Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste


Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Het zou best kunnen Jinger.. ik merkte ook dat de menstruaties na mijn miskraam heftiger waren dan normaal en ook dat mijn cyclus anders (korter) was. Jij had wel een echo gehad om te kijken of alles eruit was toch?

Ik kan me zo goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zat... Het is inderdaad wat je zegt, als je eenmaal zwanger bent geweest dan wil je het zo graag weer. En ik had ook heel erg het gevoel van: het is toch eerder (snel) gelukt, waarom lukt het nu dan niet weer.

Peer, het lijkt mij inderdaad wel een fijn teken dat je lichaam zelf aan de slag is gegaan en dat je niet zoals ik die heisa met die tabletten enzo moest. Hoe ver was je nu precies? 8 weken ongeveer? Bij mijn miskraam raakte ik één wat groter gebeuren kwijt (maar dat was gelijk in de wc verdwenen dus dat kon ik niet bekijken) en verder helemaal geen stolsels of weefsel of iets. Dat was natuurlijk wel bij een eerdere termijn, maar misschien kan het dus ook per geval verschillen. Heb je de vk al gesproken? Hoop dat je sowieso nog een echo krijgt om te kijken of alles weg is. Of dat het inderdaad vals alarm was en de baby er nog zit :heart:
Ja ik had na die echo misschien wel de verwachting dat alles weer snel in orde zou zijn. Vanochtend huisarts gesproken. Die vermoed inderdaad dat mijn baarmoeder nog ontregeld is. Het is wel een goed teken dat ik steeds ongesteld word. En het zou met 6 maanden allemaal wel weer in orde moeten zijn, anders weer contact zoeken. We gaan nu naar maand 5, wie had dat gedacht.. Maar ja, zal wel door mijn heftige miskraam komen.

Peer hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Jinger wat ontzettend kut dat de nasleep van jouw miskraam nog zo lang duurt. Ik hoop voor je dat je lichaam zich snel hersteld en dat je snel zwanger bent. Hoop ik voor ons allemaal trouwens haha.

Hier komt het verdriet af en toe nog keihard naar boven. Maar ik kan weer lachen om domme dingen en het is niet allesoverheersend, dus ik mag niet klagen denk ik. M'n vriend is een grote schat :heart: die nu ook zeker weet dat hij héél graag wil. Morgen een echo, kijk er tegenop maar wel goed om te kijken of alles weg is of niet. Voel me al bijna niet meer zwanger dus het gedeelte wat de hormonen aanmaakte, is eruit denk ik.

Ohja en ik ben moe. Zo moe. Ik heb wel even nodig om dit een plekje te geven en het gewone leven weer op te pakken.
Heel herkenbaar Peer, die vermoeidheid. Ik was ook zo verschrikkelijk moe na die miskraam, weet echt nog heel goed hoe dat voelde. Moe en leeg, heel naar. Wel fijn dat je morgen die echo krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn die herkenbaarheid. Leeg ook inderdaad. Dit wordt zo langzamerhand een miskramen topic, sorry daarvoor. Wel fijn om te horen dat het niet gek is, ik heb er heel veel steun aan. Dankjulliewel :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben schoon, m'n lichaam heeft het zelf opgeruimd. In m'n eierstokken zaten al nieuwe, kleine blaasjes en we mogen er weer voor gaan. Hopelijk snel weer raak, maar hou er rekening mee dat het weer even kan duren. In ieder geval blij dat we hier geen nasleep van hebben :) mentaal en lichamelijk gaat het wel oké. Zin om weer te gaan proberen. Morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Daar was ik tot nu toe niet zoveel mee bezig maar toch ook wel zin in.

Hoe is het met de rest?
Wat fijn Peer. Gek genoeg misschien ook fijn om te zien dat je lichaam het hierin ook wel goed heeft gedaan. Het klinkt heel dubbel, maar het kan ook anders weet ik helaas. Blijven stilstaan bij wat er gebeurd is als het nodig is. Maar ook lekker afleiding zoeken. Leuk een nieuw huis, moeten jullie daar veel aan doen de komende tijd?

Hier alles prima opzich. Gestart met de ovulatietesten, hoop vooral een ei te vinden. Zou het al een hele troost vinden als alles gewoon werkt. Dus fingers crossed maar weer!
Laten we vooral praten over de miskramen. Ik had begin dit jaar een miskraam en toen stond ik op een babyborrel (grote vriendengroep van manlief) en was men een beetje verbaasd dat er nog geen tweede kind was bij ons thuis. Niet op een nare manier maar we hadden een groter huis gekocht en ik zei al jaren dat ik een voetbalteam wilde thuis.

Toen vertelde ik dat ik op dat moment al wist dat ik een miskraam droeg en de dinsdag er op de pillen zou krijgen. Toen ineens vertelde meerdere mensen dat zij of de man over zijn vrouw een miskraam hadden gehad. Of dat het bij hun wel 3 jaar had geduurd. Terwijl ik altijd aannam dat het van die Shiny Happy People waren met hun mooie leventjes.

Dus zeg het als je wil en natuurlijk is je pijn privé maar jullie zijn niet alleen :hug:
Leuk een nieuw huis Peer! Groter/kleiner, nieuw/klussen? Dit geklus is ook wel eens leuk voor de afleiding ;)

Welke testen heb je gekozen Jinger? Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt :)

Ik zit inmiddels in de 7de maand van mijn zwangerschap en alles begint langzamer te gaan en veel moe.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de testen je wat duidelijkheid geven Jinger!

Hoe gaat het nu met jou Passingthrough? Ik zie dat je NOD op 10 november staat.
Hoi! Ik test nu elke dag met de roze clearblue. Nu dag 14 en tot gister nog geen ovulatie. Je zou denken dat is nog geen ramp, maar... Ik voel een blaasontsteking opkomen. Dus dat is fijn in je mogelijk vruchtbare dagen 😖 het zit gewoon niet mee.

Hoe is het met jullie allemaal?
Gezien we voor t weekend zitten net toch maar even laten testen en bingo! Kuurtje voor 5 dagen gekregen. Iemand tips icm mogelijke ovulatie.. seks lijkt me niet handig of wel?
Pff wat balen weer zeg Jinger.. het zit jullie echt ff niet mee. Heb je veel last van de blaasontsteking of valt dat op zich mee? Tsja ik denk dat seks op zich wel kan, je zit toch al aan de antibiotica. Of het echt prettig is weet ik niet maar mocht je toch een ovulatie vinden, misschien verstand op nul en toch maar doen...
Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest is!!

Hier gaat het wel, moe en misselijk maar ik heb een goede echo gehad dinsdag dus daar ben ik ontzettend blij mee.
ambracia schreef:
06-11-2020 12:13
Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest is!!

Hier gaat het wel, moe en misselijk maar ik heb een goede echo gehad dinsdag dus daar ben ik ontzettend blij mee.
Heel blij voor jou! Hoe ver ben je nu?

Nee voelde vanochtend voor het eerst pijn, dus dacht ik trek gelijk aan de bel. Slim dus. Ga het gewoon proberen als het zover is 🙂
:-? Ik weet het niet zeker Jinger maar beïnvloed antibiotica ovulatietesten?

Hoe dan ook zou ik het gewoon proberen als je geen last hebt. Niet geschoten is sowieso mis ;-)
Ik heb verder geen last gehad, en de lijntjes op de testen werden geleidelijk aan dikker dus ik denk dat het wel oké was. Vandaag dag 17 en eindelijk een dikke vette smiley! Zo blij mee. Zaterdag en vandaag gezellig gehad. Geeft een hoop rust, eindelijk. En nu die rust lekker doorpakken de komende weken.

Wat is iedereen stil trouwens, hoop dat het goed gaat. PT hoe is het met jou? En iemand alweer een goede echo mogen zien?
Alle reacties Link kopieren
Fijn Jinger, toch een ovulatie kunnen vinden én benutten ondanks de blaasontsteking. Ik duim voor je!
Ik vroeg me laatste ook af hoe het met jullie ging, het is inderdaad stil de laatste tijd. Ikzelf wil niet steeds hier al te blije posts neer zetten, want het kan ook confronterend zijn, maar hier gaat het goed. Goede termijnecho gehad, al geprikt voor de nipt (zonder nevenbevindingen) en nu in afwachting van de uitslag. Vrijdag weer controle met 13+2, als mijn huidige verkoudheid geen Corona blijkt te zijn, want daar ben ik vandaag ook op getest.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het met iedereen goed gaat.

Goed dat je eindelijk een smiley hebt gevonden Jinger! Nu weer afwachten.

Ik ben ook bezig met ovulatietesten. Geen idee natuurlijk, maar hoop komende week een positieve in handen te hebben. Dan kunnen we weer door.

Gister vertelde m'n beste vriendin dat ze zwanger is. Heb wel weer even heel hard gehuild. Omdat het bij mij mis is gegaan. Anders hadden we gelijk op gegaan.

Vandaag gaat het alweer een stuk beter. Druk bezig met onze verhuizing (over 2 weken gaan we over) en bezig met het vinden van een andere baan, dus heb genoeg te doen :)
Alle reacties Link kopieren
Net getest en het streepje loopt op. Dat betekent volgens mij vanavond of morgen een positieve test (gaat altijd snel als er eenmaal iets te zien is). Morgen nog maar even gezellig maken :cheer2: heel blij mee.
Dag dames!

Hoe is het met iedereen? Met alle zwangeren en alle dames die zwanger willen worden? Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

Hier gaat alles goed, bijna 21 weken zwanger alweer. De 20 wekenecho was helemaal goed gelukkig, en het is nog steeds een meisje 💖💖
Ik kan me nog steeds niet helemaal beseffen dat we over 20 weken een klein meisje in onze armen kunnen sluiten, maar verheug me er enorm op.
Wat goed Peer van de positieve ovulatietest! Dat is best snel na de miskraam alweer he! Super. Wanneer is nu je nod?

Bij jou gaat het echt heel snel Bloemmetje, al over de helft! Hebben jullie thuis al wat voorbereidingen getroffen?

Hier gaat het redelijk, ik ben ontzettend misselijk maar zit morgen op de 9 weken dus dit is ook wel een beetje het hoogtepunt geloof ik. Ik hoop iig dat het snel weer eens beter gaat, ik vind het wel zwaar zo. Maar ik hoef in ieder geval niet te twijfelen of het goed zit of niet...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat je een ovulatie hebt kunnen vinden Peer! Dat is best al weer snel toch?

Het gaat echt snel hè Bloemmetje? Eerst denk je dat die 40 weken lang duren, maar de tijd vliegt echt. Jij bent al over de helft, ik nog maar op een derde, maar ook dat gaat voor mijn gevoel al hard.

Niet fijn van de misselijkheid ambracia, maar wel fijn dat je daardoor voelt dat het goed zit. Nu hopen dat je bijna over het ergste heen bent. Ik heb soms getwijfeld of alles wel goed ging, puur omdat ik de laatste weken niets merkte van de zwangerschap. Ik ben letterlijk geen moment misselijk geweest en buiten wat extra honger en vermoeidheid (die nu ook al afneemt) heb ik geen van de “standaard klachten” waar je over leest. Inmiddels begint mijn buik iets te groeien, dus nu is die twijfel wel weer weggenomen. :P

Wij mogen vandaag weer op controle, de Corona test was negatief. En gisteren kregen we een goede uitslag van de nipt, dus dat was ook fijn.

Hoe gaat het inmiddels met Passingthrough? Alles oké?
Hebben de streepjes doorgezet Peer? Jammer dat je niet gelijk op kan lopen met je vriendin. Dat lijkt mij ook een hele leuke ervaring :)

Fijn dat de 20wekenecho goed was Bloemetje :cheer2:

En ook fijn dat je coronatest én de nipt goed waren Grand Allegro :cheer2: Ook spannend om zo weinig klachten te hebben? Maar elke zwangerschap is natuurlijk anders. Van HG tot een beetje honger :-D

Ik ben inmiddels 33,5 weken zwanger :) Gister ben ik op controle geweest bij de gynaecoloog en alles was goed. Ze ligt in stuit maar het werd al een geplande ks, dus dat is niet erg. Behalve dat mijn ribben beurs zijn van de hele tijd een hoofd er tegenaan :-|
En waar ik de vorige keer tot 42 weken het gevoel had van ‘blijf jij maar lekker veilig zitten’ zit ik nu de dagen te tellen tot 39 weken..
Wat fijn DaSilva dat alles goed was, bij jou gaat het helemaal hard! En wat heerlijk een geplande keizersnee haha, dat lijkt mij ook wel wat. 39 weken vind ik ook een prima termijn haha, dat wachten na die 40 weken duurt zo lang!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven