Zwanger worden van tweede kindje

17-11-2018 07:24 272 berichten
Hoi allemaal,

een nieuw topic, omdat het mij leuk lijkt om te kletsen met elkaar over het zwanger worden van een tweede kindje. Ik ben sinds deze maand weer begonnen met onveilig vrijen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het kriebelt wel weer.

Wie lijkt het leuk om mee te schrijven?
anoniem_644f7ae2604a3 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 08:25
14.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SilentStorm schreef:
17-11-2018 07:24
Mij lijkt een groepje van maximaal 10 personen ook prettig zodat je het overzicht niet kwijtraakt.

Het is een openbaar forum waarop iedereen overal mag meeschrijven. 'Ledenstops' op topics zijn dan ook niet toegestaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik lees even mee, heb een zoontje van 1 en wij willen ook een 2e weet nog niet precies wanneer, 1e via fertiliteit dus kan zijn dat dat met een 2e ook moet dan gaat het nog even duren
Hoi anoniem1701,

Wat spannend. Als de eerste via fertiliteit is geboren, dan kan ik me voorstellen dat dat bij een tweede weer spannend wordt. Staat een tweede al in een eventuele planning of het meer het idee van: ooit willen we een tweede?

Ik ben vooral benieuwd of ik nu anders in het zwanger worden sta. De eerste keer was alles spannend en stiekem was ik soms best bang dat ik nou net diegene was die geen kinderen kon krijgen. Dat is inmiddels dus gelukt, maar vraag me af of ik nu minder bewust bezig zal zijn met het ongesteld worden of juist uitblijven van mijn menstruatie. Officieel is dit ronde 1, maar we doen er nog niet echt extra moeite voor ;)
Alle reacties Link kopieren
Hey Silent!

Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan! Je had het er natuurlijk al over!
Ik moet er nog even niet aan denken (en mag voorlopig niet haha) maar ik wil jullie heel erg veel succes wensen! Spannende tijd weer!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ja we willen begin volgend jaar proberen, eerst 3 maanden zelf en anders weer naar huisarts voor doorverwijzing dus de plannen zijn er.

jullie zijn nu dus al bezig?spannend !
NM1717 schreef:
18-11-2018 17:47
Hey Silent!

Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan! Je had het er natuurlijk al over!
Ik moet er nog even niet aan denken (en mag voorlopig niet haha) maar ik wil jullie heel erg veel succes wensen! Spannende tijd weer!
Ja leuk he! Spannend ook. Ik merk dat er in ons andere groepje weinig meer gezegd wordt. Jammer.

Hier werd het opnieuw zwanger worden ook afgeraden tot 6 maanden. Zoontje is nu 7 maanden dus het mag weer :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Als jullie het goed vinden schrijf ik ook mee. Wij zijn sinds deze maand bezig met een 2e. Ons meisje is 20 maand.

Ik was ook benieuwd of in er minder mee bezig zou zijn maar niets is minder waar..... ben er net zo mee bezig als de vorige keer.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Leuk dit topic. Ik ook sinds een maand van de anticonceptie af. Alleen ik had de prikpil, dus het ontpillen zal wel iets langer duren. Ook dit gaat voor mij de tweede zwangerschap worden, als alles lukt natuurlijk... :)
Wat leuk dat jullie meeschrijven Tattooaddict87 en Firsttime. Dan sta je toch niet zo alleen in dingen.

Mijn NOD is vandaag, dus ik ben erg benieuwd. Wat ik wel merk is dat ik bij de eerste keer zwanger worden de dag ervoor bij wijze van al 10 testen had gedaan. Vooralsnog sta ik er nu anders in. Wacht het sowieso af deze week, mogelijk komt mijn menstruatie later. Wil pas in het weekend of maandag een test doen als ik niet ongesteld word. Als me dat lukt, want denk er wel steeds aan.

Overigens hadden we deze maand nog niet meer seks. Komt mede omdat ik qua uitgerekende datum het niet heel handig zou vinden als het nu al gelukt is (ivm extreem veel verjaardagen in die periode in het gezin van mijn partner). Vanaf volgende maand willen we wat actiever zijn.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf ook voorgenomen niet 10 testen te gaan doen. Eerst moet sowieso mijn menstruatie weer op gang komen. En 10 jaar geleden toen ik zwanger raakte van mn zoon voelde ik aan alles dat ik zwanger was. 3 jaar geleden met mijn miskraam voelde ik het precies net zo, dus ik ga mezelf niet meer gek maken met testen. Anders word het op den duur meer frustrerend dan leuk. Zodra ik dingen begin te “voelen” is het vroeg genoeg voor een test. :)
Alle reacties Link kopieren
Oe spannend Silent storm dat je gisteren je NOD had. Tekenen van menstruatie of totaal niet?

Tattoo; wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Wel fijn dat je bij beide zwangerschappen je het zelfde voelde en dit kan herkennen bij een mogelijke volgende zwangerschap.

Mijn NOD is de 14e of 15e dec. Wij zijn afgelopen ovulatie periode wel actiever geweest. En hopen vurig dat het raak is. Ik ben al wel twee dagen bij vlagen misselijk. En vanmorgen een kramp gevoel. Nou had ik de vorige zwangerschap een lijstje met symptomen bijgehouden maar die heb ik weg gegooid, heb ik nu wel spijt van.
Ik ben nog steeds niet ongesteld en weet niet goed wat te denken. Mijn gevoel zegt dat ik nog ongesteld moet worden, maar mijn cyclus was erg regelmatig waarbij ik op maandag ongesteld moest worden en het is nu al woensdag. De herinneringen van de vorige keer komen nu wel terug. De spanning, maar ook de teleurstelling als het toch niet zo is. Ik vind het ook een mindfuck als ik eerlijk ben. Precies die maand dat we onbeschermde seks hebben gehad ben ik ineens later ongesteld, want daar ga ik dus wel vanuit.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Tja silent storm, de enige manier om het zeker te weten is om te testen.

Maar ik snap dat het lastig is eigenlijk zou het jou vanaf volgende maand beter uitkomen qua uitgerekende datum maar toch zou je misschien ook wel teleurgesteld zijn (kan ik mij zo voorstellen).

Anders wacht je tot zaterdag en als je dan nog niet ongesteld bent misschien toch testen?!

O Ps: zag dat je beeb 7 maand is. Ik moest er toen nog niet aan denken weer zwanger te worden. Ik het met een specifieke reden dat je nu voor een tweede gaat of gewoon een gevoels questi? (Gewoon nieuwsgierig)


Hier voel ik me nog altijd “raar”, soms misselijk soms niet beetje opgeblazen gevoel......als ik niet uitkijk denk ik mezelf nog zwanger
In de loop van vandaag ineens ongesteld geworden. Ging ik wel vanuit, maar toch gek dat juist nu we er weer voor gaan mijn menstruatie 4 dagen te laat komt.

Wanneer moeten jullie ongesteld worden?

Firsttime, leuke vraag. Zoontje is nu 7 maanden inderdaad. Wist eigenlijk meteen dat ik niet lang wilde wachten met een tweede. Heb het half jaar afgewacht (zoals ze aanraden in het ziekenhuis). Werk in het onderwijs en wist dat ik in ieder geval dit schooljaar niet met verlof wilde. Dus daar heb ik ook rekening mee gehouden. Maar de keuze vooral omdat ik het leuk vind dat de eerste en tweede zo dicht op elkaar zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hey silent storm,

Wat is het lichaam toch een gek ding. De maand dat je het probeert houd hij je voor de gek. Vind het wel knap dat je geen test hebt gedaan (ik had niet kunnen wachten met bevestiging dan wel van iets positiefs dan wel iets negatiefs).

Wat leuk dat je een tweede zo kort op de eerste wil. Is wel heel leuk voor de kindjes denk ik. En ook fijn dat je er fysiek al aan toe bent. Hopelijk lukt het volgende maand!!

Mijn NOD is de 14 of de 15. En ik kan nu al niet wachten om een test te doen (ja ik weet het dat werkt niet zo vroeg, ben gewoon ongeduldig).
Alle reacties Link kopieren
Even een egoïstische post:

Afgelopen maandag (dag 26) erge krampen en bloed verloren. Echter bleef het bij 1 x bloedverlies. Dag 26 zou voor mijn menstruatie erg vroeg zijn (altijd 30/32). Afgewacht tot vandaag......

Vandaag op dag 30 toch een test gedaan (ja ja ik weet het erg ongeduldig) en tot mijn vreugde een lichte streep :hyper:
Maar een streep is een streep. Hopelijk is de streep zaterdag (dag 32) nog duidelijker :-D

Hoe is het met jullie? Het is hier stil
Oh WoW Firsttime! Supergaaf. Dat zou echt tof zijn. Laat je het weten als je een nog duidelijkere streep hebt? Maar.... een streep is een streep!! Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Mag ik ook meeschrijven? Wij hebben al een zoontje van 2,5. We vinden het inmiddels wel tijd voor een broertje/zusje. We hebben net twee rondes gehad(3 als e de eerste maand meerekent, maar achteraf bleek de timing helemaal fout).
Van ons zoontje was ik in een keer in verwachting, dus t valt bijna tegen dat we nu al de derde ronde in gaan. Maar we zijn nog jong en het is nu eenmaal normaal dat het een poos duurt, dus daar heb ik me maar bij neergelegd. Ik geloof wel dat mijn man het niet zo erg vindt :$ .

@Firsttime! Ik hoop dat goed blijft gaan! Zou leuk zijn om zo snel een zwangere in het topic te hebben :jump: .

@Silentstorm, wat stom dat je toch ongesteld geworden bent. Ik vond de eerste rondes ook lastig. Ik ben vrij regelmatig, maar die eerste ronde was mijn cyclus ineens 32 dagen ipv 28-29.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik wil ook graag meeschrijven! We gaan vandaag beginnen. Het kan zijn dat nu ook mijn eisprong is, of we zijn net te laat. Want ik ben wat onregelmatig ongesteld. Soms 30 dagen, soms 37.
We hebben al een zoontje van 2.
Ik heb er erg naar uitgekeken om voor een tweede kindje te gaan, dus vind het erg spannend en leuk.
Alle reacties Link kopieren
wat leuk dat er meer bijkomen!
wij wouden eigenlijk pas volgend jaar beginnen maar betrap mezelf er op er toch nu al wel beetje mee bezig te zijn, ben super onregelmatig ongesteld dus toen het dit keer 4 maanden duurde toch maar test gedaan wat helaas negatief was, 2 dagen later ongesteld.
denk dat we doordat ik zo onregelmatig ben het toch maar gaan proberen wat eerder.
succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Thx dames!!
Morgen vroeg (op mijn NOD) nogmaals testen.

Hallo Miss musica wij waren de eerste keer (en als alles zo door blijft gaan) en deze keer ook in eens zwanger. Ik kan me voorstellen dat het een domper is als het bij een tweede niet ineens gaat. Maar het komt vast snel goed.

Hallo karliin, lastig dat je zo onregelmatig bent! Hopelijk lukt het toch snel!

Anoniem: jeetje 4 maand is wel lang zeg. Wat vervelend voor jullie. Zo heb je zo weinig pogingen per maand. Kun je de periode evt korter maken met medicijnen?
Alle reacties Link kopieren
firsttime: ja kan maar dan moet ik weer de medische molen in ( gaan we ook doen maar willen tot ongeveer april zelf proberem)
wel spannend voor jou dan!
Dag miss_musica en Karliin, superleuk dat jullie ook mee willen schrijven. Het was hier nog erg rustig dus hartstikke welkom om mee te schrijven.

miss_musica Ik snap dat het even ‘lastig/wennen’ is als het nu niet meteen raak is. Toch hoor je dat best vaak. Ik heb mensen om me heen die de eerste keer vrijwel meteen zwanger waren en de tweede keer duurde het langer (tot maximaal een jaar dan zeg maar) of andersom: dat het de eerste keer langer duurde en de tweede keer meteen raak is. Hoe lang ‘geef’ je jezelf om normaal zwanger te worden alvorens je bijvoorbeeld naar een huisarts zou stappen? Bij mij is dit een jaar denk ik.

Karliin, leuk he? Die spannende gevoelens weer. Tof ook dat je nu al een zoontje hebt en je het gaat proberen. Gebruik je iets van ovulatietesten om te zien wanneer je eisprong is? Omdat je cyclus onregelmatig is? En jij, anoniem1701?

Firsttime, ik moet al de hele dag aan je denken. We duimen voor je!
Heb geprobeerd een tabel te maken. Dit is mijn eerste tabel (nog nooit eerder gedaan), dus op- of aanmerkingen hoor ik graag!

Sturen jullie je gegevens? Dan kan ik alles invullen. Weet niet of dingen nu kloppen. Zo niet, zeg het me. Dan pas ik het aan. Maar het begin is er :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven