Zwanger worden september 2018

29-06-2018 22:35 610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb even dit account aangemaakt zodat iedereen die mee wilt schrijven alles zelf kan aanpassen in het schema.
In september gaan wij voor een 2e kindje. Tijdens de start bij ons 1e kindje en tijdens mijn zwangerschap heb ik veel gehad aan het forum. Ik zou het erg leuk vinden om dat nu weer te hebben.

Mama's to be :heart: :heart: :heart:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Door8731/24:heart: sept2Gaan eerst trouwen
a3131/3222 okt41ma gehad juli 2018
Daneli26/2825 dec31
Scorprion199027/3916 nov21
Pink_Sky34/37 :heart: 33UD 1 Aug?
Mommywensje329/2928 dec3328 aug implanon verwijderd.
Globetrotter9127/32 :heart: 12UD 27 mei
Ikke19890629/25 :heart: 21
CallieB23/30:heart: 11
Tiema127/3315 nov41
Jaanz29/3016 dec31
Bippy-29/28 :heart: 42
Sommige schrijvers zijn uit de tabel vanwege lang niet mee schrijven. Zet jezelf er gerust weer in!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
40.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou mommy's ik denk dat ik even gek word. Dit is de derde nacht dat ik gewoon niet door slaap. De krampen in me buik en rug blijven hangen alsof mijn menstruatie op komt niet dus. EN ik zweet me de pest pleuris. Ik word elke 2 a 3 uur wel wakker, omdat ik gewoon klets en klets nat ben. Me pyama is helemaaaal nat. Zonder kleren geslapen helemaaaal net dat ik het gwn koud krijg. Waar komt dit vandaaan. Is al de derde nacht dat ik niet goed slaap ik ben kapottt.

Ik ga nu ook eens dood van de buikpijn en rugpijn, maar nog steeds geen menstruatie te bekennen. Ik heb even een kut dag. Sorry mama's dat ik klaag terwijl jullie allemaal positief willen houden. Maar wilde even me ei kwijt.
Mommywensje3 schreef:
06-09-2018 11:36
Nou mommy's ik denk dat ik even gek word. Dit is de derde nacht dat ik gewoon niet door slaap. De krampen in me buik en rug blijven hangen alsof mijn menstruatie op komt niet dus. EN ik zweet me de pest pleuris. Ik word elke 2 a 3 uur wel wakker, omdat ik gewoon klets en klets nat ben. Me pyama is helemaaaal nat. Zonder kleren geslapen helemaaaal net dat ik het gwn koud krijg. Waar komt dit vandaaan. Is al de derde nacht dat ik niet goed slaap ik ben kapottt.

Ik ga nu ook eens dood van de buikpijn en rugpijn, maar nog steeds geen menstruatie te bekennen. Ik heb even een kut dag. Sorry mama's dat ik klaag terwijl jullie allemaal positief willen houden. Maar wilde even me ei kwijt.
Hele dikke knuffel mommy!! :loveys: Het is soms ook gewoon even #%$@ allemaal. Kan je lekker rustig aan doen vandaag, met een kruikje op de bank ofzo??? Hopen dat het snel doorbreekt en dat je cyclus weer opnieuw start :D
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh verschrikkelijk mommy!
Herken de krampen en de buikpijn wel..
Denk ook ieder moment ongesteld te worden.
Volgens mijn app ‘mijn kalender’ zou ik morgen ongesteld moeten worden.
Plak er zelf nog maar een dag of 3 bij omdat ik mijn cyclus niet helemaal ‘begrijp’.

Hoop stiekem áls ik ongesteld wordt dan ook maandag pas.
Zijn nu nog op vakantie en heb dat toch liever thuis :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ahh mommy wat een kl@*#^@&×£×zooi.... zeg pff hier even een hard onder de riem 😙

@bippy ook bij jou dus een hoop gerommel.. pff om gek van te worden soms he..

Ik hoop van harte dat t bij jullie vandaag of morgen doorzet en je een nieuw begin kan maken..

Hebben jullie btw wel al een testje gedaan? Gewoon om te kijken hoe of wat.. mommy, ik herken namelijk jou zweetaanvallen en t niet kunnen slapen toen ik zwanger was. Wil je geen valse hoop geven natuurlijk maar dan kun je wel dingen uitsluiten en accepteren dat t bij je nieuwe cyclus hoort..

Dikke kus voor jullie beiden
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier ook wel meeschrijven als dat goed is.

We hebben al een zoontje van bijna 18 maanden. Een broertje of zusje is al een aantal maanden welkom, maar willen er nu echt voor gaan. Mijn cyclus is nu weer een tijdje op gang en regelmatig, dat heeft best lang geduurd vanwege de borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Globetrotter91!

Gister hadden we weer eens een verjaardagsfeestje. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen? Houden jullie nu al rekening met bepaald eten en drinken (alcohol) wat je niet meer mag als je zwanger bent?
Bij ons in de vriendengroep wordt best stevig gedronken en het afslaan van wijn betekent bijna automatisch de vraag 'ben je zwanger?'. Ik vind dit best wel lastig,...
Alle reacties Link kopieren
Mommywensje heb je weer een beetje normaal kunnen slapen? :)
Scorprion1990 schreef:
07-09-2018 09:40
Welkom Globetrotter91!

Gister hadden we weer eens een verjaardagsfeestje. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen? Houden jullie nu al rekening met bepaald eten en drinken (alcohol) wat je niet meer mag als je zwanger bent?
Bij ons in de vriendengroep wordt best stevig gedronken en het afslaan van wijn betekent bijna automatisch de vraag 'ben je zwanger?'. Ik vind dit best wel lastig,...
Wij wel, maar dat is hier niet zo moeilijk. We zijn beide geheelonthouder en omdat ik vegetarisch eet hoef ik ook niet op te letten met vlees en vis evenals (rauwe) melkproducten. Kattenbak verschonen gaf ik sowieso al uit handen :-$. Op de vitamines na doe ik eigenlijk niets nieuws en daarom valt het ook niemand op :-D (moet mijn man niet pontificaal de vitamines op tafel laten slingeren als er visite is, maar dat terzijde... )
Alle reacties Link kopieren
Wat ellendig Mommy, hopelijk zet je menstruatie snel door en kun je weer goed slapen.
En wat a31 ook al zei, als het nog lang duurt misschien toch een testje doen?

Ik heb gisteren nog sushi gegeten en een wijntje gedronken. Vanmiddag gaat mijn spiraal eruit en dan neem ik zulke dingen niet meer. Tenzij het in de week dat ik ongesteld ben is, dan is dat even een geluk bij een ongeluk haha.
Ik verwacht ook wel vragen als ik een wijntje afsla, misschien maar vaag houden op een kuurtje van de dokter waar niet bij gedronken mag worden of zoiets?
Wel makkelijk als zulke dingen niet opvallen CallieB.

En welkom Globetrotter, gezellig dat je mee komt schrijven :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom globetrotter leuk dat je meeschrijft!

Ik drink nauwelijks, probeee tot de positieve test niet te drinken af en toe 1tje op een feestje..
vis eet ik niet en vlees let ik ook mee op. Pas met een positieve test stop ik daar helemaal mee. Heb vanochtend nog een boterham cervelaatworst op :facepalm: ..

Aangezien t maanden kan duren tot die positieve test ga ik niet alles laten tot dan..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag meeschrijven. Dit weekend een miskraam gehad met 5,5 week. Zwanger geraakt in ronde 3. Ik ben 32, man is 39 en het is ons 1e kind.

Mommy, dat is gewoon het stoppen met implanon :lol: of dat kan. Ik had dezelfde symptomen toen ik juni stopte. Zou voor de zekerheid wel testen.

Scorpion ik ken het probleem en drink dus helemaal niet meer. Ik zeg gewoon dat ik nog niet zwanger ben, maar erg veel last heb van PMS/migraine en dan vraagt niemand door ;-). Eten let ik niet op, behalve de rauwe vis en filet american. Rest komt wel na de positieve test.
Alle reacties Link kopieren
@Scorpion, lastig als het in je vriendengroep meteen zo opvalt. Ik had dat met de eerste heel erg met mijn schoonfamilie waar elke lunch stevig gedronken wordt. Ik zei dan altijd gewoon dat ik bob was haha.

@CallieB, o nee ik zie het al helemaal voor me die vitamines pontificaal op de eettafel. Ik moet er wel een beetje om lachen, maar kan begrijpen dat jij er wat minder blij mee was.

Ik zelf hou er nog niet echt rekening mee. Ik drink sowieso heel weinig want ik geef nog borstvoeding aan m'n zoontje, dus veel meer dan hier en daar een biertje of wijntje is het niet. En eigenlijk eet ik ook zelden rauwe vis of vlees. Ik woon in het buitenland en was een paar weken geleden op visite bij m'n ouders, moet zeggen dat ik stiekem wel blij was dat ik nog niet zwanger was en nog lekker een broodje filet americain kon eten hahaha.

Ik heb m'n gegevens erbij gezet in de tabel. Leuk dat veel dames in de tabel rond dezelfde NOD zitten, spannend! :)

Leuk dat je ook meeschrijft Leeuw!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Leeuw 32 wat balen zeg van de miskraam, echt heel naar. Gaan jullie het nu wel direct weer proberen? Was je de vorige keer snel zwanger?

Met de alcohol gooi ik het nu een beetje op dat ik een paar kilo kwijt wil, al weken (niet dat ik ook maar een gram ben afgevallen maar toch :-P ). Eten vind ik ook bijna alles lekker wat ik dadelijk niet meer mag... Al valt het met eten wel minder op als je bv een ander voorgerecht pakt dan de carpaccio :)

De anticonceptiepil heb ik nog op het aanrecht liggen en daar druk ik af en toe een paar pillen van in de prullenbak. De vitaminen met foliumzuur ligt dan weer verstopt tussen de pannen. Heb wel het idee dat ik er zelf veel meer mee bezig ben dan dat andere mensen zoiets opvalt...

Mijn NOD staat wel in de tabel maar is echt een gokje (28 dagen vanaf eerste dag onttrekkingsbloeding). Heb nog steeds geen enkel symptoom van iets van een cyclus gemerkt maar dat zal vast nog wel komen... Was ook een beetje onhandig gestopt met de pil, na 3 pillen van een nieuwe strip en toen kreeg ik dus toch weer een onttrekkingsbloeding terwijl de vorige een paar dagen geleden pas geëindigd was.
Alle reacties Link kopieren
Was binnen 3 ronden zwanger na 16 of 17 jaar anticonceptie dus ja redelijk snel! We gaan meteen weer proberen, volgens de artsen is er geen reden dat het niet meteen mag dus maar weer verder... wanneer mijn nod is weet ik dus ook niet
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha zo herkenbaar scorpion hier ligt de pil ook nog op de aanrecht :biggrin: .. in de hoop dat schoonfamilie (die komen het meeste binnen) altijd denken góh ze slikt de pil nog...

Vitamines zitten in mijn toilettas boven, daar zullen ze niet zo snel kijken..

Gezellig dat je meeschrijft leeuw! Balen zeg dat je een miskraam hebt gehad.. willen jullie meteen verder gaan om het weer te proberen ?

Hier nog altijd geen menstruatie, maar ik tel er zelf nog een dag of 5 bij voordat ik test, aangezien ik mijn cyclus nog niet door heb :-|
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
07-09-2018 13:31
Ik zou ook graag meeschrijven. Dit weekend een miskraam gehad met 5,5 week. Zwanger geraakt in ronde 3. Ik ben 32, man is 39 en het is ons 1e kind.

Mommy, dat is gewoon het stoppen met implanon :lol: of dat kan. Ik had dezelfde symptomen toen ik juni stopte. Zou voor de zekerheid wel testen.

Scorpion ik ken het probleem en drink dus helemaal niet meer. Ik zeg gewoon dat ik nog niet zwanger ben, maar erg veel last heb van PMS/migraine en dan vraagt niemand door ;-). Eten let ik niet op, behalve de rauwe vis en filet american. Rest komt wel na de positieve test.
Leeuw32, volgens mij ken ik jou van een ander topic?? Wachtbankje deel 9? Wat vervelend van je miskraam meis... hopelijk snel weer een duidelijke eisprog met een nieuwe kans!! Ik heb 6 sept mijn eisprong gehad en ook goed gevoeld😧 nu spannende dagen tot 18 september...
@mommy, heb je inmiddels al een testje geprobeerd??
Alle reacties Link kopieren
A31 klopt! Topic waar ik eerst meeschreef is niet meet zo actief...

Hoe snel had jij weer een eisprong na miskraam in juli? Ik ga voorlopig uit van een eisprong op 15 september....
Alle reacties Link kopieren
CallieB schreef:
06-09-2018 11:45
Hele dikke knuffel mommy!! :loveys: Het is soms ook gewoon even #%$@ allemaal. Kan je lekker rustig aan doen vandaag, met een kruikje op de bank ofzo??? Hopen dat het snel doorbreekt en dat je cyclus weer opnieuw start :D
Nou kon gisteren helaas niet rustig aan doen gewoon keihard doorwerken en vandaag ook. Vandaag werk ik tot 22:00uur.
Ja ik hoop echt dat het snel doorbreekt, want dit is niks hahahahah die onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Bippy- schreef:
06-09-2018 12:01
Ohhhh verschrikkelijk mommy!
Herken de krampen en de buikpijn wel..
Denk ook ieder moment ongesteld te worden.
Volgens mijn app ‘mijn kalender’ zou ik morgen ongesteld moeten worden.
Plak er zelf nog maar een dag of 3 bij omdat ik mijn cyclus niet helemaal ‘begrijp’.

Hoop stiekem áls ik ongesteld wordt dan ook maandag pas.
Zijn nu nog op vakantie en heb dat toch liever thuis :facepalm:
Jaaa en het is zo vervelend dat de symptomen echt laten zien dat je menstruatie eraan komt, maar eindstand niks!
En ik snap natuurlijk wel ben 6 jaar aan de anticonceptie geweest me lichaam is helemaal van slag hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Scorprion1990 schreef:
07-09-2018 09:41
Mommywensje heb je weer een beetje normaal kunnen slapen? :)
Helaas afgelopen nacht weer zelfde liedje. Ben er dit keer 2 keer uit geweest om me AF TE DROGEN en weer droge kleding aan te doen.
Mijn wasmand die is deze week over vol niet te doen. De zweet is echt niet normaal ik overdrijf echt niet als ik zeg dat ik MOET opstaan, omdat ik mezelf gewoon echt moet afdrogen. En het is dan SUPER koud door al het zweten.
Alle reacties Link kopieren
A31 schreef:
06-09-2018 12:49
Ahh mommy wat een kl@*#^@&×£×zooi.... zeg pff hier even een hard onder de riem 😙

Ik hoop van harte dat t bij jullie vandaag of morgen doorzet en je een nieuw begin kan maken..

Hebben jullie btw wel al een testje gedaan? Gewoon om te kijken hoe of wat.. mommy, ik herken namelijk jou zweetaanvallen en t niet kunnen slapen toen ik zwanger was. Wil je geen valse hoop geven natuurlijk maar dan kun je wel dingen uitsluiten en accepteren dat t bij je nieuwe cyclus hoort..

Dikke kus voor jullie beiden
Dank je welll lieff van je.
Ik heb nog geen testje gedaan, omdat ik dacht dat ik nog niet eens heb gemenstrueerd al die jaren dat het misschien niet raak kan zijn.
Maar om het idd uit te sluiten is het wel een goed idee om het inderdaad te doen!
Ik denk zelf dat het gewoon met het ontpillen te maken heeft wat ik best heftig vind dan hahah, maar goed ik moet hier ook doorheen.
Alleen het is klote als je aan alles voelt dat je menstruatie komt en het toch maar niet komt opdagen, maar de zweetaanvallen die dagen wel op hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Lieve mommy's

Bedankt voor de lieve berichten. Ik voel me nog steeds ellendig loop er als een zombie bij. Heb geen idee wat er met mijn lichaam gebeurd. Heb de huisarts gebeld en die gaf aan dat het allemaal te maken heeft met het ontpillen en dat mijn lichaam er klaarblijkelijk heftig op reageert, maar niks om zorgen over te maken.

De implanon is er aankomende dinsdag precies 2 weken(14 dagen) uit. En sinds 4 dagen heb ik de symptomen dus op zich klopt het dan wel. Nog steeds menstruatie krampen en de zweetaanvallen heb ik nog steeds en nog steeds even heftig.

Ik ben trouwens wel aan de foliumzuur en teunisbloem sinds de implanon eruit is. Daar zal het niet aan liggen toch ? hahahah is gwn ontpillen ik maak mezelf gek nu.
Scorprion1990 schreef:
07-09-2018 09:40
Gister hadden we weer eens een verjaardagsfeestje. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen? Houden jullie nu al rekening met bepaald eten en drinken (alcohol) wat je niet meer mag als je zwanger bent?
Bij ons in de vriendengroep wordt best stevig gedronken en het afslaan van wijn betekent bijna automatisch de vraag 'ben je zwanger?'. Ik vind dit best wel lastig,...
Ik vind het ook lastig, wij hebben regelmatig feestjes, etentjes of borrels en ik drink dan eigenlijk altijd wel alcohol dus het zal wel opvallen als ik het niet doe. Ik wil wel proberen om tussen eisprong en menstruatie niet te drinken. Hopelijk valt het mee qua opmerkingen.
Volgens de app die ik gebruik (period tracker) zitten mijn vruchtbare erop. Helaas hebben we er niet zoveel gebruik van gemaakt, man heeft buikgriep dus de sfeer was niet echt romantisch zeg maar. Ik verwacht dus wel ongesteld te worden over twee weken, maar we zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
Scorprion1990 schreef:
07-09-2018 09:40
Welkom Globetrotter91!

Gister hadden we weer eens een verjaardagsfeestje. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen? Houden jullie nu al rekening met bepaald eten en drinken (alcohol) wat je niet meer mag als je zwanger bent?
Bij ons in de vriendengroep wordt best stevig gedronken en het afslaan van wijn betekent bijna automatisch de vraag 'ben je zwanger?'. Ik vind dit best wel lastig,...
Uhmm ik moet zeggen dat ik daar niet aan denk. Ook al is me cyclus nog niet echt begonnen. Maar mocht het al starten ga ik er ook niet echt boven op zitten. Het maakt het mij ook makkelijker, omdat ik geen alcohol drink en ik rook ook niet dus weet niet of dat telt dan ?

Maar kan me best voorstellen dat het lastig voor je is. Maar zou het ook echt nodig zijn om daar heel erg op te letten? Misschien na je vruchtbare dagen het beperkt houden ? Of je zegt je bent aan de antibiotica door middel van een blaasont. Zag dat ergens voorbij komen een keer en dacht zo das wel een goeie smoes hahahah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven