Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaa lieverd! Een meisje, zo leuk voor jullie! Hoe reageerde manlief?

Nijn en zegeens, zou leuk ook voor jullie meisjes! Nog een keer gefeliciteerd. Hoe gaat het nu met jullie?

Meisjes staan wel aan de top hier zeg!

Benieuwd wat Nioma en Anna krijgen, Anna, willen jullie weten wat het wordt?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd zegeens! Geniet ervan! :)

Leuk, Luv! Maar hoe kunnen jullie het zo snel al weten? Hebben jullie apart een geslachtsbepaling laten doen?

Wij willen het wel weten, maar wachten gewoon tot de 20 weken echo. Dus nog een paar weekjes wachten.
Ik had gister nog een echo gehad, dus ik had nog stiekem gehoopt dat ze het al konden zien haha. Maar ze zei niks, dus we wachten rustig af.
Hoe is het met jou, Moos?
Alle reacties Link kopieren
Hii dames,

Ook even een kort berichtje van mij;

23 januari zijn wij trotse ouders geworden van onze kerngezonde zoon!💙
Het was een pittige, lange bevalling (29,5 uur) maar alles was helemaal goed dus mochten erna lekker naar huis.
Morgen is hij alweer een maand! Hij groeit goed op de borstvoeding, slapen gaat steeds beter (halleluja!😉) en we zijn smoorverliefd op hem.
Volgende week gaan we lekker 5 daagjes naar een huisje aan zee (even de carnaval ontvluchten dit jaar) onze eerste mini-vakantie.

Ik ga gauw wat eten voordat meneertje wakker wordt en honger krijgt!

Hopelijk gaat bij jullie alles goed en komen er steeds meer mama’s bij totdat we allemaal verplaatst zijn naar de onderste tabel!
Wat leuk Luv, een meisje! En idd veel meisjes hier :D

Met ons meisje gaat het ook prima. Ondanks dat ze een beetje vroeg was drinkt en groeit ze dikke prima. En op dit moment ligt ze lekker naast me te slapen na een voeding :love:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Sali & Nijn! Lekker genieten :love:
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om hier ook weer even te lezen hoe het met iedereen gaat! Via de fb groep blijf ik redelijk op de hoogte maar ik was ook benieuwd naar Anna! Hoe ver ben jij nu Meis? En ik ben blij te lezen dat alles goed gaat!

Gefeliciteerd Sali, dat klinkt heerlijk!! Geniet van jullie kleine man! :heart:

Hier nu 11.3 weken zwanger dus we zijn bijna bij de veilige 12 weken. Ik geniet intens!! Gisteren hebben we de kinderwagen uitgezocht, dan wordt het ook al wat echter. En hoewel de onzekerheid af en toe nog opspeelt is er vooral het vertrouwen dat voorop staat! Daar ben ik erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Nioma!!
Geen last van dingen? Binnenkort nog een termijn echo gepland?
Fijn ook dat je vertrouwen hebt! Is een stuk leuker en minder vermoeiend dan die zorgen elke keer.
Leuk dat je mij hier ook nog even op de hoogte komt houden!

Met mij gaat het ook goed hoor. Ik ben inmiddels alweer 16 weken. Ivm medische indicatie ben ik vanaf nu onder controle bij de gynaecoloog. Ik krijg zoals het er nu naar uitziet elke 4 weken en groeiecho. Niet fijn dat het nodig is, maar toch wel heel fijn dat ik de kleine zo vaak ga zien!
Ik was heel bang dat ik nooit meer vertrouwen zou hebben en de onzekerheid er altijd zou zijn, maar na de 12 weken echo is dat toch weggegaan.
Soms geloof ik het nog steeds niet haha, maar als ik straks echt een buik krijg en de kleine ga voelen, zal het vast nog echter worden.
Alle reacties Link kopieren
Waauw Anna, alweer 16w, opeens vliegt de tijd.
Ergens wel fijn die extra echos en over een paar weken weten jullie wat het wordt, zo leuk!

Lief dat je het vraagt, dit is een spannende ronde; begonnen met nieuwe acu, aspirine. Nog een paar dagen en dan weten we meer!
Slik jij nog steeds aspirine?

Nioma, Yes! Dat woord is zo fijn om te lezen “vertrouwen” dat het gewoon allemaal goed komt! Gewoon ook alweer bijna 12w.

Lieve bosbes, hoe gaat het met jou?
Ik ga ook voor jullie duimen!
Alle reacties Link kopieren
-Anna89- schreef:
24-02-2019 11:32
Wat fijn Nioma!!
Geen last van dingen? Binnenkort nog een termijn echo gepland?
Fijn ook dat je vertrouwen hebt! Is een stuk leuker en minder vermoeiend dan die zorgen elke keer.
Leuk dat je mij hier ook nog even op de hoogte komt houden!

Met mij gaat het ook goed hoor. Ik ben inmiddels alweer 16 weken. Ivm medische indicatie ben ik vanaf nu onder controle bij de gynaecoloog. Ik krijg zoals het er nu naar uitziet elke 4 weken en groeiecho. Niet fijn dat het nodig is, maar toch wel heel fijn dat ik de kleine zo vaak ga zien!
Ik was heel bang dat ik nooit meer vertrouwen zou hebben en de onzekerheid er altijd zou zijn, maar na de 12 weken echo is dat toch weggegaan.
Soms geloof ik het nog steeds niet haha, maar als ik straks echt een buik krijg en de kleine ga voelen, zal het vast nog echter worden.
Wow, 16 weken alweer! Wat gaat dat hard. Zie je al iets? De reden voor de groeiecho is niet fijn maar wel fijn dat je regelmatig naar je kleine uk mag kijken. Ik mag dat waarschijnlijk ook want ik sta ook onder controle bij de verloskundige in het ziekenhuis.

Hier mag ik echt niet klagen, ik heb weinig klachten! Moe voel ik me wel en nog wat kleine dingetjes, maar ik ben gelukkig niet kotsmisselijk geweest. Daar heb ik geluk mee besef ik me. Willen jullie met de 20 weken weten wat het wordt? Hier wachten we ook braaf tot de 20 weken.. Wel lastig hoor! o_o
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Moos! Ik duim voor je! Heel fijn dat je weer vooruit kan.
Laat je het weten als je nieuws hebt? :)
Op advies van de gynaecoloog ben ik gestopt met de aspirine. Ze twijfelde ook even, maar omdat nooit is aangetoond dat ik een stollingsprobleem heb, vond ze het toch niet nodig. Waarschijnlijk is het toeval dat het nu wel goed gaat. Ik weet niet of ik daar ook echt in geloof, het is wel heel toevallig dan, maar omdat ik goed in de gaten word gehouden durf ik het wel aan.

Goed om te horen Nioma!
Bij mij zie je alleen iets als je het weet. Als je het niet weet denk je waarschijnlijk dat ik ineens kilo's ben aangekomen. Het ziet er nu nog meer uit alsof ik dik ben geworden ipv dat het een baby is haha. En dat terwijl ik nog niet eens 1 kilo was aangekomen laatst haha.
Ik neem toch aan als ik straks voorbij de 20 weken ben, er wel echt wat te zien is.
Zie jij al wat? Hebben jullie het leuke nieuws al gedeeld?
Alle reacties Link kopieren
Hier geen spetterend nieuws, had zo duidelijk de innesteling gevoeld, en daarna allerlei symtomen maar helaas toch niet helemaal goed gegaan.
Toen ik terug fietste van acupuctuur werd ik ongesteld. LF was opeens 12 dagen ipv 14.

Denk dat het ook helemaal prima is om te stoppen toch? Volgens mij gaat alles daar super goed in jouw buikje! Net als bij Nioma, heerlijk meisjes.

Bosbes komt eraan waarvoor we nu hard gaan duimen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had even de nieuwe berichten hier gemist!

Sali en Nijn, van harte met de geboorte van jullie kindjes!

Anna en Nioma, wat fijn dat jullie kindjes het goed doen in de buik! Lijkt me heel bijzonder om een kloppend hartje te horen en de beelden te zien.

Anna, hoe onwerkelijk het soms misschien voelt, het is toch echt zo! Heb je al spulletjes gekocht?

Nioma, wat voor kinderwagen hebben jullie op het oog?

Moos, shit zeg... Maar ik blijf voor ons duimen dat het snel goed komt met een mooie plakker!

Hier was de eisprong later dan verwacht. Ik wilde al stoppen met ovulatietesten, omdat op dag 15 de test wel wat donkerder was, maar niet overtuigend. Op dag 22 opeens een knaller van een test, terwijl ik die dag twijfelde om nog te testen! Uiteindelijk goed gebruik van gemaakt. Ik verwacht eind volgende week nod. Vorige cyclus was LF elf dagen.

Ben trouwens vandaag wel ziek: flink verkouden, hoofdpijn en koorts... Hopelijk kan dat niet kwaad voor een innesteling.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbosbesje beterschap!! Volgens mij kan het geen kwaad, sterker nog: er zijn ervaringen van mensen die het even rustig aan moesten doen en toen zwanger bleken (dem89 zat een paar dagen thuis, moos was in november ook ziek, toch moos??)

Wij hebben de kinderwagen al :-$ we zijn vreselijk verwend door mijn vader! We hebben de mutsy i2 compleet met alles erop en eraan. En een maxi cosi met isofix bevestigingssysteem. Een heel mooi cadeau maar ik moest mijn vader wel vragen of ie het zeker wist... te erg hoeveel dat kost!
Alle reacties Link kopieren
Nou, laten we hopen dat het dan een goed teken is! Vandaag wel wat steekjes/krampjes, maar het is wat vroeg met 5/6dpo.

Mutsy vind ik ook een mooi, verfijnd merk! Superlief van je vader! Geniet ervan. Wat heerlijk dat het allemaal echter wordt op deze manier. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Bosbes.

Wij hebben vandaag ook de kinderwagen gekocht. Een Joolz Day3 Earth. Zo blij mee! :biggrin:

Isofix twijfelen wij nog over. Het is best veel geld en ik vraag me de exacte meerwaarde nog af.. en daarbij moeten we het dan ook nog eens voor 2 autos aanschaffen..
Alle reacties Link kopieren
Die is ook mooi luv!! Leuk! Welke kleur hebben jullie gekozen?

Wij hebben er 1, nu ook maar 1 auto maar ik denk dat er misschien nog wel een tweede bij komt. Met de isofix kun je ook een grotere autostoel verantwoord vastzetten. Snap dat je twijfelt, vader en vriendin zeiden ook dat je het voorheen ook met slechts een riem vastmaakte, waarom dan nu al die dure liflafjes... Ik hoorde alleen wel allerlei nieuwe eisen over de manier waarop je het stoeltje moet bevestigen (tot op bepaalde leeftijd tegen de rijrichting in) en ik vraag me af of dat veilig en verantwoord kan met alleen een stoelriem?
Wij hebben wel een isofix onderstel gekocht (maxi-cosi pebble met family fix). Vooral voor het gemak eigenlijk, als dat ding er eenmaal in zit (heel gepruts) kun je de maxi-cosi er heel makkelijk in en uit klikken. Maar het is ook veiliger geloof ik.

En je moet je kindje idd achterwaarts vervoeren, maar dat doe je ook als je hem met de gordel vastmaakt.
Alle reacties Link kopieren
LUV91 schreef:
03-03-2019 16:28
Beterschap Bosbes.

Wij hebben vandaag ook de kinderwagen gekocht. Een Joolz Day3 Earth. Zo blij mee! :biggrin:

Isofix twijfelen wij nog over. Het is best veel geld en ik vraag me de exacte meerwaarde nog af.. en daarbij moeten we het dan ook nog eens voor 2 autos aanschaffen..
Voel me helemaal mama nu ik dit zeg maar hou marktplaats in de gaten! Wij hebben die van ons ook daar van, scheelt veel geld. En mooie wagen hebben jullie gekocht :lol:
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Hee Dames,

Hoe is het met jullie? Ik lees nog regelmatig hier, maar post heel weinig.

Vanochtend resultaat van de NIPT terug gehad. Helemaal goed! En ook geen nevenbevindingen. :)

Wij hebben de kinderwagen op de negenmaandenbeurs besteld. We krijgen hem van m’n schoonouders. Het is een bugaboo fox khaki geworden. Kregen er nu een voetenzak, luiertas en adapters voor de maxicosi bij. @LUV wij hebben ook nog getwijfeld over de joolz! Mooie wagen ook!
De maxicosi hebben we besteld met veel korting op bol.com. Zelfde als de isofix base. Wij hebben de base tot 1 jaar omdat we hierna over willen gaan op een maxi cosi titan. Een stoel waar al zo’n base aan vast zit die je van 9 maanden tot 12 jaar kan gebruiken. Misschien voor jullie ook een tip.
Het ledikantje, kledingkast en box hebben we op marktplaats gekocht. Ledikantje is 4 keer in geslapen omdat het bij een opa en oma stond. Ideaal! M’n vriend is heel actief in alles zoeken op marktplaats. Zo is hij nu nog aan t kijken voor een tweedehands isofix base voor in mijn auto. Ik zie de meerwaarde er wel van in. Met gordel is ook fijn, maar kost wel meer tijd en aandacht. En juist die aandacht is heel belangrijk. Als je al iets verkeerd doet met de gordel dan zit je kindje niet veilig vast.

Vrijdag hebben we de geslachtsbepaling. 😊 Ben zo benieuwd!! Mijn UD is trouwens ook naar voren gezet. Ben vrijdag al weer 15 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Dem, wat fijn dat de uitslag goed was! En och, waar blijft de tijd, alweer vijftien weken. Tweede trimester! Voel je je kiplekker? Dat mag namelijk wel na jouw ellendige start qua misselijkheid.

Jullie zijn al goed geslaagd qua aankopen. Tof! En je hebt een mooie kinderwagen uitgezocht. Hoe vond je het om tussen alle zwangere buiken op de negenmaandenbeurs rond te lopen?;)

Ik voel me vandaag beetje bleh. Morgen wil ik testen ivm een borrel in de avond, maar dan zit ik wel pas 9dpo, dus het is wel vroeg. Aan andere kant was vorige keer de LF11 dagen. Ik voel me niet echt zwanger ofzo (hoe dat dan ook mag voelen). Met vlagen wel krampjes, maar dat kan ook verbeelding zijn of aan iets anders liggen. En de boel wordt aardig droog vandaag...
Inmiddels vijf maanden verder, maar wel slechts vier rondes, aangezien de cycli aan lange kant zijn. Deze ronde had ik ook pas ovulatie op dag 23.

Nou ja, morgen is een nieuwe dag en hopelijk is er in de verste verte al een licht streepje te bespeuren. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, Dem, waarom ben je voor de Bugaboo en niet de Joolz gegaan? Ben wel benieuwd wat de doorslag was!

Hier inmiddels wel weer opgeknapt! Nog beetje snotteren af en toe, maar verder fit. Jullie beterschapswensen hielpen vast en zeker!;)
Wat een goede berichten allemaal DEM! En zeker een mooie kinderwagen uitgezocht ;) Wij hebben hem ook met voetenzak en adapters, heel handig!

En voor jou dus duimen bosbesje, hopelijk heb je morgen wat leuks te vertellen :)

Hier weinig te melden eigenlijk. Ons meisje doet het prima en ikzelf ben ook alweer aardig in mijn normale doen. Mijn dagen bestaan dus momenteel uit voeden, verschonen, wasjes draaien en een beetje knuffelen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nope, witte test vanochtend. Balen. Kan nog veranderen, want ik zit op 9dpo en de LF kan natuurlijk deze ronde wel langer dan elf dagen zijn. Maar ik heb er niet heel veel vertrouwen om een of andere reden deze ronde in.

Haha, volgens mij word je meteen opgeslokt door de alledaagse dingen als voeden en wassen! Vind je het pittig, Nijn? Ze zeggen dat die eerste weken/maanden toch erg zwaar zijn? Ik bereid me mentaal al op weinig slaap voor. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Moosje, voor jou komt het eitje er weer bijna aan! Fijn! Ik ga weer lekker duimen draaien. :hug: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hè balen Bosbes, maar zoals je zelf zegt het kan nog! Hoeveelste maand is dit ookalweer?

Ook een mooie wagen DEM!

Fijn dat je weer een beetje in je normale doen bent Nijn! Hoe doet de kleine het? Zijn jullie al helemaal gewend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven