jullie al even niet gereageerd hebben heb ik jullie eruit gelaten maar mocht je er weer zijn dan moeten we even kijken hoe we dat gaan fixen! komt goed!

Ik denk dat dit tabel wel handiger in de openingsbericht van vos_zorra staat. En iedereen zou hun eigen gegevens moeten kunnen aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Op naar de volgende ronde voor degene die net ongesteld zijn geworden!

@Annemoon Balen dat je zo gevallen bent, maar wat danielle zegt, misschien is er toch een kansje? En anders op naar de volgende ronde!

@danielle Fijn dat er smelttabletten zijn dan! Lijkt me wel lastig in sommige gevallen, aangezien je het toch niet altijd kunt ontwijken om een pil te slikken?

Ik heb volgens mijn app woensdag mijn eisprong, had gisteren al wat buikpijn dus misschien dat het toch iets eerder was? Voor mijn gevoel is de app nog niet super betrouwbaar. Na de bevalling elke keer cyclussen van 28 of 31 dagen gehad om en om, maar de app lijkt dat nog niet helemaal te begrijpen dus het is een beetje gissen af en toe! Voor nu neem ik maar twee dagen extra speling en verwacht ik mijn NOD op 15 of 16 november!


Super dat je een tabel hebt gemaakt! Even kijken of ik mijn gegevens aan kan passen..
naamleeftijdrondekindjeNODbijzonderhedenecho
Vos_zorra1
Lotsie281215-16 nov?
Melony2
danielle198831217-18 nov?
H19882
Marry89291
Loise13332
annemoon162928nov
yenthe871
Alle reacties Link kopieren
@danielle88 @annemoon16
Ja zit altijd laat met mijn ovulatie, rond dag 21. Met testen is dat elke maand zo.
Ook mijn eerste zwangerschap was dit achteraf zo.
Wel gek..ben bang dat zwanger worden daardoor wel moeizamer gaat. Misschien toch even keer naar huisarts.
Alle reacties Link kopieren
En toen had ik ineens een positieve zwangerschapstest!
Ik was toch ovulatie testen aan het doen en die bleven maar positief.. toen maar zw test er tegenaan gegooid.. 3+zwanger! Nog niet helemaal te bevatten.
Mijn menstruatie was dus innesteling.. was ook Bruin van kleur.
Alle reacties Link kopieren
Wauw!! Gefeliciteerd :cheer2: dat is nog eens een verrassing dan!

Hier nog op het wacht bankje vrijdag mijn NOD
Alle reacties Link kopieren
@annemoon16 Dankje. Jij succes de komende dagen met wachten. Hoop op positief nieuws.
Alle reacties Link kopieren
@ H1988: gefeliciteerd!!

Deze maand vrij intensief ovulatietesten ingezet.. Helaas geen goed donkere strepen gezien, alleen maar lichtjes..
Dus weer afwachten.. NOD op 19 november.. dus afwachten maar weer..
Alle reacties Link kopieren
H1988 gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het nu wat sneller is gegaan. Je bent al 5-6 weken toch? Al kwaaltjes?

@ Anemoon, en en en?

@Yenthe, soms kan het zijn dat je je piek gemist hebt maar dat betekent niet dat je geen eisprong hebt gehad. Hopelijk hebben jullie hem toch kunnen pakken.

Ik zit in de wachtweken. Vorige week vrijdag had ik een positieve ovutest en zaterdagmiddag pas sex kunnen hebben. Hopelijk was mijn ei er nog. Dus nu nog een week wachten tot ik kan testen. Maar ik heb zere/gevoelige borsten. En dit heb ik ook sommige maanden voordat ik ongi moet worden dus ik denk het niet, maar hoop het nog wel😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven