Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
18 mln Puk.. ik weet niet wat ik lees!!
Ka balen zeg. Sterkte.
Perzik wees niet huiverig voor clomid. Niet nodig. Slikken lijkt altijd fijner dan spuiten.

Hier kort. Deze maand niet in de weer gegaan met uitrekenen van de eisprong of ovulatie testen. We doen het wanneer we zin hebben... beetje overgenomen van jou ka....

Sterkte zwangeren. Ik denk aan jullie :hyper:
Jame ook fijn denk ik om er "niet zo" mee bezig te zijn! Ik hoop dat het wat moois oplevert! Knap van je hoor! :hug:

Knuffel voor jullie allemaal meiden! Ik wilde even goed reageren, maar zie net dat er maar 1 bericht op deze pagina staat haha.. dan reageer ik een andere keer.

Ik duim nog hoor puk!

En ka, ik heb de tijd voor je vooruitgeblazen! Ik hoop dat jij het ook hebt gemerkt! Dat je wachtronde snel voorbij mag zijn! :hug:
Lalameme Alles goed met jou?
Dank je voor het voor uitblazen :whistle: :whut: haha.

Jame :thumbsup: Goed bezig! Voel je je dr ook goed bij door het even ietsjes te laten rusten?

Wilde Perzik Oh nee o_o wat bagger!!!!!! Ik snap goed dat je daar enorm van baalt! En het is idd heel moeilijk om te zien dat je partner het er moeilijk mee heeft :-( . Krop daardoor je eigen gevoel niet op he :nope: ! Ik merk dat ik dat wel vaak doe tegenover hem als ik zie dat hij het moeilijk heeft, maar merk dan ook al snel dat dat niet werkt en het er explosief utikomt :steam: En das ook weer niet goed.

Je mag verder plaatsen wat en wanneer je maar wilt. Denk dat we dat allemaal doen, als we wat kwijt willen of willen reageren doen we dat :nerd: . Soms is het dan even stil en soms schrijven we dan een pagina vol. Geeft niks. :hug:

Ben je al ongesteld geworden??
Er is een hele fijne ovulatie programma, heet fertility friend. Als je het daar invult, rekent die van alles voor je uit. In het begin is die gratis, weet niet precies hoelang, dacht 3 maanden. Daarna ben ik ermee gestopt, want toen had ik wel wat duidelijkheid. Is wel engels, maar niet al te moeilijk.

Puk Hoe is het? Eerste wachtweek door :cheer:

Idd wel beetje gek dat je geen afspraak bij de gynaecoloog hebt. Hier is dat standaard als de maand mislukt is volgens mij. Weet t niet 100% zeker na een cry tp, dat zullen we donderdag horen, maar voor zover ik weet moeten we elke keer bij menstruatie bellen voor een afspraak om te bespreken.

Sunny en Falathiel Hoe gaat het met jullie? :heart:

Hier Ik heb do en vr nog een beetje oud bruin verlies gehad, maar dat was erg weinig. Sinds dinsdag begonnen met vruchtbaar slijm verlies, gok dat ik tussen nu en zaterdag ergens mn eisprong heb. Mijn lichaam is te duidelijk en te regelmatig :shout: , dat ik t niet geheel kan missen. Meestal erg fijn, want dan kan je goed plannen. Maar ben er erg rustig onder, niet t idee dat ik er zwanger mee ga worden, die hoop is echt weg. Dus geen stress daarvoor.

Het weekend was prima, gister lunch gehad met vriendinnen, ook prima. Maar verder dan oke en prima kom ik even niet :-[ . Nog 2,5 week en dan vakantie en daar zijn we aan toe. Zo erg toe aan gewoon even niks, dat we vanochtend nog een extra weekend weg hebben geboekt. :biggrin: We hebben 3 weken vakantie, waarvan we de laatste week een midweek weg gaan. Maar nu ook tussen week 1 en week 2 t weekend. Wel rekening gehouden met mogelijke echos, dus gaan zitten 25 min van t ziekenhuis vandaan. Kans is vrij aanwezig dat ik die vrijdag of maandag langs moet, dus zo zitten we dichtbij. :-]

Mn vriend zit sinds gisteren aan de valdispert. :-( Daar kwam de stress er via spieren uit, die verkrampte volledig en maakte zichzelf volledig gek. :@@: Het eist zn tol, maar we moeten en willen door.

Zwangere dames, willen jullie wat voor mij doen? Elke avond (of ochtend of middag, of alle 3) 5 min gaan zitten of liggen met je handen op je buik, je ogen dicht en even vol genieten :shame: ! Sla geen dag over om even dat momentje te pakken. Even volledige stilte en rust, even diep in en uit ademen en genieten van het kleine, mooie leventje in je buik. Het is zo bijzonder en het zo plots weer voorbij. En tuurlijk heb je dan een prachtig kindje in je armen, maar die zwangerschap, hoe moeizaam hij soms kan verlopen ook, is zo speciaal. Vergeet er alsjeblieft niet van te genieten, gewoon in ieder geval elke dag een momentje. :love:
Ka wat een prachtig bericht van je, ontzettend lief! Moest er een beetje van huilen! ik hoop echt dat jij dit ook heel snel weer mag meemaken. Het is je zo gegunt. Genieten doe ik zeker. Van haar schopjes, hoe ze reageert op dingen die ik doe. Vriend voelt haar nu ook, zelfs al mijn bewegende buik op film. Het is zo mooi om op deze manier echt samen te kunnen zijn. Ik volg je tip op om er nog een stukje bewuster van te worden!

Lichamelijk gaat het minder, vk gesproken en moet met werk gaan overleggen. Ik kan 1 minuut lopen, daarna knalt mijn buik uit elkaar, echt extreem veel zeer doet dit. (Ik word ingehaald door oudere vrouwen met rolators). Ik moet rustiger aan doen, ook vanwege mijn bekken, maar nu ook vanwege mijn buik. Als dit aan houd krijg ik uitgebreid onderzoek of er een aanleiding voor is, of dat het inderdaad een extreme vorm van Banden pijn is.

Ik neem zo nu en dan wat compensatie uren op en ben wat vaker een dagje thuis. dit doet goed Ik kan nu bewuster genieten van ons meisje in mijn buik, want wat is dat speciaal en wat ben ik gelukkig. :love:
Lieve Ka,

Bedankt voor je lieve berichtje, iedere ochtend en iedere avond ga ik bewust even liggen om te voelen, want het is inderdaad een prachtig wonder! Ik hoop voor jou en ook voor de andere dames dat jullie binnenkort hetzelfde mee mogen maken :heart:

Ben inmiddels 31 weken en voel me prima! Buikje wordt inmiddels een flinke buik dus die zit nu wel regelmatig in de weg, maar nog maar een paar weekjes werken en dan met verlof 💓

Gaan jullie nog lekker op vakantie?

Liefs
Hi ladies,

Sorry dat ik even niets van me heb laten horen, er zijn weer wat nieuwe ontwikkelingen. Mijn vriend en ik hebben besloten (voornamelijk mijn vriend maar ik ben het er wel mee eens uiteindelijk :) ) dat we álles even uitstellen. Dus dat we nu een pauze nemen en dan pas zelfs begin volgend jaar waarschijnlijk gaan starten in Nijmegen. We zouden eigenlijk vóór onze reis al zoveel mogelijk doen zoals starten met de intake en zaakonderzoek (dat in Nijmegen nogmaals wordt gedaan), maar het ging mijn vriend echt allemaal even te snel. :whut: Ik heb me erbij neergelegd en focus me nu op andere dingen zoals fit worden via Crossfit :yes: . Vind het echt leuk om te doen! Kent iemand het toevallig?

Ik reageer nog even een laatste keer op jullie en daarna zal ik dus ook pauze nemen van het schrijven op het forum. Meelezen zal ik nog zeker blijven doen :-) .

Tara Wat prachtig dat je al op 31 weken zit wat vliegt de tijd, ik wens jou heel veel succes, kracht, gezondheid en geluk!

Lieve Lalameme Het lijkt me pittig met de klachten die je beschrijft, fijn dat ze het gaan onderzoeken als het aan blijft houden. Ook jou wens ik natuurlijk heel veel succes, kracht, gezondheid en geluk! Ik ben zo blij om te horen dat je gelukkig bent :heart: .

Wij gaan nu koken dus ik reageer later nog even op de overige dames! :heart:
Lieve Ka Wat heerlijk dat je vakantie eraan komt nu jullie het zo hard nodig hebben. Aftellen nog 2,5 week... Jouw berichtje was inderdaad zo mooi. Ik hoop dat wij allemaal dat advies kunnen en mogen opvolgen straks. :heart:

Puk Lieve Puk, wat balen dat de ivf niet is doorgegaan, maar inderdaad wat een goed aantal zeg voor lucky number 7!! Heel fijn dat het alsnog een kans is geworden en ik ben heel benieuwd wanneer je meer weet over deze poging, dus of hij geslaagd is of niet. Ik duim enorm voor je!! :) :thumbsup:

Wilde Perzik Wij gaan naar Zuid Amerika, daar liggen mijn roots. Jazeker, reizen is mooi he. Geeft ook wel de nodige afleiding straks :) . Verder wil ik jou sterkte wensen in dit moeilijke proces. Het is niet makkelijk maar dit forum bijv. vind ik zo prettig, je kunt je hart luchten of gewoon meelezen en meeleven met andere die hetzelfde meemaken. Je staat niet alleen. :hug:

Hier Overigens heb ik nog geprobeerd om mijn AMH getest te krijgen maar dat bleek dus onmogelijk. De huisarts verwees me naar de gyn en de gyn zei dat het geen zin had. Ze zei dat het pas over een jaar weer zin zou hebben. :-? Nou goed ik probeer het maar los te laten en er vertrouwen in te hebben dat alles gaat lopen zoals bedoeld is. :) :heart:

Nou ik blijf jullie zeker volgen ladies :heart: Take care :heart:
Whaaaaaaaa, er staat een tweede streep!!
Heb natuurlijk sinds 10 DPO (okay gelogen - 8 DPO) al zitten testen met mijn ultra gevoelige stickjes en niks. Vanochtend weer getest en aangezien ik toch een berg testen heb ingeslagen vorig jaar er maar eens een ander testje tegen aan gegooid. En gewoon een streep en op die ultragevoelige bijna niks.. Voel me al twee dagen minder dus ga er vanuit dat dat een goed teken is!
Hij is nog licht maar zit op 13 DPO dus dat mag ook nog. Ohhh jongens fingers crossed dat hij/zij (of allebei) lekker blijven plakken.

http://i64.tinypic.com/j5xhsp.jpg
Omg puk!! :hyper: Wat een geweldig nieuws! Duim met je mee dat alles goed gaat maar daar gaan we voor nu gewoon vanuit: dus gefeliciteerd! :heart: :sun:
Puk! Whaaaaa!! Wat prachtig! Gefeliciteerd, inderdaad fingerscrosst dat deze blijft zitten. Dus nu voor jou! LIEVE KLEINE, BLIJF NOG EEN MAAND OF 8 LEKKER IN MAMA HAAR BUIK GROEIEN! Ik zit hier met mijn hormonen nu gewoon keihard ontroostbaar te janken! Zooo blij voor jou lieve puk! :cheer2:
Ka, dank voor je berichtje. Man en ik kunnen er heel goed over praten en zijn meer naar elkaar toegegroeid en verliefder dan ooit :heart: . Vind t ook wel mooi dat we het allebei nu zò graag willen, dat heeft het wachten ons wel doen beseffen.

Overigens ben ik weer voor tweede keer gezakt met rijbewijs. Echt vreselijk. Ben steeds zo vreselijk nerveus en is zo alles overheersend. Zucht. Voelt alsof niets lukt. Maar eerst op vakantie, daar zijn we zo aan toe. En daarna weer door :|

En weet niet meer wie het vroeg maar ben inderdaad ongesteld geworden. Nieuwe cyclus gaat weer bijna beginnen. Het lijkt volgens temp methode toch alsof er een eisprong is geweest (althans als die verhoging heeft plaatsgevonden is die kans groot toch??) dus dat is wel positief. Deze ronde wil ik dan toch maar weer gaan proberen op te speuren, met extra gevoelige testen dit keer.

Sunny, dankjewel! :) Wauw Zuid Amerika lijkt me heel gaaf ook. Genieten en lekker daarop focussen al lijkt me dat ook moeilijk. Je lijkt er wel OK mee het uit te stellen? Heel veel plezier en geluk en wie weet, ze zeggen wel eens, op vakantie als je er niet mee bezig bent, is het ineens raak.
anoniem_296953 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 08:25
Reden: Verstuurde bericht per ongeluk al
88.07% gewijzigd
Gefeliciteerd Puk!!!!!

En jammer van je rij examen Perzik, maaar ik weet zeker dat je het kan. Zenuwen kijken de meeste wel doorheen. Heb je nog tips meegekregen?
Ah lieve lieve Puk, wat een prachtig nieuws! De komende periode zal nog spannend zijn natuurlijk maar deze keer moet het gewoon goedkomen!! ♡
Aah geweldig Puk!!! Dat hij of zij mag blijven plakken!! :cheer2: :flirting:
Net toch even een kruidvat testje gekocht omdat ik zeker wilde zijn dat die predictor niet loog :-D . En ook daar een lichte maar duidelijke streep die binnen een minuut verscheen met middag urine. Positief dus! :hyper: Nu idd. nog even spannend en hopen dat ze mooi oplopen maar na bijna drie jaar moet het nu gewoon zo zijn...
Fijn nog even die extra bevestiging Puk.
Ik hoop dat je een fijne zwangerschap mag hebben :-)
Hoe reageerde je vriend?
Puk :cheer: :hello: :jump: :rolling: :kneel: :applause: :bigkiss:
Woehoe! Eindelijk! En oh wat spannend nu zeg! Ga enorm duimen voor een lekkere plakkerd :lol: Hoe reageerde je vriend? En de vk of gynaecoloog al gebeld?

Wilde Perzik He, bah... stom rij examen. >:-( Enorm frustrerend.

Voor ovulatietesten heb ik goede ervaring met sensitest, die zijn niet duur en werkten bij mij top.

Sunny Wat knap dat jullie het even uitstellen. Heel goed dat je eerst aan je eigen denkt en de tijd neemt. Heel veel succes met fitter worden En geniet van jullie reis!!!! :hug:

Tara Succes met de laatste weekjes. :bigkiss:

Lalameme Wat enorm prut van die pijn zeg :-( ! Denk echt goed aan jezelf hoor! Ik vond het bij onze dochter ook erg lastig rustiger aan te doen (ben niet invalide maar zwanger zei ik altijd), maar het is toch echt wel beter en iedereen begrijpt t ook hoor. :hug:
Heb je een buikband? (en dan niet zo eentje met een leuk printje, maar een echte ;) ). Bij mij hielp dit iets te verlichten van mn bekken, heb hem toen gehaald bij de prenatal (wel passen! viel toen ik hem haalde erg groot).

:sun: :sun: :sun: Komt iedereen de dag een beetje door met de hitte?

Hier Alles wel oke. Verjaardagen weekend gehad. Vandaag en morgen even mn werkdagen doorkomen met de warmte 8-) , wo en do vrij (do naar tilburg voor bespreken cryo terugplaatsing :@@: ) en vrijdag maar 1 kindje extra :-] .
Ben mn ovulatie als t goed is voorbij. :whut: Dus ik start mn vakantie met een menstruatie. :flag:
Yeeeeaah puk wat goed! Je loopt vast de hele dag op wolken;) Ik hoopte zo op dit nieuws! :cheer: Van harte gefeliciteerd!

Wij zijn vandaag bij de gyn geweest, ons meisje is keurig gegroeid en woog al rond de 850 gram! Alles gaat helemaal goed, ik heb alleen enorme last van de warmte. Ik kan echt niks, behalve slapen en liggen @( . Gelukkig beweegt de kleine veel en daar geniet ik wel erg van!
Heerlijke berichten allemaal! Wat fijn dat we hier naast de spanning en ellende van alles wat er vooraf gaat aan het zwanger worden ook de blijdschap met elkaar kunnen delen! Jullie hebben echt een plekje in mijn hart! Dat derest snel mag volgen!

Wilde perzik wat een klote zooi zeg! Stom rijexamen! maar jij kan dit! Echt waar! Het is gewoon heel stom. neem je de instructeur mee of niet? Ik sloeg uiteindelijk pas toen ik hem meenam. Eerst wilde ik dit niet.

Lieve sunny wat een moeilijke beslissing, en sterk van jullie dat jullie deze stap zo zetten. Wie weet gebeurd er in de tussentijd nog iets heel moois! Maar geniet in de tussentijd van elkaat en heel veel succes met fitter worden! Jij kan dit! Ik blijf aan je denken topper! :hug:

Ka, menstruatie is prut. Maaaaar dat betekend nieuwe tp in zicht! En daar gaan we voor. Vorige keer volgde er een reeks van zwangerschappen nadat de eerste ging. Laten we ervoor gaan dat puck de trent uit de pauze stand heeft getrokken!

Rain! Wauw wat gaat dat toch snel he! Hoever ben jij nu ?

Hier per direct gestopt met werken. Ik hoop het met een 1,5 week nog eens te kunnen proberen (maximaal gedeeltelijk) en anders ben ik vanaf nu thuis. Teveel harde buiken die ik nu nog helemaal niet hoor te hebben. Ze hebben gelukkig qua stand van de baarmoedermond/hals nog niets gedaan alleen ze kon niet helemaal goed voelen of er al een beetje ontsluiting zat. Overigens kan dit niet meteen kwaad als het er wel zit omdat het verder nog heel hoog zit even wachten hoe het nu verder gaat en anders moet ik even ter controle langs de gynaecologie. buikband ga ik van de week voor kijken ka! Bedankt voor de tip, was het alweer even vergeten ! Haha.

Hier is het ook een beetje hangen met die hitte. Maar wel de tijd en ruimte om heerlijk te genieten van die kleine wiebelkont! :heart:
Puk Hoe is t? Nog getest om te kijken of t oploopt?!

Rain Fijn dat alles goed gaat, sterkte met de warmte.

Lalameme Menstruatie duurt nog 1,5 week ongeveer hoor ;-) . Heb vorige week do, vr of za ongeveer mn eisprong gehad, dus met een beetje geluk zit ik bijna door mn eerste wachtweek heen haha. Al wacht ik niet echt dit keer.

Vervelend dat je thuis zit! Maja, kunt niet anders dan je er bij neerleggen en dan maar extra genieten van je buikje :bigkiss:

Hier weinig nieuws, vandaag vrij. Tussen de middag lunchen, zouden langs een strandje gaan zitten, maar nu regent t opeens sinds 4 uur :facepalm: Lekker hoor, maar wel precies wanneer ik wel naar buiten wilde haha. Maar we wachten even af, als t zo droog wordt en opeens weer zo warm, is t strandje ook zo droog.

Morgen laat ik weer van me horen, dan zijn we weer in Tilburg geweest.

Fijne woensdag allemaal :sun:
Heel veel Succes morgen Ka. Oeps verkeerd begrepen haha.. stuur je die regen deze kant eventjes op haha ? Wel balen van jullie stand tripje!

Ik volg je advies goed op nu! Alleen dan nog veel langer dan 5 minuutjes en het is heel fijn!
Jaaaaaaaaaaaaaaaa Puk Puk Puk. Wat lees ik nu..........jaaaaaaaaaaaaa super gaaf,
! :cheer:
Korte update vanuit hier.

We doen een kunstmatige cyclus, omdat we nu een tijdje bezig zijn met iui en ivf, daarbij vorig jaar bbz. Mn lichaam is niet enorm betrouwbaar en om ervoor te zorgen dat t niet mega lang allemaal gaat duren was de keuze makkelijk.

Vanaf dag 1 progynova gaan slikken, dag 11/12/13 een echo, dag 14/15 utrogestan erbij en dag 17 TP.

Nu hopen dat mn menstruatie do of vr doorkomt.

Fijne dag :sun:
Fijn nieuws ka! Fijn dat het op deze manier word aangepakt! Ik hoop met je mee. En dan op naar de terugplaatsing!
Hier ziet het er niet zo positief uit. Tot woensdag liepen de testen nog wel wat op maar die van gisteren en vandaag zijn lichter aan het worden. Ik geloof niet dat het goed zit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven