Zwanger worden uitstellen door bruiloft in het buitenland
woensdag 11 december 2019 om 17:09
Hallo lezers,
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een dilemma betreft wanneer te stoppen met de pil. Mijn man en ik hadden besloten om na de feestdagen de pil de prullenbak in te gooien en te gaan voor een kindje. Vorige maand werd duidelijk dat mijn zus gaat trouwen in het buitenland, dit zal plaatsvinden begin november 2020. Uiteraard willen wij hier graag bij aanwezig zijn. Helaas hebben we hierdoor wel moeten besluiten om de pil iets langer te gaan gebruiken, gezien ik niet hoogzwanger / net bevallen wil zijn als de bruiloft plaatsvindt.
Toch wil ik onze kinderwens ook niet te lang uitstellen. Wij hebben besloten dat ik wel zwanger naar de bruiloft kan, maar niet te ver in de zwangerschap. De bruiloft is niet in Europa, we zullen dus moeten vliegen. Ook wil ik het risico dat ik een paar weken te vroeg zou bevallen en dat dit dan dus in het buitenland zou moeten gebeuren niet lopen.
Heeft iemand ervaring met reizen tijdens de zwangerschap? Tot hoeveel weken zouden jullie zelf nog in het vliegtuig stappen en wanneer wordt het een te groot risico? Hoor het graag! Hopelijk kunnen wij dan een keuze maken welke maand ik zal stoppen met de pil.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een dilemma betreft wanneer te stoppen met de pil. Mijn man en ik hadden besloten om na de feestdagen de pil de prullenbak in te gooien en te gaan voor een kindje. Vorige maand werd duidelijk dat mijn zus gaat trouwen in het buitenland, dit zal plaatsvinden begin november 2020. Uiteraard willen wij hier graag bij aanwezig zijn. Helaas hebben we hierdoor wel moeten besluiten om de pil iets langer te gaan gebruiken, gezien ik niet hoogzwanger / net bevallen wil zijn als de bruiloft plaatsvindt.
Toch wil ik onze kinderwens ook niet te lang uitstellen. Wij hebben besloten dat ik wel zwanger naar de bruiloft kan, maar niet te ver in de zwangerschap. De bruiloft is niet in Europa, we zullen dus moeten vliegen. Ook wil ik het risico dat ik een paar weken te vroeg zou bevallen en dat dit dan dus in het buitenland zou moeten gebeuren niet lopen.
Heeft iemand ervaring met reizen tijdens de zwangerschap? Tot hoeveel weken zouden jullie zelf nog in het vliegtuig stappen en wanneer wordt het een te groot risico? Hoor het graag! Hopelijk kunnen wij dan een keuze maken welke maand ik zal stoppen met de pil.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
woensdag 11 december 2019 om 20:16
*morrelt in stilte iets over Trump en Amerikaanse peperdure ziekenhuizen enzoHuisjeinHolland schreef: ↑11-12-2019 20:12Bedankt voor jullie reacties!
Inderdaad begrijp ik dat de kans heel groot is dat ik pas na meerdere maanden, of misschien nog wel langer, zwanger raak. Voor het gemak nu even uitgegaan van dat ik snel zwanger raak.
De reactie van sommigen dat het niet per se noodzakelijk is om bij de bruiloft te zijn snap ik zeker maar is in mijn geval niet aan de orde. Ik begrijp dat er veel kan veranderen en dat je niet altijd alles kan plannen, maar voor zover dat nu wel kan wil ik er graag alles aan doen om daar bij te zijn.
De bruiloft is overigens in Amerika, niet in een derdewereldland of iets dergelijks. Ik heb dus gelukkig ook niet te maken met Zika![]()
woensdag 11 december 2019 om 20:30
woensdag 11 december 2019 om 20:37
Je bedoelt een reisverzekering, neem ik aan. Ik herinner mij inderdaad een nieuwsbericht van een Brits stel dat moest crowdfunden omdat de vrouw heel erg veel te vroeg was bevallen tijdens een weekendje naar New York. Baby moest weken of zelfs maanden in het ziekenhuis blijven en op een gegeven moment hield de reisverzekering op met vergoeden.Dropdrop schreef: ↑11-12-2019 20:30Zorg voor een goede zorgverzekering, die ook maandenlange opnames na een vroeggeboorte dekt en verder valt er eerlijk gezegd niet zoveel te plannen!
Het komt hoe het komt. En als er tegen die tijd concrete dingen zijn waar je mee zit, kun je altijd nog vragen hier.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 12 december 2019 om 09:20
TO
Ik wil nog even zeggen dat ik je juist heel verstandig vind!! Klinkt als een goede weloverwogen beslissing.
Ik heb ook een goede band met mijn zus en ik weet hoe ontzettend teleurgesteld ze zou zijn als ik haar bruiloft zou missen (ik zelf trouwens ook als ik er niet bij zou zijn!). Wanneer je zwanger wordt is niet planbaar, maar wanneer niet wel.. Als mijn zus bijv mijn bruiloft zou missen vanwege een geplande zwangerschap en dit dus al wist voor ze zwanger ging proberen te worden zou ik (maar dit is heel persoonlijk) zelfs nog iets meer teleurgesteld zijn dan om een onvoorziene / onplanbare reden. Rekening houden met snel zwanger worden is zeker reëel. Een aanzienlijk deel vd stellen is dat nu eenmaal binnen 3-4/6 maanden. Mocht je bijna 40 zijn is t natuurlijk anders maar eind 20/begin 30 is de kans dat deze paar maanden extra wachten een groot verschil gaan maken klein.
Wat betreft termijn en VS. Na meerdere zwangerschappen ervaring, zou ik dat zelf het liefst voor week 24 doen (ivm dan levensvatbaar kind en opname risico en dan zit je daar vast de horror). Maar uiterlijk voor 30/32 weken terug. Natuurlijk kun je alsnog t risico hebben dat je ook met 10 of 20 weken zwanger te ziek bent en de bruiloft mist. Maar idd niet alles is planbaar en je hebt dan erg je best gedaan er zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Eerder stoppen met de pil en alvast je cyclus leren kennen vond ik ook een goede tip.
Succes TO!
Ik wil nog even zeggen dat ik je juist heel verstandig vind!! Klinkt als een goede weloverwogen beslissing.
Ik heb ook een goede band met mijn zus en ik weet hoe ontzettend teleurgesteld ze zou zijn als ik haar bruiloft zou missen (ik zelf trouwens ook als ik er niet bij zou zijn!). Wanneer je zwanger wordt is niet planbaar, maar wanneer niet wel.. Als mijn zus bijv mijn bruiloft zou missen vanwege een geplande zwangerschap en dit dus al wist voor ze zwanger ging proberen te worden zou ik (maar dit is heel persoonlijk) zelfs nog iets meer teleurgesteld zijn dan om een onvoorziene / onplanbare reden. Rekening houden met snel zwanger worden is zeker reëel. Een aanzienlijk deel vd stellen is dat nu eenmaal binnen 3-4/6 maanden. Mocht je bijna 40 zijn is t natuurlijk anders maar eind 20/begin 30 is de kans dat deze paar maanden extra wachten een groot verschil gaan maken klein.
Wat betreft termijn en VS. Na meerdere zwangerschappen ervaring, zou ik dat zelf het liefst voor week 24 doen (ivm dan levensvatbaar kind en opname risico en dan zit je daar vast de horror). Maar uiterlijk voor 30/32 weken terug. Natuurlijk kun je alsnog t risico hebben dat je ook met 10 of 20 weken zwanger te ziek bent en de bruiloft mist. Maar idd niet alles is planbaar en je hebt dan erg je best gedaan er zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Eerder stoppen met de pil en alvast je cyclus leren kennen vond ik ook een goede tip.
Succes TO!
donderdag 12 december 2019 om 09:26
Ojaa en als je met jonge baby vliegen ziet zitten kun je ook vandaag naar de drogist rennen voor foliumzuur en met de pil stoppen en als je geluk hebt met een cyclus die snel op gang komt 1 misschien 2 pogingen wagen voordat je weer stopt met proberen en enkele maanden wacht voordat jullie verder gaan!
anoniem_108583 wijzigde dit bericht op 12-12-2019 09:37
2.02% gewijzigd
donderdag 12 december 2019 om 09:34
Met een jonge baby vliegen is ook stukken makkelijker dan met bijvoorbeeld een actieve 1-jarige. Wij hebben met die van ons een vlucht van 7 uur gemaakt toen de baby 8 weken was, gewoon in de draagzak en zelf lekker films kunnen kijken. Vond dat zelf prettiger dan hoogzwanger vliegen (ook gedaan;)). Als je een normale zwangerschap hebt zou ik een lange reis naar Amerika denk ik niet meer maken na de 30 weken, omdat je toch wel last kan krijgen van het lange zitten. Aan de andere kant.. ik zou er ook weer geen bruiloft voor laten schieten, dus denk dat ik de echte max zou leggen op 34 weken.aarbeienblond schreef: ↑12-12-2019 09:26Ojaa en als je met jonge baby vliegen ziet zitten kun je ook vandaag naar de drogist rennen voor foliumzuur en met de pil stoppen en als je geluk hebt met een cyclus die snel op gang komt 2 pogingen wagen voordat je weer stopt met proberen en enkele maanden wacht voordat jullie verder gaan!
donderdag 12 december 2019 om 09:42
Kijk wel of je een reisverzekering kan nemen als je zwanger bent. Ik woon in een ander land dan Nederland en vloog dus met 32/33 weken op en neer naar Nederland, maar toen ik een reisverzekering wilde afsluiten (was ik vergeten en probeerde ik een dag van tevoren) bleek dat niet meer te kunnen. Dat kon maar tot een aantal weken in de zwangerschap (25 ofzo). Kijk even hoe dat zit in NL met jouw verzekering en naar de VS.
Hakuna Matata
donderdag 12 december 2019 om 09:43
Maar tegelijkertijd zou ik toch ook niet verwachten dat iemand haar zwangerschap een half jaar uitstelt voor mijn bruiloft (want daar komt het wel op neer als ze bijvoorbeeld na de 28 weken niet meer wil vliegen). Zeker niet gezien het feit dat het ook lang kan gaan duren voor iemand zwanger raakt en dan is dat wel vrij veel als dat er ook nog bovenop komt.aarbeienblond schreef: ↑12-12-2019 09:20
Of je dat van iemand kan verwachten, hangt er in mijn ogen ook nog wel een klein beetje vanaf of je in de VS trouwt omdat je er woont of omdat je dat gewoon leuk vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 12 december 2019 om 09:50
Let wel op dat de VS een stuk strenger zijn met toelaten van hoogzwangere toeristen. Omdat iedereen die op grondgebied van de vs geboren is automatisch het staatsburgerschap krijgt, willen ze liever niet het risico lopen op bevalling.
Vanaf 28 weken heb je een verklaring nodig, maar die krijg je dan nog vrij makkelijk. Horrorscenario is idd dat he daar bevalt en lang moet blijven, dus daarom is het misschien verstandig om te zorgen dat je dan max rond 25 weken bent.
Tenzij je nu al ouder dan 36 bent, zou ik idd nog ff doorgaan met anticonceptie tot juli. Als je wel ouder ben zou ik wel nu starten, omdat je niet tot de conclusie wilt komen dat dat halve jaar het verschil was tussen nog wel vruchtbaar en niet meer.
Vanaf 28 weken heb je een verklaring nodig, maar die krijg je dan nog vrij makkelijk. Horrorscenario is idd dat he daar bevalt en lang moet blijven, dus daarom is het misschien verstandig om te zorgen dat je dan max rond 25 weken bent.
Tenzij je nu al ouder dan 36 bent, zou ik idd nog ff doorgaan met anticonceptie tot juli. Als je wel ouder ben zou ik wel nu starten, omdat je niet tot de conclusie wilt komen dat dat halve jaar het verschil was tussen nog wel vruchtbaar en niet meer.
donderdag 12 december 2019 om 10:30
Tja, dat is het risico van in het buitenland trouwen.aarbeienblond schreef: ↑12-12-2019 09:20TO
Succes TO!
Ik zou na 28 weken niet meer lang willen vliegen, een uur in de auto was wel zo'n beetje de max wat ik toen kon uithouden (ivm rugpijn).