Zwanger worden van 1e kindje

15-02-2017 22:29 1785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Sinds augustus ben ik gestopt met de anti conceptie. Tot nu toe wel bezig geweest maar een heel onregelmatige cyclus. Sinds deze maand is ie weer normaal dus nu kunnen we echt beginnen!

Ik vind het leuk om te kletsen met andere dames die ook bezig zijn voor hun eerste en we zo onze ervaringen kunnen delen (in hoeverre wij die hebben haha)



Tabel Volquote:NM1717 schreef op 24 februari 2017 @ 23:08:

NaamLeeftijd (v/m)# KindNODRondeBijzonderhedendingetje9125/2716 April3ZWANGERNM171725/27130 Mei5In augustus gestopt met prikpil. Januari gyneacoloog: dun baarmoederslijmvliesAnanee34/37131 Maei2Beginnen na laatste pil aprilSilentStorm28/29119 Mei5Ronde 3 MK bij 6 wekenBebis29/27111 April1ZWANGERVivaforum201724/301???Pcos, afwachting ziekenhuisLove2229/32127 Mei - 5 Juni6Lange cyclusPhoebe-Buffay34/35129 Mei4-hendrika8729/30112 Mei4-DPW24/2917 Mei5-Nelle8927/29129 Mei4-Mellala26/31116 Maart7ZWANGER
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 03:36
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nelle hoe gaat het met jullie? Hoop.dat alles goed is?
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niks Silent en Ananee??
Duurt lang he dat wachten. Wanneer zijn jullie precies uitgerekend?

Voor ons zit de helft er ook bijna op Hendrika, kan je de kleine al voelen? Ik voel m al elke dag, geen echte schopjes maar wel beweging.
Liep tot vorige week nog te verkondigen dat ik eigenlijk helemaal niet veel vaker hoefde te plassen, maar helaas is daar voor mij ook echt een einde aan gekomen.

Hier ook geen rare gewoontes, ja elke dag een perenijsje maar die zijn gewoon lekker haha.

Nelle ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat?
Alle reacties Link kopieren
Haaai dames! Hier gaat het goed hoor! We zijn inmiddels bijna 13 weken. Vorige week echo gehad en de kleine sprong en bewoog alle kanten op. We zitten nu te wachten op de uitslag van de nipt test.. hoe het gaat het met jullie?
Hier nog niks. Ben nu ruim 39 weken. Het mag wel komen van mij. Elke dag sta ik toch weer op met: jammer vannacht niks. Zou het dan vandaag? Herken jij dat Ananee? Ik begin zelf wel ongeduldig te worden.

Geniet van die eerste weken hoor. Vanaf de 20 weken vond ik het nog veel sneller gaan dan de weken daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het nu inderdaad ook supersnel gaan.
Maar kan begrijpen dat je het nu wel eens tijd vind worden.
Ik denk dat ik er maar vanuit ga dat het 42 weken duurt.. want ik ben al zo ongeduldig haha.

Wel spannend hoor! Lijkt me ook wel weer gek dat je daar echt op aan het wachten bent op een gegeven moment
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niets Silent?
Hier ook niet, alleen veel gerommel en steken/krampen.
Iedereen adviseert om te gaan seksen, dat zou de bevalling echt op gang brengen. Nou, dan wacht ik nog wel een paar dagen :-?
Misschien heb je hier wat aan ;)
https://nl.wikihow.com/De-bevalling-zelf-thuis-opwekken

Vandaag de echo Hendrika, spannend! En ook genieten om te zien hoe de kleine man beweegt en het lichaampje in elkaar zit.
NM, wanneer heb jij de echo?
Het is zoals je zegt steeds wachten: eerst op de nod, dan de 1e echo, dan termijnbepaling, 20 weken echo, groeiecho en dan het kind zelf.

Nelle, fijn dat tot nu toe alles goed was. De NIPT zal ook wel goed zitten dan.
Geen bloedingen meer gehad?

Discover, lees jij nog mee? Hoe gaat het bij jou tot nu toe met alle extra controles?
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de echo op 4 april. Nog ruim een week wachten. Maar omdat hier de 20 weken echo op een andere locatie gedaan moet worden hebben ze de gewone controles 2 weken er voor en er na gepland.. hoef ik niet steeds zo lang te wachten haha.

Ja je hebt zoveel lijstjes met hoe je t kan opwekken.. Het hart van een ananas eten, traplopen, seks hebben (al heb ik het idee dat het meer gaat om het krijgen van orgasme vanwege de samentrekkingen).
Lekker doen waar jij je goed bij voelt (lekker uitrusten op de bank en niks doen haha). Het komt vanzelf. Wel spannend
Alle reacties Link kopieren
Ik lees zeker zo nu en dan nog mee hier! ;)

@Silent:
Wachten duurt dan maar lang hè, als je er wel een einde aan wil breien en wil gaan genieten van je kleine. Ik hoop dat je wachten snel beloond zal worden! En succes met de bevalling natuurlijk!

@Ananee:
Ik begreep gisteren dat er in sperma een bepaalde stof zit die je baarmoeder weker maakt waardoor de bevalling opgewekt kon worden. Maar geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat. Maar wachten is ook zeker een goede optie, die meestal wel werkt. :proud: Il wens ook jou een fijne bevalling en mooie kraamtijd toe!

@Nelle:
Fijn om te lezen dat jij nu ook door de spannende periode heen bent en het er nu verder allemaal goed uit ziet. Uitslag afwachten van de nipt is altijd spannend natuurlijk. Hopelijk inmiddels bekend en een goede uitslag voor je!

@Nm17:
Fijn dat ook jouw echo's en uitslagen positief zijn en dat je zo heerlijk bezig bent met alle voorbereidingen omtrent jullie kindje! Fijn dat je je niet heel erg druk maakt over de 20 weken echo. Wat je zegt is immers waar, druk maken heeft ook niet zo heel veel zin. Goede tip ook van je kaken ontspannen en de lippenbalsem. Altijd handig!

@Hendrika:
Vervelend dat je zo slecht slaapt! Heb je er al wat op gevonden of heb je het inmiddels maar geaccepteerd? Jezelf ondersteunen met een (voedings)kussen? Misschien als je lekkerder ligt, dat je ook wat rustiger en dieper kan slapen met wat minder nare dromen? Al is het natuurlijk een bekende kwaal. Fijn dat je uitslagen en echo ook weer goed was! En wat vliegt de tijd hè..

Ik hoop dat ik weer een beetje bij heb gelezen en niemand ben vergeten te antwoorden, zo wel, excuus! :clown:

Update van deze kant (lief dat er nog naar me gevraagd werd :heart: )

Ruim 20 weken en het verloopt allemaal wat rustiger inmiddels. Godzijdank, want ik was wel redelijk opgebrand. Afstand genomen van het familiedrama door het contact voorlopig volledig te staken. Dat geeft rust, ook al wordt de oplossing daarmee steeds verder weggeschoven. Maar dat is dan maar zo. We moeten kiezen voor de gezondheid van onszelf en de baby. Sinds het contact verbroken is, kom ik aan in gewicht en is mijn bloeddruk weer goed. Dat zegt genoeg!

Deze week de 20 weken echo, iets wat ik erg spannend vind. Maar ik probeer het een klein beetje los te laten. De extra controles waren tot nu toe goed, dus ik heb goede hoop. Man en ik zijn wat dagen in eigen land weggeweest, dat gaf de nodige afleiding. Erg van genoten. Nog even samen; lekker gegeten, geshopt en naar familie geweest.

Nog niet actief begonnen aan de babykamer. Vooral in gedachte. Hetzelfde qua namen. Leuke tip misschien nog voor de mensen die nog niet uit zijn over de naam. Zwitsal babynamen app! Tinder voor babynamen. :lol:
Verder groeit de buik met de dag soms, heb ik al een leuke collectie positiemode in de kast hangen en ben ik vooral opzoek naar de balans. Qua eten (want hongerr!!!), qua slaap, qua huishouden en werk (aangezien ik enorm moe blijf en heup- en bekkenklachten heb. De fysiotherapie helpt nog niet echt helaas. Verder weinig rare eetgewoonten, ik zie het toilet ook vaker dan me lief is en volgens mij heb ik babybeweging gespot in de buik. :heart:

Oké, veel te lang. Sorry dames. Hebben jullie wat leesvoer haha.
Alle reacties Link kopieren
40 weken en nog niets.
De voorweeën worden wel heftiger, maar daar houdt het dan bij op.
Morgen bij de verloskundige eens gaan hebben over strippen etc.
Ben benieuwd Silent of jouw kleine zich al heeft aangediend (en j/m!)

Hendrika, hoe was de echo?
NM jij mag morgen , spannend! En fijn dat ze de consulten er om heen hebben gepland.
Nelle, uitslag inmiddels binnen?

Discover, fijn weer wat van je te lezen!
De tindernamenapp ken ik, hebben wij even gehad omdat wij elkaar via tinder hebben leren kennen. Maar wij waren al uit de naam. Hebben de app toen aan vrienden aangeraden die er maar niet uitkwamen en die hebben dankzij de app de naam gevonden :)
Familiedrama? Dan klinkt nooit goed! Fijn dat je weer wat rust hebt gevonden en ik hoop dat dat nog steeds zo is.
Wbt je klachten: stop met stofzuigen! Ik heb begrepen dat vooral stofzuigen (met name de beweging waarmee je de slang/stang beweegt) redelijk funest is als je al aanleg hebt voor bekkenklachten. Ik ben er op verzoek van vriendlief toen hij dat hoorde mee gestopt en mijn klachten verdwenen vrijwel allemaal.

Ik ga eens kijken of fietsen nog wil lukken, einde van de straat lopend behalen is tegenwoordig al een enorme opgave en moet nu echt naar de bakker die nog wat verder weg zit. En dan nog maar wat tijdschriften halen oid om de dag door te komen.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
@ananee. K hoop voor je dat de verloskundige je morgen wil strippen en hopelijk geeft dat een zetje dat het door mag breken. Denk dat wachten nu wel lang duurt of niet?

Hier helaas nog geen uitslag. 16 maart heb k bloedgeprikt. Merk wel dat k er toch onzeker over ben en dat k van alles in me hoofd haal. Ik wil graag verder kunnen.. we hebben afgesproken dat wanneer de nipt goed is dat we afspraak maken voor geslachtsbepaling. Wij wouden het liever niet weten, maar we waren laatst in babypark en we merkte toch wel dat je eigenlijk gedwongen word om te weten.. weinig neutrale dingen. Wat voor neutraal door gaat vinden wij niet mooi..

@nmnm succes met de echo morgen. De 20 weken echo toch?

Silentstorm en ananee hop dat jullie snel de kleine in jullie armen kunnen nemen..

@discover wat vervelend dje bekken klachten. Hopelijk gaat fysio toch helpen. Fijn dat er wat rust is in de familie drama maar leuk zijn die dingen niet!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik wil graag mee schrijven als dat nog kan (heb random wat doorgelezen en veel berichten over zwanger zijn, gefeliciteerd!)

Sinds september 2017 hebben mijn man en ik afscheid genomen van condooms. Ik was al een jaar gestopt met de pil omdat ik er simpelweg geen nut meer in zag. We woonden al samen en in de risicotijden gebruikten we dus condooms.
We zijn bezig voor ons eerste kindje. Mijn cyclus wisseld wat maar is niet heel raar. Meestal netjes 4 weken, soms 5 weken.
Tot nu toe nog niet raak.
Wij hebben meestal 2 keer per week seks. Dus om zwanger te raken hebben we denk ik de beste momenten gemist.
We willen nu meer er op gaan letten om het op het goede moment te doen, en wat vaker, maar wel zonder dat het een verplichting word...
En dat is soms lastig...
Ik heb 1 ronde ovulatietesten gebruikt en toen die positief was zat er te veel druk achter voor mijn man. Het is dan niet meer spontaan.
Dus die testen heb ik niet meer gekocht. Hopelijk is het snel raak bij ons. We willen zo graag.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mar-ianne, een spannende tijd dus! Vooral veel plezier toegewenst!

Verder zal je hier denk ik weinig aansluiting vinden en dat bedoel ik niet onaardig al klinkt het wel zo. We zijn ruim een jaar geleden begonnen met schrijven. Een aantal zijn al bevallen en degene die op dit moment nog wel schrijven zijn allemaal zwanger. Er zijn veel.topics van forummers die net als jij nog bezig zijn zwanger te worden, wellicht heb je daar meer aan. Succes!

Nelle, wij hebben alles in neutrale kleuren gekocht (maar houden beide erg van blauw wat het voor ons neutraal maakt). Babypark is een winkel met veel.spullen, ze zijn echter inderdaad wel seksegericht en voor neutraal moet je zoeken. Zonde toch om nu alles roze te kopen als je eventueel een 2e wilt en dat is het andere geslacht. Mamaloes heeft ook best veel! En wellicht ook neutraler. Succes met het wachten, bel ze gerust om te blijven vragen..uitslag zou binnen moeten zijn met 2 weken en wie weet zijn ze het vergeten.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip van mamaloes. K zal is kijken.

K heb gisteren verloskundige gebeld. Assistent gaf gisteren aan dat het 2a3 weken kon duren. Aanstaande vrijdag is het 3 weken geleden. Mag k voor morgen nog geen bericht hebben dan mag k weer bellen. Maar zij verwachte dat k wel bericht zou hebben gehad. Maar tot nu toe nog niks gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat duurt wachten dan lang Ananee... hopelijk heb je die kleine snel in je armen!

Discover, wat fijn dat je wat meer rust hebt gevonden. Je mag jezelf nu ook lekker egoïstisch op de eerste plek zetten.

Nelle: Vervelend he wachten op die uitslag. Ik had m na 2 weken maar begreep van mensen om mij heen dat ze dat vrij snel vonden. Je krijgt de uitslag vast deze week!

Wij wisten wel dat we het geslacht wilden weten. Vond het voor die tijd ook heel moeilijk qua wat ik leuk vond. Want ik vond alles leuk of voor een jongen of voor een meisje. Neutraal vond k vaak ook niet leuk.
Mamaloes is inderdaad leuk en die heeft ook nog wel eens leuke aanbiedingen. Ik heb toevallig net mn complete badset daar besteld. Twijfelde tussen blauw en grijs... toch maar voor grijs gegaan.. Want ja als er ooit een 2e komt.....

Hier vandaag de 20 weken echo.. Alles was helemaal goed. Ligt overal mooi tussen de lijntjes en er was niks om ons zorgen over te maken. Hij beweegt erg veel, maar dit had ik zelf ook al gevoeld haha.
Vind het wel raar dat ik nu geen echo's meer heb.. tenzij ze het nodig vinden om een groei of liggings echo te doen.

Ik twijfel zelf nog of ik een pret echo (3d) wil laten doen rond de 28 weken. Met de geslachtsecho (16 weken) hebben we wel een foto in 3d mee gekregen maar dat is niet te vergelijken met een 3d beeld bij 28 weken volgens mij.
Hebben jullie dit gedaan? En hoe is het bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post...kan niet slapen.
Vandaag bij routine controle bleek dat de kleine in een stuit ligt! Draaipoging mislukte dus morgen keizersnede.

Later kom ik op jullie dingen terug en zal ik de rollercoaster van vandaag uitleggen. In elk geval.hoef ik niet lang meer te wachten :)
Een baksteen is nooit alleen
Ananee, morgen meteen een keizersnede? Spannend zeg, maar dan weet je wel meteen dat jij je kleine binnen nu en no time in je armen hebt. Ik wil je het beste wensen. Geniet van het moment dat je je kleine ziet! Je wordt gewoon moeder op heeeeeeeele korte termijn haha.

Discover, als iemand lekker aan zichzelf mag denken dan ben jij het. Jij bepaalt wat je wel en niet doet en met wie. Familiedrama is nooit goed, dus goed dat je daar afstand van neemt. Hoe was de 20-wekenecho? Volgens mij heb je daarna niet meer geschreven. Na die echo kwam ik voor mijn gevoel in een relaxtere periode: je voelt en ziet je baby meer en meer bewegen, mijn energie kwam terug en sliep beter! Dus dat hoop ik ook voor jou.

Hendrika, slaap jij inmiddels beter? Alles oké met de kleine in je buik?

Nelle89, ik hoorde dat het soms bij die NIPT-ziekenhuizen erg druk is en dat het daarom lang duurt. Ligt er maar net aan waar jouw test naartoe is gegaan. Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar denken toch? Ik wacht in spanning met je mee.

NM1717, wat leuk he die 20-wekenecho. Mag je lekker zo lang naar je kindje kijken. Fijn dat alles goed is. In principe krijg je wel sowieso nog een echo met 35 weken of zo. Ik heb zelf niet voor 3D gekozen, maar ik weet dan ook niet wat het wordt. Was toch bang dat we dat op zo’n 3D-echo eerder zouden zien hihi. En ik hoef ook nog niet echt te weten of wie dat het lijkt. Dat zie je namelijk ook echt al goed volgens mij bij zo’n echo.

Maar Tsja, nu ben ik al een week over mijn uitgerekende datum en begin echt nieuwsgierig te worden! Lijkt het op mij of op de vader? Hoe ziet het eruit? Krijg ik een jongen of een meisje? Heeft het haar? Spannend! Voel me nog goed, los van slapeloze nachten zoals deze en vocht vasthouden. Word wat rusteloos, wil mijn energie kwijt aan de baby. Grappig eigenlijk. Wie weet denk ik over een tijdje: kon ik nog maar even alleen zijn (als de baby veel huilt of zo hahaha).

Ik houd jullie op de hoogte. Ananee, nogmaals heel veel succes! Ik gun je het beste.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Ananee, wat gaat het dan in ene snel.. En wat een rollercoaster als het dan zo snel gaat.

Maaar... Ik mag je nu wel feliciteren geloof ik! Dus bij deze: van harte gefeliciteerd mama! Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat jullie heerlijk aan het genieten zijn. Denk om jezelf de komende weken en neem lekker alle hulp aan! Keizersnede kan best een ingreep zijn!

Silent, voor jou duurt t nog hooguit tot volgend weekend zullen we maar denken.. geniet nog even van de rust haha. Ik wil jou ook alvast een voorspoedige bevalling wensen!
Alle reacties Link kopieren
Ananee k hoop dat alles goed is gegaan en dat jullie lekker aan het genieten zijn!!

Wij hebben gister bericht gehad en alles was goed!! Helaas woensdag wat oud bloed verloren dus vandaag extra controle en hartje luisteren.

Nm1717 fijn dat de echo goed was!!

Silentstorm hopelijk breng jij ook gauw het nieuws dat jullie kindje is geboren!!
Alle reacties Link kopieren
Nelle, fijn dat de uitslag er eindelijk was en goed is! Toch een opluchting!

NM ook fijn dat jouw echo in orde was. Wij kregen met week 32 nog een echo, wie weet krijgen jullie dat ook nog.
Bij ons gingen ze toen even naar 3d, moet zeggen.. ze lijkt er totaal.niet op!!

Silent, die kleine heeft het echt te goed daar binnen. Ik hoop voor je dat er inmiddels van alles op gang is gekomen en jij je kleintje ook al vast hebt!

Het verhaal hier:
Ik ging voor routine controle maar er klopte iets niet voor mijn gevoel. Ze had er allang moeten zijn. Suf he als je precies 40 weken bent. 2 cm ontsluitinf en ben gestript. Verloskundige leefde met me mee en stuurde me door voor een hartfilmpje en een echo. Hart van de kleine was helemaal in orde. Bij de echo kwamen ze er achter dat mevrouwtje in een stuit lag! En niet zo maar een...maar een al ingedaalde onvolkomen stuit. En opeens was ik medisch.

Na een draaipoging ( niet zo pijnlijk als ik dacht) gingen we naar huis met de wetenschap dat de volgende dag de kleine gehaald zou worden met een keizersnede. Wow... die avond alles verder thuis geregeld, vluchtkoffer anders ingepakt etc.
Volgende dag waren wij de spoed dus geen idee hoe laat. We hebben ons gemeld en 3 uur later hadden we haar in onze armen middels een gentle sectio. Wat een raar en bijzonder moment!

Ze doet het erg goed. Alleen aanhappen ging minder en dankzij een bemoeizuchtige verpleegster kolf ik nu alles vanwege kapotte tepels. (Zij is verantwoordelijk voor dat laatste). Ze kan heerlijk slapen, flesjes drinken, poepluiers maken etc.
Maar nu nog het besef dat ze echt van ons is! As I type ligt ze op mn borst te slapen. Ze doet het zo goed, ben trots en verliefd op dit meisje van 36uur oud.
Vannacht sliep ze 5 uur bijna aan een stuk door. Ik hoop vanavond weer ;)
Ik kan heel veel vertellen maar zal de spam besparen haha

Nu hopen dat de tijd voor jullie ook vliegt meiden en dat jij Silent ook al moeder bent!
Een baksteen is nooit alleen
WoW Ananee! Wat fijn om te horen dat je je kleintje al zo dicht bij je mag hebben. Of je nu medisch was of niet, ze is er en doet het goed. Daar heb je lang genoeg op gewacht, maar het is het vast allemaal waard. En wat vervelend van die stomme verpleegkundige. Vertrouw op jezelf!

Hier nog niks. Zo vreemd. Aan de ene kant voel ik me goed, aan de andere kant ben ik ongeduldig. Ik ga niets forceren, maar wacht rustig af. Zou hij/zij dit weekend nog komen? Als dat niet het geval is, moet ik komende week mezelf ook melden en word ik ingeleid want ja.. dan ben ik 42 weken. Je leeft zo naar die uitgerekende toe en dan gebeurt er niks. Terwijl ik zelf uit ging van deze week, maar toch duurt het lang. Ik wil ook knuffelen en zo.

Ik houd jullie op de hoogte. Spannend dit!

En Nelle, fijn dat je NIPT goed was!
Alle reacties Link kopieren
Dat je eerst het gevoel had dat je kleine veel eerder zou komen,kan je je dat nog indenken Silent?
Hier is ook door de gym benoemd dat uk er al geweest zou zijn als ze niet in stuit had gelegen. Haar huidje was al zo droog dat het niet klopte met 40 weken.
Luister naar je eigen gevoel, dat is zo belangrijk!

Moet je je zondagavond melden voor een ballon? Ik hoop dat de kleine zich alsnog vanavond of morgen zelf aan dient! Toch fijner dan inleiden.
En trek aan de bel bij zelfs de minste twijfel!! Geldt ook voor de dames die nog genieten van de 20 weken echo. Trek aan die bel!

Wij mogen morgen weer naar huis. Ze doet het zo lekker. Maar op wie ze lijkt????
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Wauw Ananee, wat een verhaal zeg! En wat fijn dat ze het ondanks die rollercoaster zo goed doet! Heerlijk genieten voor jullie!

Silent voor jou wordt het ook met de dag spannender.... Ik hoop dat je bevalling nog natuurlijk begint en anders maar inleiden. Misschien heb je nog even rustig van het mooie weer kunnen genieten vandaag.

Hier gelukkig weinig klachten. Soms s avonds en vooral s morgens last van bandenpijn. De nachtrust is ook veel beter sinds ik met een voedingskussen slaap en daar is vriendlief ook erg blij mee. Had veel jeuk op mn buik, borsten en gezicht maar smeer nu met bio oil (dit is mijn nieuwe dagcreme) en alle klachten waren met een paar dagen weg!
Oh en ik val heel vaak in herhaling, dus mocht ik iets dubbel vertellen....... hihi.
Merk wel dat ik nu steeds meer ga genieten en dat de tijd eigenlijk veel te snel gaat
Alle reacties Link kopieren
Ananee.van harte gefeliciteerd met jullie meisje!!!. Woow dat is snel gegaan! Geniet van jullie kleine meisje!!!

Silent hoe is het bij jou? Ben je ingeleid of is de kleine zelf gekomen? :-)

Nelle fijn dat de Nipt goed is!!

Fijn dat de rest van de dames zich goed voelt!!

Ik ben even afwezig geweest, lekker druk ect :-)
Verder gaat hier alles goed, nu 22.5 week en de 20 weken echo wad super goed!! Wij zijn blij!!
Verder nog wel slecht slapen en ook bandenpijn :-( dat is vervelend want het beperkt je in de je dagelijkse dingen. As maandag naar de Caesar therapeut. Hopelink helpt het wat.
Ik heb een buikband geprobeerd maar de baby begon in 1x veel te bewegen. Meteen afgedaan en nu ga ik het niet meer proberen. Zo'n band zit best strak.

Iemand ervaring met bandenpijn en tips? Behalve rustig aan doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hee Hendrika,

Ik Heb ook een paar weken echt last gehad van de banden, het is nu gelukkig wat minder maar soms zitten er dagen tussen.
Ik ben sowieso gaan slapen met een voedingskussen dat scheelde al een hoop. (Ik slaap op mn zij en dat deed toch zeer dus werd elke x s nachts wakker).
Verder kwam ik erachter dat ik vooral veel pijn had als ik lang in een bepaalde houding had gezeten. Als ik van zitten naar staan moest ging ik door de grond.. dus ja dan maar altijd liggen op de bank (geen straf) en dan ging het al wat beter.
Een warme douche vind ik ook heerlijk. Ik ben niet zo van de kruiken etc maar misschien dat dat ook wat kan helpen.
Ik Ben in ieder geval erg blij met mn voedingskussen.

Voel je je verder wel goed?

Ananee , ik ben ook erg benieuwd hoe de eerste week thuis is geweest.

Silent; heb jij je wonder al in je armen?
Alle reacties Link kopieren
Nm, in de herhaling vallen? Nooooit last van gehad..ahum.
Zelfs nu heb ik dat nog met regelmaat. Als men iets van me wilde moesten ze dat maar mailen, dan hadden ze de meeste kans. Ik smeerde ook braaf elke avond en geen striae te zien. Maar dat schijnt te maken te hebben met een bepaald hormoon. In elk geval fijn dat je jeuk weg blijft door het smeren!

Hendrika, bandenpijn is zo vervelend! Rust..rust..rust. elke 3u moet je eigenlijk 10 min liggen volgens mn pufcursusleidster. Maar wie redt dat nu tijdens zn werk??
Het voedingskussen was ook hier niet meer weg te denken. Die band heb ik ook.nooit gebruikt.
In elk geval stofzuigen en klusjes waarbij je moet bukken helpen je bandenpijn niet. Wie weet kan je daar wat mee.

Silent, hoe gaat t bij jou? Jij moet inmiddels de kleine in je armen hebben!

Nelle, weer een paar weken verder.. bijna de 20 weken alweer. Willen jullie toch het geslacht weten?

Hier is de kraamzorg weg, vriend is nog vrij. Maar al die visite!! Heel lief maar we spreiden alles enorm. Max 1 per dag en soms 2 als we tussendoor kunnen slapen en 1 vd 2 kort is.
Kleine doet het goed, pakt iedereen in met haar blik. Veel krampjes, lang leve de draagdoek! We herkennen steeds meer van haar huiltjes en gedragingen en dat maakt het wat makkelijker. Maar dat slaaptekort door gebroken nachten is pittig. Dus ik ga maar weer een poging wagen want de prinses heeft gegeten en een schone luier gekregen..hopelijk duurt t even voor ze ons weer wekt :)
Een baksteen is nooit alleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven