Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste


Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Nou ik snap er niks meer van. Al 2/3 dagen soort van krampen. En vandaag een heel klein beetje bruine afscheiding.. Ik zit op CD24 nu, en tussen CD 14 en 24 geen positieve test gehad.. zou ik dan misschien daarvoor hebben geovuleerd? Ik gok er maar op dat mn cyclus totaal in de war is en ik ongesteld ga worden. En stiekem een klein beetje hoop dat het een innesteling was. Ooooo wat een geneuzel dit he 🤯
Laten we hopen dat het een innesteling is :) Heb je rond dag 12-13 ook nog geklust?
Yes, toevallig wel 😅 was een zeer gezellig weekend. Dus in dat geval zou het wel geinig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ow man, wat een gedoe om geen chocola te kunnen maken van je cyclus. Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt, maar wie weet. Misschien is er tijdens dat weekend wel wat moois gebeurd ;)
Hoe gaat het met jullie IWI, andijvie en PT?

En ambracia heb je al een afspraak kunnen maken inmiddels? Hoop dat het goed gaat.

Hier nog wat bruin verlies, lichte krampen en soort van raar gevoel in mn liezen. En officieel zou mn NOD pas volgende week woe/do zijn. Erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wel apart hoor Jinger! Ik ga voor je duimen! De enige keer dat ik een week te vroeg menstruatie klachten had bleek ik zwanger. En ik had toen ook een vroege ovulatie op dag 10, dus wie weet :) En anders is het wel vervelend dat je cyclus zo vreemd is deze keer. Je lichaam kan soms zulke rare dingen doen ineens.
Oeh dat is spannend Jinger. Dan kun je misschien al bijna een zwangerschapstest doen of niet? Als de ovulatie ineens toch eerder zou zijn geweest.. Dan zou je NOD ook eerder moeten vallen.. spannend!!

Hier gaat het wel redelijk. Nog steeds geen hele heftige klachten maar ik voel me gedurende de dag met vlagen wel wat minder lekker. Ik hoop natuurlijk dat het zo blijft en dat het dit keer wel goed zit en ik gewoon geluk heb met weinig klachten. Of de klachten komen nog. Kortom, het blijft spannend. Ik heb een afspraak gemaakt voor een echo over anderhalve week dus dat is al heel snel gelukkig.
Ah fijn dat je snel terecht kan, hopelijk kan dat wat onzekerheid weghalen.

Even weer van me af schrijven hoor.
..Als, dan zou ik nu rond 12 DPO zitten denk ik. Dus ik heb getest. Kruidvat early geeft een tuurstreepje, Action early niks. Bruin verlies lijkt over te zijn. Maar wat er gaande is in mijn buik maakt me zo onzeker. Eerst waren het krampjes, steken.. Op dit moment een zeurderig gevoel vooral aan de rechter kant. Ik heb in het verleden vrijwel nooit echt last van de aanloop naar een menstruatie, en al helemaal niet wat ik nu al dagen voel. Als ik over 2 dagen geen positieve test heb dan ga ik de huisarts bellen. Want mijn vermoeden ligt nu eerder bij een ontsteking, en dat vind ik wel een beetje een eng idee.
Hmm wat irritant Jinger.. wat voor soort ontsteking denk je aan? Ik heb wel eens gelezen geloof ik dat de early testen van de action eigenlijk minder goed zijn dan de gewone, die zou je wellicht morgen nog eens kunnen proberen? En op welke dag van je cyclus zit je nu?
Maar je hebt nu een positieve test toch? Ik zou het morgen nog eens proberen met ochtendurine :)

Succes met slapen ;)
Nu dag 26. Net early action weer wit. Lig nu ook weer met kramp.. heb dit nooit. Iets in mij schreeuwt dat ik zwanger ben, en tegelijkertijd iets van dit is echt niet goed. Als ik Google (ja nooit slim he) zou het bijv een baarmoedsrontsteking kunnen zijn. Ik wil niet dramatisch doen, maar ik weet vrijwel zeker dat het het 1 of het ander moet zijn. Ook als ik nu ongesteld zou worden moet ik wel naar de dokter, want dit voelt niet oké. Zonder positieve test ga ik maandag bellen. Oja die Kruidvat gaf een licht plusje gister, maar ik lees veel dat die false positives geven.
Jinger het klinkt alsof je zwanger bent. Doe eens een kruidvat 2 voor 5 euro zwangerschapstest. Die is heel gevoelig. Succes!
Niet meer nodig, net opeens ongesteld geworden. Snap er echt niets meer van. Vorige ongesteldheid was qua hoeveelheid ook al vreemd voor mij. En nu een week lang allerlei zware klachten die ik normaal niet heb en veel te vroeg ongesteld.. ik ga maandag de dokter bellen. Thanks voor het aanhoren de afgelopen week dames, had het nodig.
Het kan ook een hele hele vroege miskraam zijn. Dan delen de cellen niet naar behoren en werkt je lichaam het er uit. Vaak gebeurt dit met een (iets vroegere) menstruatie.

Mijn lichaam pikte het niet op dat het delen niet goed ging en toen liep ik weken zwanger te zijn van een windei :whip: En zelfs na pillen liet mijn lichaam het niet los. Ze was erg gehecht aan haar windei.

Is het misschien een idee om vanaf je menstruatie elke dag een ovulatietest te doen Jinger? Dan hoef je niet om de dag te klussen en krijg je misschien inzicht in je cyclus. Zo deed ik het met testen van Sensitest en 2B sure.

Maar voor nu lekker met een dekentje, chocola en sloffen op de bank :hug: of een stevig biertje :)
Ah Jinger wat rot... Ik had toch goede hoop. Inderdaad goed idee om na je menstruatie te beginnen met ovulatietesten, beter 2x per dag dan kun je m haast niet missen. Ik gebruikte die van clearblue. Even een maand investeren maar het kan zo veel duidelijkheid geven. Dat was hier wel. Ik had namelijk al relatief vroeg mn ovulatie..... Op dag 8 van de cyclus. Je moet er maar net achterkomen....
Wees lief voor jezelf de komende dagen 😘
Alle reacties Link kopieren
Donderdag een hartje gezien en vandaag een miskraam. Hevige krampen en bloedverlies. Ik mag helaas weer naar de bovenste tabel.

Eerst hier doorheen en dit verwerken, ik kijk wel even wanneer ik me weer laat zien hier.

Hoop op veel positieve testen en goede zwangerschappen voor iedereen hier!
Wat ontzettend stom Peer :hug: Sterkte.
Peer_92 schreef:
24-10-2020 16:24
Donderdag een hartje gezien en vandaag een miskraam. Hevige krampen en bloedverlies. Ik mag helaas weer naar de bovenste tabel.

Eerst hier doorheen en dit verwerken, ik kijk wel even wanneer ik me weer laat zien hier.

Hoop op veel positieve testen en goede zwangerschappen voor iedereen hier!
Ah nee peer super klote en heftig. Heel veel sterkte. Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren
Balen dat je nu toch ongesteld bent geworden Jinger! Als je het niet vertrouwt, dan zou ik zeker een afspraak maken bij de huisarts.

Oh nee Peer! Zo naar dit en vooral als je donderdag dan eerst gerustgesteld werd door je echo. Heel veel sterkte :hug:
Lief, thanks allemaal. Ik ga na het weekend even bellen met de huisarts. Misschien hoort het nog bij de miskraam, we gaan t zien.

Peer :hug: wat ontzettend k*
Ik hoop dat je snel herstelt en wens je heel veel sterkte. Als je wil praten, laat het weten.
Hoe is het nu Peer en Jinger? Vind het echt zo klote voor je Peer. Die gynaecoloog zei tegen mij dat 1 op de 10 zwangerschappen in een miskraam eindigt en 1 op de 4 vrouwen ermee te maken krijgt, maar ik heb de indruk dat het in de praktijk nog wel meer is. Als je alle zwangerschappen van ons uit dit topic optelt zitten we volgens mij op wel meer miskramen.

Ik ben vandaag kotsmisselijk, niet fijn!!
Nee Peer wat enorm verdrietig. Heel veel sterkte met de verwerking
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Peer... dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! En bedankt voor het aanbod Jinger. Momenteel gaat het wel, veel gehuild en ben blij dat een aantal mensen al wisten van de zwangerschap want die zijn momenteel heel veel waard. Misschien dat ik je later nog een berichtje stuur :hug:

Misschien TMI maar....... Zaterdag heel veel pijn gehad, ik denk lichte weeën. Heftige pijn die even aanhield, wegging en even later weer terug kwam. Zondagochtend iets verloren wat anders was dan andere stolsels maar verder niks. Als ik verhalen lees van miskramen van deze termijn zou ik nog meer moeten kwijtraken. Bloedverlies valt ook wel mee. Dus ergens krijg ik dan nog een heel klein beetje hoop. Stom, want ik ben evengoed best wat bloed en klonten ben kwijtgeraakt en heb veel pijn gehad, m'n lichaam wilde echt iets kwijt. Nu af en toe nog wat gerommel en krampen, ben echt bang wanneer en wat er nog komen gaat. Vandaag weer bellen met de verloskundige, hopelijk kan zij me geruststellen.

Ik ben blij dat ik zwanger heb mogen zijn en dat we het hartje nog hebben gezien, klinkt misschien een beetje gek maar het was toch ontzettend bijzonder om te zien. Ik hoop snel weer zwanger te mogen worden van een plakker. De wens is opeens wel 100x groter geworden bij mij.
Herken mij zo in je verhaal.. krijg er tranen van in mn ogen. Klinkt dubbel, maar laat het ook ergens een troost zijn dat je lichaam het zelf doet. Hopelijk is alles daardoor ook weer snel in orde. En geef het mentaal ook maar goed de ruimte, doe het rustig aan.
En ja als je er eenmaal van hebt kunnen proeven.. Die wens is dan niet meer te stoppen. Maar dat komt vast goed 😉

Met mij gaat het wel weer goed hoor. Zaterdag flink gejankt.. zag het even niet meer zitten. Vriend is erg lief, ondanks zn intense nuchterheid. Wel veel paracetamol geslikt, wat een krampen. Ik ga vandaag of morgen de huisarts nog wel bellen, maar vermoed ergens dat nog nasleep is van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven