Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!



Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.



Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!



Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve groenebroek,
Wat schrik ik van je berichtje. Wat moet dit heftig zijn voor je man en jou! Dat je man wellicht afgekeurd wordt is wel echt heftig hoor. En erg kut voor hem :hug: !
En daar komt dan ook nog bij dat jullie afstand moeten nemen van jullie andere wens. Pff wat een rollercoaster aan emoties moeten jullie nu doorstaan. Ik ben ook een beetje sprakeloos.
Ik denk aan je :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes, dat doet wel goed!
Jullie zijn lieverds!
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,
Weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Heb net wat pagina's teruggelezen, want ik was daarmee al een tijdje gestopt. Vond het toch te zwaar tijdens al mijn zwangerschapspogingen om ook nog jullie teleurstellingen en vreugdes te lezen denk ik nu.

Jee, Groenebroek, ik denk dat we ongeveer tegelijkertijd dit topic ingestapt zijn. En nu zo'n zware beslissing van je. Ontzettend moedig, maar wat is het toch oneerlijk!

Dat geldt ook voor de andere dames, maar ik ben ook echt heel blij dat het met o.a. Wolkje wel is gelukt.

Voor de laatste keer schrijf ik hier weer lekker onbeleefd, zonder alles terug te lezen en zonder voor iedereen iets persoonlijks te schrijven.
Maar wel om iedereen een hart onder de riem te steken:

In nov '15 is mijn spiraal verwijdert, in jan 2017 naar fertiliteitsarts. Onderzoeken en 5x iui zonder resultaat en in dec '17 gestart met ivf. 3 stimulatiecycli doorlopen eerst met deca en gonal-f en later de hoogste gonal-f-dosering en daarna met de hoogste dosering menopur. Weinig negatieve bijwerkingen overigens! Helaas elke keer met maar 1 goede follikel/eicel, en dat is te weinig voor IVF.
Dat hoorden we ca. 3 weken geleden. Dat was voor mij ook het moment om het aan een grotere kring bekend te stellen dat wij waarschijnlijk geen ouders gingen worden dmv IVF/ICSI. Iedereen om ons heen weet dat nu inmiddels.
Ik ben inmiddels 39 en de daarmee samenhangende FSH waardes hielden de IVF stimulaties waarschijnlijk tegen.

Na de laatste spuitronde met 1 follikel is er wel een escape iui gedaan. Dan waren die dure hormonen toch nog ergens goed voor. Afgesproken met gynaecoloog dat ik bij de volgende menstruatie weer bloed liet prikken voor FSH. Maar mijn bloedverlies daarna was zo minimaal dat ik verwachtte dat de echte menstruatie nog moest doorbreken en die verwachtte ik dus elk moment. Gynaecoloog nogmaals geraadpleegd en die zei afgelopen woensdag: toch maar bloed prikken dan, en ook maar zwangerschapshormoon. OK.
Belt hij me vanmorgen op (enkele uren na bloedprikken) dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn (letterlijk).

Ik ben zwanger! Voor het eerst na bijna 2,5 jaar proberen.

Ik kan het nog steeds niet geloven, want op wat pijnlijke borsten na merk ik er helemaal niets van, maar de waardes waren blijkbaar overduidelijk.

Het dringt nog helemaal niet door. Het helpt een beetje om het nu op te schrijven, want als ik het zo lees is het toch nog een beetje meer waar.

Intussen heb ik ook een nieuwe baan veroverd, die gaat over enkele weken al in. Die baan is nogal ambitieus en in elk geval niet te combineren met een kind. Het geeft een beetje aan dat ik er al niet meer in geloofde. Ik dacht 'dat is leuk al die succesverhalen waar iedereen altijd mee komt als je verteld dat je moeilijk zwanger wordt, maar er zijn ook genoeg stellen die kinderloos blijven en die hoor je niet'.

Er is dus nog een succesverhaaltje bij.

Veel liefs, veel liefde, veel geluk en een dikke :hug:

Spurr
Alle reacties Link kopieren
Wauw Spurr wat een fantastisch verhaal meid en het is je ontzettend gegund!!! Van harte gefeliciteerd en geniet van dit mooie nieuws!! 🎉❤️
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Groenebroek, ik heb een deel van je bericht gemist, voor wat ik nu lees.. ik heb er gewoon geen woorden voor.
Wat ik me wel afvroeg is bvb donatie van eicel of sperma geen optie of pgs (als dat zo heet) omdat er zoveel afwijkingen zijn..??! Of wilde jullie dat niet? Ik heb echt mega veel respect voor jou en je man. Zou jullie zo graag n knuffel geven. Wat moet dit een klap bovenop alles zijn zeg.

Jeetje Spurrr nieuws van de andere kant. Wat rete spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of jullie nog actief op het forum zijn, maar bij deze toch nog een berichtje van mij.

Nadat het slechte nieuws over mijn man wat gezakt was, hebben we toch besloten onze kinderwens voort te zetten.
Kinderwens heeft een aantal maanden op een laag pitje gestaan (de seks btw ook) en na de operatie van manlief zouden we onze kinderwens weer actief gaan oppakken.

Na dat gesprek kom ik 's nachts aan het spoken. Ben de laatste keer 'raar' ongesteld geweest (anders dan anders) en heb eigenlijk al een paar weken wat zere borsten. Doe 's ochtends dan toch maar een test met het idee dat ie ook wel weer negatief zal zijn, maar dan weten we het iig zeker.
Binnen 10 seconden was de test al kan positief.
Nu een paar dagen later al de eerste echo in het ziekenhuis gehad en een klein mensje in wording zien bewegen en een hartje zien kloppen. Wij zijn perplex en superblij! Ik ben uiteindelijk toch gewoon spontaan zwanger geworden en op dit moment 8 weken zwanger! Over 3 weken (na de operatie van man) staat de volgende echo gepland.

Hoe bijzonder kan het allemaal wel niet lopen.
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw mensen! Ik zie opeens dit topic naar boven komen. Heb dit topic ooit gestart nadat een een jaar aan het proberen waren maar ben toen vrij snel daarna zwanger geraakt dus heb het op een gegeven moment niet meer zo gevolgd.
Maar wat een ontzettende fijne verhalen lees ik hier op de laatste pagina van Spurr en Groenenbroek!
Wat ontzettend fijn voor jullie!!
Gefeliciteerd en een hele goede zwangerschap toegewenst!
Bij spurr is het denk ik al bijna zover?

Hier ook weer 10 weken zwanger van ins 2e kindje, dit keer was het in de 1e officiële ronde al raak, dat had ik na onze 1e echt niet verwacht.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Toevallig opende ik het forum weer eens en zie ik ons vertrouwde topic staan!

Oh mijn god Groenebroek!!! :cheer: Wat een fantastisch nieuws! Zeker na je laatste berichtje dat jullie zouden stoppen met proberen had ik dit niet meer verwacht. Ik ben super blij voor je meis, nu lekker genieten!!

Juul wauw zwanger van de 2e en dat in de eerste ronde! Dat verwacht je ook niet na een wat langere tijd voor de eerste. Super fijn en van harte!

Hier ben ik in augustus bevallen van ons zoontje! Ik leef al 3 maanden op een blauwe wolk 💙
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Groenebroek jemig, in jou geval echt n wonder! Gefeliciteerd!

En veel succes met de operatie van je man.
Wauw groenebroek wat een nieuws! Van harte gefeliciteerd :cheer2: . Hou je ons wel op de hoogte? Wanneer ben je uitgerekend?
Alle reacties Link kopieren
Groenebroek! Jeetje, zwanger. Na al die jaren!! In kan me je laatste bericht zo goed herinneren en dan nu dit! Wat een ongelooflijk mooi nieuws meis!!!! Zo blij voor je! Zwanger!!!!!!!!!!! Het is je gegund! En wat tof dat je het hier gedeeld hebt met ons!

En Juul, nummer 2, congrats!

Hier alles goed, onze boys zijn alweer 11 maanden (alle clichés kloppen, de tijd gaat snel). Ik geniet volop en ben iedere dag dankbaar voor deze twee wonders
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen nacht, tijdens één van mijn wakkere uurtjes zag ik ons forum ineens weer langskomen. En wat een goed nieuws!!!

Het is je zo gegund Groenebroek! Echt ik werd er enorm gelukkig van! En ook van de reacties. Fijn om te zien dat iedereen zo betrokken is.
Tinkerbell, van harte gefeliciteerd met je zoontje! Ik hoop dat alles goed gaat en blijft gaan!
Juul, gefeliciteerd met je 2e zwangerschap! Fijn dat het nu wel makkelijk ging om zwanger te worden.
En Wolkje, zo leuk dat het goed gaat met jullie, geniet nog even verder!

Ik zit nu midden in mijn zwangerschapsverlof, en ik heb een heerlijke zwangerschap, dat gun ik iedereen. Het is echt genieten. Af en toe wel eens een zorgje, het heeft natuurlijk zo lang geduurd om zwanger te worden dat je er niet aan wilt denken dat er nog wat mis zou kunnen gaan. Maar over het algemeen vind ik dat meevallen.
Nu net afgelopen week houdt onze kleine dodo ons wel bezig, al 2x naar het ziekenhuis geweest omdat t nog zo beweeglijk is dat t steeds van ligging veranderd en omdat het hartje even traag leek. Hartje lijkt toch in orde en verder hebben we stuit-, dwars- en hoofdligging gehad, alles behalve stabiel nog.

Groenebroek ik wens je alle goeds de komende maanden. hou ons op de hoogte!
Super gefeliciteerd.

Ben helemaal blij voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wauw wauw!!!
Groenebroek wat geweldig :flirting: !
En wat moet dat ook gek geweest zijn. Maar wat ontzettend fijn en leuk gek. Ik ben zo ontzettend blij voor jullie. Hoe bijzonder.

Hier staat mijn kinderwens in de ijskast, want mede door ons hele traject zijn ex en ik dusdanig uit elkaar gegroeid dat ik we vh zomer besloten hebben uit elkaar te gaan. De korte versie van een lang verhaal. Maar met mij gaat het super goed :biggrin: .
Alle reacties Link kopieren
Juul ook gefeliciteerd trouwens en spurr sccs met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor de felicitaties!
Wij hebben het onze naaste familie al wel verteld ivm operatie man volgende week. Voor de rest van de wereld wachten we tot week 12 met bekendmaken :-)

Juul wat leuk dat je zwanger van de tweede bent! Volgens mij lopen we gelijk op? Voorlopige uitgerekende datum is 30 juni voor mij en voor jou?

Tinkerbell, gefeliciteerd met je zoontje! Wat fijn dat alles goed gaat.

Vanessa bedankt! hoe gaat het met jouw dochtertje? Die was te vroeg geboren toch?

Maanroosvis, als ik er aan denk zal ik af en toe een update geven hoor :P

Wolkje, jouw jongens al weer 11 maanden, wat gaat dat hard! Jijzelf inmiddels helemaal hersteld en bijgekomen van de bevalling? Die was nogal zwaar als ik het goed onthouden heb.

Spurr, wanneer ben jij uitgerekend? En wat fijn dat je zwangerschap zo voorspoedig gaat.

Pollewop, das wel heftig. Kan me best voorstellen dat je uit elkaar groeit door zo'n heel traject ipv naar elkaar toe. Het kost met vlagen best veel moeite om oog voor elkaar te houden wanneer je met allerlei medische problemen zit. Wel goed om te lezen dat het met jou nu goed gaat!

Weet iemand hoe het met Samoa gaat?
Wat fijn dat de groep weer "leeft". Het is echt weer een tijdje geleden dat ik de groep op mijn startpagina heb zien staan.

Jeetje Pollewop wat heftig. Ik vind het echt heel knap dat je er nu al zo sterk onder bent. Holy moly.
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden dat ik hier heb gepost, maar is nu toch wel even de moeite waard. Want waaauw groenebroek! Wat een ontzettend goed nieuws! En zo op de spontane, onverwachte manier, wat moeten jullie ontzettend gelukkig zijn. Het is jullie van harte gegund :heart:

Bij ons zal dat niet gebeuren op die manier. Of er moet echt een godswonder gebeuren, maar daar geloof ik bij mezelf niet meer zo in. In juni dit jaar hadden we onze 4e mislukte ICSI poging. Bij poging 3 en 4 is het wel tot een terugplaatsing gekomen, maar geen zwangerschap. Ook niks in de vriezer, want op een of andere manier lukt het stimuleren bij mij niet goed. Meer dan 1 of 2 eicellen zit er niet in.

We zijn dan ook tot de conclusie gekomen dat het op deze manier geen zin meer heeft. We kunnen nog meer pogingen doen, maar het vraagt mentaal en fysiek zo veel van me, dat trek ik niet meer. Ik zit (zat inmiddels) al meer dan 4 jaar aan de hormonen, wist bijna niet meer wie ik was zonder.

Gelukkig heb ik een hele lieve zus, en zij heeft aangeboden om eicellen te doneren, en deze kans grijpen we aan. Gesprekken zijn allemaal al geweest en het schema is gemaakt. Binnenkort begint het voortraject, en als alles goed en volgens schema gaat zal de punctie bij mijn zus en terugplaatsing bij mij begin januari zijn.

Aan de ene kant voelt het als een rouwproces, want alle gedachten die ik had over hoe een kindje van mij en samoaman eruit zal komen te zien moet ik loslaten. Ik ga geen biologisch kind krijgen. Aan de andere kant ben ik ontzettend dankbaar dat we nog een kans hebben op deze manier, en dat ik misschien nog mag meemaken hoe het is om zwanger te zijn en een kind op de wereld te zetten, en ouders te zijn.

Mijn cyclus lijkt zich wel te herstellen, vorige week voor het eerst weer echt ongi geweest, sinds mijn twijfelachtige ICSI carrière. Misschien een goed teken, gezien mijn baarmoeder nog wel een klusje heeft :proud:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een berichten! Groenebroek, gewoon zwanger!! Hoe gaaf is dat!! En wat fijn dat alles er goed uit zag! Hoe gaat het met jullie gezondheid?

Juul, wat fijn dat een 2e zoveel makkelijker ging!

Spurr, succes met de laatste loodjes.

Samoa, Pollewop, jullie weten dat ik jullie toppers vind.

Wij lopen in België voor onze 3e icsi-poging, bijna punctie-tijd. Dus helaas nog geen geluk gehad, maar hoop op een mooi einde van dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Alles goed Groenebroek. 2 mnd te vroeg maar een kleine dondersteen is het. De weg er naar toe was niets maar dubbel en dwars waard incl de 4,5 mnd zkh van mijzelf. Ze is inmiddels alweer 9 mnd.

Voel jij je goed? Zal wel even spannend worden de operatie.

Spurr lekker genieten vd laatste weken zwanger.

De rest van de meiden spreek ik op de app, maar ook vanuit hier Samoa en Lauwie, we blijven keihard duimen voor een prachtig begin van 2019.
Alle reacties Link kopieren
Ons forum lijkt wel een reünie op deze manier. Helaas niet voor iedereen met goed nieuws.

Pollewop, ik vind het erg om te lezen dat je relatie uit is. Misschien wel beter zo, maar dit moet zeker heftig voor je zijn. Ik hoop dat je er sterker uitkomt en dat je wens alsnog mag uitkomen!

Samoa, zo frustrerend dat het niet lukt lijkt me. Zeker omdat het al zo lang duurt bij jou. Ik weet dat het niet helpt, maar tijdens ons korte ivf traject hadden wij ook steeds maar 1 goede follikel. Niet genoeg voor ivf, maar wel een zwangerschap geworden (iui of spontaan, we zullen 't nooit weten). Maar dit zegt natuurlijk niks over jou situatie. Het is al fijn denk ik dat je cyclus weer normaal lijkt. Ik ga enorm duimen voor je, wens je het allerbeste.

Groenebroek, veel sterkte met de operatie van je man.

En Lauwie, ook voor jou een hoopvol traject. België staat erom bekend dat ze net wat meer proberen dan in Nederland, meer maatwerk leveren en een goede begeleiding hebben. Het zou ook onze volgende stap geweest zijn,
Veel succes! Ik duim!

Tnx iedereen voor de wensen. Mijn uitgerekende datum is midden december. Maar onze kleine dodo mag van mij ook eerder komen omdat ie (waarschijnlijk) groot is en ik niet zo.

Take care iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Operatie man is niet gegaan zoals gepland en heeft niet het gewenste resultaat. De nawerking zijn daardoor ook veel heftiger dan waar we rekening mee hadden gehouden. Gelukkig zien de doktoren nog mogelijkheden en willen ze het is het nieuwe jaar opnieuw proberen.

Daar bovenop heb ik vrijdag een miskraam gehad (met 10 weken). Ik verloor een groot stolsel en had gelijk het gevoel dat het niet goed was. We konden gelijk in het ziekenhuis terecht en daar werd mijn gevoel tot ons grote verdriet bevestigd.

Wij zijn kapot en zien de lichtpuntjes op dit moment even niet. Dat zal van de week hopelijk wel weer terug komen.
Hopelijk gaat het met jullie allemaal beter.
Alle reacties Link kopieren
Nee nee nee nee. Groenebroek dit kan niet :(. Wat een ellende, wat verdrietig en wat oneerlijk allemaal.
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Sprakeloos. Dit is zo oneerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Groenebroek ik weet niet wat ik zeggen moet. Verschrikkelijk!
Sterkte de komende tijd andere woorden zijn er niet voor.
Alle reacties Link kopieren
Nee groenebroek wat een verschrikkelijk nieuws!! Wat een ellende en wat ontzettend oneerlijk :cry: heel veel sterkte meid, geen woorden voor! 🥀
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Groenebroek.... ik heb even geen woorden voor je, anders dan dat ik het verschrikkelijk vind..... bijna wreed........ik wens jou en je man zoveel sterkte..... pffff, wat is het leven soms oneerlijk.... ik leef met je mee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven