Zwanger worden timing

23-04-2018 17:33 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:49
96.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er is nooit een goed moment om ziek / zwanger te worden.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zwanger worden, wie dan leeft dan zorgt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gewoon er voor gaan...wie zegt dat je meteen zwanger bent??
Hou oud ben je? Ben ik toch wel nieuwsgierig naar. En inderdaad, er is nooit een goed moment om zwanger te worden als het aan de werkgever ligt.
Alle reacties Link kopieren
Buffertje geld opbouwen. Proberen zwanger te worden en tegen die tijd kijken waar je na je verlof wil en kan gaan werken, waarschijnlijk ga je toch minder uren werken?
Er is altijd wel een beter moment om zwanger te worden, maar daar moet je gewoon niet te veel van aan trekken. Het komt toch wel goed.
Ik ben al 3 jaar aan het proberen zwanger te worden. Tja het lukt niet iedereen snel. Dus ik zou gewoon beginnen, je wil niet later spijt krijgen dat je niet eerder begonnen bent.
En mocht het snel lukken, geweldig!
Hangt van je leeftijd en je kosten af.

Als 28-jarige zou ik anders handelen dan als 38-jarige.

En kan je partner de boel financieel draaiende houden als jouw loon minstens 9 maanden wegvalt?
Ik zou er gewoon voor gaan. Als je een nieuwe baan hebt weet je ook niet voor hoe lang dat is (kans op vast contract direct lijkt me klein). Je weet niet hoe lang het duurt voor je zwanger bent, dus er valt amper op te anticiperen. Ik zou ook rustig ander werk gaan zoeken als je weet dat je geen verlenging hebt trouwens, ongeacht zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:49
98.45% gewijzigd
Tornacense schreef:
23-04-2018 18:01
Hangt van je leeftijd en je kosten af.

Als 28-jarige zou ik anders handelen dan als 38-jarige.

En kan je partner de boel financieel draaiende houden als jouw loon minstens 9 maanden wegvalt?
Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:49
97.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Prettylife schreef:
23-04-2018 18:12
@ Tornacense: Voor mijn leeftijd zou ik kunnen schuiven, maar mijn partner is een aantal jaren ouder dan ik.

Het gaat mij eigenlijk niet om de financiën, omdat we dat kunnen opvangen. Het gaat mij meer om een grote gat in mijn cv.

@Pippelota: Ja, daarom bij een nieuwe baan kan ik direct weer opnieuw beginnen met alle onzekerheid en zou ik het weer moeten uitstellen. Je kan het niet plannen. Inderdaad, ben al bezig met zoeken..
Maar een gat op je CV vanwege een kind is toch prima uit te leggen? En zwanger solliciteren gaat ook best, in ieder geval de eerste maanden van je zwangerschap. Ik zou er gewoon voor gaan, zowel voor het solliciteren als het zwanger worden. En daarna zie je wel verder.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ah en financieel kunnen jullie het opvangen. Zou het er dan echt niet om laten. Wij hebben net gehoord dat m'n vriend er over een half jaar uit moet, terwijl ik elk moment kan bevallen. Hadden we ook niet voorzien. Leven is niet te plannen.
Antwoord heb je al, namelijk dat het niet te plannen is en nooit goed uitkomt. Als een gat in je cv een zorg is, kijk of je op de een of andere manier een activiteit nu al op kan zetten die "doorloopt", of het nu een zeer-parttime opdracht is, zzp-activiteit, in een bestuur zitten, werken aan een eigen professioneel project/interesse, evt verwerken tot een paar artikelen, of goedstaande hobby. Je hoeft niet op je cv te zetten dat je dit zéér parttime hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:50
92.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Prettylife schreef:
23-04-2018 18:12
@ Tornacense: Voor mijn leeftijd zou ik kunnen schuiven, maar mijn partner is een aantal jaren ouder dan ik.

Het gaat mij eigenlijk niet om de financiën, omdat we dat kunnen opvangen. Het gaat mij meer om een grote gat in mijn cv.

@Pippelota: Ja, daarom bij een nieuwe baan kan ik direct weer opnieuw beginnen met alle onzekerheid en zou ik het weer moeten uitstellen. Je kan het niet plannen. Inderdaad, ben al bezig met zoeken..
TO jij bent 26, hoeveel ouder is jouw partner?
Hoelang zijn jullie samen en hoelang wonen jullie samen? (ik namelijk aan dat je partner iemand anders is dan degene waar je drie jaar geleden een topic over opende?)
Gewoon ervoor gaan. Als iedereen zou wachten op een vast contract, dan zouden er geen baby's meer geboren worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:50
95.12% gewijzigd
stripverhaal schreef:
23-04-2018 18:36
TO jij bent 26, hoeveel ouder is jouw partner?
Hoelang zijn jullie samen en hoelang wonen jullie samen? (ik namelijk aan dat je partner iemand anders is dan degene waar je drie jaar geleden een topic over opende?)
Aaah, 26 dus. Heel eerlijk? Tenzij manlief 35+ is zou ik nog even wachten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zwanger raken meid!
Mijn wordt al 4 jaar bij 3 werkgevers vaste contracten beloofd, maar puntje bij paaltje is er geen budget voor.
Heb nu een zoon van 2 en 34 wk zwanger van de 2e. Ik ben nu ook werkeloos sinds 1 april. Als ik op een vast contract moest wachten was ik nog niet eens zwanger geweest van de eerste.

Ik ben 28, maar man is 40. Ik wilde niet lang wachten meer door zijn leeftijd. Beide keren de tweede ronde al raak gelukkig, dat scheelde wel.
aankleefsjaan schreef:
23-04-2018 17:56
tegen die tijd kijken waar je na je verlof wil en kan gaan werken, waarschijnlijk ga je toch minder uren werken?
:facepalm:
Waarom heb je nu alles verwijderd? Anderen kunnen ook iets aan dit topic hebben en mensen nemen de moeite om met je mee te denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit hoogzwanger een nieuwe baan geregeld. Ik hoor het vaker, het klinkt onlogisch, maar kan wel. Ik zou een volgende keer een iets andere timing aanhouden...

Ik vind 26 vrij jong, dan heb je als het mee zit nog wel even om zwanger te worden. Ik zou zelf dan proberen om eerst werk op orde te krijgen. Een kind krijgen is nogal een gebeurtenis. Ik vind het zelf prettiger om werk stabiel te hebben als thuis zo veranderd. Dat is dus los van de vraag of iemand je wel of niet aanneemt. Gaat meer om je eigen rust. Bij een nieuwe baan starten als je leven zo ingrijpend veranderd is vrij intensief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven