Zwanger worden van 1e kindje

15-02-2017 22:29 1785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Sinds augustus ben ik gestopt met de anti conceptie. Tot nu toe wel bezig geweest maar een heel onregelmatige cyclus. Sinds deze maand is ie weer normaal dus nu kunnen we echt beginnen!

Ik vind het leuk om te kletsen met andere dames die ook bezig zijn voor hun eerste en we zo onze ervaringen kunnen delen (in hoeverre wij die hebben haha)



Tabel Volquote:NM1717 schreef op 24 februari 2017 @ 23:08:

NaamLeeftijd (v/m)# KindNODRondeBijzonderhedendingetje9125/2716 April3ZWANGERNM171725/27130 Mei5In augustus gestopt met prikpil. Januari gyneacoloog: dun baarmoederslijmvliesAnanee34/37131 Maei2Beginnen na laatste pil aprilSilentStorm28/29119 Mei5Ronde 3 MK bij 6 wekenBebis29/27111 April1ZWANGERVivaforum201724/301???Pcos, afwachting ziekenhuisLove2229/32127 Mei - 5 Juni6Lange cyclusPhoebe-Buffay34/35129 Mei4-hendrika8729/30112 Mei4-DPW24/2917 Mei5-Nelle8927/29129 Mei4-Mellala26/31116 Maart7ZWANGER
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 03:36
0.65% gewijzigd
Zoek eens willekeurig wat topics door, er zien echt heel veel over jouw onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/zwan ... ges/347155
quote:hsharon schreef op 16 februari 2017 @ 08:43:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/zwan ... ges/347155



Lief dat je naar dit topic verwijst. Toch snap ik wel dat er een nieuw topic is aangemaakt. In dit oude topic zijn sommigen al 20 weken zwanger. Ik (en ik geloof vast een aantal met mij) zijn juist nog bezig om zwanger te worden. Ik denk dat daar dit nieuwe topic zich op richt.



Ik wil in ieder geval meeschrijven, als er animo voor is.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad. En in de meeste topics zijn al zoveel berichten geschreven dat het best even wat tijd kost om je goed in te lezen. Ik hoop ook dat er animo is voor een nieuw topic. Heb er niet zomaar eentje aangemaakt
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!



Ik wil best wel met jullie mee schrijven... K zit zelf ook in een andere topic mee te schrijven.. K

Ben zelf 27 en men vriend 29 we hebben paar weken geleden besloten om er voor te gaan ik slik nu aantal weken foliumzuur. Morgen moet k ongesteld worden en daarna gaan we er volle 100% voor...
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Leuk dat je mee wilt schrijven!

Spannend allemaal he?!

Ik ben zelf 25 en mijn vriend 27. Ik slik de etos zwanger worden capsules, daar zit ook foliumzuur in maar ook andere vitaminen
Alle reacties Link kopieren
Hee!



Ik ben 26 jaar en voel sinds een aantal maanden geleden ook een sterk verlangen naar een kindje. Ik moet er even aan wennen.

Ik denk alleen niet dat mijn vriend er al klaar voor is. Hij is jonger dan ik (bijna 24) en studeert nog. Daar staat tegenover dat we al wel samenwonen (we hebben een jaar geleden onze woning gekocht) en ik alweer 4 jaar bij hetzelfde bedrijf werk met goed salaris. Dus, ik twijfel of dit het juiste moment is.
Ik schrijf graag mee. Ik ben 28 en mijn vriend is 29. Ben in november gestopt met de pil en wil mezelf de kans geven om in 2017 zwanger te worden.



In een ander topic aangegeven dat ik 1.5 week geleden een positieve test had, maar dat ik momenteel een soort van menstruatie heb. Ga ervan uit dat mijn lichaam het afstoot dus vandaag naar de verloskundige gebeld. Volgende week mag ik op een vervroegde echo komen. Ik ga ervan uit dat dan wordt vastgesteld dat ik niet langer zwanger ben en dan gaan mijn vriend en ik het rustig weer proberen!
Alle reacties Link kopieren
SilentStorm: Goed dat je gebeld hebt! (We zaten samen op dat andere forum). Hoop dat je je al ietsje beter voelt! Soms gebeurd het natuurlijk ook gewoon dat je nog menstrueert ( eigenlijk het tegenovergestelde van schijnzwanger).



D- purevision: Gooi je gevoel gewoon eens op tafel. Dan kan hij in ieder geval al aan het idee wennen dat het bij jou kriebelt.

Ik had ook niet verwacht dat mijn vriend het zo graag wilde. Toen ik het aan hem vertelde toen was zijn reactie; Als ik had geweten dat jij het zo graag wilde dan waren we hier al veel eerder aan begonnen.

Natuurlijk is het wel belangrijk om een beetje vastigheid te hebben. Maar als je het financieel redt, en je kindje genoeg liefde krijgt.. wat houdt je dan nog tegen! Geef hem in ieder geval de tijd om aan het idee te wennen. Hij hoeft toch niet meteen ja of nee te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met oud en nieuw onveilige sex gehad, binnen 12 uur morning after genomen twee weken erna gewoon ongesteld geworden een zwangerschap test gedaan kwam negatief terug een week voor dat ik weer ongesteld moest worden

weer een test gedaan weer negatief weer ongesteld geworden maar nu net2 dagen naar mijn ongesteldheid met plassen zat er bloed aan mijn wc papier kan het zijn dat ik toch zwanger ben?
quote:Cvds11 schreef op 16 februari 2017 @ 17:53:

Ik heb met oud en nieuw onveilige sex gehad, binnen 12 uur morning after genomen twee weken erna gewoon ongesteld geworden een zwangerschap test gedaan kwam negatief terug een week voor dat ik weer ongesteld moest worden

weer een test gedaan weer negatief weer ongesteld geworden maar nu net2 dagen naar mijn ongesteldheid met plassen zat er bloed aan mijn wc papier kan het zijn dat ik toch zwanger ben?Ik ben geen huisarts, maar als je testen negatief zijn, zou ik er juist vanuit gaan dat je menstruatie nu 2 dagen vroeger is gekomen. Wacht het even af. Voel je je er ongerust over? Bel dan naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat je lichaam wat van de rel is door de morning after pil.

Als je twijfels hebt gewoon even je huisarts bellen. Maar ik denk niet dat je zwanger bent
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik schrijf graag mee! Ik ben 25 en midden december gestopt met de pil, mijn vriend is 27.

Mijn cyclus is nog niet regelmatig maar ik verwacht deze week wel ongesteld te worden (of het moet al raak zijn )



Gebruiken jullie een app om je cyclus bij te houden? Zelf vind ik Clue wel fijn, ziet er ook neutraal uit.
Alle reacties Link kopieren
Hee, gezellig dat je mee wilt schrijven!

Zelfde leeftijd als mijn vriend en ik!

In het begin kan het zo onregelmatig zijn, echt vervelend. Hoop voor je dat er snel regelmaat in komt! Of dat het natuurlijk al raak is!

Ik gebruik zelf geen app. Maar dat is meer omdat ik er nog niet teveel mee bezig wil zijn. Ik weet ongeveer wanneer mijn eisprong is en rond die periode klussen we gewoon wat vaker! Wij staan er nu nog vrij luchtig in dus we willen geen "seks afspraakjes" maken. Als het wat langer duurt kan dat natuurlijk nog veranderen
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal leuk dat jullie ook allemaal zwanger willen worden!!

Ik ben 25 jaar en mijn vriend is 32 jaar. Ben al 2 jaar geleden gestopt met de pil en mijn cyclus is altijd optijd, Maar nu ben ik overtijd 1 cb test gedaan afgelopen maandag maar die was negatief ga morgen weer testen
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Leuk dat je mee wilt schrijven! Ga voor je duimen dat het raak is
Alle reacties Link kopieren
Spannend voor je circuitje! Hopelijk is het raak... Hoe lang ben je overtijd?
Hey!



Ik wil ook wel mee schrijven, ik zit ook nog in een ander topic, maar die vind ik eigenlijk te druk worden.

Ik ben 1 januari gestopt met de pil, en had na 39 dagen mijn eerste echte menstruatie. In eerste instantie was ik heel blij dat mijn lichaam het 'weer deed'. Maar na een paar dagen hele hevige menstruatie klachten en veel bloedverlies overheerste vooral de gedachte: was het maar weer over! Over verwacht over 15-2 weken de eisprong, dus dan gaan we er weer voor!

Ik gebruik ook een app op mijn cyclus bij te houden. Ik gebruik nog geen ovultietesten of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Hallo draakje! Welkom!



Welke ap gebruik je precies? K heb er 1 maar die vind k nog maar niks... In eerste instantie hield k het gewoon zelf

Bij in de agenda. K heb zelf best wel een regelmatige cyclus.. 25-28 dagen.. Ik voel me eiersprong ook niet elke maand.. Maar wel geregeld dus dat scheelt.. K zit er over na te

Denken om het gewoon weer in de agenda bij te houden ipc cyclus aan gezien k toch weet wanneer ongeveer mijn eiersprong is
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus wordt ook weer regelmatig en wij houden het gewoon zelf bij. Die van mij is ongeveer 28 dagen en normaal gesproken heb je dan rond dag 14 je ei. Wij proberen gewoon regelmatig te klussen na de menstruatie om de dag of 2 dagen. De kwaliteit van het zaad van je partner blijft dan ook op z'n best.
Alle reacties Link kopieren
Ja, k moet vandaag of morgen ongesteld worden dus daarna word het hard klussen.. Ik ben zelf al jaren van de pil af omdat k een monster van werd... Toch best raar eerste instantie kijk wanneer je niet vruchtbaar bent om seks te hebben en nu is het andersom haha
Ik houd mijn cyclus ook bij in een app die My Calendar heet. Mijn cyclus was nog niet echt heel regelmatig (rond de 31 dagen) en gebruik de app vooral om te weten wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Sta voor de klas dus wil geen rare verrassingen iedere maand.



Leuk draakje85, Nelle89 en circuitje dat jullie ook meeschrijven! ;)
Misschien kunnen we een tabel maken, NM1717?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha silentstorm dat kan k me

Goed indenken... Ik

Houd het zelf bij heb de app er maar weer afgegooid.. Vind het maar niks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven