Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Puk Hoe gaat het? Nog 2 nachtjes en dan weer controle. Hoop zo dat het mooi groeit!!!! Voel je iets in je buik? Ik kreeg steeds meer steekjes en zwaarder gevoel. Ga hard voor je duimen!

Lala en Tara, hoe gaat het met jullie? En met de ukkies??

Yellow, nog 4 weekjes!! Woehoe!

Sunny Jullie ondertussen begonnen met de onderzoeken??

Hier Gister bloedgeprikt en zoals verwacht negatief. Gisteravond dus geen utro meer en vanochtend was daar de menstruatie al. Mn lichaam was er dus wel klaar mee weer.

Gelijk met Tilburg gebeld, recepten worden weer gefaxt, volgende week maandag bellen voor afspraak tp op 12-12. Vroeg voor een afspraak met de arts die dag, dat ging alleen niet. Toevallig een uitvaller op 7-12, anders werd t januari (lekker handig he, zonder die uitvaller hadden we dus sowieso moeten wachten tot januari met ronde 2... maar goed maakt voor ons niet veel meer uit)

's Middags kreeg ik mail van Gent. 7-2-2019 hebben we daar een afspraak. Heb het er veel met mn vriend over gehad. Ik vind het een grote stap en dood eng. We gaan 7-12 nog wel het gesprek in Tilburg aan, maar de kans is 90% dat we overstappen naar Gent en geen 2e ronde in Tilburg meer beginnen.

Betekent dat als de komende niet doorgaat of mislukt, we pauze gaan hebben tot iig februari. Al denk ik wel iets langer, want ze zullen daar nog wel iets willen onderzoeken. En daarna moet ronde 2 nog opgestart worden. Het is dus nu deze rond of over een maand of 5 pas weer. Dat voelt wel kut. Maar misschien ook wel goed voor mn lichaam om na een jaar vol hormonen even geen hormonen te slikken of spuiten.

Heel spannend, heel eng, vol emoties, maar toch voelt t zo dat we dat moeten gaan doen. Alleen als ik t erover heb of eraan denk begin ik al te janken. Weer nieuw ziekenhuis met artsen en pfffff weet ik veel wat voor soort onderzoek. We gaan t zien. Eerst nu door mn menstruatie weer heen en volgende week maandag nog een maandje hormonen starten.

Digiknuffel!
Alle reacties Link kopieren
Ka, ben heel benieuwd wat er groeit! Heb wel het idee dat er wat gaande is ja maar heb ook 2,5 week geleden iets heel ergs verkeerds gedaan met mijn rug en daarnaast is mijn buik ook al een aantal dagen super opgezet. Kortom ik voel me niet heel gemakkelijk maar of het nou mijn eierstokken, buik of rug is... Vind het toch maar lastig om te weten wat ik voel. Bij de IUIs was ik soms ook zo overtuigd dat er aan een bepaalde kant wat groeide en dat er dan vervolgens helemaal niks te doen was aan die kant :-D. Nachtje slapen en ik weet meer gelukkig :) .

Gelukkig voor jullie dat er een uitvaller was! Fijn ook dat afspraak in Gent staat maar kan me helemaal voorstellen dat het idee van zo lang wachten, niet fijn voelt. Wellicht valt het mee. Heb wel vaker gelezen dat het wachten op de afspraak even duurde maar dat het dan ook wel snel kan gaan. Maar instellen op wat maandjes wachten is denk ik wel het beste zodat het alleen maar mee kan vallen. En inderdaad, wat rust voor je lichaam is denk ik ook niet verkeerd. Ik ga er wel vanuit dat jullie gewoon nog een mooie terugplaatsing krijgen in december dus ga daar wel heeel en heeeel hard voor duimen! Voor nu nog even heel lief zijn voor jezelf na je negatieve test :hug:
Alle reacties Link kopieren
Even snel een berichtje!

Yellow! Ik ben zo blij dat het beter gaat nu! Geniet van de laatste loodjes, dat heb je verdient! Als ik je niet meer spreek voordat het zo ver is! Zet hem op! En daarna heerlijk genieten! Ben eigenlijk wel heeeeel benieuwd of jij straks een heerlijk klein mannetje of een mooi lief meisje op je borst gelegd krijgt!

Puk, heel veel succes morgen! Ik duim voor je en denk aan je! En ik houd morgen tussen de bedrijven door her forum in de gaten!

Lieve ka! Ik denk als ik het zo lees dat je de juiste keuze maakt! Heel heel klote dat er weer een lange tijd overheen gaat maar ik heb er inderdaad ook alleen maar goede dingen over gehoord! Al hoop ik nog steeds dat jullie laatste eskimootje straks goed zijn best doet en heerlijk blijft plakken!

Even in het kort! Een fantastische kwaamweek gehad. 2e week was heel heel zwaar. Kleine meisje ziek, behandeling slaat aan en het gaat steeds beter! Ze komt de laatste 3 dagen ook eindelijk weer aan in gewicht dus het gaat de goede kant uit! Ondanks dat genieten we enorm! Het is een heerlijk lief mooi meisje.
Alle reacties Link kopieren
Nou hier hakt alles er weer lekker in. 5/6 follikels met een echoscopiste die tevreden is. Bij mij alleen maar vragen.. Wel even wat besproken en gevraagd hoe het kan dat het bij de IUIs zo makkelijk leek te gaan en nu dit blijkbaar het maximaal haalbare is. Geeft ze aan dat ze waarschijnlijk de voorraad leeg hebben getrokken met de IUIs. Klinkt fijn he! Dus ja, tranen drogen en mindset veranderen. Er hoeft er maar 1 goede bij te zitten 🍀
Alle reacties Link kopieren
De voorraad leeg getrokken, Wat een uitspraak! Wat naar puk! :hug:

Maar inderdaad 5 a 6, we gaan ervoor dat het met deze follikels goedkomt! Wanneer staan de volgende afspraken ?
Alle reacties Link kopieren
Puk wat is dat voor uitspraak?! :woa: Geen idee of ze dat nu kunnen prikken, maar dat kunnen ze gewoon controleren door je amh te prikken. Zou hier echt een aantekening van maken om tijdens een gesprek te bespreken.

Verder snap ik je teleurstelling goed. Je hoopt toch op nog wat meer. Wat ik wel heb geleerd is dat heel veel minder kansen geeft. Dan zijn de eitjes namelijk van mindere kwaliteit vaak. Laatste een vrouw die had meer dan 30 eitjes (ja echt wow gewoon zoveel), maar had maar 8 bevruchtingen en daarvan 1 verse tp en 2 in de vriezer. Dat aantal kan jij ook gewoon halen!

Zaten er verder nog kleintjes? En zoals lala al vroeg, wanneer nieuwe echo? Ik duim voor je!

lalameme Wat vervelend dat jullie meisje zo ziek was. Blij dat de medicatie goed pakt. Geniet ervan!
Naja wat raar en ongevoelig die uitspraak! En vervelend dat je je vragen niet kwijt kunt. Kun je ze opschrijven en nabellen bijvoorbeeld? Hoop inderdaad dat de lucky one er toch bij zit! Wel echt enorm vervelend dat de mensen je niet het juiste gevoel geven en antwoorden kunnen geven, het is al zwaar genoeg allemaal :hug:

Ik lees trouwens nog altijd mee maar weet soms niet zo goed wat te plaatsen. Met mij gaat het super, kwaaltjes zijn stuk minder nu. Morgen hebben we de geslachtsbepaling, super spannend. Ik duim voor jullie.🌸
Alle reacties Link kopieren
Wilde Perzik plaatsen dat t super gaat is top hoor! Fijn om goede dingen te lezen! En spannend morgen!! Heb je zelf een gevoel of je partner?
Wij denken een jongetje! Sowieso familie van man alleen maar mannen drie generaties en ze zeggen ook dat meisjeszaad wat langer overleeft maar jongetjes sneller zijn, we hebben die week elke dag benut dus meisjes geen kans gehad denk ik😬😄
Alle reacties Link kopieren
Hier al weer iets gerust gesteld. Geloofde zelf al niet dat IUI invloed heeft op de eicelvoorraad en dat blijkt ook niet zo te zijn. Wat ze in het ziekenhuis wel heeft proberen uit te leggen is me niet duidelijk maar ga het nu maar even naast me neer leggen. Heb zeker nog heel veel vragen die ik ga stellen bij mijn arts want het lijkt er inderdaad op dat mijn voorraad wel klein is. Voor deze poging gaat dat het toch niet veranderen. Hoop gewoon dat het anders loopt dan de vorige IVF en dat die 5/6 mooi mee gaan groeien. Maak me wel een beetje druk omdat ik de vorige keer natuurlijk ook gewoon met 7 begon. Maar ja niks aan te doen nu: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ka, er lagen er 3 aan 1 kant en volgens mij 5 a 6 aan de andere kant maar de echoscopiste zal vast wel een goede schatting hebben kunnen maken dat er een aantal al te klein waren om mee te tellen. En inderdaad vaak is de kwaliteit wel beter met minder al vraag ik me nu af of mijn miskramen wellicht ook wat te maken hebben met een slechte kwaliteit..Ook vragen voor mijn arts. Nu zondag de volgende echo dus ik ga duimen voor die 6 follikels :cheer:

Lala, wat vervelend dat jullie meisje zo ziek was maar gelukkig dat het weer beter gaat! Hoe voel jij je? Lichamelijk maar ook mentaal. Was natuurlijk een heftige en zorgelijke periode waar je doorheen bent gegaan.

Wilde perzik, heeeel fijn om te lezen dat het goed gaat. Ben heel benieuwd of jullie gevoel klopt! Laat je wat weten als je weet wat het gaat worden.

Ka, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het opgehelderd is puk! Blijf me er wel over verbazen, een ronduit lompe uitspraak. Alsof je niet al genoeg zorgen hebt.. zou het zeker nog even bespreken! Ik duim echt op volle touren met je mee, op naar morgen puk! Ik hoop zooo op positief bericht!

Hoe gaat het inderdaad met jou ka? trek je het een beetje ?

En en en! Ik ben zeeeer benieuwd wildeperzik! Krijgen jullie inderdaad een zoontje?

Ja was inderdaad wel even naar! Maar het gaat nu weer helemaal goed, ze groeit zo hard, ik word er bang van!

Van de bevalling herstel ik opzich snel, de bevalling ging ook heel snel dus was wat dat betreft geen uitputtingsslag. Al was het wel heftig en ben ik eigenlijk praktisch de hele bevalling kwijt, dat stukje moet ik wel verwerken, samen met de zwangerschap, die gewoon ronduit eng was en de periode die aan deze zwangerschap vooraf is gegaan. Al is het bij mij makkelijk gegaan in vergelijking wat jullie nu doormaken natuurlijk! De schade aan mijn bekken zal ook echt tijd nodig hebben maar dat is niet erg. Ons meisje is er en ik zou het voor haar nog 100x overdoen! Ik geniet eigenlijk alleen maar, we knuffelen de dagen door!

Nog genoten van de blackfriday gekte? Haha jeetje wat een hysterische bende overal!
Fijn bericht puk, maar wat lala zegt zou het toch nog even bespreken! Veel succes we duimen voor je.

Lala mooi om te lezen hoe het met jullie gaat en heel goed en logisch dat je ook aan je mentale herstel denkt. Het is niet niks allemaal! Sterkte en geniet nog maar even verder van je roze wolk :heart:

En het is... inderdaad een jongetje! 💙😄
Superleuk, de naam is bij dezen dan ook beklonken. Straks de stad in voor iets van kleertjes :)
Alle reacties Link kopieren
Puk Hoe was t vandaag? Groeien ze goed?! Hoop het zo!!!!

Wilde Perzik Wat een geweldige redenatie en wat tof dat jullie t goed hadden haha. Wel lekker makkelijk nu met alles kiezen enzo. Geniet ervan!

Lalameme Logisch dat t allemaal niet in de koude kleren gaat zitten. Ook al is t nu allemaal goed en kan je genieten, je zult de rest toch moeten verwerken.

Hier een sint weekend. Leuk, maar vind ook lastig. Probeer me enorm om onze dochter te focussen, om van haar te genieten. Want tis natuurlijk ook de tijd van allemaal gezinnen om je heen met baby’tjes en zwangere jonge stellen. Ik geniet vooral van onze dochter, moet ik echt niet vergeten.

Morgen weer beginnen met progynova. Vindt echt wel spannend zo t laatste cryo. Niet ontdooien is ook geen andere proberen te ontdooien. Dagen gaan snel aankomende maand, dus dat scheelt.

Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Lees regelmatig mee, maar ben zo druk dat ik weinig tijd heb om uitgebreid te reageren. Ben inmiddels weer met de opleiding verder gegaan en over een paar weken weer aan het werk. Alles moet nog op z'n plek vallen (vooral mijn tijd goed inplannen is best lastig!) Met het kleine meisje gaat het prima :)

Ka, idd die zwangere buikjes zullen confronterend zijn.. lekker met je dochtertje knuffelen!

Puk, ook jij veel succes! ik duim met je mee voor 6!

Wilde Perzik, leuk een jongetje! veel shopplezier!

Lala hoe gaat het nu met je meisje?

liefs!
Alle reacties Link kopieren
Later even een langer bericht, moet nu werken maar wilde nog even wat laten weten. Het zag er gelukkig super goed uit gisteren! 9 follikels in totaal tussen de 1.6 en 1.9! Helemaal blij dus. Nog twee dagen doorspuiten om ze nog wat groter te laten worden en dan morgen weer een echo en gaat de punctie waarschijnlijk gepland worden :hyper: .
Alle reacties Link kopieren
Oh wat super Puk!!!!! :yes:

Tara, poeh lijkt me ook erg pittig om daar een goede planning bij te maken met baby, studie en werk. Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren eindelijk tijd voor een lang bericht. Die is duidelijk dus niet hier terecht gekomen..

Dan is maar even snel!

Wat super puk!! Zet hem op deze dagen met de laatste spuiten en op naar die volgende goede echo en tp! Zo blij!

Ka, allemaal heel logisch. Het is een zware tijd, weer zonder zwangerschap of baby op je borst. Geniet inderdaad maar extra van jullie prachtige dame. Maar ik begrijp heel goed dat het geluk wat zij brengt los staat van de wens voor een tweede wonder. En dat gevoel mag er zijn he! :hug: ik hoop zo zo zo dat jullie laatste cryo ook goed ontdooid en blijft plakken zodat de volgende grote stap niet genomen hoeft te worden! Denk aan jezelf, en wees lief voor jezelf!

Wat leuk een jongetje! Veel plezier met alle voorpret en fijn dat het zo goed gaat nu!
Alle reacties Link kopieren
Lala, kan me helemaal voorstellen dat het even tijd kost om alles te verwerken. Fijn om te horen dat het steeds wat beter gaat met het herstel. En met zo'n prachtig meisje kan ik me voorstellen dat het het allemaal waard is. Al mag het verdriet, herstel en verwerking er naast zo'n wondertje natuurlijk ook zijn. Dus nog steeds goed aan jezelf denken hoor!

Wilde Perzik, leuk! En wat grappig dat jullie het eigenlijk al zo duidelijk wisten :-D . Nog leuke kleertjes gevonden?

Tara, Jeetje jij zit ook niet stil :) . Kan me voorstellen dat je nog even je tijdsindeling goed moet krijgen. Dat lukt mij al soms niet met alleen mijn baan :facepalm: .

Ka, inderdaad belangrijk dat je nog geniet van al die mooie momenten met je dochter. Het traject doet zo veel met je dat ik snap dat je jezelf af en toe daar echt aan moet herinneren. Om niet te verdrietig zijn om alles wat er gaande is en alleen maar die zwangere buiken te zien :hug: . Laat die mooie laatste cryo het maar gewoon zijn!

Hier, gisteren weer een echo gehad en het zag er goed uit. Punctie staat gepland voor morgen. Merk wel dat ik door alles, echt alle ramp scenario's in mijn hoofd heb. Vind namelijk dat ze best lang wachtte met het plannen van de punctie dus heb het idee dat alle follikels morgen al gesprongen zijn of overrijp zijn waardoor er geen bevruchtingen plaats vinden etc etc. Daarnaast kijk ik echt op tegen die punctie met alleen paracetamol en naproxen. Kortom, ik ben blij als het vrijdag is :-D
Alle reacties Link kopieren
Spannend puk! Kan mij voorstellen dat je er tegenop ziet en ook bang bent dat het weer niet doorgaat. Het is ook gewoon echt zo ontzettend spannend!
Ik ga aan je denken morgen, en dan op naar een goede terugplaatsing deze week! :hug:
Alle reacties Link kopieren
succes Puk morgen! :heart:
Succes vandaag Puk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan je puk! Jij kan dit! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Duimduimduim!!!!! Succes Puk! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Puk, ik denk aan je!!
Alle reacties Link kopieren
@ Lala Ka en Puk, tnx voor jullie berichtjes. Ben idd zo enorm blij dat het einde van de zwangerschap wel fijn verloopt :-)

Vandaag 37 weken zwanger. Toch weer een mijlpaal want als hij/zij nu komt is het kindje voldragen.

Tegelijk realiseer ik me dat we al zo'n tijd met elkaar schreven voordat ik Uberhaubt kon posten dat ik zwanger was. En dan vind ik het zo heftig voor degene die nog steeds niet zwanger zijn dat we nu alweer zoveel verder zijn.... :-( *hug*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven