Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net de ovitrille gespoten. Was me niet duidelijk of het in de buik gespoten moest worden. Mmmh

Wat voor bijwerkingen hebben jullie Puk en Ka?
Alle reacties Link kopieren
Lala, een dikke knuffel voor jou! Bah dat je je niet goed voelt. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Veel lichamelijke klachten of is het iets anders?

Devenie, veel succes en plezier met de echo morgen! Hopelijk wordt je bekkeninstabiliteit niet al te erg! Ik ga die vlogs van Saar eens bekijken. Ik kijk ook wel regelmatig vlogs maar kom toch vaak bij de Engelse en Amerikaanse uit. Ik kijk die van Phil and Alex en Midwest mom wel regelmatig en hier en daar komt er nog iets anders tussendoor. Ik merk dat ik het echt fijn vind om af en toe levens van anderen te bekijken die hetzelfde meemaken.

Ka, Als het goed is mag ik op CD 21 beginnen met Decapeptyl. Dat zou 4 juni zijn. Ondanks dat dit besproken is merk ik dat ik nog voorzichtig ben met geloven dat we echt gaan beginnen. We hebben donderdag de IVF/ICSI uitleg gehad met andere koppels. Was wel apart om zo samen in een zaaltje met 5/6 andere koppels te zitten die door hetzelfde gaan. Volgende week woensdag het gesprek met de arts. Dan ben ik pas echt gerust dat we gaan beginnen.

Ik vind dit ook echt een fijn groepje, Jame! Je IUI zal al wel geweest zijn. Alles goed gegaan? Ovitrelle moet inderdaad in je buik gespoten worden. Ik heb daar niet echt bijwerkingen van maarja helaas ben jij degene die alles krijgt dus ik hoop dat het meevalt bij je.

Welkom wilde perzik, geweldig naam. Moet toch vaak echt glimlachen om alle namen die hier op het forum voorbij komen en hoe je er op komt. Hou je heel erg van wilde perziken? Was je er toevallig net eentje aan het eten? Hahaha, leuk in ieder geval en krijg al helemaal zin in wilde perziken :-D .

Al die begin stappen zijn spannend en laten we hopen dat je niet zo vaak je benen hoeft te spreiden als sommigen hier maar helaas wordt het inderdaad al snel normaal. Ik moest laatst bij de dermatoloog een plekje weghalen en toen wou ik uit automatisme al mijn schoenen en broek uit doen, haha. Gelukkig gaf ze bij mijn schoenen al aan dat ik die aan kon houden :-D . Neemt niet weg dat het de eerste keer even vervelend is. Pijn doet het over het algemeen niet maar ja je ligt wel gewoon in je blote kont met je benen wijd, fijn is anders o_o .

Falathiel, is het al doorgebroken of is er nog een kansje dat het deze maand raak was?

Hier, gaat het eigenlijk niet zo heel goed. Het is niet echt iets waar ik mijn vinger op kan leggen maar ik ben de laatste tijd zo vaak in tranen (gelukkig over het algemeen zonder anderen erbij). En heb gewoon een algeheel ongelukkig gevoel. Werk, mijn vriend en alles doen zorgt er wel voor dat ik het enigszins vergeet en dan heb ik ook echt wel plezier maar het nare gevoel komt altijd weer terug. Ik denk dat het misschien toch een goed idee is om er maar eens met iemand over te praten maar dat is altijd zo'n stap he. Daarnaast denk je toch ergens dat je niet moet zeuren. Maarja, ik denk dat het wel kan helpen om dingen een plekje te geven. Wacht nog maar heel eventjes af of ik mijn gewone, gelukkige, positieve zelf snel weer terug kan vinden :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ongesteld geworden helaas..
Alle reacties Link kopieren
Ai fala. Balen. Hoe voel je je er onder.

Ohhh pukkie toch. Ik heb echt met je te doen. Het is ook niet niks. Zo lange wens, met die mensen in een zaaltje zitten, info aanhoren. Alles erop en er aan. Poeh Meis. Kijk maar wat voor jou goed voelt. Wel praten ,... niet praten. Meis :redrose:


Ja vanmorgen 5 mln zaadjes voor de iui2.
Ik ben snel zago en niet mezelf. Beetje moe van alle bijwerkingen.
Opgeblazen buik nu weer door de ovitrille .

Jaa wilde perzik is een mooie naam :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het maar positief in te zien ivm met de verhuizing in oktober. Dan loop ik in elk geval niet met een buik rond waarbij ik weinig mag. Maar alsnog wel rot. Was alleen (heel stom misschien) vanmiddag op TLC 'One born every minute' aan het kijken en toen zag ik al die baby's en moest ik janken. Ben al zo lekker emotioneel tijdens mijn menstruatie :bonk:
Falathiel wat balen weer, fijn dat je naar de positieve kanten blijft kijken. Doe ik zelf ook altijd en ene keer lukt dat beter dan de andere. Deze ronde ben ik ineens weer heel excited, vorige ronde moedeloos en geen geloof erin. Gek hoe dat kan wisselen steeds.

Puk jij zit nu ook in een dip dus, klote hoor :( Hopelijk sta je er gauw weer wat positiever in.
Ik weet niet meer wie het zei maar die Saar ken ik inderdaad, een vd BN'ers die je op instagram ziet en ik weer denk ohhh iedereen is zwanger/baby :'( Maar zit kennelijk ook meer verhaal achter, zo zie je maar.

En puk ik had inderdaad een wilde perzik fase op dat moment hahaha ;-D
Alle reacties Link kopieren
Devenie Ik heb bij onze dochter ook bekkeninstabiliteit gehad. Bij mij hielp om te slapen een voedingskussen tussen mn benen :thumbsup: . En heb een band gehaald bij de prenatal (wel even passen, bij mij was de maat echt raar, 3 maten kleiner dan ik dacht nodig te hebben :biggrin: ), pas laatste weken gehaald :bonk: en daar baalde ik enorm van, want hielp echt wel.

Falathiel een dag eerder of later, telt niet echt als onregelmatig. Zeker handig als je op de dag t steeds weet, maar helaas is dat bij bijna niemand zo :nope: . Onregelmatig wordt echt pas gezien als je bijvoorbeeld de ene maand 21 dagen hebt en de andere maand weer 35. En zelfs dat durven sommige gynaecologen af te schrijven onder: tja kan allemaal :-?
Enorm balen dat je toch ongesteld bent geworden!! Herkenbaar dat je dan dingen verzint waarom t beter is. Vooral soort zelfbescherming. En ook herkenbaar dat huilen rondom menstruatie haha. Ik huil altijd om niets de dag voordat ik ongesteld word, daaraan kan ik ook morgen: o wacht, morgen komt t :rofl:

Jame Wat een mooie opbrengst!! :cheer: Bij mij werd trouwens steeds gezegd dat een eitje vanaf 14mm altijd mee gaat doen. Dus dan zou je denken dat die van 16 mm bij jou ook mee gaat doen. Heeft natuurlijk nog heel even gehad om door te groeien. Ik duim voor je! :lol:

Ovitrelle kreeg ik altijd zere borsten van, echt enorm :roll: . Vriend mocht dr echt niet aanzitten. Kwam zo 3-4 dagen na t zetten vd ovitrelle en ging weg na een goeie week. Verder weinig last. Hopelijk voor jou ook niet al te veel.

Puk Ik denk dat we enorm op elkaar lijken momenteel... Heb ook al getwijfeld of ik met iemand moet gaan praten, maar ik beslis steeds dat ik t niet doe. Heb al eerder bij psycholoog gelopen en tis gewoon echt niet mijn ding. Ik hou zelf wel een dagboek achtig iets bij. Daarin maak ik een schematje steeds van t verloop van, eerst de iui, nu de ivf. En schrijf af en toe een verhaaltje, sowieso over de dagen dat we afspraken of uitslagen krijgen. En als ik behoefte heb iets op te schrijven, doe ik dat ook erin. Ik plak er uitslagen, fototjes :photo: die ik op de dagen maak etc bij (links plak ik vol, rechts schrijf ik). Heb ook van die mijlpaalkaarten, alleen dan ipv van voor je kind of zwangerschap, heb ik ze over ivf. Heb van bbz, iui en ivf allemaal een apart notitie dagboekje.

Mn vriend vraagt een paar keer op een dag of t gaat en of er wat is. Mijn antwoord is standaard: nee, niks anders dan de afgelopen tijd :uh?: . Ook al ben ik blij dat we met ivf mogen beginnen, tis nogal wat. De tijd die er ondertussen over heen gaat steekt, maar dat t nog steeds niet gelukt is doet gewoon zeer. En op een of andere manier zie je overal hoogzwangere en pasgeboren babys. Maja koop een blauwe auto en iedereen heeft een blauwe auto... Tis maar waarop je let he. :whistle:

Hier Hetzelfde als puk dus...
Vandaag weer aan het werk. Gaan gewoon door, blijven lachen en proberen te denken dat t wel goed komt...
Zie best wel even op tegen t beginnen met spuiten weer. Toch andere injecties. Maar goed, das even doorbijten en doorgaan. Nog 6 dagen en dan starten met decapeptyl.
Alle reacties Link kopieren
Meiden een hele dikke knuffel! :hug:
Let er alsjeblieft wel op dat jullie het uitstellen niet zodanig laten gebeuren datbhet straks te laat is 😘 ik hoop gewoon dat jullie snel in de positieve trein terrecht komen allemaal. En dat die onderste tabel snel vol komt te staan. :kneel:

Heb een tijdje bij een soort coach gelopen. Hij gebruikte meer verschillende full mindness technieken. We hadden wel een klik omdat zijn vrouw verloskundige is en zij hebben over hun eerste dochter ook 4 jaar gedaan om aan te tellen. Wat ik prettig vond, het was allemaal niet zo stijf en serieus zoals het bij een paycholoog kan zijn.

Ik wil heel graag, zelfs een aantal keren kop op girls roepen! Maar voor mij is het wel makkelijk praten nu. :facepalm:
Weet dat het jullie uit duizende gegund is! :love:
Alle reacties Link kopieren
Dank je lieve Devenie.

Wil nog wel even toevoegen dat ik er verder geen last van heb als de zwangere dames positieve dingen schrijven hoor!!!!!!! Echt niet! Kan dat heel goed hebben. Dus schroom alsjeblieft niet om te schrijven over zwangerschap dingen etc. En ook zeker mag t om te klagen over je zwangerschap, want dat is echt niet t makkelijkste.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, 1000 keer sorry voor mijn afwezigheid! En welkom nieuwe meiden, jullie worden hiet met open armen ontvangen maar wat een shit zooi dat het nodig is..

Lieve ka En puk, ik heb geen worden voor jullie situatie, het is moeilijk en ontzettend zwaar, zeker nu jullie beginnen aan het ivf traject. Ik denk onwijs veel aan jullie en heb al meerdere keren in tranen gezeten omdat ik het zo ontzettend oneerlijk vind. :hug:

Jame! Ook voor jou een knuffel. Fijn dat het weet achter de rug is, nu de wachtweken! Ik duim heel hard voor jou!

Devenie, balen die bekkeninstabiliteit.. Ik kreeg een band van de fisio, nog zonder gedeelte voor over de buik want daar zou ik nog in verzuipen. Het helpt inderdaad, als ik thuis ben zal ik het merk even aan je doorgeven! Die van prenatal schijnen volgens haar later te kunnen.

Hier gaat t met de misselijkheid weer elke dag iets beter en met mijn bekken elke dag iets minder. Ik heb pilletjes tegen de misselijkheid want die is sinds start 2e trimester alleen maar erger geworden. Die helpen goed. Nu proberen de 5 kilo er weer aan te eten. Werken gaat steeds minder. Nu na een ochtend ben ik eigenlijk helemaal op. Werk reageerde gelukkig positief. Nog een weekje en dan 3 weekjes vrij en lekker op vakantie!

Ik zit wel op een grote roze wolk en ben zo ontzettend gelukkig. De geslachtbepaling is helaas niet gelukt dus aanstaande maandag mogen er opnieuw. Ze was overtuigd van een meisje maar 5 min later wist ze het toch niet zo zeker. Ik kijk 1000 keer per dag naar die kleine, wat hou ik al veel van die mini!

Ik ben ook heel blij met jullie, En dat zal ik ook altijd blijven! Stiekem zou ik jullie het liefst in het echt ontmoeten! Jullie zijn allemaal toppers!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil zo graag een foto met jullie delen! laten jullie het weten als jullie dit ook leuk vinden? 3D foto had ik helemaal leuk gevonden maar dat maakt mij denk ik wel erg herkenbaar haha!

Sunny ik weet niet of je nog wel eens meeleest, Maar ook ik denk nog geregeld aan jou en ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die knappert lala!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de foto van minilala ook wel zien :-)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Vandaag 15 weken, deze echo is van 13.5 :love:
Alle reacties Link kopieren
Bericht verwijdert... kwam door telefoon dat ik t niet zag...
anoniem_311215 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 13:59
85.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaaaaaah Nice lala......oooh mijn hart smelt hihi
Alle reacties Link kopieren
Mooie en duidelijke echo lala! Het is slim om hem in te scannen en af te drukken op foto papier. Een echo blijft namelijk niet, gaat op een gegeven moment vervagen. Ik heb die van onze dochter ingescand en afgedrukt. Originele zitten ook in dr map, maar vk zei dat die over aantal jaren echt stuk minder worden.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh Lala wat mooi! :love:
Alle reacties Link kopieren
Helaas de foto gemist lala! Fijn dat alles goed gaat 😘

Hier was ook alles goed, alles zat erop en eraan 😊
Ben iets vooruit gezet en dus nu 12+2

Merk wel steeds vaker dat ik me gruwelijk kan ergeren op mijn man 🙈😂
Hij hoeft maar wat te zeggen of te kijken en ik ben geïrriteerd. Woeps 🙄
anoniem_287547 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 08:19
5.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Devenie: ook al zulke mooie echo foto's :heart:

Lala's foto staat er nog hoor!

Wij hebben vandaag ook een goede echo gehad en wordt nu geschat op 9+4. Het was prachtig en emotioneel om te zien dat het nog steeds goed zit. Goed hartje, navelstreng al te zien en kindje was lekker aan het bewegen en dat hebben we op film meegekregen. Had een brok in mn keel en tranen in mn ogen. Gaat het dan echt waar zijn deze keer?
Ik ga het steeds iets meer geloven.

Ik gun dit jullie ook allemaal!! ♡

Verder helaas wel een HG zwangerschap dus al weken intens ziek. Maar het is het zo waard..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hem helaas niet zien Yellow.
Fijn dat jij ook goed nieuws hebt! Mooi en zo apart he 🙂
Hopelijk ga je je snel beter voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ahh echo's :heart:
Alle reacties Link kopieren
Prachtig devenie, wilde jullie weten of jullie een meisje of jongetje krijgen? Dacht het niet toch? De nub is mooi in beeld, maar dat is maar een voorspelling natuurlijk haha!

Nog een keer het linkje!

<a href="http://nl.tinypic.com?ref=2mfd ... yPic"></a>

Thanks ladies! Jullie zijn lief! Ik hoop dat ik binnenkort ook mag zwijmelen bij jullie mini's! Want wat gun ik jullie dit.

Fijn dat het allemaal goed gaat yellow! Wel klote die hg.. maar inderdaad alle kwaaltjes zijn het meer dan waard. Het gevoel dat je beschrijft begrijp ik volledig, zou stond ik er ook in. Nu eindelijk redelijk vertrouwen, behalve om momenten van de echo, dan weer overtuigd dat het niet goed kan zitten. Hoop dat jouw vertrouwen ook mag gaan groeien de komende tijd!

Hoe is het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Ja wij willen het heel graag weten! Haha we hebben 19 Juni geslachtsbepaling☺️ Wat denk jij wat het word, als je naar de nub kijkt.. 😄 Willen Jullie het weten?

Als ik op je linkje klik (via de telefoon) kom ik op de homepagina. Morgen even via de laptop kijken!
Alle reacties Link kopieren
Eerste blik dacht ik een meisje, net even uitgebreid gekeken Haha.. op de eerste foto lijkt de nub toch een klein beetje omhoog te wijzen. Al zie ik niet helemaal goed hoe de ruggengraat loopt.. als de ruggengraat helemaal recht licht dan zeg ik jongen. Anders zet ik in op en meisje maar ik denk een jongen te zien!

Ja het wil niet lukken helaas! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven