Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Gefeliciteerd Rain, dat is mooi nieuws!! :cheer2:
Lalameme Wat fijn dat je je op je gemak voelde, dat is al iets wat belangrijk is! En wat spannend, tot 20 maart alles afwachten. Wel super idd dat je vriend gelijk meewerkt! :thumbsup:

Ik heb vorig jaar 3x een kijkoperatie gehad :bonk: . 2x ivm de bbz (eerste was eileider besparend, tweede keer was alsnog mn eileider gesprongen, dus beide spoed). Derde keer was meer zoals jij het gaat meemaken, op t gemak. Bij mij was de hsg niet helemaal goed, dus kijkoperatie om te kijken hoe t zit :-| .
Je krijgt 2 of 3 kleine sneetje in je buik, dan spuiten ze lucht in je buik om ruimte te creeren en kunnen ze kijken :sherlock: . Daar merk je natuurlijk allemaal niks van!!! Ik heb alle keren 2 weken vrij moeten nemen, ben gastouder (tillen, bukken etc) en moest daarom 2 weken rustig aan doen :sheep: . Daarna mocht ik wel gaan werken, maar op t gemak alles doen. 6 weken geen zwaar huishouden zoals ramen zemen :yes: . Bij ieder zal het herstel anders zijn, maar ik heb mn tijd wel nodig gehad. Een vriendin van me heeft laatst ook een kijkoperatie gehad ivm blinde darm ontsteking, die is ook echt wel 2,5 week eruit geweest. Het lucht gaat bij je ribben en schouders zitten, wat je wel last geeft, vermoeidheid vd narcose moet er ff uit. Het is geen hel, echt niet, maar sommige kijken erg makkelijk tegen een kijkoperatie aan en dat is t dan ook weer niet helaas :nooo: . Maar zolang je je tijd neemt voor je herstel, komt dat helemaal goed :smooch: !

Zwangeres Wat balen vd witte test! :hug: Heb je een lekkere datedag gehad? :heart: Wat heerlijk dat jullie dat doen zeg! Wij moeten dat echt vaker gaan doen. Ondertussen ongesteld geworden? :flag:

Devenie Wat balen zeg! (6) Fijn dat je regelmatig is, maar ronde 14 pfff, ik heb zo'n hekel aan die dubbele cijfers... Deze moet maar eens de goede ronde zijn hoor! Hebben meer goed nieuws nodig!! :bigkiss:

Jame Jeej wat super! Veel succes vandaag! :cheer: En extra fijn zonder ovitrelle, kun je daar ook geen last van hebben :high5: Laat je straks weten hoe t gegaan is?! Ik duim voor jullie ;-))

Sunny Jammer dat je toch uit de tabel gaat :-( . Hoop dat je binnenkort toch mooi nieuws hebt voor ons!!

Hier Hormonaal, hormonaler, homonaalst... nou doe mij die laatste maar :@@: Wordt echt gek van mezelf :bonk: . Vandaag nog utrogestan en morgenochtend even zorgen voor een wit, witter, witste test :whistle: .
Gister heeft dochterlief een DMSA (nieronderzoek) gehad. Ik dacht dat t infuus t spannendste zou zijn en de fotos :photo: klik en klaar was zou zijn.... Nou dat was helaas niet zo :nope: , ze moest onder een enorm (ze is 3 jaar dus alles is al snel enorm he) apparaat, wat zakte tot 5 cm boven dr neus en toen ging draaien O_O . Mocht gelukkig naast dr zitten en kon mn hand op dr hoofd houden. Mn kleine dappere dame. Maandag de uitslag.
Vandaag extra dagje vrij, omdat we gisteren van 9 tot 16 in t ziekenhuis hebben gezeten. Mn ouders komen langs en belastingaangifte wil ik zo doen :nerd:

Fijne donderdag!
Zwangeres, ja dat gevoel dat het nooit gaat lukken hebben we denk ik allemaal wel ja op bepaalde momenten. Aangezien het toch dichterbij komt, ben ik al wat aan het lezen over IVF en ik moet zeggen dat die slagingspercentages me ook niet heel vrolijk maken. Toch valt er niks van te zeggen; of het nou miskramen, slecht zaad of niet meewerkende cyclussen zijn...Het kan gewoon allemaal raak zijn, iedere maand! Dat probeer ik mezelf maar gewoon heel vaak te vertellen! :)

Rain, wanneer heb je je eerste echo?

Lalameme, wat ontzettend fijn dat je afspraak mee viel! En ook dat je vriend nu mee is en ook open staat voor zaadonderzoek. Kan me voorstellen dat zo'n kijkoperatie wel even heftig is. Fijn dat je in ieder geval van Ka precies weet hoe het gaat. Ik heb ook een kijkoperatie gehad maar een THL (transvaginale hydrolaparoscopie) . Dat is onder plaatselijke verdoving en doen ze niet in heel veel ziekenhuizen. Daarnaast denk ik niet dat ze endometriose weg kunnen halen bij een THL dus als ze endometriose vermoeden zullen ze wellicht een gewone laparoscopie doen.

Sunny, gewoon doen wat goed voelt. Misschien gewoon eens in do zoveel tijd een kort berichtje wanneer je zin hebt. Daarvoor hoef je niet in de tabel te staan ;-) . Ik hoop in ieder geval dat er snel positief nieuws voor je zal zijn.

Jame, sterkte nog met het verwerken! :hug:
Hoe is het vandaag gegaan?

Tara, wanneer heb jij je volgende echo. Stuur zeker nog wat updates hier en daar! Ik vind het zo leuk om die positieve berichten te horen. Tot nu toe hebben de zwangeren nooit meer wat laten horen. Ik snap dat wel maar het is zo jammer. Ik (en volgens mij iedereen hier) vind het in ieder geval super om te horen hoe je je voelt.

Ka, mijn duimen draaien. Het kan allemaal dus ik hoop dat de test morgen niet wit zal zijn. Maar aangezien ik een soort van in hetzelfde schuitje zat deze maand deelde ik je verwachting van de witte test. Maar je weet het nooit..
Hopelijk is je dochter weer een beetje bijgekomen van het onderzoek. Klinkt heftig voor een 3-jarige! Ik duim voor een een goede uitslag voor maandag.

Hier, vandaag dus weer terug gekomen uit Sri Lanka. Het was heerlijk maar ook fijn om weer thuis te zijn. Onze kachel lekker opgestookt zodat het goed warm is hier binnen en het voelt bijna als Sri Lanka :-D
Morgen weer naar het ziekenhuis, ben benieuwd!
Welkom terug puk! Fijn dat je zo genoten hebt, goed om te horen! je bent wel tijdens de koudste dagen terug gekomen! Wat zal dat wennen zijn! Succes morgen! Ik duim alvast.

Jeetje ka, inderdaad heftig voor de kleine meid, ook voor jou/jullie. Moet een hel zijn je meisje zo te zien! Wanneer is je nod precies ka? Wat naar dat je zoveel last van de hormonen hebt! Bedankt voor het nogmaals delen van je ervaringen. 2 weken vrij is dus wel noodzakelijk.. Dat is wel balen, maar dat is niet anders. Valt het mee qua pijn, ook aan de wonden? Belastingaangifte, dat is een goede! Die moeten wij ook nog doen! Van het weekend maar even :)

Ik heb het zoooo intens koud! Maargoed nog even en dan gaan wij op vakantie! Kijk er echt naar uit. Nu zoals elke voorgaande avond maar even in een lekker warm bad. Daarna nog even hangen voor de openhaard.. je moet toch wat met dit weer!

Jame hoe is het gegaan?

Tara hoe is het met jou? ben heel benieuwd naar je verhalen, ben het eens met puk, vind het erg jammer van de andere niets meer te horen, Al begrijp ik dat ook goed!

Rain, is het al een beetje bezonken ? Wanneer is de eerste echo??

Devenie, hoe gaat het met jou nu?

Hoe gaat t met de rest?
Bloedverlies, 4 dpo... vorige maand was een 1 malig iets en nu maakt het bloed een inhaalslag.. op naar ronde 16.
Lalameme: wat fijn dat je afspraak goed voelde! En dat de echo mee viel (vond ik ook spannend eerst). Ik snap wel dat je je zorgen maakt over de operatie, gelukkig is het een kleine ingreep en ik hoop dat het mee valt!

Jame: wat fijn dat de injectie niet nodig was, is alles goed gegaan?

Ka: fijn die hormonen (6) maar hopelijk doen ze wat! En lijkt me zo vervelend om je kind onder zo’n apparaat te zien liggen :hug:

Puk: welkom terug!

Hier: Ik ben 5 weken en 1 dag en heb al redelijk wat kwalen. (Moe, slecht slapen, misselijk, buikpijn). Ik heb morgen een telefonische afspraak om de echo af te spreken, maar die is over ongeveer 2 weken. Ik heb in de nacht wel elke keer een of twee mega buikkrampen, dat vind ik wel een beetje eng. Ik weet verstandelijk wel dat dat er bij kan horen, maar aangezien ik de hsg nog niet had gehad denk ik ook steeds dat het misschien een bbz kan zijn. Dus dat maakt me wel onzeker.

Ouders en schoonouders hebben we het gister en eergister gelijk verteld en die waren heel blij uiteraard (eerste kleinkind voor beide)!
Welkom terug puk!

Pff Ka, heftig hoor zo’n onderzoek bij je kleine meisje 😞
En die hormonen, blegh! Een week menstruatie is al hels.

Lalameme, ik heb er geen ervaring mee. Maar hoop dat het mee gaat vallen! 😘

Rain, hoe hebben jullie het bekend gemaakt? ☺️
Snap dat het spannend is, al die kwaaltjes. Ik denk dat ik precies hetzelfde zou hebben. Vooral omdat we toch al wat langer bezig zijn allemaal.

Hier: heb al 2 nachten dat ik bruine afscheiding heb, en dan denk ik eindelijk de menstruatie is over! Maar overdag vloei ik nog steeds. Lijkt alsof na het hsg onderzoek mijn hele lichaam ontregeld is.
Ik kan me nog goed herinneren, toen ik voor het eerst hier forums ging lezen, en zag de getallen van de rondes staan.. dat ik dacht;wow zolang al bezig?! En nu zit ik in hetzelfde schuitje.
Voelt raar.. het weekend staat hier helemaal vol en het begint vanavond al met een verjaardag.
Stiekem heb ik er helemaal geen zin in. En wil ik het liefst lekker voor de openhaard op de bank met een filmpje aan zitten.

Fijn weekend dames!
Even kort hoor want het weekend gaat beginnen :cheer2:

4 mln zaadjes stonden te wachten op me. Dus m’n vent heeft het goed gedaan :hyper:

De poli assistent liet me zien wat ze zou doen. En liet me controleren of het echt het zaad was van m’n vent. Zou wat zijn hè. Een verkeerd potje oeps.

De iui was niet pijnlijk. Eenkleine eendenbek en 2 slangetjes die aan elkaar gekoppeld werden. Alles ging goed. Over drie weken mag ik testen.

Fijn weekend allemaal :daisy:
Lieve dames,

Veel succes met jullie behandelingen en het wachten op de uitslagen, wat een spannende periode hè?

@Puk, heerlijk zo'n vakantie, en fijn dat je weer veilig thuis bent :)

@Ka, naar dat je last hebt van je hormonen, hopelijk komt er iets goeds uit voort!

@Lalameme, hopelijk valt het allemaal mee en fijn dat de echo goed was!

@Devenie, wat naar dat het soort lang duurt he.. ben er helaas bekend mee, vreselijk!

@Jame fijn dat de IUI meeviel en nu duimen draaien!

Hier, vandaag termijnecho gehad. 11 weken in verwachting en alles gaat goed, wat een wonder! 💓 we hebben het nu aan familie en vrienden verteld :(

Fijn weekend dames, dat er bij jullie ook maar snel wat moois mag groeien 😘😘

Liefs
Hey meiden,

Ik heb de tabel weer even geüpdate. Vooral het verwijderen van Rain en Tara voelde heel goed! :-D .Ik had niet van iedereen de laatste info dus als je nog iets toegevoegd/veranderd wilt zien, let me know! Gewoon dik gedrukt in je tekst, werkt wel goed. Dan kan ik makkelijk zien wat er aangepast moet worden.

Lalameme, had inderdaad goede dagen gekozen om terug te komen en had geen jas mee dus heb maar gelijk bij aankomst een dikke warme sjaal bij de H&M gekocht voor mijn trein en bus reis terug naar huis :) . Maar moet zeggen dat op de bank met een dekentje toch ook wel heel fijn is. Wanneer ga jij lekker weg?
Heeft het bloedverlies doorgezet? Bah dat het weer zo vroeg is gekomen!

Rain, ik snap je onzekerheid helemaal. Het houdt niet op bij die positieve test en die eerste weken tot aan de echo duren echt lang. Wel fijn dat je symptomen hebt (al kan ik me voorstellen dat je daar niet altijd zo blij mee bent). Hoe was je telefoongesprek? Hopelijk snel een mooie echo zodat je lekker kunt gaan genieten.

Devenie, wat vervelend dat je cyclus zo van slag is! Hopelijk wordt ie snel weer normaal. Pffff, ja af en toe is dat besef van hoe lang je bezig bent wel heel confronterend he. Heb je het nog wel een beetje leuk gehad bij de verjaardag?

Jame, fijn dat de IUI goed ging en met inderdaad een mooi aantal zaadjes. Zwemmen jongens! Ik moedig ze aan :cheer: .
Waarom mag je pas over drie weken testen? Normaal is je nod twee weken na je eisprong. Maar bij 3 weken weet je het dan in ieder geval wel zeker dus als je geduldig genoeg bent is dat misschien wel het beste ja :-D .

Tara, wat fijn dat de echo weer goed was!! Hoe voel je je verder?

Hier, gister naar het ziekenhuis geweest en er zaten 2 follikels van 1.3 en een kleinere rond de 1 cm. Die laatste groeit waarschijnlijk niet mee dus zoals het er nu naar uit ziet gaat het om twee follikels. Blij dat ik minder hormonen heb geslikt, voelt heel fijn dat ik nu niet meer die stress heb of het nou wel of niet doorgaat. Maandag heb ik de volgende echo bij mijn fertiliteitsarts en waarschijnlijk dan dinsdag de IUI. Maandag met de arts dus ook weer een gesprek over ons traject. Moet zeggen dat ik dat ook wel weer eens fijn vind. De laatste keer dat ik een gesprek heb gehad was in oktober dus ben wel heel benieuwd naar haar visie. Of we nog doorgaan met IUI en hoe vaak nog. Kan ik me mentaal toch een beetje voorbereiden op de komende maanden.
@ Rainisjustconfetti: wij kennen elkaar niet uit dit topic maar ik herinner me jou nog goed uit de tijd dat we allebei meeschreven in het wachtbankje topic. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! ♡ Liefs, Eve87
Rain, wat leuk dat jullie het meteen verteld hebben en ze zo blij waren! Ik hoop dat je snel terecht kunt voor een echo! al is het alleen maar om je gerust te stellen! Spannend allemaal! Laat je even weten wanneer jouw eerste echo is?

Ik hoop dat je menstruatie nu wel echt achter de rug is devenie, wat vervelend zeg. Geen idee of dat vaker is na een hsg, maar kan mij goed voorstellen dat dat best zou kunnen. Ik heb al 2 dagen gevoeligheid en bloedverlies gehad na mijn inwendige echo.. :facepalm: was het weekend achteraf nog wel Leuk? Begrijp je gevoel heel goed, heerlijk met die kou! Daarnaast ook wat je beschrijft over dat je eerst denk wauw al een jaar of 2 jaar bezig.. dat is lang, vond het altijd zo verschrikkelijk. En nog steeds, nu sluit je langzamer hand gewoon aan bij die groep, dat is inderdaad gek.

Jame, woehoee!! Fijn dat het zo soepen verliep, en die opbrengst wat top! Ik moedig de zwemmers weer keihard aan! Waarom mag je pas over 3 weken testen? :cheer2:

Gefeliciteerd tara! Wat goed :) leuk dat jullie het nu met familie hebben gedeeld. 11 weken alweer, bijna het tweede trimester in! Willen jullie het geslacht weten ?

Thanks puk, lief van je :) wat zul jij het koud gehad hebben! Ik ga donderdag, het is daar nu ongeveer 22 graden, hoop dat dat aanhoud! Boeken zijn ingeslagen, lekker een weekje languit, met hiet en daar een uitstapje! Bloedverlies heeft niet echt doorgezet nog. Moet donderdag ongesteld worden ook eigenlijk dus wel waarschijnlijk de volledige vakantie ongesteld.. verwacht er weer weinig van. Wat fijn dat er 2 follikels goed groeien met wat minder hormonen! Succes met het gesprek vandaag, en de echo. Laat je weten hoe het is gegaan. Inderdaad wel fijn om dat nog eens te bespreken, hoe jij er instaat is waarschijnlijk ook weer anders dan toen. Als jullie moeten overstappen naar ivf is het wel fijn om te weten hoeveel rondes nog iui. Dan kun je je daar inderdaad een beetje op voorbereiden. Iui is al niet niks, maar ivf ik nog een het stap verder natuurlijk! Ik duim hier even voor een goede echo en een iui die doorgaat morgen!

Hier ga ik nu bellen voor een afspraak voor het zaad onderzoek, gewacht tot vriend het zelf deed, dat is niet gelukt. Dus dan doe ik het, blij dat hij het gaat doen iniedergeval! Wij hopen dat het woensdag kan! Ik vond het eerst eindelijk lijken tot de afspraak dus ik het het maar veranderd naar een week na de vakantie en nu lijkt het wel heel dichtbij! :) vind het zaad onderzoek wel heel spannend. Ze vermoeden dus endometriose bij mij, als zijn zaad ook nog slecht zou zijn word het wel een lastig pakket. Maargoed we wachten het allemaal maar even af!
Afspraak staat! :)
Puk Welkom terug :cat: .
Wat super dat je twee mooie follikels klaar had zeg! :thumbsup: Heb je vandaag iui?

Hoe was je gesprek bij de arts? Ben benieuwd wat die ervan denkt. :idee:

Lalameme 2 weken werd bij mij zeker wel aangeraden en heb ik ook idd wel nodig gehad. Ik ben na de eerste keer te snel mn ramen en huishouden gaan bijwerken (met kleine 3 weken) en kon toen naar t ziekenhuis met enorme pijn :cry: . Bleek gewoon te veel gedaan te hebben :bonk:
De pijn aan de wondjes vond ik meevallen, had meer last vd lucht in mn schouders. Daar heb ik echt wel paar dagen pijnstillers voor geslikt.

Balen dat je tussentijds toch weer bloed hebt verloren. Hoe is het nu? :hug:
Succes morgen voor je man ;) En daarna succes met afwachten :whistle:

Rain Als je het niet helemaal vertrouwt en pijn blijft houden, zou ik bellen voor een eerdere echo :!: :!: :!: en daarbij zeggen dat je je zorgen maakt om een bbz. Als ze dan zeggen dat ze weinig kunnen zien, kun je zeggen dat ze iig al kunnen zien of het op de goede plek zit.
Misschien is het zorgen om niks, maar als je gevoel wel juist is, is het beter het nu te weten dan als t mis gaat :nope: .

Devenie Hoe is het bij jou? Is de bruine afscheiding nog rood geworden of gestopt of? :hyper:
Nog een beetje gezellig weekend gehad? ;-))

Jame Wat fijn dat de opbrengst zo goed was! :hello: Heb jij nu ook utrogestan of dat niet? Bij mij werd ook gezegd: over 4 weken mag je testen O_O , maar toen ik zei dat ik een bbz heb gehad, mocht t opeens over 2 weken . Het is vooral om vroeg testen te voorkomen, daar houden gynaecologen niet zo van. Omdat het in de eerste weken nog best heel veel mis gaat. :-(

Tara Fijn dat alles goed gaat! En wat gaat het al snel he! :whut:

Hier net als vorige keer 4 dagen na het stoppen met utrogestan ongesteld (6) (gisteren). Gelijk gebeld voor echo 1, die is volgende week woensdag (dag 10). Vanaf morgen weer gaan spuiten. NOD 2-4 ongeveer, ligt er even aan wanneer iui gaat zijn.
Vanochtend was ik om 5uur wakker vd pijn in mn rug en krampen :yawnee: :nooo: . Als t hetzelfde gaat als vorige keer, dan is t vandaag en morgen alles eruit :purple: , zullen zien...
Ben enorm benieuwd naar de opbrengst van mn vriend deze keer. Heb veel last van de hormonen gehad :frusty: en heb beetje hard hoofd in of zijn semen aantal nog omhoog gaat :confused: . Maar goed, eerst maar zorgen voor eitjes bij mij, anders is er nog niks voor de zaadjes om te doen :-)-)

Met onze dochter was gelukkig alles goed. Ze heeft er verder ook geen last meer van gehad en het heeft geen vervolg nodig :worship: :yes: .
Lalameme, wat fijn dat de afspraak staat! Is het morgen of na de vakantie? Was me niet helemaal duidelijk uit je tekst. Inderdaad spannend zeg maar wel fijn als er straks gewoon duidelijkheid is. Die eindeloze teleurstellingen zijn ook niks. Wellicht is er een simpele oplossing. Ik hoop het in ieder geval en natuurlijk dat de uitslag van het zaadonderzoek goed gaat zijn. Ohhh en bijna op vakantie, heerlijk! geniet er maar goed van.

Ik had gisteren dus het gesprek met de fertiliteitsarts. Was een kort maar fijn gesprek. Ze vroeg en luisterde goed naar mij en we zitten wel helemaal op een lijn. Voor haar was het ondanks de 'slechte' zaadkwaliteit wel echt heel positief dat het raak is geweest. Ze gelooft er ook echt in dat nog een paar keer IUI echt wel zin heeft maar dat eindeloos doorgaan ook niet nuttig is. We hebben nu afgesproken dat we nog drie keer IUI doen (met deze erbij geteld) en daarna verder gaan met IVF/ICSI (wat hopelijk niet nodig is :-D ). Heb het boekje voor IVF/ICSI al wel meegekregen en ik mag nu zelf bellen na de tweede IUI om de bijeenkomst te plannen voor IVF waar je verplicht bij moet zijn voordat je begint.

Verder groeien mijn follikels wat langzaam maar ook maar goed ook want ze gaf vandaag voor de meting aan dat ze voor morgen IUI geen mogelijkheden hadden. Helemaal top dus dat mijn twee follikels nog maar 1.8 zijn. Vanavond laat de Ovitrelle en dan donderdag de IUI.

Ka, hoe is het bij jou?? Ben je ongesteld geworden of toch niet..
Ik ben er eindelijk vanaf na 7 dagen gevloeid te hebben. Maar vandaaf maar voor de zekerheid een ovutest gedaan want de afscheiding is best veel. En volgens mij zit ik bijna rond m’n eisprong. Dus maar weer aan de bak 😊
Deze keer toch echt proberen om de sex niet telkens te linken met het zwanger worden. Ik betrap me er telkens op en vaak daardoor is de zin meteen over.

Wat fijn dat je afspraak staat lalameme, ook voor woensdag?

puk, fijn dat jullie op een lijn zitten. Erg belangrijk!! Dat geeft iets meer rust in dit hele traject. Ik hoop dat dat informatie boekje snel de papierdoos in mag!
Hey meiden, toch eens een vraag. Ovutesten, kan het zijn dat die wit zijn op de dag van je eisprong? Of moeten die altijd iets van een positiefs resultaat aangeven? Ik test meestal positief op dag 14 ochtends en savonds lijkt het dan op iets van een sprong (druk in lies etc) ik had nog 1 test, die gisteren op dag 14 gedaan, wit, maar avonds weer dat gevoel. Ik begrijp die testen niet zo.
Tara: wat fijn dat alles goed! Hoe voel je je verder?

Puk: ik duim mee dat ivf of icsi niet nodig is. Inderdaad fijn dat je een goed gesprek hebt gehad!

Eve: aww dankje! :heart:

Lalameme: spannend he al die onderzoeken ed! Wel goed dat je vriend meewerkt, al heeft hij soms een zetje nodig ;-D

Ka: ah balen, ongesteld! Hopen op een goede nieuwe ronde! Fijn dat het goed gaat met je dochter!

Ik had contact gehad erover met de fertiliteitsverpleegkundige, en die heeft me gerust kunnen stellen. En ik heb volgende week de eerste echo al. Gelukkig geen krampen meer gehad behalve die ene keer in de nacht!

Devenie: oh wat een korte cyclus! Kun je mooi snel door met de volgende ronde!

Redcurls: soms zijn die testen maar heel kort positief, dus het kan zijn dat je je piek gemist hebt.

Hier gaat het goed! De buikpijn is zo goed als weg, alleen flink gerommel van mijn darmen nog. En ik ben enorm moe en hongerig!

We hebben het verteld door een voorleesboek te geven met een kaartje waar het opstond.

Morgen komt iemand van moeders voor moeders langs :cheer2: het eerste wat ik kan doen op baby gebied haha. En 16 maart de eerste echo :heart:
Rain maar die piek op je test betekenend niet dat je gelijk je sprong hebt toch? Dus ik kan gisteren wit getest hebben maar wel de eisprong hebben gehad?

Wat fijn dat je geen krampen meer hebt gehad en volgende week al de echo, spannend!
Geeft hij niet dan altijd nog een lichtere streep aan?
Ik ben zelf niet bekend met witte ovutesten. Meestal testte ik na mijn ei nog wel eens en dan was de teststreep heel licht. Is dit je eerste test voor deze cyclus?
Nee ik heb vaker getest maar die piek is maar kort bij mij. Misschien is het dan toch op een andere dag geweest :cry:
Redcurls, piek is bij iedereen kort en word vaak gemist, dus geen paniek ;-)

Ovulatie testen werken bij iedereen een beetje anders. Maar grote lijn is: 24-36 uur vóór je eisprong geeft hij een piek.
Maar hoe zwart wit iedereen dit soms schets is niet helemaal zo. Want de een heeft meer lh in haar lichaam dan de ander. En met een laag lh is het dus lastig je echte piek te vinden.

Het kan dus zijn dat je een laag lh hebt, waardoor je sneller je piek ‘mist’. Je donkerste test neem je dan als piek.

Ik heb bijvoorbeeld vrij veel lh in me. Daardoor kan ik niet de gevoelige ovulatie testen gebruiken, want dan heb ik 15 dagen een tweede streepje en 3 dagen een echte piek.

Welke gebruik je momenteel?

Puk, gek hoe t telkens weer andere groeit hè! Maar wel mooi dat er twee groeien! En fijn dat je een goed gesprek hebt gehad!

Rain, gelukkig dat t niet meer is terug gekomen! En spannend 16 maart!

Hier echt weer een fikse menstruatie. Ik had nooit krampen en dergelijke, maar heb nu met de iui gewoon soort wee-en. En mn bevalling was best heftig, dus weet best redelijk hoe t aanvoelt. Hoop echt enorm dat t net als vorige x ongeveer 2 dagen is, want weet niet hoelang ik dit trek...
Thanks Ka, ik gebruik die van de action, opvallend is dat ze een lichte streep voor en na de piek geven maar kort. Tis ook zo weer weg. Als ik sochtends de piek heb dan heb ik savonds nog een licht streepje. Mogelijk heb ik de piek zondag gehad? Waardoor ik maandag middag witte test had maar mogelijk wel dan mn sprong.

Blijf het apart vinden die testen en hoe je ze moet aflezen.

Balen dat je zon last van je menstruatie hebt. Vorige maand had ik dat ook en het is absoluut geen pretje, zorg goed voor jezelf
Redcurls de actiontesten heb ik ook slechte ervaring mee. De laatste keer keer ik op de dag van ovulatie ook maar een heel licht streepje en de dagen ervoor helemaal niks. Ik haalde ze eerder van 2besure en daar kreeg ik wel duidelijk resultaat (alleen te vaak positief door de pcos;). Mogelijk werken die beter bij je!
Redcurls, ik gebruikte die van sensitest (sensitest.nl). Je hebt dan de gewone en de gevoelige. Als je die zou halen, zou ik beginnen met de gewone en werkt dat niet, dan de gevoelige.

Je krijgt daar een kaartje bij waarop je ze kan plakken en zo t verloop kan zien.
Ik begon altijd met 1 test per dag rond 13 uur. En als ik dan zag dat r opliep, deed ik een test om 13uur en 22uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven