Zwanger worden vanaf april/mei/juni (nieuw topic)

15-04-2018 21:37 2649 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het fijner is dat iedereen zelf de tabel kan wijzigen heb ik een nieuw account aangemaakt.



Het is erg makkelijk om het aan te passen en het wijst zich, hoop ik, vanzelf uit.

Voel je vrij om een kolom toe te voegen.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Sisterr 26/26 Eerste December 2017 Onregelmatige cyclus
Moosforhappiness1988 30/33 Eerste Februari 2018 miskraam in april
Nioma 28/28 Eerste April 2018 miskraam in augustus, 27-..
LiefsM 31/26 Eerste April 2018 Vrij regelmatige cyclus
Beau1992 26/28 Eerste April 2018 Cyclus: 28-34-27-30-28-31-..
summerjamm 34 Tweede Mei 2018
Blauwbosbesje 27/30 Eerste Oktober 2018
Open plekje :)
Mamavaneenboefje :rose: :hug:

De zwangeren van ons topic! :cheer2:

:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste Juni 2018 11 maart 2019 :heart:
Sunflower_26 26 Tweede Mei 2018 26 maart 2019
Caretaker 29/39 Tweede April 2018 18 april 2019 :heart:
RobinScottie 27/30 Eerste April 2018 5 mei 2019
Arie 28 Eerste april 2018 juli 2019 :heart:
-Anna89- 29/35 Eerste April 2018 10 augustus 2019 :heart:
LUV91 27 Eerste mei 2018 21 augustus 2019 :heart:
DEM89 29/37 Eerste April 2018 30 augustus 2019 :heart:
:love:
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje Gestart Bijzonderheden
Bruschetta_ 29 Eerste April 2018 :heart: 18 december 2018 bevallen van een zoon!
MQ11 26/26 Eerste April 2018 :heart: 16 januari 2019 bevallen van een zoon!
Sali1985 32/34 Eerste April 2018 :heart: 23 januari 2019 bevallen van een zoon!
Happy-Life 25/28 Tweede Mei 2018 :heart: 4 februari 2019 bevallen van een dochter!
Nijn5 33/33 Eerste Juni 2018 :heart: 17 februari 2019 bevallen van een dochter!
Zegeens 27/34 Eerste April 2018 :heart: 18 februari 2019 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bosbes, uitrusten gaat hier wat minder. Weer wat logees dit weekend, maar ook gezellig!

Hier vanochtend al krampjes in baarmoeder, dus ik word dinsdag ongesteld. Een witte test bevestigde dat.
Vind het wel steeds lastiger geworden, lag er vanochtend al heel vroeg wakker van. Wil graag alles laten onderzoeken.

Ik duim hard voor jou meis!
Vind je het leuk om ook aan te sluiten op fb?
Ik vind het trouwens wel echt leuk en fijn om deze groep beetje actief te houden!

Arie, jij een beetje opgeknapt? Waar zit jij nu in je cyclus?

Anna, heeft jouw menstruatie uiteindelijk nog doorgezet?
Alle reacties Link kopieren
Echt balen! Knuffel Dem

Moos ik heb een cyclus tussen 30 en 35 dagen. Dus nod is tussen 8 en 13 november. Geen symptomen zoeken, doe ik bewust deze ronde niet.
Just keep swimming! #Dorry
Alle reacties Link kopieren
Ah Dem, wat ontzettend balen weer!
Kan me zo voorstellen dat de teleurstelling elke keer weer wat groter wordt... En dat positief blijven soms even moeilijk is.
Hopelijk toch een fijn weekend!

Luv, klinkt inderdaad alsof je jezelf en beetje voorbij bent gelopen. Gelukkig weet je dat nu en kan je er hopelijk wat mee om te voorkomen dat het uit de hand loopt.
Doe lekker rustig aan dit weekend!
En wel balen dat je nu je vruchtenbare dagen bent vergeten. Hopelijk volgende maand wat rustiger, dat je daar ook weer tijd voor hebt!

Moos, ook voor jou ontzettend balen! Kan me zo voorstellen dat het steeds lastiger word. Je word er onzeker van en gaat aan dingen twijfelen...
Maar wat zou je willen laten onderzoeken dan?
Ja ik was nog wel echt ongesteld geworden, is nu weer zo goed als over. Was vorige keer ook zo dat het 4 dagen duurde voordat het doorzette, voorheen echt nooit gehad.
Ik lees altijd dat menstruatie na miskraam heftiger is, maar bij mij was dat niet echt zo. Verdacht weinig stolsels ook (sorry voor de info), maar het zal wel goed zijn. Blij dat ik verder kan.
Echt flinke baaldagen gehad de laatste dagen. Ik haalde me van alles in mijn hoofd, dat ik vast echt een stollingsafwijkijng heb, waardoor het telkens misgaat of er toch wat anders aan de hand is met een van ons. Maar ik moet mezelf weer even bij elkaar rapen. Als de arts positief is, zegt dat de kans heel klein is dat er wat aan de hand is en zegt dat er geen reden is tot paniek, moet ik daarin geloven.
Alle reacties Link kopieren
Anna, wat rot dat die gedachten zo door je hoofd gaan. Ik herken het wel, daarom zou ik gewoon graag alles even willen checken. Starten met, is mn baarmoeder wel schoon omdat ik pas een bizar stolsel had.
Wanneer hebben jullie weer een afspraak?
Hou je inderdaad vast aan die percentages die bij een derde zwangerschap nog steeds hoog zijn!
Kan je er met je vriend over praten?

Luv, hoe is het met jou? Deze dagen een beetje bij kunnen komen?
Is er niet nog een mini kansje geweesr tijdens je vruchtbare dagen?

Arie, gelijk heb je dat je stopt met symtomen zoeken. Wat is dat toch vermoeiend.

Dem, jij veel plezier met je shopdag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Moos, ik snap je gedachten en zou in jouw geval hetzelfde hebben denk ik. Al is het alleen maar om zeker te weten dat alles schoon is en het dat dus niet aan ligt. Scheelt een hoop getwijfeld een gestress waarschijnlijk.
Heb je ooit nog een echo gehad nadat je erachter kwam dat het niet goed was?
Ik zou overigens niet weten of je hiervoor onderzoeken kan laten doen en hoe je dat moet aanpakken. Maar overleggen met de huisarts kan nooit kwaad toch.

We kunnen er op zich wel goed over praten. Alleen mijn vriend staat er wat anders en veel nuchterder in dan ik. Hij vindt het ook heel jammer, maar heeft er alle vertrouwen dat het goedkomt. Hij denkt wat dat betreft heel rationeel, als er geen reden is tot twijfel of stress, heeft hij ook geen stress. Wat mij wel weer helpt als ik wel doorsla in stressen ;)
Maar hij snapt wel dat er voor mij meer gevoel bij zit ofzo en snapt dat ik er nog wel verdrietig over ben.
Dat vind ik dan ook wel weer het mooie van ons, dat we er allebei anders mee omgaan, maar dit ook accepteren van elkaar.
We hebben in principe geen vervolgafspraak nog. Want ik moet alleen terug als ik over 6 weken niet zwanger ben en de stollingsonderzoeken wil laten doen.

Maar ik bedacht me net ineens wat! Ooit ben ik getest op stollingsfactoren, toen ze nog niet precies wisten wat ik had. Ik heb deze uitslagen teruggezocht en er was toen wel wat verhoogd. Ik weet natuurlijk niet precies hoe en wat dit zegt, ook omdat het 13 jaar geleden is haha, maar misschien kan de gynaecoloog hier wat mee?
Het is misschien een beetje opdringerig om erover te bellen, maar als het kan voorkomen dat het nog een keer misgaat, is het misschien wel de moeite waard... Als dit namelijk het probleem is, schijnt er wel wat aan te doen te zijn.
Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik morgen ziekenhuis moet bellen of gewoon 6 weken moet afwachten of ze dan de onderzoek en nog kunnen gaan.
Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Anna, ik zou zeker contact opnemen met het ziekenhuis. Het is helemaal niet opdringerig maar een hele normale vraag. Echt, gewoon bellen.
Laat je even weten hoe het gesprek ging?

Ja, tijdens eerste echo zagen we dat het gestopt was met groeien, toen controle echo. Toen na medicatie vervroegde echo omdat ik op reis ging voor check of het schoon was. Toen zat er nog wat restweefsel maar zou er snel uitkomen.
Ik ga het gewoon even voorleggen aan ha, dat is pas een heftig stuk stolsel zag.

Precies, bizar dat het nu alweer bijna kerst is en we in februari zijn begonnen, zat wel 8 weken zwangerschap tussen maar wat een tijd.
De eerste hier gaat al bijna bevallen
Alle reacties Link kopieren
Overleggen kan altijd!
Mijn ervaring is dat ze ook dingen doen voor je eigen gemoedstoestand, ook al hebben de artsen zelf niet echt het gevoel dat het wat gaat opleveren. En ik kan me voorstellen dat het jouw rust geeft als je zeker weet dat je fysiek oke bent.

Ik krijg als het goed is antwoord van de arts, dus ben benieuwd.
Ik heb ook gevraagd hoe hij denkt over acetylsalicylzuur bij het voorkomen van miskramen (voor zover dat kan natuurlijk). Ik lees daar dus best positive verhalen over. Het is niet bewezen dat het echt effect heeft, maar er zijn zat verhalen waarin het een positief effect had. En zo niet, kan het ook geen kwaad. Ook best veel mensen doen dat op eigen initiatief, maar ik vind zelf dokteren altijd een beetje eng. Dus ik moet er nog eens goed over nadenken...
Ik ga wel aan de vitaminen met extra magnesium en omega 3 visolie. Schijnt te kunnen helpen bij betere doorbloeding ofzo. Dus onder het mom van 'baadt het niet, dan schaadt het niet'.

Ik heb trouwens gelezen dat granaatappelsap erg goed zou zijn voor de innesteling. Ik las een forum waarin iedereen zwanger was geworden toen ze dat gingen drinken haha.
Ik geloof eigenlijk nooit in dat soort huis, tuin en keuken methoden, maar het is altijd wel toevallig.
Hoe denken jullie daarover?
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd wat de arts zegt!

Dit is echt bizar Anna, ik heb echt net van alles over granaatappelsap zitten lezen Haha! En wil het deze cyclus gaan gebruiken, even kijken welk merk het beste is. Pom denk ik? Te koop bij Ah?

Ik moet ook alle vitamine weer gaan aanvullen.
Voor mn vriend zink, en geef hem ook foliumzuur, had gelezen dat het goed was.
En neem ook omega 3, d3, d6 en magnesium.
Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Haha dat is wel toevallig ja!
Ik heb me er nog niet zo erg in verdiept, maar mensen hadden het idd over Pom. Of anders healthy people.
Ik twijfelde nog of ik het zou gaan drinken. Maar aan de andere kant, helpt het niet, kan het ook geen kwaad & het is sowieso gezond.
Nog even uitzoeken waar je dat kan halen idd.

Ben je trouwens weer wat opgeknapt?
En het is lekker :) Maar let wel op, heel veel dingen die verkocht worden als granaatappelsap zijn en werkelijkheid grotendeels appelsap. Ik meen me te herinneren dat alleen Pom echt alleen granaatappelsap was. Hier in de stad verkopen ze het trouwens gewoon bij de Jumbo
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds vandaag eindelijk beetje hersteld, dus nu weer aan de bak.
Hoe voel jij je Anna?

Thanks voor reageren Nijn, ik los ook dat pom de pure variant is, rest is meer soort namaak. Even kijken waar ze het hebben.
Heb jij het ook gedronken?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n flesje is wel gigantisch duur!

Fijn dat je je weer beter voelt! Al tekenen van menstruatie?
Het gaat hier wisselend, maar wel oké. Het ene moment twijfel ik ontzettend aan mezelf, het volgende moment ben ik weer positief.
Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat het nooit goedkomt eigenlijk..
Vind het nog steeds vaag dat ik een redelijk lichte menstruatie had vorige week. Zoals ik zei echt weinig stolsels zoals anders, maar bedacht me van het weekend dat ik niet eens kramp heb gehad. Klopt niet met wat je altijd leest, maar zo zie je maar dat je lichaam toch doet wat het zelf wil.
Na volgend weekend gaan wij er weer voor :)
Alle reacties Link kopieren
Precies Anna, hou je daaraan vast; het gaat jullie zeker lukken. Het is zelfs al twee keer gelukt, wat betekend dat jullie samen vruchtbaar zijn, er zat waarschijnlijk alleen een foutje in.

Ik heb net meteen twee flessen pom gekocht, precies €7 voor twee kleine flesjes. Weet ook niet wanneer te beginnen, dag 1 van nieuwe cyclus een klein glaasje per dag?

Bosbes, hoe voel jij je?
Spannend weekje ook voor jou :bigkiss:
10 dpo had ik een witte test en al vier dagen menstruatiekrampen dus mn menstruatie zal morgen doorzetten. Zit vrijwel altijd precies 14 dagen na mn eisprong door.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik drink al vijf maanden granaatappelsap.. ook die Pom versie! En ben nog steeds niet zwanger.
dem89 wijzigde dit bericht op 05-11-2018 19:27
13.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je ze gehaald, Moos?
Wat ik op dat andere forum las, was dat mensen vanaf eisprong tot nod elke dag een glaasje dronken.
Als ik het ga doen, ga ik dat ook zo doen. Als ik 30 dagen elke dag zo'n glas moet drinken, moet ik al 10 flessen per maand drinken en dat wordt wel duur haha.
Alle reacties Link kopieren
Dem, ik denk ook echt niet dat het DE oplossing is.
Alles hangt natuurlijk af van zoveel factoren, timing en geluk. En het zal vast niet zo zijn dat een beetje sap drinken het verschil zal maken.
Maarja, je gaat toch van alles proberen he...
Alle reacties Link kopieren
Jaa, sorry, ben gewoon even niet zo positief.. Kan er dan slecht tegen dat er wordt gezegd: toen ze dat gingen doen waren ze allemaal zwanger. Niets persoonlijks. :hug: Gewoon een slechte dag.
Ik heb voor m’n gevoel alles al geprobeerd.. alcohol, koffie en frisdrank laten staan, bepaalde groenten eten.. alle tekenen zijn er dat het zou moeten lukken maar na dik een half jaar nog niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Morgen ben ik vast weer positief! Sorry meiden! 😘
Alle reacties Link kopieren
Anna, de Pom is alleen nog maar bij de jumbo te koop, de de Ah wel andere varianten maar niet de pom.
Dem, heb jij ook de Pim gebruikt, elke dag?
Ja, ik twijfelde om vanaf dag 1 te starten of vanaf de eisprong.
Dem, heb ook al van alles geprobeerd, dus i feel you!
En de keer dat het toevallig wel lukte was een week op vakantie met alleen maar ongezond eten, heel veel borrels.
Het moet gewoon toevallig net raak zijn, echt een lastige proces!
Alle reacties Link kopieren
Ja, meerdere cyclussen dagelijks vanaf m’n vruchtbare dagen..
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jou dem! Het valt niet mee, dit proces :(

Ik sta ook wel open voor het uitproberen van dit soort bevorderende dingen maar ik geloof er ook niet in dat dit hét middel is. Er zijn zoveel dingen die goed moeten lopen in een bevruchtingsproces en daarna innesteling. Ik denk dat wij pure pech hebben! :(
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je helemaal hoor Dem!
Dat ik dat zei, was ook als een grapje bedoeld, omdat ik ook niet geloof dat dat soort dingen nou HET verschil gaan maken.
Waarschijnlijk is het ook gewoon toeval dat mensen zwanger worden in de maand dat ze zoiets proberen.
-Anna89- schreef:
05-11-2018 14:21
Zo'n flesje is wel gigantisch duur!
Daarom zit bij die anderen waarschijnlijk appelsap en druivensap in :P

Ik heb het jaren terug een tijdje gedronken, ik weet niet eens meer waarom. Ik weet nog wel dat ik het zo sterk/zoet vond smaken dat ik er altijd wat water bij deed.

En niet om jullie te deprimeren, maar ik geloof niet dat je van granaatappelsap ineens zwanger gaat worden. Hoewel het natuurlijk wel gezond is blijft het gewoon vruchtensap, kan vast ook geen kwaad dus.

Ik hoop dat het jullie ook allemaal snel lukt, met of zonder granaatappels :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve dames, het wachten is ook klote en ik gun jullie allemaal zo snel mogelijk een positieve test. Het lichaam doet wat het wil en daar kan helaas een heel sterke wens niets aan veranderen. En een granaatappeltje ook niet, gok ik zo. Hoewel ik snap dat je alles wil proberen! Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Hier nog geen nieuws... Morgen of donderdag verwacht ik menstruatie. Gister wat krampjes, dus verwacht er weinig van.

Ik wil ook wel bij jullie fb-groepje als jullie dat ook gezellig vinden.:-) Vind dit een fijn groepje! Iedereen is zo lief en begripvol en medelevend!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een pb, bosbes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven