Zwanger worden september 2018

29-06-2018 22:35 610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb even dit account aangemaakt zodat iedereen die mee wilt schrijven alles zelf kan aanpassen in het schema.
In september gaan wij voor een 2e kindje. Tijdens de start bij ons 1e kindje en tijdens mijn zwangerschap heb ik veel gehad aan het forum. Ik zou het erg leuk vinden om dat nu weer te hebben.

Mama's to be :heart: :heart: :heart:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Door8731/24:heart: sept2Gaan eerst trouwen
a3131/3222 okt41ma gehad juli 2018
Daneli26/2825 dec31
Scorprion199027/3916 nov21
Pink_Sky34/37 :heart: 33UD 1 Aug?
Mommywensje329/2928 dec3328 aug implanon verwijderd.
Globetrotter9127/32 :heart: 12UD 27 mei
Ikke19890629/25 :heart: 21
CallieB23/30:heart: 11
Tiema127/3315 nov41
Jaanz29/3016 dec31
Bippy-29/28 :heart: 42
Sommige schrijvers zijn uit de tabel vanwege lang niet mee schrijven. Zet jezelf er gerust weer in!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
40.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heftig A31! Maar tegen moeder natuur is inderdaad helaas weinig te doen:(

Spannend bippy bijna je NOD! Hier moeten we nog even wachten. Ik moet nog afwachten of mijn cyclus vrijwel meteen regelmatig is, dan zou mijn NOD 22 september zijn.

Ik slik trouwens sinds ik met de pil gestopt ben foliumzuur van kruidvat. Deze kan je ook door blijven slikken.
Alle reacties Link kopieren
Idd ikke, t leven gaat niet altijd zoals je t zou willen.. ik slik al vanaf vorig jaar davitamon mama plus. Hier zit ook omega3 in en foliumzuur uiteraard. Foliumzuur is ook echt belangrijk hoor dames ! Ik kreeg bij mijn controles bij de verloskundige en later bij de gyn. Ook steeds de vraag of ik folium slikte. Dus voor de dames die nog twijfelde of t niet wisten. Begin gelijk vanaf morgen met tabletten!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bippy,

Volgens de informatie op internet en me huisarts ben je normaal gezien direct weer vruchtbaar, maar de vraag is of je cyclus dan ook mee werkt.

Me huisarts gaf aan dat ik rekening moet houden met minimaal een half jaar tot een jaar om zwanger te worden. Schrok ik zelf ook even van, maar hij zal het beter weten dus ik ga er ook gewoon vanuit dat het voorlopig nog niet raak is.

De implanon heb ik al wel 6 jaar gehad waarvan 1x gewisseld voor een nieuw staafje.
Alle reacties Link kopieren
A31 hier ook standaard de vraag zodra je bij dokter/gynaecoloog komt of je wel foliumzuur slikt!
Slik het nu al 4 maanden ondertussen dus zal wel goed zitten!

Mommy ik wilde eigenlijk ook een implanon maar mijn gynaecoloog wilde hem niet zetten.
Deed hij niet aan, omdat vaak vrouwen erg veel zouden bloeden tussendoor en ze kunnen blijkbaar ‘kwijt’ raken in je arm :huh:
Ze zeggen trouwens ook dat je van de pil een half jaar moet ‘ontpillen’. Ook lang niet bij iedereen het geval!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg A31, jullie hebben een heftige periode gehad..
Gezellig dat je hier mee komt kletsen.

Wat spannend Bippy!
Heb je die krampen voor iedere menstruatie of is dit iets nieuws?

Goh Mommywensje3, een half jaar tot een jaar is wel echt lang, ik hoop voor je dat dit net zoals bij veel vrouwen die de pil hebben geslikt niet echt zo lang zal duren.

Mijn NOD is 21 september, dus dan lopen we bijna gelijk Ikke198906.
Maar aangezien ik volgens mijn app donderdag mijn eisprong heb en mijn koperspiraal er pas vrijdag uitgehaald wordt heb ik niet echt de verwachting dat het deze maand al raak zal zijn bij ons, maar goed je weet het maar nooit :-D

Als je mij ook in de tabel wil proberen te zetten Bippy? Dat zou ik fijn vinden, want het lukt mij niet.
Ik ben 34 en mijn man 37, nod is 21 sept., 1e ronde, 3e kindje.
Bedankt alvast :heart:
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden startte ik het topic 'zwanger worden vanaf september 2017' en deze maand verwachten wij ons kindje! Ik hoop dat het bij jullie ook snel zover mag zijn! Succes allemaal! :)
Alle reacties Link kopieren
@ pink ja het is idd wel heftig zoiets! Ik zat ook bij een ander forum mee te kletsen maar die vond ik iets te negatief in de zin van veel die ook miskramen hebben gehad en dit ook steeds benoemen (wat heel logisch is en ze ook moeten doen als die behoefte er is) en ik merkte aan mijzelf dat ik juist behoefte heb aan positieve vibes in de zin van spanning of het gelukt is en dat soort dingen.. niet alleen vanuit een miskraam gesproken! Dus ik kom gezellig hier meekletsen in de spannende reis van het moeder willen worden😆.
@bippy ja het schijnt echt mega belangrijk te zijn foliumzuur!! 4 maanden dan zou het naar mijn idee al aardig in je systeem zijn opgenomen😉 ik slikte vanaf januari van etos foliumzuur en kwam later bij de verloskundige en kreeg van davitamon mama plus een proefstripje. Alleen folium is ook goed zei ze en in deze zitten alle vitamines en vetten die je nodig hebt in 1 en kun je ook de hele zwangerschap en borstvoedingsperiode gebruiken. 😊
Alle reacties Link kopieren
Ha wat leuk, een heel groepje erbij!
Ik ben even een weekendje weg geweest vandaar van mij geen reactie meer... Weekend viel helaas precies tijdens de meest vruchtbare dagen volgens de app en t weekendje was dus niet met vriendlief. Ben bang dat ik de eerste ronde al kan afschrijven .

@ A31: wat verdrietig. Hopelijk is het jullie snel wel gegund.
@ Bippy: stiekem best wel spannende dagen dus :)

Als iemand de tabel nog gaat aanvullen wil ik er ook graag in. Het lukte mij ook niet de tabel bij te werken.
27/38 en nod 18 september (volgens de app bij cyclus volgens het boekje), eerste kindje
Alle reacties Link kopieren
@Bippy
Ja klopt ook enigszins wel. De 1e 3maanden was ik gwn ongesteld. Ik dacht dat ik gek werd. De arts gaf aan ff vol te houden, omdat mijn lichaam moet wennen. En moet zeggen na 3 maanden helemaal weg nergens last meer van gehad dus ik ben zeer tevreden over de implanon. Alleen tegen het einde van je tijdslimiet even zo gezegd kwam me menstruatie wel gwn elke maand. Nooit zwanger geraakt, maar was wel gwn laatste 6 maanden elke maand netjes ongesteld hahahah. En toen de nieuwe erin ging was het in een keer ook weg!

@pink_sky
Ik hoop het ook zo erg !! Maar bewust probeer ik zoveel mogelijk vast te houden aan half jr/een jr omdat ik anders mezelf gek ga maken wat zich eigenlijk al ontwikkeld hahahah.
Maar goed eerst maar is een cyclusje starten, want tot nu toe nog geen rode duiveltjes te ziennnn !!

Zou ik trouwens ook in de tabel kunnen ondanks ik nog niet me menstratie gehad heb ?
Alle reacties Link kopieren
@A31
Jeetje wat heftigg !!! Maar zoals je al zelf zei laten we er proberen een positieve draai aan te geven en duimen dat we einde dit jr allemaal mogen juichen van vreugde. Omdat we allemaal zwanger zijn hahah of ben ik nu te positief ?? Hahah
Alle reacties Link kopieren
@zucchini
Wat leukk!! Gegeliciteerd ! En het begint lekker spannend te wordenn ! Laat je weten als de baby er is zo ver mogelijk ? Zou leuk zijnn alvast succes met je zwangerschap en natuurlijk de bevalling!
Alle reacties Link kopieren
@mommywensje nee hoor te positief bestaat niet in mijn ogen!!! En het is ook niet dat ik er niet over wil praten of iets maar het moet niet de leidraad worden dat vind ik zelf niet gezond en je schiet er ook niets mee op!! Positieve energie is beter voor ons allemaal!! Ook ik hoop dat we snel allemaal zwanger mogen worden van een mooi kindje in alle gezondheid😆
Alle reacties Link kopieren
@Mommy ja je maakt jezelf zeker snel gek, doordat we er allemaal zo op hopen natuurlijk. Ik dacht dat ik er veel meer mee bezig was dan mijn man, maar hij kwam zaterdag na het boodschappen doen thuis met een knuffel voor de baby.
Haha superlief natuurlijk, en ik was er ook wel ontroerd door, maar ja het kan zomaar nog een half jaar of nog langer duren voordat ik zwanger ben natuurlijk.

@a31 knap dat jullie zo positief zijn, duimen voor een snelle positieve test .

@zucchini, Wat lief, heel veel geluk met jullie baby'tje!

@scorpion balen dat dat weekendje net in je vruchtbare periode viel, als het deze maand niet is gelukt komt het hopelijk volgende maand beter uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het van de week even op de laptop proberen op mijn gsm lukt het niet...
Zijn op vakantie en ben momenteel te lui om de laptop op te starten :biggrin:

A31 ik denk dat die van de Kruidvat ongeveer hetzelfde is!
Vind het wel fijn dat ik gewoon 1 tablet al die tijd in kn nemen. Vorige keer had ik zo goed als een pot foliumzuur over, zonde..

Jammer van je eerste ronde scorpion, hopen op misschien toch een gelukje?

Mommy is het bij je andere kindjes snel raak geweest?
Weet niet of daar iets van ‘regelmaat’ in zit?
Heb toevallig een collegaatje die 3x binnen 3 maanden zwanger is geraakt, vast geluk? :)
Alle reacties Link kopieren
Spannend pink_spy! Je weet maar nooit he;) bij mij zou m’n eisprong zondag moeten zijn volgens de app, dus m’n vruchtbare dagen zouden eraan moeten komen.

@ Scorprion1990 jammer van je weekendje weg in je vruchtbare dagen, maar wie weet heb je geluk:)

Kan iemand mij ook in de tabel zetten? Ik ben 29, man 25, NOD 22 september, eerste ronde en eerste kindje

Ik merk wel dat het lastig is om op iedereen te reageren! Ik zit eigenlijk altijd op m’n telefoon en haast nooit op de laptop. Iemand een handig foefje om dit makkelijker te maken?
.
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 01-02-2019 14:20
97.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ CallieB: Welkom! Leuk ook jullie eerste kindje :)

@ Pink_Sky: Wat grappig om te lezen dat je vriend al met een knuffel voor de baby thuis is gekomen. Lief dat hij er ook al zo mee bezig is.
Een vriendin van mij is zwanger en ik heb tijdens het weekendje weg een heel leuk cadeautje gekocht voor de baby. Heb mijn vriend er een keer of 3 van moeten overtuigen dat ik het écht cadeau ga geven... haha. Zou het cadeautje het liefst zelf houden maar op de een of andere manier ben ik bang dat het ongeluk brengt ofzo :-O$

Iemand die iets heeft gemerkt van de eisprong? Klopt dit een beetje met de app of wijkt de cyclus echt af? Ik zou mijn eisprong nu gehad moeten hebben maar ik denk niet dat ik er iets van gemerkt heb...
@Scorprion1990

Ik merk zelf nooit echt wat van mijn eisprong, maar mijn cyclus zijn (door jaren wisselend AC gebruik) ook niet altijd even stabiel. Misschien komt het daardoor. Ik heb zo'n menstruatie app op mn telefoon met zwanger modus, die ga ik gebruiken. Misschien een keer ovulatietestjes doen om te controleren of de app werkt?

Ik stop vandaag met mn laatste AC cyclus, dus wachten op mijn menstruatie en dan gaan we starten. Hoop dat ik niet lang moet ontpillen. Heb echt een voorgevoel dat zwanger worden bij ons lang gaat duren :(. Door de jaren heen zoveel fout gegaan met anticonceptie en daar nooit zwanger mee geworden. Ach we gaan het zien...
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorige maand ook net gestopt, al eens eerder gestopt met de pil en toen gelijk een cyclus van 30 dagen, toen weer begonnen maar nu zijn wij toch echt klaar voor een kindje.

Nu zit ik echter al op dag 39 en alle kenmerken van een zwangerschap. Toch heb ik het vermoeden dat mijn lichaam mij voor de gek houd omdat ik een week terug (dag 29 en 31) een test heb gedaan die negatief was (2x). Lang leve ongeduldig zijn
Alle reacties Link kopieren
@ CallieB
Dat gevoel heb ik bij ons ook. Nooit echt heel secuur geweest met de pil, kon zomaar opeens 2 dagen achterlopen, maar nooit iets door de pil heen. Daarnaast veel bekenden in de omgeving waar het niet is gelukt of moeizaam ging. Dus ben er eigenlijk sowieso vanuit gegaan dat het even kan duren. Maar ik merk nu wel dat nu ik ook echt gestopt ben stiekem toch heel erg hoop dat het snel raak is...

@Plantiful
Wat knap dat je nu al een week niet hebt getest, ik had er denk ik elke dag een test tegenaan gegooid :bonk: spannend omdat je de vorige keer wel meteen een 30 dagen cyclus had, ga je snel weer testen?
Alle reacties Link kopieren
Scorprion1990 schreef:
05-09-2018 10:02
@ CallieB
Dat gevoel heb ik bij ons ook. Nooit echt heel secuur geweest met de pil, kon zomaar opeens 2 dagen achterlopen, maar nooit iets door de pil heen. Daarnaast veel bekenden in de omgeving waar het niet is gelukt of moeizaam ging. Dus ben er eigenlijk sowieso vanuit gegaan dat het even kan duren. Maar ik merk nu wel dat nu ik ook echt gestopt ben stiekem toch heel erg hoop dat het snel raak is...

@Plantiful
Wat knap dat je nu al een week niet hebt getest, ik had er denk ik elke dag een test tegenaan gegooid :bonk: spannend omdat je de vorige keer wel meteen een 30 dagen cyclus had, ga je snel weer testen?
Haha ik zou gister 1 halen in de lunchpauze maar toen zei mijn collega dat ze mee ging naar de winkel, ze moest ook wat halen,
ik heb toen maar een flesje water gehaald, vandaag poging 2 en dan morgenvroeg maar testen.
Word er echt wel kriebelig van hoor :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
@Bippy
Ja bij de andere twee was het DIRECT raak. Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad. Ik wist altijd precies te vertellen wanneer ik ongesteld werd. Je hoefde ook alleen maar naar me te kijken en ik was zwanger hahahah.

Maar goed nu heb ik natuurlijk 6 jaar lang achtereen hormonen in me lichaam gehad dus het zal nu niet meer dezelfde cyclus zijn denk ik dan. Alhoewel ik het natuurlijk wel enorm hoop!
@ Scorprion1990

Ik heb de afgelopen 10 jaar zo'n beetje alles geprobeerd. Grootste gedeelte van de pillen sloeg niet aan en daar kwam mijn cyclus doorheen, 2x een spiraal gehad die niet op de juiste plaats zat (totaal 2,5 jaar), tussendoor tijden niets gebruikt ivm omstandigheden, en de pil tja daar haalde ik altijd 4 strips uit een doosje van 3 zegmaar.... :-$ . En ook die vaginale ringen vergeet ik wel eens :oeps:
Ik hou er echt wel serieus rekening mee dat het langer gaat duren, misschien ook wel vanuit een (irreële) angst dat het helemaal niet gaat lukken. Dat zou echt wel mijn ergste nachtmerrie zijn...

Maar vind dit toch ook wel weer echt een ding hoor... we zijn 8 jaar de dans ontsprongen samen en nu is het de bedoeling dat het juist snel lukt. Die mindset moet nog even een beetje wennen, hihihi :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Scorprion1990 schreef:
05-09-2018 09:36

Iemand die iets heeft gemerkt van de eisprong? Klopt dit een beetje met de app of wijkt de cyclus echt af? Ik zou mijn eisprong nu gehad moeten hebben maar ik denk niet dat ik er iets van gemerkt heb...

Helaas kan ik hier nog niet over mee praten hahaha, want mijn rode duiveltjes zijn nog helemaal niet komen opdagen na verwijderen van implanon helaassss. En ik zat al een beetje te kijken naar de apps ik heb alleen geen idee welke. Welke app gebruik jij ?
Alle reacties Link kopieren
Ikke198906 schreef:
04-09-2018 22:42

Ik merk wel dat het lastig is om op iedereen te reageren! Ik zit eigenlijk altijd op m’n telefoon en haast nooit op de laptop. Iemand een handig foefje om dit makkelijker te maken?
Het is inderdaad lastig. Ik maak ook voor het eerst gebruik van een forum en moet beetje wennen.
Maar wat voor mij een uitkomst is om te reageren onder quote. Dan is het voor mij wat makkelijker, omdat ik dan beter kan reageren op de vrouwen hier. Misschien helpt het ook voor jouw ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven