Zwanger worden vanaf april 2018

15-04-2018 16:54 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag contact willen met meiden die ook zwanger willen worden vanaf deze maand. Ik ben vandaag ongesteld geworden dus wij beginnen aan de tweede ronde voor ons eerste kindje. Ik praatte al mee op een ander topic, maar ik vind het fijn om een verse te starten met allemaal meiden die in dezelfde situatie zitten. Dus wil je ook meepraten en je partner een beetje ontlasten ;-)? Please join the club!
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Dat is top! Op welke dag van je cyclus zit je nu?

Ik ga altijd uit van 24 tot 48 uur daarna inderdaad. Wij hadden het de vorige keer de dag voor de positieve ovulatietest en de dag erna gedaan. In principe moet dat voldoende zijn lijkt mij. Ben helaas wel ongesteld geworden, dus ik denk dat we het de volgende keer nog wat vaker gaan doen ;-). Goh, vervelend...
Alle reacties Link kopieren
Welkom Birdie! Gezellig! Spannend hoor, jullie eerste kindje. Ik ben zo benieuwd hoe het zal zijn. En hoe lang we erop moeten wachten. Soms ben ik wel eens bang dat het ons misschien wel niet lukt. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dag 16 van mijn cyclus. Ik ga zo maar eens googlen. Volgens mij beter voor het zaad om het om de dag te doen.

En bang zijn dat het niet lukt herken ik heel goed eef! Bij de eerste was het meteen raak! Maar mijn zus heeft er 2,5 jaar over gedaan met 4x ivf. Beide zegt natuurlijk helemaal niks eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Jaa, lees indd ook vaak om de dag Svea! Maar.. kan me niet voorstellen dat het echt heel erg achteruit gaat bij vaker dan dat.

Eef, zeker de onzekerheid indd of alles allemaal goed werkt enzo, en hoelang t zal duren. Maar zeker zo in het begin ben ik optimistisch en heb ik goede hoop!

In eerste instatie nam ik me voor om er niet teveel mee bezig te zijn.. hahha gaat goed. Maar das vooral enthousiasme :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat doen wij ook altijd eigenlijk. Maar ik heb ook wel gelezen dat het niet zo heel veel verschil maakt. Maar dan weten we zeker dat we de eisprong niet missen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 5 dagen na de positieve ovulatietest dus dan gaan we redelijk gelijk op!

Eef ik herken het ook hoor! En ik heb al een kind. Voor zoon heb ik een miskraam gehad en nu het langer duurt denk ik wel eens wat nou als hij ons gelukje is. Maar als ik dan weer rationeel ben denk ik nee dat is echt onzin.....de kans dat het gewoon lukt en alles goed gaat is veel groter!
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat ik ool ongeveer gelijk op ga met jullie.. als ik tenminste een redelijk gemiddelde cyclus zal hebben. Even afwachten maar.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen? Lekker van het weer aan het genieten? Ik voelde gister mn eisprong, deed eigenlijk best wel pijn! Dus gisteravond nog gevreeen (en dus Zondag). Nu op het wachtbankje! Zo noemen we dat toch?
Alle reacties Link kopieren
@svea, hier is het heerlijk zonnig dus ik vermaak me prima op m’n vrije dag!
Spannend weer! Ik heb nooit zoveel geduld qua testen. Wil je wachten tot je nod of ga je al eerder testen?

En dan nog in het algemeen: wat is jullie mening/kennis over het drinken van koffie in relatie met zwanger worden? Ik heb vaak onregelmatige cycli, maar de vorige ronde heb ik haast geen koffie gedronken en had ik een keurige cyclus van 28 dagen. Maar of het door het gebrek aan koffie komt weet ik natuurlijk niet zeker. Ik weet cafeïne je vruchtbaarheid negatief kan beïnvloeden. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook echt genoten van t lekkere weer, even lekker gesport, ook goede afleiding ;).

Indd over de cafeïne heb ik ook vaker gehoord, volgens mij is het het beste om geen of maximaal 1-2 kopjes per dag te drinken. Maar geen idee of het ook relatie kan hebben tot je cyclus.

Als ik mn appje mag geloven zou ik nu 7 dpo zijn, dus het wachten word al korter, gelukkig. Ik heb me ook voorgenomen niet voor mn (waarschijnlijke) nod te testen, en ik denk dat ik ook beter nog wag langer kan wachten, omdat ik niet zeker hoe mn cyclus. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar je bent oppeens heel erg bewust van alles wat in je lichaam gebeurd... hahah. Gister dacht ik namelijk aders op mn borsten te zien, maar ja moet er niet te veel mee bezig zijn en op letten eigenlijk :P. Hebben jullie dat ook, van alles voelen enzo?
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Mag ik ook nog meeschrijven?
Ik schrijf ook mee in het andere topic, maar wil hier ook wel meedoen.

Ik ben 28, vriend is 34 en we gaan voor ons 1e kindje. Sinds vrijdag is mijn spiraal eruit, dus het is nog even kijken hoe mijn cyclus loopt. We zijn al wel begonnen dus, maar nog 1x ongesteld worden en dan gaan we er 'serieus' voor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Welkom nieuwe dames!

Dat van koffie heb ik nog nooit gehoord! Terwijl ik nog wel zo’n googler ben! Maar veel koffie drink ik toch niet, ik denk 4 per week.

Wanneer ik ga testen is een beetje lastig! Mijn laatste twee cycli waren 40 dagen en nu had ik ineens na 16 dagen al mijn ovulatie waardoor deze cyclus misschien 30 dagen is?

Ik ga volgende week een weekje weg en neem denk ik express geen zwangerschapstest mee, dan kan ik ook niet (te vroeg) testen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Anna, een lot genoot ;)! Zit ook in nn 1e cyclus na spiraal. Ben benieuwd of je cyclus snel normaal zal zijn!

@svea heerlijk, lekker genieten van je vakantie zo! Hahah en verstandig om geen test mee te nemen. Ik zou mezelf dan ook niet in kunnen houden.

Ben benieuwd of we hier nog gelukstreffers zullen hebben die de 1e ronde al raak zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik sluit me ook gezellig aan. Begin april mn spiraal laten verwijderen en na 2 dagen al een menstruatie van 4 dagen. Nu afwachten wanneer de volgende menstruatie komt..
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me echt ongestelderig...weinig hoop op een zwangerschap hier, maar wacht rustig af! 😑 nod ligt ergens tussen morgen en vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Ah shit sparkandshine! Hoop dat je het verkeerd voelt. Wij zijn onderweg naar vakantie en heb geen test meegenomen. Goed he? 😉

Welkom autumngirl! Gaan jullie voor de eerste? Misschien komt er wel helemaal geen ongesteldheid meer! Gewoon gelijk raak!
Alle reacties Link kopieren
Wauw svea!! Fijne vakantie! Ik ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Knap van je Svea ;) Fijne vakantie!

Jammer @ Sparkandshine! Snap dat je daar even van baalt, hopelijk volgende rond meer geluk!

@Birdy, ja daar ben ik ook benieuwd naar. Ik had vrijdag mijn spiraal eruit en vanaf maandag +- 4 dagen 'ongesteld'. Maar ik heb dus geen idee of ik echt ongesteld was of dat het een nabloeding was van het verwijderen.. Dus er zit niks anders op dan wachten tot ik weer ongesteld word haha, dan heb ik meer houvast hoe mijn cyclus is.

Vraagje voor de andere meiden die een mirena hadden: Werden jullie nog ongesteld met de spiraal?
Ik had elke maand wel wat bloed. Volgens mij in ruim een jaar maar 1 of 2 maanden overgeslagen. Maar net voordat ik mijn spiraal eruit liet halen, had ik flink griep gehad en toen was mijn cyclus een beetje van slag (was ongesteld en na twee weken weer, vreemd). Dus nu heb ik niet echt een idee wanneer ik mijn eisprong heb of weer ongesteld word.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind februari mijn spiraal eruit laten halen en had na een paar dagen ook een menstruatie, dacht ik. Wel vier dagen, maar niet echt veel klachten die ik normaal wel heb met mijn menstruatie. Maar nog geen 20 dagen later had ik weer een menstruatie. Dit was sowieso wel een echte menstruatie. Dit was rond dezelfde dag waarin ik de maand ervoor ook bloedverlies had. Toen ik mijn spiraal nog had werd ik meestal wel een par dagen ongesteld. Soms heel licht, soms ook tot doorlekken toe.
28 dagen later heb ik mijn 2e ‘echte’ menstruatie gehad na het verwijderen van m’n spiraal. Nu lijkt mijn cyclus weer goed te lopen.

Binnen nu en vijf dagen heb ik m’n ovulatie. Hopelijk is het meteen raak. :)
Alle reacties Link kopieren
@svea84 wij gaan inderdaad voor de eerste. Zou natuurlijk leuk zijn als er geen ongesteldheid meer komt heb nu ook geen idee wanneer ik die kan verwachten en wanneer ik anders eventueel kan gaan testen.. Spannend allemaal!

@anna89 ik had totaal geen regelmatige menstruatie tijdens mijn spiraal. Laatste maanden een hele tijd heel vaak ongesteld geweest elke keer donker (oud?) bloed. Na het verwijderen van de spiraal 4 dagen een bloeding gehad met wel helder rood bloed. Dus ik denk dat dit wel een echte menstruatie was.. verder maar afwachten wat en wanneer er iets komen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik heb even een tijdje niet geschreven. Ik merkte dat ik een beetje geobsedeerd bezig was met het hele gebeuren. Dus ik neem even een stapje terug.

Ik verwacht zaterdag een constante smiley op m’n ovulatietest, dus daarna is het weer afwachten. Maar gelukkig gaan we volgende week donderdag een weekje op vakantie. Ben ik lekker relaxt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is vervelend eef. Ontspanning schijnt te helpen dus wie weet.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ben ik ook weer!

@eef ik moet toegeven ik betrap mezelf er soms ook een beetje op. Van alles googlen enzo.. hahah. Nu maar wat meer in de relax modus dan he ;).

Ik herken me echt heel erg in de spiraal verwijder verhalen hahah! Ik had indd ook na 3 daagjes een menstruatie van 4 dagen. Weet eigenlijk wel zeker dat dit echte menstruatie was, omdat ik ook de bijhorende klachten had. Vanaf die dag dus een cyclus van 28 dagen gerekend, maar dat kan er nauurlijk nog best naast zitten. Beetje gissen zo hahah.
Wel opvallend was dat ik 2 weekend geleden een beetje oud bloed verloor, 1 dag. En afgelopen weekend had ik dit weer, maar nu 1 veeg helder rood (weinig) en dag erna nog oud bloed gehad. Ik dacht dus zeker dat m'n menstruatie er aan kwam, maar tot nu toe nog niets gezien.. ben benieuwd wanneer t dan komt.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Nou ben benieuwd of je cyclus van 28 dagen klopt.. ik heb mezelf voorgenomen om eerst ook maar uit te gaan van een cyclus van 28 dagen dus als ik 6 mei niet ongesteld ben een test mag doen van mezelf, anders blijven m'n gedachten denk ik maar op en neer gaan..

De laatste dagen heb ik ook het idee dat m'n tepels groter zijn dan normaal.. herkennen jullie dit misschien ook tijdens je ovulatie ofzo? (Misschien word ik ook wel gewoon gek en beeld ik het me in hoor, haha :-$)
Alle reacties Link kopieren
Tja eigenlijk kunnen we alleen maar afwachten tot we weer ongesteld worden, dan weten we hoeveel dagen we moeten rekenen.
Maar wachten kan wel lang duren haha.

Ik was ook heel bang dat ik er geobsedeerd mee bezig zou zijn, maar tot nu toe sta ik er best relaxt in. Voel soms ook wel dingen, maar denk er niet teveel over na. Bevalt eigenlijk prima haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven