Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees regelmatig nog wel mee. Alleen heb ikzelf niet zoveel te melden. Wij krijgen een dochtertje en alles gaat tot nu toe goed. Druk bezig met de uitzet en alles wat moet gebeuren. Ik voel me verder wel prima, niets te klagen.
Just keep swimming! #Dorry
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed gaat Arie! De tijd gaat rap voor jou, nog maar 2 maanden!

Ik heb donderdag de 20 weken echo gehad. Alles gaat goed en ook ik krijg een kleine meid :heart: nu druk met de babykamer en de kleertjes bij elkaar kopen!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed gaat met de baby, Nioma & ArieA! :)
Voor jou begint het inderdaad al echt op te schieten, ArieA!

Met mij gaat het ook goed. Inmiddels alweer bijna 26 weken zwanger!
Vanaf volgende week elke 3, 4 weken en groei echo, ben heel benieuwd of de baby goed groeit. Maar ik voel de kleine zoveel schoppen dat, ook al zou ie klein zijn, ik ervan uit ga dat ie het goed doet.
Zelf nog altijd een vrij lage bloeddruk, waardoor veel duizelig en bijna flauwvallen. Maar het geschop in mijn buik maakt alles goed :)

Hebben jullie ook moeite met je in te houden om spullen te kopen voor de baby? :D

Ik weet niet of het door de miskramen, en het besef dat het zo bijzonder is dat het goed gaat komt, maar ik besef me zo erg dat het zo bijzonder is dat we straks echt een (zoals het er nu naar uitziet) gezond kindje in onze armen mogen houden!
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve dames, wat een fijne berichten van jullie! Blijf allemaal nog maar even goed broeden op de ukjes en binnen paar maand hebben jullie gezonde, prachtige kindjes in jullie armen!

Ik zit op het wachtbankje. Zou fijn zijn als het deze ronde is gelukt. :D
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke berichten van jullie, blij dat alle kindjes zo lekker groeien.

Hier vorige week een curretage gehad en 21 mei een intake met kliniek in Spanje, hoop zo dat ze ons verder kunnen helpen.

Bosbes, ik ben heel hard voor jullie aan het duimen, wat zou het mooi zijn als het deze maand raak is :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ah lieve Moos, je bent een schat en een sterke vrouw! Ik gun jou het ook zo enorm. Hopelijk gaat Spanje jullie verder brengen. Dat moet! Ik heb al veel positieve verhalen over het buitenland gehoord, dus vertrouw op hun expertise :smooch: Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!
Ik was even van de aardbodem verdwenen, maar hier alles goed! Ik ben op 31 maart bevallen van een prachtige dochter! De bevalling ging als een malle, supersnel, maar ik kijk er in norm positief op terug. Ik heb een heerlijke kraam tijd gehad, echt een hele andere nieuwe ervaring in vergelijking met mijn mijn zoon. Ik heb er echt dubbel en dwars van kunnen genieten, en ons meisje doet het super! Ik gun jullie allemaal hetzelfde!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou zeker leuk zijn Bosbes! :)
Wanneer kan je evt testen?

Lieve Moos, ik had het gelezen in een ander topic. Zo ontzettend verdrietig!
Ik weet gewoon echt niet wat ik moet zeggen, omdat niks de lading dekt van hoe ongelooflijk rot, oneerlijk en intens verdrietig dit voor jullie is.
Ik vind het heel dapper dat jullie verder gaan kijken & fijn dat jullie bij deze buitenlandse gynaecoloog zo'n goed gevoel hebben.
We kunnen niet in de toekomst kijken, maar ik hoop zo ontzettend dat de toekomst voor jullie ook een mooi, gezond kindje zal brengen. Geef de hoop niet op!

En gefeliciteerd, Caretaker!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd caretaker! Klinkt heerlijk! Fijn dat alles zo goed is gegaan.

Anna ik begrijp wat je bedoelt hoor, na alle pech die we hebben gehad is het moeilijk eraan toe te geven dat het nu wel goed gaat. Sommige momenten kan ik het ook nog steeds moeilijk geloven en ben ik nog onzeker. Maar ik begin haar steeds meer te voelen en geef vooral toe aan het heerlijke gevoel dat ik los kan gaan met kleertjes :heart: ik voel haar ook steeds meer, dat geeft ook zo’n heerlijk gevoel en veel vertrouwen!

Moos, knuffel voor jou! Hopelijk brengt Spanje jullie een gezonde zwangerschap :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Caretaker :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Caretaker! Wat heerlijk dat je zo'n positieve ervaring hebt en dat jullie genieten van een gezin als vier!

Nioma en Anna, na alle onzekerheid hebben jullie nu twee prachtige én krachtige kindjes in de buik. Dat deze zwangerschap maar heel goed mag gaan! Ik stuur wel een extra portie positieve energie jullie kanten op.;)

En lieve dames, na zeven maanden wachten heb ook ik een positieve test in handen gehad! Het is nog heel pril. Donderdag testte ik op 10dpo en toen zag ik al een streepje. Vandaag is het streepje al dikker en donkerder! Morgen vier weken. Nu nog een echo inplannen. Zo blij, zo bijzonder, zo fijn. Hopelijk gaat alles goed. :flirting: Ik ben zwanger! Woehoeeee :jump:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Blauwbosbes. Leuk nieuws op moederdag!!! :cheer2:
Just keep swimming! #Dorry
Alle reacties Link kopieren
Dank! Haha, ja mijn plan was om dan te testen, maar ik heb afgelopen donderdag al getest. Ik kon mezelf niet langer inhouden, haha. Nog kleine vier weken wachten op de echo!

Hoe gaat het met jou, ArieA?
Alle reacties Link kopieren
Woehoe!! Gefeliciteerd Bosbes!!
Had je een voorgevoel dat je zo vroeg had getest? Hoe voel je je nu?
Bij voor je :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd bosbes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ook nog even vanuit hier een hele dikke hoeraaa voor jou en man lieve bosbes!
Dat het kindje maar mag groeien als beginnend bosbesje :flirting:

Dank je wel voor je lieve woorden Anna. Heb net bericht gekregen dat er eind mei een plekje vrij is gekomen is Gent, heel fijn!

Wat niet in Gent kan dat doen we in Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Thanks, lieve dames!
Anna, ik had juist het idee dat het deze ronde niet raak was. Ik ging naar wc met idee dat ik ongesteld was geworden wegens krampen. En toen dat niet zo was, ging ik testen met het idee 'wit is dan meteen duidelijk en dan ben ik vast uur later alsnog ongesteld.' Niet dus! :-D

Veel liefde voor jou, Moosje :smooch:
Alle reacties Link kopieren
Dan is het helemaal een leuke verrassing!
Al aangemeld bij een praktijk?

Dat is heel fijn, Moos! Ik kan me voorstellen dat het wachten vreselijk moeilijk is... Het feit dat je er nu in ieder geval iets aan kan doen (dat weet je natuurlijk nog niet, maar voelt minder machteloos lijkt me) doet jullie hopelijk al een beetje goed.
Ik heb heel veel positieve verhalen gelezen over Gent. Ik had ook al van alles uitgezocht na de miskramen en was daar zeker ook naartoe gegaan als het nog een keer mis was gegaan.
Ik blijf het apart vinden dat ze in NL zo achterlopen, terwijl we hier toch ook alle kennis wel zouden moeten hebben of in ieder geval kunnen hebben. Elke keer horen dat het pech is, heb je gewoon niks aan. Mijn gynaecoloog gaf toen wel aan dat ze het vaak gewoon niet weten en daar had ik natuurlijk ook geen bal aan, maar voelde me wel meer serieus genomen dan 'blijf proberen, het komt uiteindelijk goed'.
Hou je me een beetje op de hoogte van hoe het gaat met je 'traject'?
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, begin juni, als ik bijna acht weken zwanger ben, heb ik de eerste echo. Het voelt nu nog wat onwerkelijk. Heb ook nergens last van.:-)

Heb jij inmiddels wel (meer) vertrouwen in je zwangerschap en lichaam, Anna? Of blijf je het spannende tijden vinden?
Alle reacties Link kopieren
Spannend!
Het schijnt dat de meeste symptomen rond 6 weken beginnen, dus misschien komt het nog. En anders heb je gewoon geluk ;) Verder nog genoeg tijd om eraan te wennen, de komende 8 maanden heb je nog een mooie baby in je buik :)

Nou, ik was echt bang dat ik 9 maanden bang zou zijn. En tot 10/12 weken was ik verschrikkelijk bang en onzeker, hoewel ik ergens ook wel meer vertrouwen had dan de eerste twee keer. Maar met elke goede echo kreeg ik meer vertrouwen en na de 12 weken echo kon ik dat allemaal gelukkig wel loslaten.
Natuurlijk is het altijd ergens spannend, want er kunnen altijd dingen mis gaan. Maar stel dat de baby nu zou komen (wat natuurlijk nog lang niet de bedoeling is!) dan zou ie goede overlevingskansen hebben en dat geeft ook wel rust ofzo.
Het voelt wel echt heel raar dat we binnenkort op een bevalcursus gaan haha. Dit moment voelde zo ver weg en nu is het bijna zover.... Echt bizar!
Alle reacties Link kopieren
Ahhh, wat fijn om te horen dat de onzekerheid afneemt. Jullie kleine uk doet het heel goed in jouw buik! Voel je je kindje goed? Lijkt me allemaal zo bijzonder. Komt vanzelf. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Komt zeker allemaal vanzelf! Het gaat ergens toch ook best snel ofzo... Eerst maar uitkijken naar de eerste echo :)
Hoe reageerde je man trouwens?

Ja ik voel de kleine super goed! Vriend kan het inmiddels ook goed voelen, die schrok laatst zelfs dat ie zo hard schopte haha. Soms zie je ook mijn buik alle kanten op bewegen, heel apart, maar ook wel heel vertrouwd ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hij was blij verrast, ontroerd en heeft het nu over "als de kleine er straks is ..." :flirting:

Oe, heel leuk dat je man het kindje kan voelen! Zo wordt het voor hem ook steeds echter! En wat heerlijk dat je je zo goed voelt. De wereld kan er in relatief korte tijd toch zo anders uit gaan zien, he. Heel fijn dat deze zwangerschap goed verloopt. Groei, baby, groei!

(Offtopic: yes, Duncan!)
Alle reacties Link kopieren
-Anna89- schreef:
15-05-2019 16:38
Dan is het helemaal een leuke verrassing!
Al aangemeld bij een praktijk?

Dat is heel fijn, Moos! Ik kan me voorstellen dat het wachten vreselijk moeilijk is... Het feit dat je er nu in ieder geval iets aan kan doen (dat weet je natuurlijk nog niet, maar voelt minder machteloos lijkt me) doet jullie hopelijk al een beetje goed.
Ik heb heel veel positieve verhalen gelezen over Gent. Ik had ook al van alles uitgezocht na de miskramen en was daar zeker ook naartoe gegaan als het nog een keer mis was gegaan.
Ik blijf het apart vinden dat ze in NL zo achterlopen, terwijl we hier toch ook alle kennis wel zouden moeten hebben of in ieder geval kunnen hebben. Elke keer horen dat het pech is, heb je gewoon niks aan. Mijn gynaecoloog gaf toen wel aan dat ze het vaak gewoon niet weten en daar had ik natuurlijk ook geen bal aan, maar voelde me wel meer serieus genomen dan 'blijf proberen, het komt uiteindelijk goed'.
Hou je me een beetje op de hoogte van hoe het gaat met je 'traject'?
Lief je bericht en fijn de erkenning.
Het wachten vind ik idd heel ingewikkeld maar probeer mij te richten op het accepteren.
Liever eerst goed onderzoeken, en hopelijk daardoor het kunnen voorkomen dan dit nog een keer meemaken. We geven niet op. En met al jullie lieve woorden hoop ik ook dat er bij ons als laatste van deze groep een liefdesbaby mag ontstaan :heart:

Hoe ver ben jij nu Anna?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?
Bosbes, al intake gehad? Hoe voel je je verder?

Moos, helemaal gelijk om het eerst goed te laten onderzoeken. Dit nog een keer meemaken is inderdaad het laatste wat je wilt. Volgende maand konden jullie weer van start toch? Of duurt het nog wat langer?

Met mij gaat het goed. Alweer 31 weken!
Vorige week flink ziek geweest en had toch wel paniek dat de baby er ook last van had. Mocht gelukkig langskomen voor een extra controle en alles gaat super goed met de baby.
Soms nog wel moeilijk te geloven dat deze baby het écht goed doet. Gelukkig snappen ze dat in het ziekenhuis en zijn ze heel lief. Hoewel ik er meestal wel rustig onder ben, denk ik dat ik pas écht rust heb als ik onze baby straks in mijn armen heb.
Voor mijn vriend wordt het nu ook echt serieus haha. Met cursus en gesprekken in het ziekenhuis over de geboorte etc. Hij zegt al twee weken tegen me dat ik toch echt een tas moet gaan klaarzetten voor de bevalling haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven