Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)
zondag 24 september 2017 om 20:20
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
.
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
. Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden
!
Bezig met behandelingen
Zwanger!
Mama geworden!
Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel
Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom
Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | Medisch | Status | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Puk32 (34/38) |
eerste | 2015 oktober | Verminderde zaadkwaliteit | IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 | Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2 |
| Ka14 (30/34) |
tweede | 2016 januari | Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen | Eerder: BBZ | |
| Sunny_Lady (32/33) |
eerste | 2017 februari | Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH | Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Gestart | UD | Geslacht | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| WildePerzik (29/32) |
Eerste | 2017 oktober | jongetje |
| Naam |
Kindje | Gestart | Bevallen | Geslacht |
|---|---|---|---|---|
| Tara92 | Eerste | 2017 Januari | september 2018 | dochtertje |
| RainIsJustConfetti | Eerste | 2017 Maart | oktober 2018 | dochtertje |
| Lalameme | Eerste | 2016 December | 8 november 2018 | dochtertje |
| Devenie | Eerste | 2017 Maart | 4 december 2018 | zoontje |
| Yellow002 | Eerste | 2016 November | 28 december 2018 | dochtertje |
Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
donderdag 30 augustus 2018 om 10:16
Jaaaaaaa, super duidelijke test!! En met je symptomen klinkt het helemaal goed! En gewoon heerlijk blij zijn. Dat een test bij mij (en anderen) geen zekerheid geeft betekent niet dat dat altijd zo is. Er is een veel grotere kans dat het gewoon helemaal goed gaat. Lekker gaan genieten! Gefeliciteerd!!
donderdag 30 augustus 2018 om 11:18
vrijdag 31 augustus 2018 om 08:52
Ka, het gaat goed maar wat ben ik blij al het maandag is. Mijn gevoel gaat nog steeds alle kanten op, heel vermoeiend. Mijn testen (op 1 dag na) zijn gewoon hetzelfde - in mijn geval nooit een goed teken geweest. Maar het lastige is dat ik geen bloedverlies heb, alleen een heeeel klein beetje op woensdag dus. Verder voel ik me zwanger; gevoelige borsten, wat misselijk, wat lichte steken hier en daar. En omdat ik me nog nooit zo gevoeld heb krijg ik weer hoop. Ik zou natuurlijk kunnen stoppen met testen maar ik ben zo bang dat ik door de symptomen er helemaal in ga geloven en de klap dinsdag bij de uitslag weer zo hard gaat aankomen dat ik liever me zo voel zoals nu. Hoopvol maar realistisch.. Maandag dus weer HCG testen en dan dinsdag een belafspraak met de arts.
Hoe is het met jou?
Mag je nu wel gelijk weer een terugplaatsing of moet daar weer een cyclus tussen zitten?
Wilde perzik, is het prachtige nieuws al een beetje geland?
Tara, wat spannend dat het bijna zo ver is!! Fijn ook voor je ribben
Ik denk trouwens niet dat de aanmaak van Progesteron het probleem is aangezien ik de laatste keer lichte testen had die niet duidelijker werden terwijl ik aan de Utrogestan zat. Was natuurlijk wel in niet al te hoge dosering maar toch. Ik weet niet, ik stel nog steeds mijn vraagtekens bij mijn schildklier. Maar ja, met een normale TSH 1,5 jaar geleden vraag ik me af of daar wat uit zou komen. Mocht het nu mis gaan dan neem ik aan dat ze wat testen gaan doen.
Een kus aan iedereen voor de lieve meelevende berichtjes
. Voelt toch alsof ik minder alleen ben met mijn gedachten.
Hoe is het met jou?
Wilde perzik, is het prachtige nieuws al een beetje geland?
Tara, wat spannend dat het bijna zo ver is!! Fijn ook voor je ribben
Ik denk trouwens niet dat de aanmaak van Progesteron het probleem is aangezien ik de laatste keer lichte testen had die niet duidelijker werden terwijl ik aan de Utrogestan zat. Was natuurlijk wel in niet al te hoge dosering maar toch. Ik weet niet, ik stel nog steeds mijn vraagtekens bij mijn schildklier. Maar ja, met een normale TSH 1,5 jaar geleden vraag ik me af of daar wat uit zou komen. Mocht het nu mis gaan dan neem ik aan dat ze wat testen gaan doen.
Een kus aan iedereen voor de lieve meelevende berichtjes
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:07
Denk aan je puk! Ik duim nog even keihard voor je. Onwijs spannend maandag. Ik hoop zo dat je hcg netjes gestegen is! Als jij wilt testen tot die tijd, lekker blijven testen, natuurlijk is dat niet nodig maar ik begrijp wat jij zegt volkomen. de kwaaltjes klinken iniedergeval goed! Ik hoop zo onwijs hard met je mee!
Hoe gaat het met jou ka?
Hoe gaat het met jou ka?
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:31
Oh Wow puk ik duim zo hard met je mee. Het klinkt toch behoorlijk hoopvol, ik snap dat je uit zelf bescherming test. Wat jij en je lief hebben moeten doorstaan, echt respect, die angst en hoop steeds. Wat zou het geweldig zijn nu voor jullie!
En lieve Ka, hopelijk voor jou gauw beter nieuws. Het is vast ook lastig deze berichtjes van iets dat je zelf ook zo graag wilt.
Hier vanochtend weer getest, ik wou toch nog een keer het streepje zien (gedachten als, wat als die ene test stuk was
) maar deze is misschien zelfs ietsjes lichter. Nog steeds een duidelijke streep, ach het kan natuurlijk ook aan liggen dat ik iets meer had gedronken. Het is gewoon zo vreselijk spannend, denk dat als ik morgen nod heb gehad, een paar dagen erna menstruatie uitblijft ik wel echt blij durf te zijn. Had ook ergens gelezen dat t nog 50% kans mis kan gaan, dat vind ik zoveel! Maar besef mij heel erg dat ik in een hele bevoorrechte situatie zit wil dus absoluut niet klagen, gun jullie het ook zo!
En lieve Ka, hopelijk voor jou gauw beter nieuws. Het is vast ook lastig deze berichtjes van iets dat je zelf ook zo graag wilt.
Hier vanochtend weer getest, ik wou toch nog een keer het streepje zien (gedachten als, wat als die ene test stuk was
maandag 3 september 2018 om 08:51
Ohhh nee Wilde Perzik. Is het echt veel of kan het nog gewoon een bloeding zijn? Je zal het ongetwijfeld al gelezen hebben maar bloedverlies kan gewoon niks betekenen he! Volgens mij was het Lala die ook best veel bloed had verloren aan het begin. Dus niet gelijk van het ergste uitgaan. Meis, ik duim 
En als het niet gaat, gewoon aan je zelf denken en je ziek melden.
maandag 3 september 2018 om 10:28
Zoals Puk noemde heeft Lalameme veel bloedverlies gehad tijdens de hele eerste periode van haar zwangerschap. Ik zelf had bij 4+4 veel bloedverlies. Ik had ook mensttuatiekrampen maar die had ik ervoor en erna ook (bandenpijn). Ook hier is de zwangerschap goed verder gegaan. Ik was er zelf van overtuigd (weer) een miskraam te krijgen.WildePerzik schreef: ↑03-09-2018 09:57Dankje puk. Ik heb echt buikpijn, soort menstruatiegevoel![]()
Hoe gaat het met jou?
Volgens mij kan het bij jou nog beide kanten op maar ik snap je stress en verdriet volkomen. Ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie.
maandag 3 september 2018 om 12:18
Lieve puk ik denk aan je!
En wilde perzik, het is doodeng! Ik zelf had geen krampen wel een menstruatie achtige buikpijn. Geen stolsels in het bloed zijn (vaak) een goed teken. Eventueel even een verloskundige bellen. Mijn ervaring betekend niets voor een ander natuurlijk. Maar het hoeft niet altijd het ergste te zijn. In het begin had ik 10 dagen bloedverlies. Waarvan ik er 5 een tampon gebruikt heb, zaten bij langerna niet zo vol als normaal. Maar ik had niet zonder bescherming gekunt toen. Het was minder heftig en gewoon anders dan een menstruatie.
Ik denk ook aan jou wilde perzik, hoop dat het niet doorzet!
En wilde perzik, het is doodeng! Ik zelf had geen krampen wel een menstruatie achtige buikpijn. Geen stolsels in het bloed zijn (vaak) een goed teken. Eventueel even een verloskundige bellen. Mijn ervaring betekend niets voor een ander natuurlijk. Maar het hoeft niet altijd het ergste te zijn. In het begin had ik 10 dagen bloedverlies. Waarvan ik er 5 een tampon gebruikt heb, zaten bij langerna niet zo vol als normaal. Maar ik had niet zonder bescherming gekunt toen. Het was minder heftig en gewoon anders dan een menstruatie.
Ik denk ook aan jou wilde perzik, hoop dat het niet doorzet!
maandag 3 september 2018 om 12:47
maandag 3 september 2018 om 19:28
http://nl.tinypic.com/r/2z9dug4/9
Net gestest, geen ochtendurine dus en het is geen early maar een normale van action. Is de streep dan dik genoeg denken jullie voor afgelopen zaterdag nod?
Geen rood bloedverlies tot nu toe. Wel buikpijn, ik heb geen idee meer of ik dit krampen moet noemen of niet. Pfff fingers crossed.
Puk hoop zo dat je goed nieuws hebt gehad.
Net gestest, geen ochtendurine dus en het is geen early maar een normale van action. Is de streep dan dik genoeg denken jullie voor afgelopen zaterdag nod?
Geen rood bloedverlies tot nu toe. Wel buikpijn, ik heb geen idee meer of ik dit krampen moet noemen of niet. Pfff fingers crossed.
Puk hoop zo dat je goed nieuws hebt gehad.
maandag 3 september 2018 om 20:04
Je test is gewoon heel duidelijk aanwezig. Als je alleen bruin verlies hebt. Is er voor nu niets aan de hand. Het kan natuurlijk nog 2 kanten op. Ik zou optijd een verloskundige bellen. Buikpijn hoort er wel een beetje bij! sterkte de komende dagen! Ik hoop dat het goed gaat.
Puk hoe is het met jou? Veel aan je gedacht!
En ka! Hoe gaat het met jou ?
Puk hoe is het met jou? Veel aan je gedacht!
En ka! Hoe gaat het met jou ?
dinsdag 4 september 2018 om 16:07
Hier is het helaas weer klaar. Ofwel niet klaar, daar zou ik nu zelfs blij mee zijn. Ik heb het gevoel dat ik nog nooit verder weg heb gestaan van een kindje krijgen dan nu. Wat een ellende weer. HCG is precies hetzelfde als vorige week. Geen idee dus wat er gaande is.. Hopelijk 'gewoon' weer een miskraam die deze week vanzelf op gang komt. Ik moet over twee weken weer terug komen om bloed te prikken. Net even heel hard gehuild om deze shitzooi, vind mezelf ook even heeeel zielig. Morgen zal de zon weer schijnen en alles vast weer beter zijn. Ik weet dat er veel ergere dingen zijn dat dit en dat alles relatief is maar serieus waarom...
dinsdag 4 september 2018 om 16:32
Ach lieverd toch...Puk32 schreef: ↑04-09-2018 16:07Hier is het helaas weer klaar. Ofwel niet klaar, daar zou ik nu zelfs blij mee zijn. Ik heb het gevoel dat ik nog nooit verder weg heb gestaan van een kindje krijgen dan nu. Wat een ellende weer. HCG is precies hetzelfde als vorige week. Geen idee dus wat er gaande is.. Hopelijk 'gewoon' weer een miskraam die deze week vanzelf op gang komt. Ik moet over twee weken weer terug komen om bloed te prikken. Net even heel hard gehuild om deze shitzooi, vind mezelf ook even heeeel zielig. Morgen zal de zon weer schijnen en alles vast weer beter zijn. Ik weet dat er veel ergere dingen zijn dat dit en dat alles relatief is maar serieus waarom...
Wees niet zo streng voor jezelf. Het is verschrikkelijk hard dat je hier nu alwéér door heen moet. Dikke knuffel voor jou!!
dinsdag 4 september 2018 om 17:51
Lieve Puk, relativeer het alsjeblieft niet met alles wat erger zou zijn... normaal roep ik: mensen relativeer een eens, maar je bent nu wel heel hard voor jezelf. Je mag hier echt enorm verdrietig om zijn en alles vervloeken wat je wilt. Lieverd, het is gewoon super oneerlijk! Het is verrot dat je dit nu al voor de derde keer moet meemaken.
Ik hoop dat t snel doorzet en je t verdriet kan verwerken ipv nu t verdriet en nog de rollercoaster te hebben. Dikke knuffel!!!!!
Wilde perzik, hoe gaat t met jou? Geen bloedverlies meer gehad? Heb je al vk gebeld voor eerst check?
Tara, hoe gaat t met jou? Super spannend voor jou ondertussen toch?!
Hoe gaat t met de rest?? Lalameme kom je de dagen beetje door?
Hier gister bloedgeprikt, maar wisten de uitslag al en dat bleek. Dus gestopt met utrogestan, nu menstruatie afwachten.
Gelijk Tilburg gebeld. Ze sturen recepten op, dus mag ik hier ophalen. Heb 1 week rust en dan starten met progynova volgens schema. Op dag 17 vh schema hebben we terugplaatsing, verder geen echo ofzo.
Zie best wel op tegen de progynova, wordt er niet vrolijk van (lees; stik chagerijnig), vooral tegen mn vriend. Voel me dus best schuldig. Gelukkig is hij erg lief voor me (waardoor ik me soms wel extra schuldig voel).
Sorry dat ik weinig van me laat horen. Zit beetje in de knoop met t hele gebeuren. Onze dochter is gister naar school gegaan om te oefenen. Toen kwam t besef dat ze echt op school zit als t überhaupt ons nog gegund is.
Dikke knuffel aan jullie allemaal!
Ik hoop dat t snel doorzet en je t verdriet kan verwerken ipv nu t verdriet en nog de rollercoaster te hebben. Dikke knuffel!!!!!
Wilde perzik, hoe gaat t met jou? Geen bloedverlies meer gehad? Heb je al vk gebeld voor eerst check?
Tara, hoe gaat t met jou? Super spannend voor jou ondertussen toch?!
Hoe gaat t met de rest?? Lalameme kom je de dagen beetje door?
Hier gister bloedgeprikt, maar wisten de uitslag al en dat bleek. Dus gestopt met utrogestan, nu menstruatie afwachten.
Gelijk Tilburg gebeld. Ze sturen recepten op, dus mag ik hier ophalen. Heb 1 week rust en dan starten met progynova volgens schema. Op dag 17 vh schema hebben we terugplaatsing, verder geen echo ofzo.
Zie best wel op tegen de progynova, wordt er niet vrolijk van (lees; stik chagerijnig), vooral tegen mn vriend. Voel me dus best schuldig. Gelukkig is hij erg lief voor me (waardoor ik me soms wel extra schuldig voel).
Sorry dat ik weinig van me laat horen. Zit beetje in de knoop met t hele gebeuren. Onze dochter is gister naar school gegaan om te oefenen. Toen kwam t besef dat ze echt op school zit als t überhaupt ons nog gegund is.
Dikke knuffel aan jullie allemaal!
dinsdag 4 september 2018 om 21:57
Jeez heel bericht getypt is het ineens weg. Ka, wat rot om te lezen dat je het moeilijk hebt. Snap dat je het allemaal anders voor je had gezien
Zelf balanceer ik tussen hoop en angst. Assistent vk gesproken en was wel een prettig gesprek, maar kan gewoon 2 kanten op gaan, je kunt niks meer dan afwachten. Bloed is gelukkig gestopt maar wel buikpijn, lijkt haast spierpijn in mijn buik en bovenbenen. Borsten zijn echt enorm en ook pijnlijk dus dat is iig een symptoom. Trek het wachten erg slecht moet ik zeggen, op werk komt niks uit mijn handen. Maar dan denk ik aan jullie (of aan collega wiens moeder plotseling kanker heeft) en alles is relatief. Maar het blijft kut
Zelf balanceer ik tussen hoop en angst. Assistent vk gesproken en was wel een prettig gesprek, maar kan gewoon 2 kanten op gaan, je kunt niks meer dan afwachten. Bloed is gelukkig gestopt maar wel buikpijn, lijkt haast spierpijn in mijn buik en bovenbenen. Borsten zijn echt enorm en ook pijnlijk dus dat is iig een symptoom. Trek het wachten erg slecht moet ik zeggen, op werk komt niks uit mijn handen. Maar dan denk ik aan jullie (of aan collega wiens moeder plotseling kanker heeft) en alles is relatief. Maar het blijft kut
dinsdag 4 september 2018 om 22:31
Lieve lieve puk. Laat je verdriet en pijn alstjebliefd toe, zoals de andere al zeggen. Wees niet zo hard voor jezelf. Jij doet er toe, jullie krijgen zoveel voor je kiezen.. Wees net zo lief voor jezelf als dat je altijd voor ons bent. dikke knuffel voor jou! Ik denk aan je.
En lieve ka ook voor jou een dikke knuffel. Begrijp heel goed hoe moeilijk dit is. Ook echt een moeilijke drempel die je (weer) over moet.. wel heel spannend voor jouw dochter! Ik hoop dat ze het naar haar zin zal hebben! Ik hoop dat de menstruatie snel doorzet. Zodat jullie weer verder kunnen!
Wildeperzik, hier is de spanning nooit weggegaan. Niet iedereen heeft dat, maar als het zwangerworden langer duurd is het zwanger zijn ook voor veel iets zwaarder beladen. Daarnaast maakt bloedverlies het natuurlijk enger. Wat jij omschrijft klinkt voor mij niet verkeerd. Bloeden gestopt. De pijn die je voelt klinkt als banden pijn. Het kan zeker nog 2 kanten op, maar we hopen dat dit gewoon goed mag gaan! Schrijf lekker van je af en wees lief voor jezelf. De eerste weken zijn super spannend.
Ka, om antwoord op je vraag te geven. Spannend blijft het zeker, ik denk tot ze er is ook wel ik kijk ook echt uit naar november tot ze veilig in mijn armen ligt. We plannen nog een groeiecho voor de zekerheid. De stress grootste angst is er gelukkig vanaf, dus dat vind ik alleen al heel fijn.
Alles zit voor de meeste in dit topic altijd zo tegen. De wegen worden zo volgebouwd met obstakels alsof het 1 grote test is. Er moet een moment komen dat die verdwijnen en het vechten word beloond, voor iedereen. Daar geloof ik nogsteeds in! jullie zijn allemaal toppers!
En lieve ka ook voor jou een dikke knuffel. Begrijp heel goed hoe moeilijk dit is. Ook echt een moeilijke drempel die je (weer) over moet.. wel heel spannend voor jouw dochter! Ik hoop dat ze het naar haar zin zal hebben! Ik hoop dat de menstruatie snel doorzet. Zodat jullie weer verder kunnen!
Wildeperzik, hier is de spanning nooit weggegaan. Niet iedereen heeft dat, maar als het zwangerworden langer duurd is het zwanger zijn ook voor veel iets zwaarder beladen. Daarnaast maakt bloedverlies het natuurlijk enger. Wat jij omschrijft klinkt voor mij niet verkeerd. Bloeden gestopt. De pijn die je voelt klinkt als banden pijn. Het kan zeker nog 2 kanten op, maar we hopen dat dit gewoon goed mag gaan! Schrijf lekker van je af en wees lief voor jezelf. De eerste weken zijn super spannend.
Ka, om antwoord op je vraag te geven. Spannend blijft het zeker, ik denk tot ze er is ook wel ik kijk ook echt uit naar november tot ze veilig in mijn armen ligt. We plannen nog een groeiecho voor de zekerheid. De stress grootste angst is er gelukkig vanaf, dus dat vind ik alleen al heel fijn.
Alles zit voor de meeste in dit topic altijd zo tegen. De wegen worden zo volgebouwd met obstakels alsof het 1 grote test is. Er moet een moment komen dat die verdwijnen en het vechten word beloond, voor iedereen. Daar geloof ik nogsteeds in! jullie zijn allemaal toppers!