Zwanger worden van 1e kindje

15-02-2017 22:29 1785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Sinds augustus ben ik gestopt met de anti conceptie. Tot nu toe wel bezig geweest maar een heel onregelmatige cyclus. Sinds deze maand is ie weer normaal dus nu kunnen we echt beginnen!

Ik vind het leuk om te kletsen met andere dames die ook bezig zijn voor hun eerste en we zo onze ervaringen kunnen delen (in hoeverre wij die hebben haha)



Tabel Volquote:NM1717 schreef op 24 februari 2017 @ 23:08:

NaamLeeftijd (v/m)# KindNODRondeBijzonderhedendingetje9125/2716 April3ZWANGERNM171725/27130 Mei5In augustus gestopt met prikpil. Januari gyneacoloog: dun baarmoederslijmvliesAnanee34/37131 Maei2Beginnen na laatste pil aprilSilentStorm28/29119 Mei5Ronde 3 MK bij 6 wekenBebis29/27111 April1ZWANGERVivaforum201724/301???Pcos, afwachting ziekenhuisLove2229/32127 Mei - 5 Juni6Lange cyclusPhoebe-Buffay34/35129 Mei4-hendrika8729/30112 Mei4-DPW24/2917 Mei5-Nelle8927/29129 Mei4-Mellala26/31116 Maart7ZWANGER
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 03:36
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Computer even aangeslingerd, reageert toch wat makkelijker.

Sanniee, ook al voelt er niets anders.. het is denk ik goed om uit te gaan van menstruatie, maar niets anders voelen hoeft niets te betekenen. Ik voelde de rondes hiervoor altijd gerommel vanaf de dag van de eisprong. Nu niets. Ik ging er van uit dat er niets was. Tot mn borsten echt pijn begonnen te doen ipv alleen erg gevoelig. Maar het allerbelangrijkste in het traject is plezier houden, geen verplichtingen.

Silent, ik ben geen 7 weken maar die steekjes/gerommel ervaar ik ook. Ik ben ook een echt doemdenkertje wat dat betreft. Als ik een paar uur niets heb gevoeld zit het voor mn gevoel alweer mis. Als je dan reeds de ervaring van een miskraam hebt, zoals jij, dan kan ik het me helemaal indenken dat je je zorgen maakt.
Je voelt je toch nog steeds anders dan bij de mk? Dan zal het beter zitten.
En bedenk je ook dat er elke week weer nieuwe kwaaltjes en andere steekjes/gerommel bij kan komen door het stijgende hcg-gehalte en het groeien van het kind. Ik hoop dat de echo je wat meer vertrouwen kan geven!

Hier hebben we het de buren "moeten" vertellen. Ze hadden een prenatalpakketje in ontvangst genomen en we hebben een eetafspraak gemaakt.. tsja.. Gelukkig houden zij echt wel hun mond :) Ik heb nieuwe bh's moeten bestellen want ik pas degene die ik heb niet meer lekker. Helaas nog geen goede stevige meegroeibh gevonden.
Heb sinds gisteren een kuiltje in mn buik, net onder mn navel. Echt zo grappig. Moeheid komt nu ook naar voren (had gehoopt dat die wegbleef) en kan geen zoetigheid verdragen. Dat is afkicken aangezien ik wel een zoetekauw ben.

Viva, hoe reageerde je vriend?

Wel leuk dat we nu met een paar zijn die elkaar nauwelijks ontlopen met de UD.
En kunnen we leren van degene die al veel verder zijn ;)

Toch vraag ik me af hoe het met de andere schrijfsters gaat waar we niets meer van vernemen. Ik denk regelmatig aan ze, hoop dat zij inmiddels zelf ook positief nieuws hebben of in elk geval goede moed en geen hangende schouders!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Sannieee88 schreef:
06-08-2017 11:02
Zojuist naar het toilet geweest en twee hele kleine stolseltjes erbij. Voor de rest geen bloeding te signaleren.
Mijn menstruatie zou pas dinsdag komen (ik heb een heel regelmatige cyclus) en ik zit zo 12 dagen na mijn ovulatie?
Ook één pijnlijk gevoel in mijn onderbuik, en voel me niet echt lekker...
Normaal gesproken bij mijn menstruatie voel ik helemaal niks, geen buikpijn of kramp.
Je cyclus kan nog zo gelijkmatig zijn, er is altijd kans op een uitzondering. Waren de stolseltjes wel van bloed of gewoon afscheiding?
Als je twijfelt (en weet dat je niets geks hebt gegeten ;) ) kan je morgen een 2v5 van kruidvat of trekpleister doen.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Vivaforum: Bedankt! JIJ OOOOKKK GEFELICITEERD !!!!!!! :cheer2:

Sanniee: Ik heb zelf geen ervaring, :-(

Ananee: Een kuiltje? Hoe komt dat? :-D en hoever ben jij ondertussen?
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
Als eerste sorry voor zo enthousiast beginnen en dan paar weken (nou ja zeg bijna maar maanden) niets meer van me laten horen. Heb ondertussen wel weer even bij gelezen en wat een goed nieuws voor een aantal!! Gefeliciteerd!!!

Reden dat ik niets heb laten is omdat ik merkte dat het 'rustig aan doen' en 'we hebben de tijd' niet meer echt van toepassing was. En juist door forum elke keer te checken enz werd ik nog ongeduldiger. Maar zijn 1,5 maand verder en heb idee dat er wel iets meer rust is. Vorige cyclus dus wel gewoon ongesteld geworden. Merkte toen dat ik het helemaal niet erg vond en fijne eye-opener dat een kleine ontzettend gewenst is maar dat het niet persé nu moet. Vandaag is mijn NOD, en vooralsnog gebeurt er nog niets behalve buikkrampen dus verwacht dat ik vannacht of morgen wel ongesteld zal worden.

Ik ga in ieder geval wel weer lekker meelezen en reageren, maar ga proberen om op een rustig tempo verder te gaan met deze spannende periode :)
Alle reacties Link kopieren
Vivia!!! Yesss van harte gefeliciteerd!!!
Wat fijn dat er een aantal dames zwanger zijn!! Het is een vruchtbare maand!! :yes:

PsD91 ook van harte gefeliciteerd!!!

Silent, ik hoop echt dat je volgende week gerustgesteld word door een mooi kloppend hartje!
Probeer te genieten en te dromen (is makkelijkee gezegd dat gedaan dan snap ik heel goed na jou vreselijke ervaring)
Dikke knuffel en alles komt goed! X

Vrijdag heb ik mijn NOD. Hoop dat ik ook kan aansluiten bij de zwangeren dames.. of eerlijk gezegd: degene die nog niet zwanger zijn , snel kunnen aansluiten!!
We hebben de vruchtbare dagen echt heel goed benut dus ik duim!
Wel heel veel last van borrelende darmen maja dat heb ik vaker gehad ;-)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Wilde jullie even laten weten dat de menstruatie toch is doorgebroken :( even balen, dat wel. Maar goed, op naar de volgende ronde dan maar!

Hopelijk voor jullie allemaal snel veel positieve testen :D :D
Alle reacties Link kopieren
Spannend hè die laatste dagen Hendrika! Hoop dat we er inderdaad snel bij kunnen aansluiten.

Sannieee wat balen inderdaad! En dan duurt een maand weer zo lang voordat het weer opnieuw kan..

Vriendlief gaat vandaag toch maar zwangerschapstest halen, ondanks dat het pas 1 dag overtijd is..
Hoi allemaal!
Gefeliciteerd alle zwangere dames! Goede maand geweest! :D

Ik ben even afwezig geweest! 😅
Ik vermoed misschien een vroege miskraam te hebben gehad, maar weet het niet zeker... 😕

Het heeft dus erg lang geduurd voor het doorkwam, was dan in ene heel hevig en heb daarna nog heel lang nagebloed... Elke keer dacht ik dat het gestopt was en paar uur later of zelf een dag laten kwam er weer helder rood bloed uit! :( En ben heel erg vermoeid geweest, zag sterretjes etc.
Maargoed, misschien was het gewoon een hele zware menstruatie... 🤔

Morgen of overmorgen ga ik weer beginnen met ovulatietesten, en dan maar weer een nieuwe ronde beginnen! :)
Alle reacties Link kopieren
@Nathalie en @Belle87

Spannenddd Brelle, hopelijk heb je snel een positieve test in handen.

Voor ons weer een nieuwe ronde Nathalie. Ik heb een hele korte cyclus dus volgende week dinsdag is ongeveer mijn ovulatie. Ik weet niet precies wat handig is qua klussen? Ik dacht eigenlijk om de dag of zelfs twee dagen er tussen laten?

Tips en advies, graag!!
Sannieee, wat ik zo gelezen heb is de sperma het beste van kwaliteit (zoveel mogelijk goede levende actieve spermacellen) als er 48 uur tussen zit.

Dus ik probeer het om de dag te houden! :)

Maargoed, als je rekent:
Of je nu 24 uus er tussen laat en 1 miljoen spermacellen hebt...
Of 48 uur en dan 2 miljoen spermacellen hebt....

En je doet het dan dus 1x in 48 uur en krijgt 2 miljoen spermacellen of 2x in 48 uur en krijgt 2x 1 miljoen spermacellen.

Uiteindelijk heb je totaal nogsteeds 2 miljoen spermacellen, maar dan verdeeld over 2 keer... 🤔

Maar ik weet niet of dat dat in de praktijk ook zo werkt!

In elk geval doen waar jullie je het beste bij voelen! Mijn vriend zou gek worden als we elke dag zouden "moeten"! 😂

Eens per twee dagen vind ie al lastig vol te houden... 🙈
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Nathalie dat je zo'n hevige bloeding hebt gehad. Vol goede moed op naar de volgende ronde!

Sanniee, bij mij in het ziekenhuis raadden ze rond de eisprong om de dag aan, maar ze zei met een knipoog 'elke dag mag ook'.. ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.

Vandaag het ziekenhuis gebeld en de procedure bij fertiliteit is dat als je zwanger bent je tussen de 6-8 weken al voor een echo mag komen. De afspraak staat nu over ruim drie weken.

Even een vraagje aan de zwangeren. Wanneer begonnen jullie eerste kwaaltjes? Het is dat mijn test zei 'zwanger' maar verder voel ik me gewoon helemaal niet anders.. en wanneer is ongeveer jullie uitgerekende datum? Volgens mij eigen berekeningen (nou ja die van internet) zal ik rond half april zitten (16 april).
Alle reacties Link kopieren
En succes voor degene die de volgende ronde in gaan! Hopelijk zet de vruchtbaarheid van dit topic door :-)
Alle reacties Link kopieren
Vivaforum2017 schreef:
07-08-2017 21:46
Vervelend Nathalie dat je zo'n hevige bloeding hebt gehad. Vol goede moed op naar de volgende ronde!

Sanniee, bij mij in het ziekenhuis raadden ze rond de eisprong om de dag aan, maar ze zei met een knipoog 'elke dag mag ook'.. ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.

Vandaag het ziekenhuis gebeld en de procedure bij fertiliteit is dat als je zwanger bent je tussen de 6-8 weken al voor een echo mag komen. De afspraak staat nu over ruim drie weken.

Even een vraagje aan de zwangeren. Wanneer begonnen jullie eerste kwaaltjes? Het is dat mijn test zei 'zwanger' maar verder voel ik me gewoon helemaal niet anders.. en wanneer is ongeveer jullie uitgerekende datum? Volgens mij eigen berekeningen (nou ja die van internet) zal ik rond half april zitten (16 april).
Ik voelde me ook niet 'anders' in het begin, behalve de welbekende menstruatie-achtige krampen. Ik weet nog dat ik er lollig over deed dat ik niet misselijk was en als ik dat wel zou zijn ik dan vast nog kan eten (want ja ik houd erg van eten). Vanaf week 6 ongeveer begon bij mij de extreme misselijkheid (de hele dag door) en het kotsen (een flink aantal keer per dag). Ook kon ik een aantal weken niet meer eten en kreeg ik al vrij snel medicijnen.. (wel handig dat ik in het begin dus vooral wat kilos kwijt was achteraf :facepalm: ) Oja en inmiddels heb ik enorm last van mijn bekken + urineverlies (ja je leest het goed, ik plas wat druppels in mijn broek) :"-( ik voel me soms gewoon echt een oma
Dus met andere woorden, ik hoop echt voor je dat het zo blijft dat je nergens last van hebt :mrgreen: haha :rofl: als spijt van je vraag? :facepalm:
Gelukkig is het bij iedereen anders en ik heb een aantal vriendinnen die al verder zijn en nog steeds bijna nergens last van hebben. Je hoeft dus ook niet perse klachten te krijgen! Ondanks de klachten, was het nog steeds moeilijk om echt te 'voelen' dat ik zwanger was. Dat besef begint nu pas te komen doordat ik de baby in mijn buik voel.

Mijn eerste echo heb ik ook met 8 weken gehad (bij de verloskundige) en mijn tweede echo was met 10 weken. Ik ben zelf op 18 december uitgerekend en volgens mijn berekening zou het op 20 december zijn.
Bij ons heeft het goed geholpen om om de dag sex te hebben.
Ik met een kussen onder m'n billen en benen tegen zijn schouders.
Zo kwam hij diep in me klaar zeg maar.
Dan ik erna een orgasme zodat het zaad goed naar binnen werd getrokken.
En vervolgens bleef ik zo een minuut of 10 liggen.
Ik raakte in de 2e maand zwanger en kreeg toen een mk met 5 wkn.
De maand erna meteen weer zwanger en nu al 17 wkn.
Het zou dus kunnen werken :P
Alle reacties Link kopieren
Even een ego-update. Gisteren namiddag test gedaan maar helaas, er werd helemaal niets zichtbaar. Maar ook nog altijd niet ongesteld, terwijl ik wel al 3 dagen krampen heb. Donderdagochtend ga ik nieuwe test doen, mocht ik dan nog altijd niet ongesteld zijn geweest..
Alle reacties Link kopieren
VivaForum: ik ben uitgerekend begin april, en ik heb ook nog helemaal geen klachten.
Ik heb sinds een paar dagen wat gevoeligere tepels dan normaal, maar ik heb er anders ook al redelijk gevoelige dus daar kan ik niet vanuit gaan.
Ik slaap en eet wel meer dan anders.....
Verder (nog) niet echt klachten :proud:
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
Brelle, wat is de stand van zaken? Gebruik je een methode om de ovulatie te ontdekken of niet? Want je cyclus kan wel eens langer duren.
Silent, ik hoop dat je straks door de echo gerust gesteld bent!
Hendrika, bijna je NOD! Ik duim met je mee!
Fietje, heel fijn dat het voor jou heeft gewerkt. Uit onderzoeken bij dames die IUI ondergaan is echter gebleken dat het percentage zwanger worden hoger lag bij vrouwen die na het inbrengen van het sperma gelijk zijn gaan bewegen dan bij de vrouwen die bleven liggen met kussentje/benen omhoog/etc. Dus of het werkelijk effect heeft trek ik ook in twijfel.
Viva, de perikelen worden hier alleen maar erger. Sinds gisteren ook enorm moe en sinds enkele dagen de hele dag door misselijk op de avond na. De krampjes in de buik worden wat rustiger, de darmen zijn ook weer minder van slag. Maar lekker is het niet. Reageren op geur doe ik vooralsnog niet, wel kan ik echt geen zoetigheid verdragen..ook geen fruit! Ik leef overdag op yoghurt en soep. Volgens vriend is mn huid zachter, kan best want steeds meer dingen kriebelen of zitten niet lekker. Nieuwe meegroeibh's moeten kopen inmiddels, ben alweer uit de M gegroeid. Broeken pas ik nog wel, zolang de skinny maar in de kast blijft omdat druk op de buik niet fijn voelt.

We hebben gisteren besloten de omgeving iets eerder dan gepland in te lichten. Ik zie er regelmatig rot uit omdat ik me niet goed voel. Dat kan ik toch niet geheim houden! Het gaat ook opvallen dat ik nu bepaalde dingen niet doe, ik durf niet eens auto te rijden omdat ik me zo beroerd voel. We gaan geen dingen kopen of uitvoeren om het nieuws op een originele manier te brengen op 1 ding na. Ik zoek nu nog een tshirt voor mijn neefje met "coolest nephew ever" oid er op. Dat mag hij aan tijdens een verjaardag die we in het verschiet hebben liggen. Dan wordt de boodschap wel duidelijk :) Voor mijn ouders wordt het dus het 2e kleinkind, voor zijn ouders de eerste. Omdat ik rond mijn vaders verjaardag , 6 april volgens internet,ben uitgerekend maakt hij kans op een bijzonder cadeautje (al hoop ik niet dat het op die dag geboren wordt!!!) Dus ik denk dat ik aan hem ga vragen of hij al wensen heeft voor zn bday :)
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Thanks voor jullie berichtjes! Ben even een paar dagen druk geweest! Maar alle zwangeren, gefeliciteerd! Volgens mij had ik bijna iedereen al gefeliciteerd.
Volgende week weer vruchtbare dagen voor ons! We gaan ons maar houden op om de dag... :p Leukste is natuurlijk om de dag!

Hopelijk is het volgende week raak, ik kan niet wachten om aan te sluiten!
De echo inmiddels gehad en een kloppend hartje gezien. Wat is dat mooi zeg! Werd er ook wel emotioneel van, was toch een beetje bang zo na de miskraam een tijdje terug.

Wel gaf de echoscopiste aan dat ik geen 7.5 week was, maar 6 weken en 6 dagen nu. Ben dan toch meteen bang dat het misschien niet goed groeit. Iemand van de zwangeren daar ervaring mee?

Heb over drie weekjes de termijnecho zodat ik daar niet zo lang op hoefde te wachten. Overigens begint de misselijkheid nu ook bij mij steeds meer te komen.

Succes met de vruchtbare dagen voor degene die weer gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Silent wat fijn dat jullie het hartje hebben zien kloppen! Snap helemaal dat je emotioneel bent geworden!

Een bekende van mij had ook bij de eerste echo gehoord dat ze geen 6 weken maar 4 weken was en ze is nu bijna uitgerekend!!

Geen zorgen en lekker genieten het hartje klopt :heart:

Spannend Annee om het te gaan vertellen!
Heel leuk bedacht!

Morgen is mijm NOD en het voelt een beetje raar.
Wel menstruatie krampen maar ook een soort gevoel van spierpijn in me onderbuik..? Vreemd gevoel en vamiddag wat steken aan de linkerkant. Gevoelige borsten niet overdreven maar heb dat al een paar maanden niet meer gehad.
Spannnend dus.. hoop dat de menstuatie wegblijft.. ;-)
Alle reacties Link kopieren
@hendrika87 spannend! Het watvgoed dat je zo geduldig bent haha, dat zou ik echt niet kunnen! We duimen met je mee :)

Silentstorm.. wat een goed nieuws! GEFELICITEERD! En maak je geen zorgen.. bij mij week het de eerste paar keer ook af. Ze weten het nooit precies in het begin. Probeer je er lekker van te genieten? :)
Alle reacties Link kopieren
Jaa heel spannend, nog geen menstuatie. Vandaag is het ook heel rustig in me buik.. ook geen tekenen van menstuatie.
De dag duurt nog lang , kan natuurlijk nog komen.
We wachten rustig af en denk dat ik anders maandag ochtend ga testen ;-)

Hoe gaat het verder met iedereen?
Bijna vruchtbare dagen of NOD in aantocht?
Zwangere dames hoe voelen jullie je? Echo's binnenkort? Xx
Alle reacties Link kopieren
Meiden ben ongesteld aan het worden :cry:
8 maanden en nog steeds niet... ben behoorlijk gefrusteerd en emotioneel.
Ik weet dat er meiden zijn die langer bezig zijn .. jeetje wat word je geduld op de proef gesteld.
Sorry voor de egopost!
Hoop dat jullie dames met positief nieuws komen!!
Alle reacties Link kopieren
Ouhhh Hendrika87 wat jammer om dat te horen !!
Maar komaan, het komt goed! Binnenkort!! Vooral zelf in blijven geloven!!!!

Met mij gaat alles prima, al ben ik ongelooflijk ongeduldig naar de eerste echo 23/08 !
Pas dan weet ik echt met zekerheid hoe ver ik ben..
Ik heb namelijk zo goed als geen kwaaltjes dus ik ben een beetje bang dat ik niet 7 weken zwanger ben van ééntje,
maar misschien pas 3 of 4 weken van een tweeling...... :-p het zit ook in de familie dus het zou zomaar kunnen.......
Wat stress ik zeg.
Ik moet meer leren genieten van elke dag, maar ik wil echt de echo achter de rug hebben! :-D

Ik hoorde vertellen dat de echo op 8/9 weken inwendig zou zijn, klopt dit? Zijn hier vrouwen met ervaring?..

x
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
Alle reacties Link kopieren
@hendrika87, ja balen! Snap helemaal dat je je zo voelt!! Ik hoop dat je gauw aan de beurt bent en dat het allemaal weer goed gaat maken.. wachten duurt lang als je iets graag wil. Je komt elke keer wel een stapje dichterbij. Dikke knuffel

@Pds91, dat dacht ik ook toen ik met een paar weken al de hele dag door kotste haha en ik heb ook extra kan er op ivm zusjes en vader tweeling en tweelingen in de familie. Maar toen ik mn moeder vroeg hoe het toen bij haar ging, zei ze dat ze geen verschil merkte met een gewone zwangerschap. Maar wie weet, misschien heb je wel een tweeling haha. Denk dat iedereen het sowiesi anders ervaart :) houd ons op de hoogte! Anneer is je echo?
Bij mij was de eerste keer met 8 weken. Zowel uitwendig als inwendig. Inwendig was minder duidelijk haha. Maar ze probeerde het eerst inwendig en dat was ook niet erg duidelijk, vervolgens vroeg ze of ik ook inwendig wilde proberen voor beter beeld. Had me er al op voorbereid :) zou ik ook doen als ik jou was, er is een grote kans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven