Zwanger worden start zomer 2018

15-04-2018 23:32 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Eens kijken of er animo is voor een topic voor vrouwen die zwanger willen worden rond juli/augustus/september? Mocht er animo zijn dan zal ik een algemeen topic aanmaken waarbij iedereen de tabel kan wijzigen... :)

Kort voorstellen: ik ben Saar, 30 jaar, getrouwd en moeder van een zoon van 1 jaar. Graag wil ik nog wat (verdwaalde zwangerschaps-) kilo’s kwijt en daarna starten voor nr 2!

Wie vindt het leuk om te delen in deze voorpret? :jump:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Saar,

Ik schrijf graag mee! In juli gaan man en ik proberen zwanger te worden van ons eerste kindje! Ik ben 33 jaar.

In mei stap ik over op andere medicijnen (wat ik nu gebruik mag niet tijdens zwangerschap). Een paar weken later mogen we dan starten. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Saar en Zebra,

Ik schrijf ook graag mee! Vriend en ik gaan in september starten. We gaan in juli nog eerst op vakantie, dan in augustus de laatste pilstrip en dan mogen we eindelijk. Kan niet wachten :hello: .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Saar, zebra en bumbly,
Graag schrijf ik mee, goed van jou Saar om topic te openen, Bedankt!

Eind juni pilstrip aan de kant, na onze vakantie.
Beiden zijn 30 jaar, jaar getrouwd, eerste kindje
Alle reacties Link kopieren
Oja, nog niet erbij verteld; Ik ben 29 jaar, samenwonend en ons eerste kindje.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal :), ik kan bijna niet geloven dat ik hier ga reageren haha! Voelt allemaal nog zo abstract en spannend soms, maar daarom juist fijn denk ik om het er hier over te kunnen hebben. Beetje aan het idee wennen ;).

Ik ben bezig aan m'n laatste pilstrip, nog een week of 2. In juli/augustus moeten we het dan weer veilig doen ivm een verre vakantie (Zika). Vorige keer dat ik met de pil stopte duurde het wel een paar maanden voordat m'n cyclus weer op gang kwam dus verwacht daarvoor niets. Geen haast, vind het al een wonder dat het opeens zo begint te kriebelen en geniet van dat gevoel.. En vind het ook best spannend allemaal. Hoe ga ik het moederschap vinden (als het lukt), en het verlies van vrijheid? Blijven we samen zo fijn als we nu zijn? Ik heb mezelf nooit eerder als moeder voorgesteld, maar nu opeens wel, met hem.

Mijn vriend is bijna 36, ik bijna 33. We wonen sinds een half jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
Al aardig wat reacties, het wordt een leuk clubje zo!

Je bent tot nu toe de enige die voor een tweede kindje gaat in dit groepje Saar. Was je de eerste keer snel zwanger?

Eerst nog lekker op vakantie Okkie en bumbly, fijn vooruitzicht! Wij gaan in september pas, in de zomer gaan we in ons nieuwbouwhuis klussen.

En ik snap wat je bedoelt Tigmo! Ik heb ook lang getwijfeld over kinderwens. Maar nu met man wil ik! Het lijkt me echt prachtig om dingen van mijn man en mijzelf te herkennen in een kindje, een mooie mix van ons samen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herkenbaar, lang getwijfeld! En vervolgens lang gehad over wat is dan goede moment. Vooral van mijn kant veelal de bezwaren gezien, nu zie ik voorzichtig de leuke kanten. Kortom doorpakken :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier juist andersom, vriend is diegene lang heeft getwijfeld en bezwaren ziet. Ik zie vooral de positieve kanten. Toch besloten om er in september samen voor te gaan. Net zoals Tigmo aangeeft, het voelt nog heel abstract en vooral spannend!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Echt spannend!
Wel goed dit topic voor de reality check. Pas al eens voor foliumzuur vitamine in winkel gekeken en dan staat er voor “mama’s”...snel weer bij vandaag gelopen haha! Zoveel keuze snapte er niks van, iemand enig idee welke goed is?
Ik volg eerst even als jullie het niet erg vinden. Ik ben 33, getrouwd en heb een zoon van bijna twee. Mijn moeder is een aantal weken terug overleden en dit wil ik eerst wat tijd geven. Toch willen we niet al te lang wachten. We zijn wel weer ‘klaar’ voor een tweede en hebben er wel weer zin in. En daarnaast speelt het leeftijdsverschil en mijn wens voor misschien nog een derde ook mee. Voordat mijn moeder overleed waren we van plan om in juni te starten. Ik heb een tijdelijk contract en wil pas met verlof als de verlenging geweest is. Ik denk dat het nu juli / augustus wordt.

Vorige keer was ik de tweede ronde zwanger. We gebruiken nu condooms, omdat ik sinds de vorige zwangerschap slecht tegen hormonen kan.

Ik zal in het begin misschien niet zo veel mee schrijven. Ik heb nu niet altijd de energie om te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Tinkeltje, en heel veel sterkte met de zware tijd waar je nu doorheen gaat. Kan me voorstellen dat je nu weinig energie hebt.. Wanneer je wil meeschrijven fijn, en niks hoeft! Lijkt me ook heel gek als nieuw leven en dood zo samenkomen op een moment.
Alle reacties Link kopieren
Welkom en sterkte Twinkel!

Ik snap wat je bedoeld Okkiepetite. Nooit gedacht dat er zoveel bij komt kijken. Lees de laatste tijd veel info over zwanger worden (Google en FB weten ook dat ik in de doelgroep val :wtf: ). Kom vaak dingen tegen die ik nog niet wist. Net zoals de vitamines, waar moet je voor kiezen..? En dan ook nog een schap voor Mama’s. Ons deel van de stad is net een dorp, je komt overal bekenden tegen. Sta je daar voor dat schap.. :bye:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Gek he Zebra en Okkie hoe dat gevoel opeens kan komen opzetten en er dan gewoon IS. Ik kon me vroeger nooit voorstellen hoe je ooit de keuze kon maken om voor een kindje te gaan, k bedoel: het is zo groot! En je weet totaal niet waar je aan begint. Is nog steeds helemaal waar ;) en toch voel ik het nu zachtjes en steeds duidelijker aan me trekken. Een intuïtie, waardoor de rationele 'bezwaren' minder belangrijk worden. Het voelt bij mij alsof er een dimensie bij komt eigenlijk :) met ipv focus op mezelf, vrijheid en avontuur er meer liefde en zorg en ook wat rust bijkomt. Tot nu toe heel fijn.. Al is die onrust er ook nog wel hoor! Nou ja, moeilijk om onder woorden te brengen. Maar mooi om te zien hoe het leven verandert.

Wb foliumzuur: dat moet ik ook nog uitzoeken haha! Denk dat mijn vriend een hartverzakking krijgt als ik opeens 'mama-vitaminen' ga slikken haha, juist zo fijn om er even rustig naartoe te groeien. Maar feitelijk gezien is er natuurlijk al wel een klein 'risico' straks in mei, juni, en dan wil ik wel het goede gedaan hebben. Mss zijn er ook losse foliumzuurpillen?

Fijne zonnige dag allemaal! Ik kijk verlangend naar buiten vanaf mijn werk ;)
Die onrust en onzekerheid is wel normaal. Ook tijdens een zwangerschap kan dat nog wel terugkomen. Het is ook nogal iets, dus best goed om daar over na te denken. Tijdens de zwangerschap zorgt het voor een soort beschermingsmechanisme naar je kind toe. Je moederinstinct ontstaat zeg maar.

Ik vind het wel grappig om te lezen over dat foliumzuur. Daar was ik zo mee bezig vorige keer. Nu was ik het bijna vergeten dat je er op tijd mee moet beginnen. Ik heb wel losse foliumzuur gekocht vorige keer, maar dat was zo vies. Volgens mij had ik uiteindelijk die van davitamon. Daarnaast kan je omega-3 visolie slikken, dit is goed voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby. Je kan dat los slikken, maar davitamon heeft het ook in combinatie met de zwangerschapsvitaminen. Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit wat je slikt, dat minimum aan foliumzuur zit overal wel in. Ik voelde me door de visolie wel een stukje fitter.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Tinkeltje, en gecondoleerd nog. Lijkt me heel confronterend als nieuw leven en verlies zo dicht bij elkaar liggen.

Tigmo, ik had inderdaad ook altijd 100 redenen waarom ik geen kinderen wilde, of in elk geval nog niet. Nu verdwijnen die steeds meer naar de achtergrond. Blijkbaar ben ik er nu klaar voor. Heb jij lang moeten wachten tot je vriend er klaar voor was bumbly?

Hier voelt het al wat minder abstract eigenlijk. Ik ben al een tijdje bezig met overleg met arts over medicijnen en risico's van een zwangerschap. Ik heb namelijk een nierprobleem, wat kan zorgen voor complicaties. Begin mei ga ik nu opstappen op andere medicijnen en start ik ook meteen met foliumzuur. 4-6 weken later kunnen we er dan echt voor gaan.

Ik ga denk ik voor de davitamon mama compleet met foliumzuur en visolie. Ik ben geen visliefhebber (bah!), dus vind het wel een prettige gedachte dat ik dan alsnog wat binnenkrijg op deze manier. De andere vitaminen die in de pilletjes zitten zijn ook mooi meegenomen. Maar er zijn inderdaad ook Foliumzuurpillen te koop zonder toevoegingen, en dat werkt natuurlijk ook.
Zebrastrepen: oh wat heftig. Die nieuwe medicijnen, werken die even goed? Ik weet niet wat voor nierproblemen je hebt, maar ik had last van nierstuwing bij mijn zwangerschap. Jeumig, wat deed dat Zeer. Het ging gelukkig vanzelf weer over.
En de visolie. Ik heb slecht nieuws, die smaak komt af en toe nog wel even naar boven. Ik houd ook niet van vis, maar kon er wel aan wennen dat dat soms gebeurde.
Alle reacties Link kopieren
We hebben altijd wel geweten dat we samen graag kinderen wilden. Begin 2017 begon het bij mij echt te kriebelen. Mn vriend zit nog volop ik een aantal drukke projecten. Voor hem zou het dus ook nog even mogen duren. Zo in de herfst hebben we er over gesproken en hebben we komende zomer ‘geprikt’. Vooral omdat hij 9 maanden later een groot project afrond. Daarna zou het wat rustiger moeten worden. Dus dan is er ook meer tijd voor een kleintje. Ik verheug me er dus al een hele poos op, mn vriend kan af en toe nog een beetje sputteren.

Hoe is dat bij jullie? Staan jullie mannen ook te trappelen of is dat ook wisselend?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Wel heftig Zebra, om voor de start al een hele medische planning te hebben liggen. Zeker die extra complicaties lijkt me lastig. Hopelijk zijn die niet te heftig of pijnlijk! Was dat ook een van de bezwaren die je had?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik schrijf ook graag mee. Wij willen vanaf juni/juli voor een tweede gaan. Ik ben getrouwd en we hebben samen zoon van februari 2017 en heb stiefdochter van 6. Ons kind is verwekt ondanks anticonceptie dus er bewust voor gaan is een nieuwe ervaring.

Als het aan mij lag was ik al zwanger, maar man had meer tijd nodig.
Hi 1Aapje :hello: Dat is ook wel bijzonder. Heb je het gevoel dat je dat vorige keer een beetje gemist hebt?

Bij onze eerste heeft het best een tijd geduurd voor mijn man er klaar voor was. Hij vond het vooral eng. Hij had die moedergevoelens niet, die ik had en kon zich er geen voorstelling van maken hoe het was om een kind te hebben. Hij was bang dat hij zijn vrijheid ging missen, of hij wel een goede vader zou zijn en of hij wel van een kind kon houden. Toen we er helemaal voor gingen, waren die angsten wel weg. Maar hij kon zich er weinig bij voorstellen toen ik eenmaal zwanger was. En dat kon ik zelf eigenlijk ook niet zo. Nu voor de tweede is hij enthousiaster. Omdat hij gewoon weet wat er min of meer gaat komen. Voor mijzelf is het ook anders: ik heb die moedergevoelens wat minder. Ik heb er meer zin in dan vorige keer, maar ben ook realistisch in wat ik kan verwachten en dat het weer heel zwaar kan worden.
Tinkeltje34 schreef:
20-04-2018 06:50
Hi 1Aapje :hello: Dat is ook wel bijzonder. Heb je het gevoel dat je dat vorige keer een beetje gemist hebt?
Aan de ene kant wel, aan de andere kant hebben we ook geen stress gehad van weer ongesteld worden ondanks proberen.

Hier was man eerder enthousiast toen ik zwanger bleek dan ik. Ik zag beren op de weg en hij was gewoon blij.
Alle reacties Link kopieren
Tigmo schreef:
19-04-2018 10:36
En je weet totaal niet waar je aan begint. Is nog steeds helemaal waar ;) en toch voel ik het nu zachtjes en steeds duidelijker aan me trekken. Een intuïtie, waardoor de rationele 'bezwaren' minder belangrijk worden. Het voelt bij mij alsof er een dimensie bij komt eigenlijk :) met ipv focus op mezelf, vrijheid en avontuur er meer liefde en zorg en ook wat rust bijkomt
Dit helemaal!

@Tinkeltje veel sterkte met het verlies van je moeder!

@bumbly haha herkenbaar! Ik zat al te denken om in plaats waar ik werk de vitamines te halen .

@zebra de 100 bezwaren , heb ik ook. Toen werden het de 100 uitstelredenen. En nu zijn de uitstelredenen ook op.
Hopelijk gaat overstappen naar nieuwe medicatie goed, spannend!

@aapje heel ander traject nu dus ook leuk!

Vraag over hoe ziet partner het: mijn man is er helemaal klaar voor, veel meer contact aan gaan met kinderen bijvoorbeeld , vertellen over wat voor vader hij zal zijn, hoe we over x periode van tijd aan de eettafel zitten, echt dromen over een gezin.
Heel schattig is het.
TO schrijf je zelf ook nog mee?
Alle reacties Link kopieren
Hier willen we ook graag weer een kindje.

Ik ben in februari mijn tweeling verloren met 21 weken zwangerschap. Echter is de wens voor een broertje of zusje voor ons zoontje zo groot dat we graag weer zwanger willen worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven