Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook nog even hier gefeliciteerd lieve Niomi, echt bijzonder! En snap heel goed dat je het spannend vindt maar een streep is een streep!
Hopelijk lopen ze mooi op.

Bosbes, wat leuk!
Je zit inmiddels al rond je eisprong toch?

Benieuwd hoe het met alle mooie zwangere gaat, krijgen jullie mooie buikjes?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Nioma!
Alle reacties Link kopieren
Het is niet goed gegaan meiden. Gisterenmiddag eerst bloed bij afvegen maar s avonds zette het door. Had toen ook iets geks op wc papiertje wat ik niet kon plaatsen. Toen wist ik ook wel genoeg.

Dus ik ben ook door naar ronde 7 en neem me voor niet meer zo vroeg te testen, als ik niet had getest had ik dit niet geweten.. :-(
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Nioma, wat naar!
Sterkte!

Het wordt wel weer eens tijd voor goed nieuws na alle nare en verdrietige berichten hier...
Alle reacties Link kopieren
Ah nee, wat vervelend, Nioma. Knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Nioma wat ontzettend vervelend om te lezen. Knuffels voor jullie!!! Geef jezelf de tijd.
Just keep swimming! #Dorry
Alle reacties Link kopieren
Lief meiden! En eens Anna! Laat er nu maar weer eens goed nieuws komen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Knuffel Nioma :hug: :heart:

Eens Anna. Hopelijk snel weer positieve berichten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het vandaag met je lieve Nioma?

Ik ben het helemaal met jullie eens, tijd voor positieve verhalen!

Hopelijk heb jij bijna een mooi test Luv, we gaan hard duimen!
Hoe gaat het met de symtomen?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hoe gaat het dames? Het is laatste dagen hier rustig. Genieten jullie ook zo van het weer?:) Is de facebookgroep actiever?

In de tabel zie ik zo snel niet meer echt NOD 's die eraan zitten te komen. Vanaf nu zeggen de statistieken dat 80 procent zwanger wordt, dus laten we snel van positiviteit uitgaan!

Nioma, hoe gaat het? Moos, komen jouw vruchtbare dagen eraan?

Ik heb mezelf toegevoegd aan de tabel. Volgende week pas vruchtbare dagen. Had deze week dat al verwacht, maar vorige cyclus was langer dan ik van tevoren had bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Bosbesje! Veel plezier volgende week :)

Nioma :hug: :rose:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jou, zegeens? Jij bent nu 5 maanden? Hoe ver ben je ben je uitzet? Lijkt me zo leuk om met de kinderkamer en babyspullen bezig te zijn! En volg je eigenlijk een zwangerschaps-/bevallingscursus?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed, alweer over de helft!
We hebben al wat meubeltjes gekocht/gekregen, en binnenkort zijn we een weekje vrij, dus dan gaan we veel regelen. Ik doe aan zwanger&fit, maar dat is echt alleen sporten. Hier in de buurt worden vooral zweverige cursussen aangeboden. Dat is niks voor mij, dus ik denk dat ik alleen naar een informatie-avond van het ziekenhuis of de GGD ga.
Sinds een week kan je het bewegen van de baby ook aan de buitenkant voelen, dat is wel heel bijzonder. Mijn man krijgt nu dus iedere dag een paar schopjes :P

Ik hoop zo dat iedereen snel mag verhuizen naar de onderste tabel!
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve meiden, Ben nu lekker op vakantie en zit nu ook in m’n vruchtbare dagen. Vrijdag of zaterdag eisprong. Ik kijk hier niet naar eten of alcohol, wel eens een keer lekker. Blauwbosbesje, dan zit je toch niet ver van mij vandaan. Ook Moos zit dichtbij als ik het goed heb..

Luv is nu de eerste..

Zegeens, fijn dat het goed met jullie gaat!
Alle reacties Link kopieren
@moos ik voel me anders, maar kan het niet uitleggen. Ook ben echt zo onwijs moe en heb ik “honger” maar niks smaakt me. Ben benieuwd van het weekend.

@blauwbosbesje spannend dat het nu echt gaat beginnen!

@DEM dat is ook eens lekker toch? Ik let eigenlijk nog helemaal niet op wat ik wel en niet eet of drink. De eerste maand heb je toch geen bloedband toch?

@zegeens woow zo snel alweer! Fijn datalek goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
LUV, je beschrijft precies mijn eerste zwangerschapskwalen. Bij mij begon het ongeveer 4 dagen voor de NOD. Ik wil je niet te veel hoop geven, want het kan natuurlijk ook een virusje oid zijn. Maar ik duim heel hard voor je!
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie DEM! En groot gelijk heb je qua eten en drinken, ik ben pas gaan opletten na een positieve test.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het goed gaat, zegeens! Heb je ook al een mooie ronde buik?;-) Het wordt voor je man vast ook realistischer als hij meer ziet en voelt. Leuk!

Dem, geniet van je vakantie en het eten en drinken!

Wie letten er wel op alcohol en het eten tussen ovulatie en nod? Zak je dan nog een avondje door of probeer je dat dan toch maar te voorkomen?

Luv, hopelijk zijn dat goede tekenen!

Ik ben eigenlijk wel blij dat vruchtbare dagen nu niet zijn, want manlief is ziek en ik ben ook niet topfit. Wat dat betreft niet heel denderend begin van deze eerste ronde, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest omdat het niet hebben van cervixslijm mij toch wat onzeker maakt. (dacht ook fijn om even te delen voor andere).
Ze gaf aan dat bij de ene vrouw dit gewoon zichtbaarder is dan bij de andere. Ze gaf aan dat ik mij ook geen zorgen hoef te maken en het werkt omdat ik in feb zwanger was (ma).
Ik gaf aan dat ik vond dat het lang duurt, maar ook daarvan gaf ze aan dat gemiddeld toch wel een jaar is. Je hoort vaak de verhalen dat het allemaal vlot gaat, Maar dat de realiteit gewoon soms anders is.
We gaan er gewoon weer voor :applause:

Luv, ik vind het heel spannend voor je!
Wanneer ga je testen?
Hopelijk komt het overeen met zegeens!

Dem, wat heerlijk dat je zo geniet!!
Daar zijn vakanties ook voor, hoe warm is het daar? Goed gebruik maken van je vruchtbare dagen!

Bosbes, wij drinken gewoon lekker een biertje of wijntje jn het weekend. Niet meer zo veel als we deden. Maar niet helemaal los. Doordeweeks vrijwel niet.
Moet zeggen dat toen ik zwanger raakte we echt flink hadden doorgezakt en nergens op hadde gelet, dat was op vakantie. Ook helemaal niet bezig met de eisprong laat staan ovulatietesten.

Huisarts adviseerde ook nog om gewoon eens even geen ovulatietesten te gebruiken, omdat mn cyclus heel mooi regelmatig is. Even over nadenken :-D
Alle reacties Link kopieren
Het is hier inderdaad rustig. Ik houd geen rekening met eten of drinken, net als wat Moos zegt. Pas na de positieve zwangerschapstest zal ik streng(er) zijn, maar nu lang leve de lol. Anders had ik afgelopen 6 maand geen druppeltje wijn mogen hebben.

Hoop dat ik me eisprong deze ronde zal vinden. Heb Kruidvat ovulatietesten gehaald. Wanneer zou je aanraden om te testen vorige ronde was 30 dagen en de ronde daarvoor 35 dagen. Advies?
Just keep swimming! #Dorry
Alle reacties Link kopieren
Ah Moos, goed om toch even door huisarts gerust gesteld te worden. Wie weet dat het inderdaad helpt als je het even op zijn beloop laat gaan. Is wel lastig natuurlijk... Ik merkte ook niet elke maand het cervixslijm, dus het verschilt per mens en periode/cyclus.;-)

Goede vraag, ArieA. Mijn app geeft rond dag 16 aan. Ik heb gemiddelde cyclus van 32 dagen.
Ik hoop voor je dat ze je een beetje gerust heeft kunnen stellen Moos!

En ik herken het ook Luv, uit het begin van de zwangerschap. Ik hoop dat het een goed voorteken is :)

Geniet ervan DEM!

Staat het niet in de gebruiksaanwijzing ArieA wanneer je moet beginnen met testen? Stond bij CB wel iig, maar die heb ik weggegeven dus kan het niet voor je nakijken. Ik dacht een paar dagen voordat je denkt dat je eisprong gaat zijn.

Wij hebben vandaag een goede 20-weken echo gehad, alles zat erop en eraan en we krijgen een meisje :heart:
Alle reacties Link kopieren
Precies bosbes, even een gerustelling. En we gaan gewoon weer positief door!
Welke dag zit jij nu in je cyclus?

Ik zou sowieso op tijd beginnen Arie, zodat je niet te laat bent.
Zou je korste cyclus aanhouden, dus 32-14 is 18. En dan drie/vier dagen vtv beginnen. Dus dag 14/15 beginnen, of nog dagje eerder.
Ik zou dan bv al te laat zijn, maar cyclus is stuk korter.
Kruitvat zie je vaak wel oplopen :hyper:
Alle reacties Link kopieren
That's the spirit, Moos! Ik zit pas op dag 9. Verwacht dus dat het nu weinig effect heeft, als er iets tussen de lakens gebeurt. Maar ach, het hoeft niet per se effectief te zijn, als het maar gezellig is, haha. Volgende week is het denk ik voor het echt!

Nijn, wat leuk, een meisje! Een moeder-dochterband lijkt me bijzonder. Band met mijn vader is heel goed, maar toch anders dan met mijn moeder. Anders, niet beter of slechter. :-) En bovenal is het natuurlijk fijn dat alles in orde was met jullie kindje!

Ik vind het trouwens ook leuk dat prins Harry en Meghan een kindje krijgen! Bij hen moet het na het huwelijk snel raak zijn geweest, want de baby komt in het voorjaar.:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven