Zwanger worden van 1e kindje

15-02-2017 22:29 1785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Sinds augustus ben ik gestopt met de anti conceptie. Tot nu toe wel bezig geweest maar een heel onregelmatige cyclus. Sinds deze maand is ie weer normaal dus nu kunnen we echt beginnen!

Ik vind het leuk om te kletsen met andere dames die ook bezig zijn voor hun eerste en we zo onze ervaringen kunnen delen (in hoeverre wij die hebben haha)



Tabel Volquote:NM1717 schreef op 24 februari 2017 @ 23:08:

NaamLeeftijd (v/m)# KindNODRondeBijzonderhedendingetje9125/2716 April3ZWANGERNM171725/27130 Mei5In augustus gestopt met prikpil. Januari gyneacoloog: dun baarmoederslijmvliesAnanee34/37131 Maei2Beginnen na laatste pil aprilSilentStorm28/29119 Mei5Ronde 3 MK bij 6 wekenBebis29/27111 April1ZWANGERVivaforum201724/301???Pcos, afwachting ziekenhuisLove2229/32127 Mei - 5 Juni6Lange cyclusPhoebe-Buffay34/35129 Mei4-hendrika8729/30112 Mei4-DPW24/2917 Mei5-Nelle8927/29129 Mei4-Mellala26/31116 Maart7ZWANGER
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 03:36
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil heel graag een tabel maken! Maar ik ben echt een dummy hier hahaha. Dus ik moet nog even uitvogelen hoe ik dat precies moet doen
Ik zie wel een logootje van een tabel, maar hoe het dan werkt weet ik ook niet. Misschien iemand anders?
quote:Dingetje91 schreef op 16 februari 2017 @ 22:26:

Hi, ik schrijf graag mee! Ik ben 25 en midden december gestopt met de pil, mijn vriend is 27.

Mijn cyclus is nog niet regelmatig maar ik verwacht deze week wel ongesteld te worden (of het moet al raak zijn )



Gebruiken jullie een app om je cyclus bij te houden? Zelf vind ik Clue wel fijn, ziet er ook neutraal uit.Inmiddels al ongesteld Dingetje91?
quote:Circuitje schreef op 17 februari 2017 @ 08:13:

Hallo allemaal leuk dat jullie ook allemaal zwanger willen worden!!

Ik ben 25 jaar en mijn vriend is 32 jaar. Ben al 2 jaar geleden gestopt met de pil en mijn cyclus is altijd optijd, Maar nu ben ik overtijd 1 cb test gedaan afgelopen maandag maar die was negatief ga morgen weer testenEn wat kwam er uit je test Circuitje? Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
quote:SilentStorm schreef op 18 februari 2017 @ 11:51:

Ik zie wel een logootje van een tabel, maar hoe het dan werkt weet ik ook niet. Misschien iemand anders?Ja dit had ik ook gezien. Maar krijg het niet voor elkaar om dan ook daadwerkelijk een tabel te maken. Misschien komt het ook doordat ik het via mijn mobiel doe. Ik heb geen idee. Misschien weet iemand anders hoe het moet en biedt diegene zich aan om een tabel te maken
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe zo'n tabel werkt, maar ik zal eens zoeken als ik op de laptop zit



Nog niet ongesteld en wel een etentje met collega's vanavond. Ik heb zoooo'n zin in een drankje maar zolang ik niet zeker weet dat het kan..



Ik ben benieuwd naar je test circuitje!
Alle reacties Link kopieren
O en zin in BIEFSTUK
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zou ook graag mee willen schrijven als dat mag. Ik ben zelf 24 en mijn vriend 29 en zit op het wachtbankje in rondje 2.. moet 22feb ongesteld worden dus komt steeds dichterbij..

"Voel" wel van alles maar weet niet of dat nou door de aankomende menstruatie komt of het een eventuele zwangerschap is.. wachten duurt lang????
Alle reacties Link kopieren
Hi DPW, Natuurlijk mag jij meeschrijven!

Ooh wat spannend!! Nog een paar dagen wachten! Ja in de week voor je nod voel je echt van alles. Zijn ook echt veel dezelfde kwaaltjes als voor je menstruatie . Ik ga voor je duimen dat het raak is!
Alle reacties Link kopieren
Ja heel irritant! Wil er ook niet teveel op hopen.

Ik kan het er ook niet echt met mijn vriend over hebben.. die heeft meer zoiets van we zien het dan wel dus wel fijn dat je het dan zo een beetje van je af kan schrijven.. herkenbaar voor jullie?



En inderdaad die wijntjes die je dan toch niet durft te drinken enzo.. vooral dat het niet "mag"
Alle reacties Link kopieren
Ja wel herkenbaar, maar ook logisch. Tenminste voor mij dan. Ik wou dat ik er net zo nuchter in kon staan als mijn vriend. Maar wij hebben last van de hormonen en gaan overal op letten. Dat hebben zij natuurlijk allemaal niet.

Ik denk dat als het wat langer duurt ze er ook wel anders in gaan staan. Maar idd fijn dat we het hier van ons af kunnen schrijven!
Oh mijn vriend is ook supernuchter. Heb het idee dat mannen het gewoon eerst moeten zien (op een echo of iets dergelijks) voordat het echt doordringt. En inderdaad, zij hebben de kwaaltjes niet!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik schrijf ook graag mee..wij zijn al een aantal maanden begonnen maar ik werd in januari pas weer ongesteld. Uiteindelijk pas na een half jaar mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil gehad. Gisteren na 35 dagen weer ongesteld worden.. ben erg blij dat er nu 'maar' 35 dagen tussen zaten en hopelijk komt er nu regelmaat is..het voelt eigenlijk nu pas alsof we echt begonnen zijn! Spannende tijd maar we genieten nu ook erg van het zwanger proberen te worden!
Leuk dat je meeschrijft Vivaforum2017. Hoe oud ben jij en hoe oud is je partner? Spannende periode he!
Alle reacties Link kopieren
Ja super spannend en heel leuk! Ik ben 24 en mijn vriend is 30. Hij is ook echt heel nuchter haha. Hoe gaat het nu bij jou Silentstorm, heb je nog steeds bloedverlies? Moet wel moeilijk zijn zeg die onzekerheid na een positieve test. Hoe was jouw cyclus na stoppen met pil?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend dat "ontpillen" ik heb zelf een implanon gehad dus mijn cyclus was eigenlijk gelijk al regelmatig wel kort 22 dagen.. maar dat zijn dan meer kansen Haha.



Dingetje en circuitje al nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag hier ongesteld geworden.. Dus nu gaan we echt de eerste ronde in.. Net toch even duidelijk gemaakt aan vriend dat we over een weekje

Toch echt echt vaker moet klussen.. K zo weet je wat k bedoel hij zo ja ja hij snapte hem... Maar mannen staan er ook veel

Nuchter als ons.. Afgelopen week voor me ongesteldheid voelde ik ook van alles je word toch steeds meer bewuster van je lichaam.. Hoe staat het ervoor dingetje en circuitje??
quote:Vivaforum2017 schreef op 19 februari 2017 @ 18:48:

Ja super spannend en heel leuk! Ik ben 24 en mijn vriend is 30. Hij is ook echt heel nuchter haha. Hoe gaat het nu bij jou Silentstorm, heb je nog steeds bloedverlies? Moet wel moeilijk zijn zeg die onzekerheid na een positieve test. Hoe was jouw cyclus na stoppen met pil?



Mijn cyclus schommelde tussen de 30 en 34 dagen. Probeer nog niet echt bezig te zijn met mijn vruchtbare dagen, maar probeer wel regelmatig seks te hebben. Even de frequentie opschroeven kan nooit kwaad ;)



Mijn bloedverlies is over sinds vrijdag. Heb uiteindelijk niet zo hevig gebloed als een menstruatie. Volgende week de echo even afwachten. Ga ervan uit dat het niks is en wil graag de bevestiging dat alles leeg is zodat we verder kunnen proberen om een kindje te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wel spannend En heftig silentstorm.. Je hoopt toch dat wanneer je een positief test hebt dat alles

Goed gaat..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje silentstorm lijkt me erg moeilijk!



Ik ben nog niet ongesteld, maar is nu dag 36 en vorige cyclus was het op 40 dus ik wacht nog even af.



Ik vertelde gisteren aan een vriendin dat wij gestopt waren met ac en zij begint ook volgende maand Hoe leuk zou het zijn als wij ongeveer tegelijk zwanger zijn en kindjes van dezelfde leeftijd hebben? Met speeldates en wij drinken gezellig thee en en en en .. ;)
Oh ja! Één van mijn beste vriendinnen is ook gestopt met de pil. Taggen elkaar stiekem ook in allerlei plaatjes over het moeder worden en hebben al zo'n foto gevonden met daarop twee vriendinnen en een bord met future besties en een pijl naar de zwangere buikjes. Te leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zou leuk zijn, tegelijk zwanger met een goede vriendin! Fijn ook dat jullie het ook nu met hun er over kunnen hebben.. hebben jullie het aan meer mensen verteld?



Spannend Dingetje. Had je voordat je met de pil begon ook een lange cyclus? Wie weet is het al wel raak, spannend!!
Ik heb verteld aan die beste vriendin dat ik gestopt ben, aan mijn zusje en aan mijn moeder. Toen ik twee weken terug een positieve test had, heb ik dit alleen gedeeld met die vriendin en mijn zusje. Ik wilde dat mijn moeder pas zeggen na de eerste echo.



Eerst dacht ik: ik zeg het niemand, maar nu ik ben gaan bloeden vind ik het toch wel fijn dat ik die vriendin en mijn zusje in vertrouwen kan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook even bij een ander topic, maar ja..toen verscheen "topic vol" en voel je je toch minder welkom.

Wij zijn nog niet actief begonnen, we hebben vooral eerst veel dingen uitgezocht en 6 april slik ik de laatste pil.

Uiteraard hebben we het er momenteel wel veel over, we hebben vorige week de knoop doorgehakt na de laatste pil te beginnen.



Ik heb wel een app nu, wel handig om straks de zaak bij te houden. Is eigenlijk als mijn agenda, aangezien de papieren variant altijd kwijt raakt. Ik ken mezelf, ik kan er te veel mee bezig zijn dmv de app. Vriendlief heeft ook de taak gekregen om mij met beide voeten op de grond te houden. Doordat ik het niet naar mijn zin heb op mijn werk denk ik dat het sowieso nog even gaat duren, stress doet zo veel met je lichaam! Nu weet ik ook dat de stress vanaf juli weg is, dan nog ontstressen en komt hopelijk de zin ook weer terug.



Spannende periode voor hen die nu wachten op uitslag/menstruatie of snel weer een ronde in gaan! Ik duim mee!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ja die spanningen he dames....... ik heb ongeveer 2 jaar geleden, nadat ik wat vervelende dingen heb meegemaakt, de tip gekregen om de VGZ Mindfullnes app te gaan gebruiken. Ik dacht eerst Neeeeee, niks voor mij. Maar er zit 1 oefening op die ik altijd even doe als ik teveel stress heb. Dit is de bodyscan van 30 minuten.. oke het kost even moeite om je volledig te concentreren maar na een aantal keer lukt dat! Je wordt heel bewust van je lichaam en rustig in je hoofd! De andere oefeningen zijn mij te dromerig hahaha.

Misschien een tip voor degenen die op het moment erg gestresst zijn! Ik vind het zelf het prettigst met mijn oortjes in omdat je je dan echt kan afsluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven