Zwanger worden van tweede kindje

17-11-2018 07:24 272 berichten
Hoi allemaal,

een nieuw topic, omdat het mij leuk lijkt om te kletsen met elkaar over het zwanger worden van een tweede kindje. Ik ben sinds deze maand weer begonnen met onveilig vrijen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het kriebelt wel weer.

Wie lijkt het leuk om mee te schrijven?
anoniem_644f7ae2604a3 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 08:25
14.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik geen ovulatietesten merk ook niks aan mijn lichaam, zijn mensen die het gewoon voelen.

ik ben trouwens zelf 25 en mijn man 29 ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk SilentStorm, ik schrijf graag mee! Bij de eerste ook gedaan en was erg prettig om er gewoon over te kunnen 'praten'.
Ik ben vandaag weer met de foliumzuur begonnen, dus echt beginnen we pas over 6 weken.
Ik ben al 5 jr niet meer aan de ac, had enorm last van de hormonen, dus ontpillen hoeft gelukkig niet. Wel is mijn cyclus een zooitje, dus geen idee wanneer mijn NOD is 😁

Voor in de tabel, ik ben 31, man 35 en eerste kindje is een jongen (rest vd tabel kan ik niet zien op mijn mobiel).
Alle reacties Link kopieren
FirstTime: en? Gisteren nog steeds positief? Ik duim voor je!
Leuk Bessie2017, je staat in de tabel. De rest van de tabel is nog:
- welke ronde? (Nu ronde 1 bij jou denk ik?)
- wanneer is je NOD?
- bijzonderheden

Firsttime, ben ook erg benieuwd!

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wat leuk, heb even mee gelezen.
Allemaal spannend.

Wij zijn beide 31 en hebben een dochter van 10 maanden.
Zijn vanaf nov voor de tweede gegaan.
Het los laten en er niet te veel mee bezig zijn vind ik erg lastig.
Bij de eerste zwangerschap duurde t ogv 2 jaar. Toen ik het los heb gelaten en we naar de gynaecoloog mochten was ik ineens zwanger.

Ben benieuwd FirstTime..
Al voorzichtig gefeliciteerd!

Allemaal heel veel "klus" plezier gewenst. 😉🍀
Hoi SilentStorm en rest van de meiden,
Ik zou ook graag willen meeschrijven.

Ik ben 34 en mijn vriend 37, we hebben een dochter van 3 jaar. Eigenlijk afgelopen week begonnen na mijn ongesteldheid (1e ronde). Bij onze dochter was het eerste maand gelijk raak maar ben mij er zeker van bewust dat het nu helemaal niet zo hoeft te gaan. Verder heb ik een vrij regelmatige cyclus. Mijn NOD is 3 januari.

Verder geen bijzonderheden. Ik ga nu even bijlezen:-)


--------------


Alvast een voorzichtige felicitatie First time en inderdaad raar dat je cyclus dan ineens gek doet Silentstorm
Wat leuk! Mag ik ook meeschrijven? Wij gaan ook voor een tweede. Maand december was de eerste ronde maar niet gelukt dus door naar de tweede ronde. Mijn nod staat nu op 9 januari.
Alle reacties Link kopieren
leuk dat er steeds meer meeschrijven,

firsttime en hoe gaat het?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, druk weekend gehad.
Zaterdag nogmaals getest en een dikke plus op de CB test :hyper:

Uitgerekend op 24 aug, ik ben 32 mijn man is 36. En de eerste is een meisje van 21 maand.

Wat lief dat jullie met mij meeleefden :loveys:

Welkom nieuwe dames! Ik lees en schrijf met plezier mee!
Gefeliciteerd Firsttime!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, geweldig.

Verder nergens last van?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, ik zie dat er een tabel is.
Ter aanvulling: ik ben 30 en mijn man 34.

Gefeliciteerd, Firsttime! Lekker snel zo! Hoop dat het bij iedereen zo snel mag gaan.

Als antwoord op vragen: Ik gebruik geen ovulatietesten. Heb ik wel een keer gedaan bij de eerste, maar vond dat vervelend. Het gaf een bepaalde druk ofzo. Ik hou wel de dagen bij in een app. Maar die moet er ook nog aan wennen dat het onregelmatig is, dus geeft nog niet de juiste dagen aan.
Vroege testen doe ik wel graag :)

In mijn omgeving hoor ik wel dat iemand zwanger is, en er is een vermoeden dat nog iemand zwanger is. En ik wil ook zo graag!
maar goed, spiraal is eruit, dus nu maar afwachten.
Hier ook geen ovulatietesten, vorige keer ook niet. Ik voel mijn eisprong helaas niet maar ben wel redelijk regelmatig dus heb wel een app die dan ongeveer mijn vruchtbare dagen aangeeft. Bij de eerste had ik die app ook en wist ik bijna zeker dat ik mijn ei had gemist haha. Blijkbaar niet;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen ovulatietesten. Ik herken de druk dan wel een beetje. Heb dan het gevoel dat het dan ook moet en dan is het niet meer leuk. Maar omdat mijn cyclus ook niet heel standvast is, is wat duidelijkheid wel fijn.
Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er wat dames bijgekomen zijn! Dat het maar een voorspoedig topic mag worden!

Hier wel ovulatietesten. Ik ben blijkbaar toch wat onregelmatig, en ik hou van duidelijkheid. We zorgen er wel voor dat de seks niet alleen maar om die dagen draait. Andersom vindt manlief het helemaal niet erg om ook op commando te vrijen, dus dat scheelt :).

Overigens ben ik 30, man is 32. Ik verwacht mijn NOD rond 7 januari. Verder gelukkig geen bijzonderheden hier.
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd firsttime

ik probeer er iedere keer van uit te gaan dat ik een normale cyclus heb ( wat 9 van de 10 keer niet zo is)
heb net mijn menstruatie gehad dus ik ben benieuwd;)
Wow Firsttime, jij doet je naam wel eer aan! Meteen zwanger. Gefeliciteerd. Het is je gegund. Merk je dat je er anders of juist hetzelfde in staat, omdat het de tweede is?

Ik probeer het een beetje op zijn beloop te laten, maar ben er wel veel mee bezig. Typisch haha. Dit had ik de eerste keer ook. Net of het niet snel genoeg kan gaan!

Hopen op een voorspoedig clubje zo. Vinden jullie het prima als we het voor nu zo even laten qua hoeveelheid mensen die meeschrijven? Dan kunnen we het ook nog overzien. Als de groep te groot wordt, raak ik ook de verhaallijnen kwijt. Of willen jullie een grotere club?

Iedereen mag meelezen uiteraard. Het is meer dat ik 10 mensen in de tabel om bij te houden prima vind.
Alle reacties Link kopieren
ja ik vind wel prima zo, anders is het niet meer bij te houden zonder eerst pagina's terug te lezen
Alle reacties Link kopieren
Mee eens.

Je wilt elkaar heel graag steunen, maar dat lukt bij te veel meeschrijvers wat lastiger.

Hier is mijn nod ogv 12 jan.
Ook eens! Anders is het niet meer te doen om op een ieder te reageren.
Hier thuis een kindje dat erg verkouden is en soepogen, alles erop en eraan inclusief slechte nachten. Ik dacht gisteren, we gaan er vanavond weer even voor maar we waren allebei te moe haha. Doen jullie het nu vaker sinds jullie het proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al niet zo'n beste meeschrijver/volger :$ . Hoe kleiner de groep hoe overzichtelijker.
Alle reacties Link kopieren
deb84: wij niet,willen het niet als een verplichting gaan zien, hier ook een kindje wat ziek is,hoge koorts snipverkouden.
Alle reacties Link kopieren
Hier wel vaker nu we voor een kindje gaan. Het is ook fijne zonder anticonceptie dus het is zeker geen straf :). We moeten er wel echt tijd voor maken, laat in de avond heb ik er inderdaad geen fut meer voor.

Vervelend die zieke kindjes. Kost veel energie inderdaad. Hier wel een verkouden peuter, maar slapen gaat gelukkig redelijk. We mogen absoluut niet klagen.
Alle reacties Link kopieren
Het heerst ook echt.

Hier ook een verkouden meisje. Gelukkig gaat t slapen nog best aardig.

We doen het nu niet extra vaak. Ze adviseren toch 1x in de 2 a 3 dagen?
Proberen te genieten zonder dat het een moetje wordt.
Alle reacties Link kopieren
Blaadje31 schreef:
18-12-2018 13:54
Het heerst ook echt.

Hier ook een verkouden meisje. Gelukkig gaat t slapen nog best aardig.

We doen het nu niet extra vaak. Ze adviseren toch 1x in de 2 a 3 dagen?
Proberen te genieten zonder dat het een moetje wordt.
Ik las om de dag in de vruchtbare weken. En t schijnt ook goed te zijn om 'de leidingen even door te spoelen' voor de man. Dus weer een reden om t even gezellig te maken deze week hier :loveys: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven